• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Покупка на бус до 3.5т

Започната от Rammbon, Петък, 06 Януари, 2012, 08:00:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ИванТ

Ако се спрете на лекотоварен автомобил Peugeot или Citroen, споделете последните 8 символа от номера на рамата (VIN), например: "VF7ZCRMNC17185025". Така ще се провери с какъв двигател е снабден съответният автомобил (в случая "DW12UTED"), както и някои други характеристики и може да се направи оценка на първоначалното обслужване и цената на резервните части.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

ИванТ

Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

Rammbon

Колега SEMPER, вероятно си имал Daf 400.  Доволен ли беше от него?
Тези които гледах до сега, на Транзит коша е 2.2м, на Спринтера повече от 1.8м нямаше, но на Боксер и Дукато намерих до 2.8м и всичките с двойни кабини с до 6+1 места. Така хем работниците вътре , хем и товара в коша. Лошото че бяха изтърбушени от работа и километри, а кабините им мръсни и  с окъсани седалки.
Като сравнявам авточастите по онлайн магазините , на  добра цена са частите на Фиат-Пежо-Ситроен , Рено и Форд, а на Бенц и VW цените са доста по-високи. И се чудя как да постъпя, дали по евтина машина и след 2-3 г друга или по-скъпата и след 5 да я сменя. За марка не съм се ориентирал, но трябва да е 6+1 и с кош над 2.7м и модел 1996-2004 г.

Rammbon


SEMPER

От ДАф-а съм доволен, по принцип ги има с два двигателя - перкинс и пежо 2,5 ТD интеркулер от стария модел с веригата

За перкинса не съм чук хубави приказки, но пежовския е железен

Най големия недостатък е, че за тези модели няма никъде, или поне тогава нямаше каталог за части, и подмяната на нещо беше голям проблем.
Двигателя ясно - пежо,  другите възли също бяха заимствани от други марки, но нямаше как да се разбере предварително кое от какво е.
в магазините на ДАФ за тоя модел нямаше нищо дори като документация, представителства на Лейланд пък изобщо няма.
И процедурата беше следната - сваля се дефектната част, тръгва се по морги с нея,докато се установи от какво е и тогава се отива в магазина на съответната марка и се купува - спирчаните цилиндри бяка от старото Ивеко, опорния лагер от Транзит, перката излезе като от някакъв модел БМВ, съединителя не помня вече ...  ;D Най голямата хурка излязоха лагерите на главините - някакви английски размери, само тимкен ги имаха, че и чаках да го доставят...

Като се изключат тези неволи, съм изключително доволен. Три години спираше само по Нова година, на ден се е случвало да го карат трима различни шофьора - ни гък не каза  ;D ;D ;D След това имах наблюдения - пак не спряха да го мъчат и доскоро го виждах в движение
Не вдигаше повече от 120,(и километража му беше до толкова) но беше с голям диф и дърпаше яко и претоварен, барабар с 7 човека в кабината.
Отпред беше на ресьор и возеше добре, предните амортисьори са малко недомислено закачени горе, но след като скъса първия болт (не че не беше претоварен пак), ги доусъвършенствах. Нищо друго по предница не съм пипал. Кабината е голяма и много удобна, шофьорската седалка беше с настройки като на прицеп, лесно се управляваше, дори и след удължението.

Обаче са прекалено стари, и е много трудно да намериш читав такъв, а и освен това и е над 3,5 тона

След него тиках един МБ 410D 94та година - някъде им викат катъри, или мулета и има защо ;) Атмосферни са, също с верига и пробега им е почти вечен. И блокаж имаше моя, за излизане от кофти ситуации....  ;)
Още като го купих му смених цялата дълга кормилна щанга, защото беше от модела с един шарнир неподвижно към самата щанга. Намерихих щанга с два свалящи се шарнира и повече нищо по предница не съм пипал
От три четири години ми седи без да го ползвам ....
Уникално сполучливи са, но също са много стари.

