Особености при управление на Мерцедес Актрос
Форум на българските шофьори
Вторник, 16 Април, 2024, 11:18:33 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Особености при управление на Мерцедес Актрос  (Прочетена 16409 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
Lorinser
Гост
« -: Сряда, 04 Януари, 2012, 18:25:16 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги, предстои ми курс с камион Мерцедес Актрос 460-2004 година полуавтоматик.Искам да отбележа, че нямам много опит, само един курс до италия с волво с механична скоростна кутия.Ако може да ми обясните какво е специфичното за този камион? Как се включва моторната, има ли ретардер, интардер, темпомат?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Сряда, 04 Януари, 2012, 18:25:16 »

 Активен
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +199/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #1 -: Сряда, 04 Януари, 2012, 19:15:24 »
ОтговорОтговор

Скорости ; на джоистика има две копчета(от ляво и дяно) под джоистика има палец.Скоростите за 8бавни 8 бързи (16).На дисплея ти излиза на коя скорост си ,като над или под цифрата ти излиза и стрелка , ако е над цифрата си на бързите ако е под си на бавните.Камиона е спрял натискаш педала на съединителя и буташ джоистика напред и на дисплея ти излиза скорост (2 бърза или бавна) и тръгваш (приемаме че е на 2бърза).Ако бутнеш пак джоистика напред сменя с една полувинка ,от 2бърза става 3 бавна , ако бътнеш джоистика напред и натиснеш лявото копче сменя цяла и става 3 бърза.Ако вместо джоистика вдигнеш палеца на горе сменя пак само полувинка (от 2бърза става на 3 бавна).Ако си на 5бърза(примерно) и бътнеш палеца или бутнес само джоистика надолу или назад сменя с една полувинка надолу (става 5 бавна).Ако бутнеш джоистика надолу и натисне лявото копче сменя с една цяла надолу(става 4бърза).Ако изкаш да изключиш от скорост натискаш дясното копче и на дисплея ти излиза N .Ако камиона се движи бавно по енерция (примерно преди сфетофар и светне зелено) натискаш съединителя и буташ джоистика напред.Камиона е спрял и искаш да включиш на задна , буташ джоистика назад и натискаш лявото копче и на дисплея ти излиза R ,изключваш от скорост пак с дясното копче.Всяка смяна на предавки и всяко спиране и тръгване освен с скоросния лост се извършва и с педала на съединителя.Като смениш предавка се чува едно штрак.Не натиска и не пускай много бързо педала на съединителя защото понякога компютъра се бърка и предавката остава не добре вкарана и се чува штрак штрак штрак штрак , когато стане така пак натискаш съединителя и се оправя.Някой Актроси имат копче А/М ,това е автоматичен и механичен режим на смяна на скорости.Аз карам само на механичен режим.

Обурудване на Актроса: Това дали ще има ретардер или моторна зависи от това как е поръчан камиона.Ако има моторна то тя е двустепенна.Лоста от дясно на волана командва ретардер, темпомат, вдигане на обороти и лимитатор.Ретардера е като на всички камиони ,няколко степени лоста назад , темпомата е чукаш лоста надолу и напред го гасиш , оборотите се вдигат като помпаш лоста нагоре ,а се нормализират като го бутнеш напред ,лимитатора е копче отстрани на лоста (избираш скорост лимитваш я и повече не можеш да вдигнеш).Менюто на дисплея на камиона се командва с квадратно копче (на копчето има стрелки) ентер ,  връщане , и нагоре надолу.Манометъра за въздуха е едина (не е като при Волвото два).
Общо взето това е.За старите полуавтоматични скорости на Аксор и Актрос.

