• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Икономични влекачи DAF CF85 и XF105

Започната от Trucker_Boy, Петък, 23 Декември, 2011, 23:05:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy



Акцентът при версиите ATe е пестене на гориво и по-малко вредности
Като част от програмата ATe (Advanced Transport efficiency), DAF пусна специални версии на влекачите CF85 и XF105 (4х2) с кабина Space Cab. При специфицирането им са подбрани такива градивни компоненти, че да се постигне максимална ефективност и икономичностПървата крачка в тази посока е била да се подобри аеродинамиката. За целта е добавен пакет от спойлери на покрива, дефлектори под колонките на челното стъкло и странични обтекатели между предните и задните колела.Пак като част от стандартното оборудване са вградени гуми с ниско съпротивление при търкаляне, при това с размер 315/70 R 22.5, за да се намали общата височина, а оттам и въздушното съпротивление.
И в двата модела в 12,9-литровия двигател Paccar MX EEV, чиито емисии са по-ниски от тези при Евро-5, са използвани нови бутала и сегменти с по-ниско триене, които намаляват механичните загуби при работа. Подобрения са направени в управлението на впръскването на гориво и в мазането на двигателя.
460-те к.с. отиват към автоматизираната предавателна кутия AS Tronic на ZF, която е настроена за най-икономично движение. За максимална ефективност е избран вариант на AS Tronic без овърдрайв (с директно предаване на движението на най-високата предавка). Водачът може и сам да сменя предавки, когато се движи със скорост под 30 км/ч и когато ползва моторната спирачка MX. За всички останали ситуации автоматиката предлага възможно най-добрия режим. Главното предаване е едностепенно, с отношение 2,69:1. За влекачи, за които е известно, че ще работят при по-малки натоварвания, може да се поръча и двигателен мост с отношение 2,53:1. Всички ATe изпълнения серийно са снабдени със система за адаптивен круиз контрол, която, освен че подобрява активната сигурност, допринася и за намаляване на разхода. Ограничителят на скоростта е настроен на 85 км/ч вместо на 89 и според DAF това намалява с още 2-3% разхода. За да поддържа вниманието на водача към консумацията, данните за моментния и за средния разход се изписват на централния дисплей на таблото.
При работа на място на празен ход над 5 минути двигателят автоматично се изключва. DAF, първи от производителите на камиони, капсулира изцяло турбокомпресора и изпускателния колектор, с което намалява с още 3% разхода.
Обучението на водачите DAF EcoDriver е в състояние допълнително да намали разхода на гориво и CO2 емисиите средно с 3 до 5%.  Източник :
www.kamioni.bg
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

georgi87

Да си го карат този умен камион.Ако правя 45часа пауза и искам да поработи да възбуди акумулаторите трябва да го палия през 5 минути защото сам си гасне голям кеф.Не ми се мисли ако тва стигне в Русия зимата когато стегне голям студ и трябва да работи цяла нощ.Мерси съм да карам такъв камион.

georgi87


bizzart

Цитат на: georgi87 - Събота, 24 Декември, 2011, 00:12:30
Да си го карат този умен камион.Ако правя 45часа пауза и искам да поработи да възбуди акумулаторите трябва да го палия през 5 минути защото сам си гасне голям кеф.Не ми се мисли ако тва стигне в Русия зимата когато стегне голям студ и трябва да работи цяла нощ.Мерси съм да карам такъв камион.
Значи и ти си теленце в железница ти помисли малко дали не може да работи този камион на място дигни му 100 оборота и няма да гасне вие сте свикнали да карате Европеиките Мадарките опростени камиони а новия камион е с малко повече глезотиики какво като е умен нещо те страх от такива камиони ли.

loshdancho

Умни са гадинките! От къде да знае човек  може и да го ухапят.... Аз на един трева му носих  да яде ама не ще да я опита-хитрец.Другия път като си поиска на таблото нещо   да знае ,че "нема да стане номера"  ше ми каже той как да го карам и колко ще харчи, айде бе. :D
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

LKW

Днеска е празник и не искам да се заяждам , но колега bizzart първо споменатите от теб Мадарки също може да им вдигнеш оборотите ръчно , мислех аз да пусна тема за новите глезотиики по камионите но виждам ,че ти по ги знаеш нещата и ще ми е много интересно да науча нещо от теб, ние още вдигаме оборотите с врътки и на жило.Trucker_Boy  колега извинявай ,че пускам малко спам в темата ти.

Пак казвам стегнете се.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

pumix

Цитат на: LKW - Събота, 24 Декември, 2011, 18:24:02
ние още вдигаме оборотите с врътки и на жило.
Ти па,врътки и жило ма това са екстри ;D. Подпираме педала с лост,наврян между таблото и педала или слагаме камъни върху педала,поне аз така правех на Камаз-а....ехххх липсват ми приключенията с тоя барутняк,друго си е да смърдиш на нафта и масло. ;D ;D ;D
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

bizzart

Цитат на: LKW - Събота, 24 Декември, 2011, 18:24:02
Днеска е празник и не искам да се заяждам , но колега bizzart първо споменатите от теб Мадарки също може да им вдигнеш оборотите ръчно , мислех аз да пусна тема за новите глезотиики по камионите но виждам ,че ти по ги знаеш нещата и ще ми е много интересно да науча нещо от теб, ние още вдигаме оборотите с врътки и на жило.Trucker_Boy  колега извинявай ,че пускам малко спам в темата ти.

