• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Кое за какво е?

Започната от rokoko2, Събота, 07 Януари, 2012, 20:17:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

rokoko2

Попаднах на една обява за продажба на Скания и ми стана интересно за какво е този лост? На снимката съм го отбелязал с №2,№1 скоростен лост,а №3 е ретардер-така мисля. В Скания съм влизал, но не съм карал. Скоростна кутия с възможност за механична смяна на предавките ::),как работи това чудо?Ще бъда благодарен ,ако някой ,който е карал такъв камион ми разгадае нещата ;)

http://kamioni.cars.bg/t14877   


Причина за редакция: Правопис!

rokoko2


ET VIT-93

???ПАРКИНГ май му казваха ;D ;D ;D

ET VIT-93


Бобо89

((Р)) нищо,на снимката не е грешка.Фатално става ако я забравиш,след като си паркирал  ;D

loshdancho

Ха-ха има да СЕ чудиш повече ако видиш и SCANIA с ватманка. Представлява още един лост до лоста номер 2 ,който си показал.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

LKW

Това е стария полуавтоматик на Сканиа.До колкото аз знам лоста има полужения напред назад на ляво на дясно.На ляво и на дясно се увеличават и намаляват скоростите назад е за А/М .Има педал на съединителя.Такива спомени имам аз , който по знае да каже.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Събота, 07 Януари, 2012, 21:42:24
Ха-ха има да СЕ чудиш повече ако видиш и SCANIA с ватманка. Представлява още един лост до лоста номер 2 ,който си показал.
;)


loshdancho

 Ха много точна снимка.За да ти сваля малко рейтинга ти сложих един +
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Механик-водач

А зелената туба вдясно за какво служи ? ;)
Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!

loshdancho

 Ми там каките сигурно си поддържат хигиената...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Механик-водач

По -вероятно е да е гориво за големите паузи на водача !
Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!

rokoko2

http://kamioni.cars.bg/t13970                                                                четете бе хора,човека е частник,тубата за всичко може да е,има и телефон в обявата-по-любопитните да пробват :).Относно темата-лост№2имах предположения,че е ръчна,докато не видях втората снимка с двата лоста,т.нар.ватманка.Икак се кара?Кога се ползва съединителя?А тези модели имат ли темпомат?Мерси ;)

loshdancho

Тръгва се със съединител,  после  е автомат, Можеш да сменяваш мануален режим и автоматик от   лоста както еобяснил колегата по- горе . Има копче  за баир или форс (позволява  смяна  на по- големи обороти)  .Разбира се ,че има темпомат- намира се на ръчката за чистачките.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

niki2

#12
Колега, камиона е супер, само че, ще ти трябва доста време за да му свикнеш с всичките екстри и ще видиш какво удоволствие е да го караш! Това е може би най-доброто изпълнение!
1-има настройка на лоста на коя скорост да потегля!
2-на върха на ратардера има копче, като спускаш след като го натиснеш запаметяваш скороста с която искаш да пускаш!
3-под ратардера има друго копче, то е като натиснеш спирачката се задейства и ратардера и също запаметява скоростта, но ако си на автоматик сваля скоростите и ти обръща оборотомера!
4-имаш и моторна, намира се в дясно на таблото и е обозначена с ауспух! А бе, има много екстри, но колкото са полезни на сняг или дъжд много трябва да се внимава особено, ако си празен, при тези условия просто изключвай всички,аз специално повече го карам на мануал, тоес ръчно! Дано да съм ти бил полезен! Каквото те интересува питай!


Забравих! Темпомата е от дясно на ръчката за мигачи!

niki2

#13
 :o

kkkvd

Повечето неща са казани, отвозил съм се на такава скания. Този тип скорости се казват OPTICRUISE. Има много информация по въпроса в Интернет. Почти не се сещам за недостатъци, може би тривиалният, че ако нещо откажело губиш всички скорости. Или, че ако си включил ауто-ретардера и ауто-моторна и караш на автоматик - пипнеш ли педала на спирачката по сериозно веднага вдига гюрунтия мотора... за това аз не карам на автоматик. Всъщност смятам, че с лост за скорости действително можеш да боднеш някоя предавка и да се придвижиш... но докъде? Само до сервиза. Но това важи и за оптикруза, не ми се е случвало, но едва ли не е измислена опция до сервиза. Съединителя само за потегляне, оттам нататък си дори газта не връщаш, слагаш си педала на икономия и край. Темпомата им е най-добрия който съм карал заради местоположението му.

kkkvd