Свидетелство за правоуправление
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 08:38:17 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 4 5 [6]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Свидетелство за правоуправление  (Прочетена 62454 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #75 -: Петък, 23 Октомври, 2020, 06:13:10 »
ОтговорОтговор

Със D+E съм. Имах намерение да карам трактор или комбайн, но за да се управлява трактор с ремарке или комбайн с количка за хедера по републиканската пътна мрежа се изисква минимум C+E. После и по рейсовете се запалих и исках да имам професионална компетентност за пътници и за товари, защото човек не знае кога какво ще му потрябва.
Та въпросната категория за тролейбус на тоя етап не ми е необходима(дори нямаме инфраструктура защото съм в малък град), но то човек като почне няма спирка Ухилен
Та школата в която карах пътно строителни машини ми правят отстъпка за Ттб(103) и ми казаха че като имам D няма да се явявам на листовки, плюс това ще кормувам с тролеите в събота което ме устройва. Засега само обмислям нещата, може би преди да сменям книжка ще е най добре, защото ако сега подмена книжка номера на книжката ще е друг и в картата на водача ще пише номера на старата книжка

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Рейсаджия
Форум на българските шофьори
« Отговор #75 -: Петък, 23 Октомври, 2020, 06:13:10 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2216/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #76 -: Петък, 23 Октомври, 2020, 22:59:04 »
ОтговорОтговор

Със D+E съм. Имах намерение да карам трактор или комбайн, но за да се управлява трактор с ремарке или комбайн с количка за хедера по републиканската пътна мрежа се изисква минимум C+E...

     Ще направя един цитат от Чл. 150а.

"11. категория СЕ - без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на
типа за съответните превозни средства, състав от пътни превозни средства с теглещо
моторно превозно средство от категория С и ремарке или полуремарке с допустима
максимална маса над 750 kg;"

     Да четеш някъде да пише за трактори, комбайни, със и без прикачен инвентар, било ремарке, че и две? Категория "Ткт" може да се получи (автоматично се дава) след категория "С", а последната стандартно е на поне 21 години. Категория "Ткт" се получава на 18 години, преди години беше на 17. Дава право на регистрирани МПС да се движат по Републиканската пътна мрежа. Та, преди години момчета на 17 години караха големи трактори с по две ремаркета и дължина например 25 метра - тук великите шофьори ще се натъжат защото не техните камиони са най-големите.
     Въпросът е как стигна до извода, че ти е необходима за трактори и комбайни категория различна или "по-висока" от "Ткт" - само за управление по пътищата? Ако сам си достигнал до този извод, време е да си го изясниш. Ако евентуален работодател го казва, помисли каква може да му е целта?! И представяш ли си какво оправдание може да ти измисли, вместо да ти даде пари?


... Засега само обмислям нещата, може би преди да сменям книжка ще е най добре, защото ако сега подмена книжка номера на книжката ще е друг и в картата на водача ще пише номера на старата книжка

     Може и така, ако не бързаш. В останалите случаи - категорично не ти пречи, различните номера. Ако е в България няколко пъти категорично, не е от значение. Ще ти намеря официален отговор от ИААА публикуван тук, в случай че някой не ме изпревари преди това.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #76 -: Петък, 23 Октомври, 2020, 22:59:04 »

 Активен
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #77 -: Събота, 24 Октомври, 2020, 09:36:47 »
ОтговорОтговор

   
     Въпросът е как стигна до извода, че ти е необходима за трактори и комбайни категория различна или "по-висока" от "Ткт" - само за управление по пътищата? Ако сам си достигнал до този извод, време е да си го изясниш. Ако евентуален работодател го казва, помисли каква може да му е целта?! И представяш ли си какво оправдание може да ти измисли, вместо да ти даде пари?


     Може и така, ако не бързаш. В останалите случаи - категорично не ти пречи, различните номера. Ако е в България няколко пъти категорично, не е от значение. Ще ти намеря официален отговор от ИААА публикуван тук, в случай че някой не ме изпревари преди това.
Заяждат се полицаите колега, душевното спокойствие не е ли по важно вместо да ми вдигат нервите в спорове. Ткт-колесен трактор съм го взимал навремето със C категория преди 15 години и доколкото помня се опоменаваше трактор с двуосно ремарке, а сегашните тракторни ремаркета на Hawe мисля че бяха са повечето триосни, което е предпоставка за разправии. Преди време помня по новините даваха някакъв моторист се беше ударил в такова ремарке на трактор и се почнаха едни дела срещу водача, защото нямал Е категория, оправдаха го нали но е факт че се стигна до разправии. Пък и аз си знам колко време ми отне докато се науча да паркирвам камиона с ремаркето(хенгер) назаден в гараж. Сега вече имам някакво самочувствие и знам че няма да ми се хилят старите капи като почна да го връщам Ухилен Пример мога да дам и с колега, кара хенгер с категория C+E и D+E, спират го за проверка в Румъния и му казват че нямал право да кара такъв камион щото нямал C1+E  Ухилен Затова стриктно гледам при подновяване на книжка дали има подкатегории те още в КАТ.
Забравих да кажа, в листовките за категория Твк пише че придобилите правоспособност категория Твк могат да извършват всички видове работа с тракторите без транспорт, 75 въпрос верен отговор А