Изобщо старите камиончета ги правеха много преосигурени и от към претоварване и от към ресурс.
Новите за съжаление ги изчисляват много точно, и са обърнали ресьорите като се натоварят колкото им пише. Отделно не могат да минат и половината километраж, които можеха старите ....

От Ивеко не съм чул колега да се оплаква, старите също бяха много сполучливи.

От LT имам също преки наблюдения - доста издържливи и безпроблемни са на постоянен тормоз. Транспортерчето ще ти е малко май, новите им са слабички рамите и от малко презорване ги късат, старите с двигателя отзад няма да ти паснат пък изобщо на концепцията. Аз съм карал такова 15 години, само че туба и като товарно и като лека кола. Гарантирам ти, че е съжалявало че е станало бус  ;D Колко километраж е минало, колко тонаж е изтикало само то си знае, и май няма място по пътя дето не се е пробвло да ме остави, ама пък и аз не му се давах - само основен ремонт не съм му правил на пътя  ;D ;D ;D


Пежо Фиат Ситроен - при натоварена експлоатация правят постоянно разни дребни проблеми, понякога и не много дребни.Ходовата част идва малко слабичка за нашите пътища и експлоатация.

Трафика е май най проблемния поне от мои наблюдения. Всичко им прави проблеми на Рената, а на двама познати им станаха мазало скоростните кутии, и в двата случая ставаше дума за потегляне на баир претоварени. Единия на задна, другия на първа  :)

Транзита освен че наистина вози много дървено, няма кой знае какви недостатъци, освен ако не е модела с една подгревна свещ на колектора . Тоя модел зимата палят много весело.

Това са ми впечатленията от камиончета, с уговорката че за съжаление става дума за модели до към 95-та 96-та година.

От по нови нямам кой знае какви впечатления, само имам спомени че колеги,които взеха Спринтери от първите модели 94та-97ма патеха много, включително  и ремонти на двигатели правиха.

Иначе за купуването - само на късмет е работата.
ДАФ-а случайно ми се обади от Австрия познат, дето знаеше че търся такъв и ми каза че има един много сгоден.

Мерцедеса беше голяма мъка , и аз като теб 3-4 месеца се оглеждах като теб, като ми опря яйцето до гъза се метнах и обиколих цяла южна България, че уж там са по големите джамбази на микробуси и абсолютно всички бяха гласени за продажба. Ио и аз си падам махнаджия, ама и джамбазите яко се пробваха да кръщават. От 40-50 дето гледах имаше само един дето беше ток и жица, ама му искаха пари кажи речи колкото бяха новите на магазина.

Тръгнах да се прибирам и минах през един познат джамбазин,който внася само коли да го питам дали не е мяркал като ходи нещо такова, и го гледам Мерца спрян в салона му, с немските номера още, с изцяло алуминиева каросерия, с два акумулатора. Ключовете на него, огледах го - слънце, кабината запазена,седалките като нови, запалих го - пее. Идва моя човек и вика - какво го гледаш то това не се продава. Как бе, аз идвам да го купувам - знам го че е душа джамбазка, а парите са ми в джоба.
Не, не става, не е стока за продаване, не съм го взел за печалба ми вика. Довършвам си къщата и ми трябва да карам греди керемиди,плочки,лепила.
И почнаха едни сложни пазарлъци да правя - да му го платя на момента, пък той да си закара каквото има да се кара и да го взема след месец. Не издържа джамбазина, ама пък каза едни пари извънземни.  ;D Чакай сега, аз че съм мераклия,мераклия съм, ма нали аджеба ти каза че не си го докарал за печалба, пък и парите ще останат в тебе и камиона в тебе  ;D
И пак едни сложни пазарлъци, докато свали 1/3 та от цената и стана на моята.