Пак казвам стегнете се.
Колега аз не се заяждам но ти ще седнеш ли да караш баба ти мадарка щото аз няма седна на дълго с нея до 20 30км да ама 2000км остави.
Весели празници на всички.И безаварийни километри.

georgi87

Баце Бизарт явно ти си ги разбираш Европите и Мадарките а не аз.Само да ти кажа че с изключение на учебния ЗИЛ,камион по-стар от евро-3 не съм карал ти прецени от коя година на горе значи тва. Айде наздраве от телето и лек път с Шкодето и честита коледа.

bizzart

Цитат на: georgi87 - Събота, 24 Декември, 2011, 19:37:37
Баце Бизарт явно ти си ги разбираш Европите и Мадарките а не аз.Само да ти кажа че с изключение на учебния ЗИЛ,камион по-стар от евро-3 не съм карал ти прецени от коя година на горе значи тва. Айде наздраве от телето и лек път с Шкодето и честита коледа.
99 година нагоре а за европеиките и мадарките аз съм ги карал и повече не ми се сяда на това.Ама твоето изказване по нагоре беше друго не искам нов камион а да ли им разбирам на европеиката то е като по горе споменатата марка ДАФ-а е се едно Чешка европеика айде със здраве весели празници.

rider777

Темата е хубава де я е пуснал колегата, ама пусто с тва 85 ако ми каже някой как да се преборя ще има неколко каси бира от мен,,, а иначе, че са икономични спор нема, малко са лабави по баирите ама такива настройки е задал нашия баровец, даже и ръчно превключване на предавките нямаме,,,и това пак било заради икономичността ама  е страшно тъпо,,,влизаш в баира на 16та ,,пада скоростта до 75 и връща на 14та,,,,после вдига на 15та и нали се сещате как пада скоростта особено ако си с 25 тона,,та питането ми е откъде мога да си закупя софтуера и ОБД кабели за ДАФ 105, 460 производство септември месец на 2011.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

admin

Цитат на: rider777 - Вторник, 14 Февруари, 2012, 23:47:59
Темата е хубава де я е пуснал колегата, ама пусто с тва 85 ако ми каже някой как да се преборя ще има неколко каси бира от мен,,, а иначе, че са икономични спор нема, малко са лабави по баирите ама такива настройки е задал нашия баровец, даже и ръчно превключване на предавките нямаме,,,и това пак било заради икономичността ама  е страшно тъпо,,,влизаш в баира на 16та ,,пада скоростта до 75 и връща на 14та,,,,после вдига на 15та и нали се сещате как пада скоростта особено ако си с 25 тона,,та питането ми е откъде мога да си закупя софтуера и ОБД кабели за ДАФ 105, 460 производство септември месец на 2011.

От www.dealextreme.com можеш да си купиш Bluetooth OBD. Относно софтуера обаче не мога да ти помогна. Конкретизирай малко идеята си и утре ще питам един майстор по въпроса за софтуера.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

bizzart

Цитат на: rider777 - Вторник, 14 Февруари, 2012, 23:47:59
Темата е хубава де я е пуснал колегата, ама пусто с тва 85 ако ми каже някой как да се преборя ще има неколко каси бира от мен,,, а иначе, че са икономични спор нема, малко са лабави по баирите ама такива настройки е задал нашия баровец, даже и ръчно превключване на предавките нямаме,,,и това пак било заради икономичността ама  е страшно тъпо,,,влизаш в баира на 16та ,,пада скоростта до 75 и връща на 14та,,,,после вдига на 15та и нали се сещате как пада скоростта особено ако си с 25 тона,,та питането ми е откъде мога да си закупя софтуера и ОБД кабели за ДАФ 105, 460 производство септември месец на 2011.
Софтуера мога ти го дам оригинален ама за кабел немога ти дам защото имам само 1 и него си го боцвам и на волвото софтуера е няколко диска.

rider777

Админ, много интересен този сайт, който си постнал първото, което видях беше Алфата 6000МВ за нета,,, а за това Блутут ОБД нямам идея дали ще свърши работа,,,,та идеята ми е, просто видях какво направиха с всички нови камиони като дойдоха в гаража, един младеж от ДАФ сервиз дойде с едно лаптопче и за секунди всички камиони се разделиха с ръчните скорости и скоростта им бе ограничена на 85, по същия начин смятам, че обратно пак може да се променят настройките ама не смея да питам в нито един сервиз понеже нашия шеф е и собственик на ДАФ Навара и веднага ще му се обадят да кажат, че негов камион е бил при тях. А с кабелчето и програмката смятам, че ще мога да си джиткам с 90 и на равното и в баирите ако имам и ръчни скорости. Звънях на една пловдивска фирма мисля, че се казваше Адиасис, която се занимава с такива неща но ми казаха, че за ДАФ не могат да ми помогнат, по нова година си бях в България но така и не се сетих да мина през ДАФ сервиз, от там можеше да получа най-точно инфо и след разговор на финикийски с някой от сервиза сигурно щях да имам и това, което ми е нужно, но като не си пия Гинко Билобата ще трябва да почакам до септември,,,,,как и да е,,,, желая ви весел и успешен ден пък ако нещо изскочи пишете,,,,това с бирата си важи ;-)
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

admin

Bluetooth OBD си е просто едно устройство, което ти замества кабела. Струва ми се доста по-функционално и може да си стои постоянно включено в буксата.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Teodor

Абе нещо  напоследък в гаража често се оплакват от 105 че харчи и че лисно се чупи .....

Teodor