Да допълня разликата между Актросите и Аксорите при управление на менюто е ,че копчетата за управление при Актроса са точно под километража и оборотомера , а при Аксорите е от дясно на таблото.Също има и копчета на волана и при двата модела.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 03:52:02 от LKW » Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Сряда, 04 Януари, 2012, 19:15:24 »

 Активен
Mandor
Потребител герой
*****

Рейтинг: +514/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 740
Теми: 33



Активност
0.2%


« Отговор #2 -: Сряда, 04 Януари, 2012, 20:02:34 »
ОтговорОтговор


Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
georgi87
Потребител герой
*****

Рейтинг: +107/-257
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 567
Теми: 8



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #3 -: Сряда, 04 Януари, 2012, 22:36:14 »
ОтговорОтговор

На модела от горната снимка менюто се управлява от лявата страна на вулана и за да го включиш на някъква скорост освен джойстика напред трябва да се натисне и левия му бутон.Това важи за MP2иMP3.А MP1 включва и без левия бутон.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 04 Януари, 2012, 23:19:08 от georgi87 » Активен
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #4 -: Сряда, 04 Януари, 2012, 23:06:12 »
ОтговорОтговор

Усмивчица той няма да кара нито единия от двата , още повече че първия е самосвал !

Здравейте колеги, предстои ми курс с камион Мерцедес Актрос 460-2004 година полуавтоматик.Искам да отбележа, че нямам много опит, само един курс до италия с волво с механична скоростна кутия.Ако може да ми обясните какво е специфичното за този камион? Как се включва моторната, има ли ретардер, интардер, темпомат?
Какво имаш в предвид под полуавтоматична кутия ? Предполагам с Telligent управление и със съединител ! Ако е така то при потегляне избираш предавката като натиснеш левия бутон на джойстика и бутнеш същия напред ( ако си натоварен избираш 2бърза , ако си празен 3 бърза , ако си соло и празен натискаш левия бутон и буташ два пъти джойстика напред - тогава минава на 4 бърза ) . Когато си избрал предавката тя излиза на дисплея за инфо на водача мигаща и едва когато натиснеш съединителя управлението вкл. на скорост и предавката вече не мига ;отпускаш съединителя и потегляш ! След като си потеглил със палеца пред джойстика можеш да качваш предавките с половинки , а като бутнеш джойстика напред Telligent системата определя коя е най подходящата предавка спрямо натоварването ,скоростта и оборотите на двигателя ! Ако не си карал такъв камион в началото превключвай само с джойстика на предавката която управлението си избере  като първо буташ джойстика и после натискаш съединителя , в противен случай ще гори много ! Използвай ниските до средните обороти на двигателя ( не е бързооборотен като на Волвото ) като буташ за следваща предавка на около 1300 оборота и макс. на 1500 натискай съединителя ! Десния бутон на джойстика изключва от скорост N  .  При маневри от N натискаш левия бутон и дърпаш назад (избира се задна R ) като натиснеш съединителя ще я вкл. Ако трябва да мръднеш напред не е необходимо да изкл. от задна , а натискаш левия бутон и буташ напред ( избира 1 бавна ) като натиснеш съединителя ще превкл. Ако няма съединител ,зад джойстика има бутон А/М - за автоматично и ръчно управление на скоростите . При автоматично избираш предавката само при потегляне , после камиона си ги превкл. сам ! При ръчно управление ти избираш кога да превкл. а управлението избира на коя предавка ! Менюто на компа се разлиства от бутоните на волана ! Оттам се избира и аварийното превкл. на предавките (дано да не ти се налага да го ползваш ) На лоста в дясно от волана са комбинирани моторна (евентуално ретардер ), темпомат , темпосет (LIM) , упр-е на оборотите на празен ход ! Моторната е на 2 степени като дърпаш лоста към теб (ако има ретардер има още 3 степени на лоста ) дали темпомат или на темпосет се избира с бутона на върха на лоста ( ако на дисплея за информация имаш символ на километраж значи е вкл. темпомата , ако има символ LIM значи е вкл. темпосета . С дърпане на лоста към волана се увеличава скоростта или се запаметява нова скорост , с бутане надолу се намалява скоростта или  от изкл. положение се избира последната запаметена скорост!  В дясно от бутона за аварийните има бутон със символ на камион върху наклон - той вкл . система за подпомагане на потеглянето по наклон ! Когато бутона е вкл. при спиране в покой светла лампа на таблото че системата работи - ако камиона е със педал на съединителя системата държи камиона на място без да се налага да държиш спирачката , но педала на съединителя трябва да е поне леко натиснат ! Ако няма съединител спирачката трябва да е натисната колкото да светят стоповете ! Ако не държиш съединителя или спирачката се чува пискане във колонките , системата изключва и камиона ще потегли по наклона !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +199/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #5 -: Сряда, 04 Януари, 2012, 23:31:47 »
ОтговорОтговор