А като съвет - ако си сигурен, че ще ти върви работата и ще изкарваш парици занапред, взимай максимално най добрата машинка,която можеш да си позволиш.
Тази сметка да вземеш нещо евтинко, дето да те изкара евентуално малко време никога не излиза. Най вероятно ще се наложи да цакаш кинти по сервизи, да пцуваш че не може си вършиш работата, и после като го сменяш, още един път ще си на загуба.

Сега по WIN в повечето случаи може да се направи справка за миналото. Направи си добре сметка какви километри имаш да минаваш на година и така да се върже, че като мине максимум 400-450 хиляди да си се отървал от него.


Баси, какво писмо написах, дано да има нещо полезно в него  ;D ;D ;D
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

ИванТ

Добре е да знаете, че Citroen Jumper (1994 - 2002), Peugeot Boxer (1994 - 2002) и FIAT Ducato (1994 - 2002), макар и със значително сходство имат някои разлики. При двигателите обозначени като "1.9D" или "1.9TD" има както френски вариант, така и италиански.

FIAT Ducato 1.9D, 1.9TD: 1905 кубически сантиметра, 1930 кубически сантиметра
Peugeot Boxer 1.9D, 1.9TD: 1905 кубически сантиметра
Citroen Jumper 1.9D, 1.9TD: 1905 кубически сантиметра

Двигателят с 1930 кубически сантиметра е италиански (FIAT) и се вгражда само в модела Ducato, а този с 1905 кубически сантиметра е френски (Peugeot, Citroen) и се вгражда и в трите модела. При двигателите маркирани като "2.5D" и "2.5TD" също има разлики, италианският е 2500 кубически сантиметра, а френският е 2446 кубически сантиметра. По-новите двигатели "2.0 HDi", "2.0 JTD", "2.8 HDi" и "2.8 JTD" са еднакви за трите модела.

И трите модела се предлагат с различни варианти на полезния товар - 1000 килограма, 1400 килограма и 1800 килограма. Тук е мястото да Ви предупредя, че амортисьорите изглеждат по еднакъв начин и позволяват монтаж за всяка версия, но реално тези за 1800 са усилени (и по-скъпи), от което следва, че в родни условия по чисто икономически причини се монтират по-евтините амортисьори на по-тежките варианти.



Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

kkkvd

Едно скромно мнение, базирано на чужд опит:
Има една фирма с 10-на буса, извършват куриерски услуги БГ-ИТ и БГ-АТ и околностите.
Неговите бусове въртят големи километражи - парка му е само от Фиат Дукато, по-старичките. Има и един от най-новите, но не е доволен, много се чупел. Питах го що не кара със по-темелни машини - отговора му беше цитирам "Не се изплаща, по-висок разход на гориво, по-скъпи части"
Имена не искам да споменавам, може на лични, ако толкова се налага

Rammbon

Благодаря SEMPER ! Много полезна информация :)
Преди време пробвах 2-а  Даф 400 фургони . Продавачите ми казаха , че моторите им били на Пежо, макар че не им повярвах. Като ги пробвах дърпаха като Жук. Високи обороти на двигателя, а не вървят  с повече от 40 км/ч. На пета едва вдигна 90км/ч, а вътре не се чувахме и главата ми се наду за половин час каране. Иначе беше от последния модел на този бус от 1994г  с емблема на задната врата 3.1 . А моделите им с двойна кабина и борд отзад са  с тахограф и двойна гума. Скоро пробвах и Лейланд Конвой с десен волан. Продавача ми каза , че двигателя бил на Ситроен 1.9D , но надуваше в разширителното казанче :(  Като си имам предвид , че няма да го товаря с повече от 1.5 т, но ми трябва само най-вече дължината на товарния кош, вероятно ще се ориентирам към модел с кош над 2.7м и такива са само на Фиат-Пежо-Ситроен, Бенц 307 или 407, Ивеко 35-10  или LT квадратния модел 1991-1995. А като киломерти до 15 000км на година, че може и по-малко. Ама божа работа, може и по-нова машина да взема и друг модел.
Другата седмица ще мина на север от стара планина, да огледам там какво предлагат джамбажите .

Rammbon