• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

История на камионите LIAZ

Започната от Бриги Магнито, Сряда, 11 Януари, 2012, 10:42:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Skoda, инженеринг  е създаден през 1859 г. и израства да бъде една от най-големите инженерингови фирми в Европа. По време на Първата световна война тя е най-големият производител на оръжие в Австро-Унгарската империя, но след войната, когато приключва военното производство, трябва да бъдат въведени нови продукти. Skoda проектира и строи локомотиви, кораби, самолети, електроцентрали и много други проекти.
В средата на 1920-те започва производство на камион с подразделението си Sentinel DG  вагони , те абсорбират старият производител на камиони Laurin & Климент -Miada Болеслав северо-източно от Прага. Laurin & Клемент е производител на камиони от 1907 г.Моделите варират от 2 до 6-тона капацитет на полезен товар и се произвеждат до Втората световна война .
Skoda-Sentinel  вагони са премахнати през 1932.
Междувременно съществуващите камиони Laurin & Климент са били построени под името Skoda. Нови и подобрени камиони се появява в края на 1920-те и началото на 30-те години. Първият дизелов камион Шкода се появява през 1932 г. като 60D модел за 5 тона.
Модела 706N  е за  8 тона полезен товар с три моста  
Най -големият модел е bonneted 6x4 и полезен товар 10 т.

По време на Втората световна война, а под германска окупация, повечето компании Skoda са включени в германската военна  индустрия.
Производството  е национализирано през 1945 г. и камионо производство е съсредоточено в Pizen и Liberecke Automobilove Zavody.
През 1951г е официалното създаване  на Чехословашко  държавно предприятие  и от тогава на камионите носят емблемата на  LIAZ. Въпрке,че построените в заводите на Avia в Letnany Прага са носили и емблемата на Skoda-LIAZ до 1974г.
През 1989 г LIAZ е разцепенна отново  на Truck International и Skoda
И след приватизацията от 1992-95 г. дружествоте е разцепенно на:
Skoda Pizen
Skoda Mnichovo Храдище
Skoda LIAZ AS

Името Skoda е възстоновенно с модела Xena снабден с двигател Detroit Diesel 60 Series, с турбокомпресор и интеркулер и 16-степенна скоростна кутия.


Забележка:Превода е мой и източника не е много сигурен ,тъй че се извинявам за допуснати грешки.


LIAZ Xena

LIAZ 110

LIAZ 150

LIAZ 100

LIAZ 706

LIAZ MS24

LIAZ MT4

Последната снимка е автовлак с две ремаркета  ;)



                                                                           


Бриги Магнито



dino412

Гомемо + за последните две снимки.Имаш ли ги по-големи да ги турнем у колекцийката си?
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

Бриги Магнито

Цитат на: dino412 - Сряда, 11 Януари, 2012, 17:59:38
Гомемо + за последните две снимки.Имаш ли ги по-големи да ги турнем у колекцийката си?
Тц само тез,ма дирим бре. ;)


Дамян Йончев


Бриги Магнито



Бриги Магнито



Trucker_Boy

Веднага слагам +1 за хубавите снимки.
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

dino412

Айде още някоя брошурка и от Мене:
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.