godji има Актроси с педал на съединителя и пак имат копче А/М.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
Lorinser
Гост
« Отговор #6 -: Сряда, 04 Януари, 2012, 23:54:52 »
ОтговорОтговор

Благодаря на всички за разясненията. Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +199/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #7 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 00:30:58 »
ОтговорОтговор

Колеги искам да се извиня за грешния объркващт пост от мен.Писах темата набързо и ми се стори Актроса на колегата стар , понеже Аксора ми е след 2005 и е с стария джоистик (с конзола ,а не с сподлакатник) и затова "направих" камиона на колегата със старите скорости.Добре , че видях поста на Жорката за МР3,2,1 да се сетим,че бех готов да спорим с Годжи.Извинявам се за грешката и се надявам да е последна.Нека админа изтрие всички мой постове в темата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2363/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #8 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 00:35:28 »
ОтговорОтговор

Колеги искам да се извиня за грешния объркващт пост от мен.Писах темата набързо и ми се стори Актроса на колегата стар , понеже Аксора ми е след 2005 и е с стария джоистик (с конзола ,а не с сподлакатник) и затова "направих" камиона на колегата със старите скорости.Добре , че видях поста на Жорката за МР3,2,1 да се сетим,че бех готов да спорим с Годжи.Извинявам се за грешката и се надявам да е последна.Нека админа изтрие всички мой постове в темата.

Нека да остане. Просто направи редакция и уточни, че става дума за Axor.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #9 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 23:10:43 »
ОтговорОтговор

Колеги искам да се извиня за грешния объркващт пост от мен.Писах темата набързо и ми се стори Актроса на колегата стар , понеже Аксора ми е след 2005 и е с стария джоистик (с конзола ,а не с сподлакатник) и затова "направих" камиона на колегата със старите скорости.Добре , че видях поста на Жорката за МР3,2,1 да се сетим,че бех готов да спорим с Годжи.Извинявам се за грешката и се надявам да е последна.Нека админа изтрие всички мой постове в темата.
Усетих те аз че се бъркаш нещо  Намигване На Аксор не съм се качвал , а 2-та са ме учили във Балкан стар да я карам Усмивчица   Педал за съединител и комбинирано управление на кутията съм виждал само във МР1-та , но там имаше една ръчка над съединителя която се издърпва и педала се натиска навътре . Като се бутне ръчката педала си остава скрит .
godji има Актроси с педал на съединителя и пак имат копче А/М.
Възможно е , но аз не съм виждал нито карал такъв МР2. Тези които съм карал със съединител не са имали ! В момента карам такъв който има копче , но той пък си няма педал за съединителя  , и няма да ти разправям в снега какъв кеф е да се кара  Тъжен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
Lorinser
Гост
« Отговор #10 -: Петък, 06 Януари, 2012, 01:19:32 »
ОтговорОтговор

Ами аз събота ще тръгвам на курс, предполагам до Франция ще се науча в движение да го карам.  Ухилен Точно камионите, които най-не обичам Волво и Мерцедес ми се падна да карам.  Тъжен Дано шефа да купи един даф по скоро.  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!