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* IMG_20201024_105704.jpg (368.62 KB, 2455x812 - видяно 188 пъти.)
Активен

Рейсаджия
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2216/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #78 -: Понеделник, 26 Октомври, 2020, 21:52:32 »
ОтговорОтговор

Заяждат се полицаите колега, душевното спокойствие не е ли по важно вместо да ми вдигат нервите в спорове. Ткт-колесен трактор съм го взимал навремето със C категория преди 15 години и доколкото помня се опоменаваше трактор с двуосно ремарке, а сегашните тракторни ремаркета на Hawe мисля че бяха са повечето триосни, което е предпоставка за разправии. Преди време помня по новините даваха някакъв моторист се беше ударил в такова ремарке на трактор и се почнаха едни дела срещу водача, защото нямал Е категория, оправдаха го нали но е факт че се стигна до разправии.

     Обяснението започва и завършва с това: "Заяждат се полицаите!"
     В останалата част напомням, че сме една от най-корумпираните държави. Когато си направил нещо и да дадеш подкуп е разбираемо, но да те изнудват за пари е съвсем друго!
     Дали шофьорите са умни, а дали изобщо българите.  В Фейсбук групата със същото име ежедневно се правят опити да публикуват статии (понякога буквално десетки) които предлагат печалби от стотици хиляди - левово, евро или долари. Единствено условие, е да се направят публикации на няколко места. Надали някой е спечелил, но поне в групата "печели" един месец забрана за достъп или понякога напускане. Е, наистина ли са толкова глупави или е вирус?
     Циганските мангали от района на Г. Оряховица все успяват да измъкнат някакви пари, при все че широко се дискутира. Баща ми и тъщата също даваха преди много години. И мен са ме пробвали, засега неуспешно (ама знаеш ли?).
     Обикновено български мангали които работят като разследващи ПТП, са си точно мангали. Всяват някаква паника (имаме примери и за уж доктори които действат така и виждаме, как номерът при много минава) на участвал в ПТП и са без вина - например ще ходи в затвор. Вменяват му някаква несъществуваща вина - водач на колесен трактор нямал "СЕ"!!! И защо да има?
     Не казвам, че всички разследващи тежки ПТП са мангали, но много - ДА! И това не го казвам случайно, знам много примери от обществения пътнически транспорт при пострадал пътник вътре в превозното средство и съответно шофьорът няма как да има вина. МАНГАЛИТЕ от тежките ПТП-та изнудват шофьора за пари и много често успяват! В такива случаи адвокат идва на цена и парите отиват на правилното място.
     И пак да подчертая за някой път: трактор, комбайн без ремарке или с едно и две ремаркета, с една, две и три оси всяко - се управляват на пътя само с "Ткт"!
     Когато има тежко пострадали винаги има разправии, дори с повече категории от необходимите. Много от прокурорите са в горните групи.

     Няма лошо, че си готов за навсякъде. Една категория е на цена от напиване и ядене за една вечер в недолнопробна кръчма. Разбира се не са само пари и време, а като гледам как половината от "професионалните" шофьори кръстовище с 2 ППС-та не могат да оправят, наистина изобщо не просто при голямата част от тях!


Ухилен Пример мога да дам и с колега, кара хенгер с категория C+E и D+E, спират го за проверка в Румъния и му казват че нямал право да кара такъв камион щото нямал C1+E  Ухилен Затова стриктно гледам при подновяване на книжка дали има подкатегории те още в КАТ.

     Отново за мангали става на въпрос, но дори и да не са нанесени:

     Чл. 155.
     (8.) Водач с право за управление на моторни превозни средства от категории СЕ и DЕ
има право да управлява и състав от превозни средства от категории съответно С1Е и D1Е.


Забравих да кажа, в листовките за категория Твк пише че придобилите правоспособност категория Твк могат да извършват всички видове работа с тракторите без транспорт, 75 въпрос верен отговор А

     Така е, практически това свидетелство няма общо с шофьорската книжка. И за пътя е необходима и достатъчна, само и единствено категория "Ткт". Както и обратно тя не дава правоспособност за работа.

     Изпитите за листовки на таблет ли са? И ако да, кой е сайтът?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #79 -: Вторник, 27 Октомври, 2020, 12:49:28 »
ОтговорОтговор

Не, няма ги онлайн, като се запишеш ти дават учебник. За всяка категория имаш по 3 изпитни варианта с по 80 въпроса. На изпита който изпитен вариант изтеглиш него решаваш. Като отговориш на поне 70% вярно от въпросите те допускат до практическия изпит

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* IMG_20201027_103739 (1).jpg (463.43 KB, 1968x2624 - видяно 769 пъти.)
Активен

Рейсаджия
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #80 -: Понеделник, 02 Ноември, 2020, 19:37:39 »
ОтговорОтговор

Дигитала ми е готов, днес си го взех, чакам да стане и картата на водача Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Рейсаджия
Етикети:
Страници: 1 ... 4 5 [6]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!