• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Снимки на композицията,която управлявате

Започната от kRisss, Петък, 13 Януари, 2012, 19:38:23

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

цецодебел

Цитат на: lubo.mv - Неделя, 03 Октомври, 2021, 20:53:07
Здравей колега. Добре си ги наредил, обаче една дребна забележка. Какво прави туй комби втора кола горе, тя е дълга. Сложи го втора долу назад. Спештяваш хиро/ въртящия момент/. И аз карах такова желязо ама се отказах засега. Ама ми са тръпка все още.
Поздрави колега ! Никога не съм карал такова, ама е интересно мнението ти . Никога не е късно , човек да научи нещо  :)
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

цецодебел

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: цецодебел - Петък, 08 Октомври, 2021, 19:56:07
Поздрави колега ! Никога не съм карал такова, ама е интересно мнението ти . Никога не е късно , човек да научи нещо  :)

    Не е за дърти хора, особено да започват изучаване на възраст. Преди 25 години без проблем скачах от височината на платформата на втория етаж, сега вероятно ще се поразглобя. Ще се справиш ли с такъв скок?
    На повечето им се случва от време на време. Реденето на колите, освен когато е по схема, изисква доста повече творчество от това да те нахвърлят на рампа. Не случайно обикновено им плащат с 50% повече. Апартаментчето е доста ниско, освен на тези с нормалните кабини което е рядко.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 08 Октомври, 2021, 21:17:59
    Не е за дърти хора, особено да започват изучаване на възраст. Преди 25 години без проблем скачах от височината на платформата на втория етаж, сега вероятно ще се поразглобя. Ще се справиш ли с такъв скок?
    На повечето им се случва от време на време. Реденето на колите, освен когато е по схема, изисква доста повече творчество от това да те нахвърлят на рампа. Не случайно обикновено им плащат с 50% повече. Апартаментчето е доста ниско, освен на тези с нормалните кабини което е рядко.
Ти що реши, че ще ставам автовозачия на стари години, казвам само за поста на колегата ,че е добър и трябва повече такива . Аз си знам възможностите и не случайно преди 6 месеца смених чадъра за цистерна и не защото фирмата беше лоша, даже някои я слагаха в топ 10 на "белите", а защото виждам , че не мога вече да подскачам по "чадъра".... А ти по добре смени "конското" и менторския тон и почни да пишеш такива като това което току що си написал и тогава и други ще се пресрамят ;)
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: цецодебел - Петък, 08 Октомври, 2021, 19:56:07
... Никога не е късно , човек да научи нещо  :)

    Сега като го препрочитам изобщо не си споменал в тази посока.


Цитат на: цецодебел - Събота, 09 Октомври, 2021, 18:32:32
.... А ти по добре смени "конското" и менторския тон и почни да пишеш такива като това което току що си написал и тогава и други ще се пресрамят ;)

    Повече ми се струва, че онова било добре, ама просто малко над 50%. За "конско" - сигурен ли си, че знаеш какво е? И има ли някакъв скорошен пример? Изразът "менторски тон", ни е на английски, ни е на български. Само мога да предполагам.
    Из този форум думата "цензура" се смята за някакво смразяващо обвинение и вероятно се очаква от такива които БЕЗПЛАТНО подържат форум например, да "замръзнат" и "мигат виновно"? Ама нещо не се получаваше, струва ми се и все още. Десетки пъти съм питал какво е цензура тук и такива на които нищо, никога не им е променяно в публикациите. Естествено отговор няма. За жените ползвам речник, ама за тези новите полове не държа изобщо да ги разбирам.
    Не само че нямам стремеж да се харесам на повече, а дори ще ми е обидно, ако някои от тях ме одобряват. С повечето не сме с различни гледни точки, а направо от различни вселени гледаме!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

lubo.mv

Какво да ти кажа. Незнам какво те интересува.
Правиш естакада и ги намяткваш. Главата и ръката отвън да гледаш гумата къде минава.
Малка кола върху кабината, дълга отзад кабината, големите отзад отгоре и отдолу на ремаркето.  Там най ниско. Всичко зависи от колите. Гледаш височина и дължина на камиона. Общо взето това е. Абе то и за държи хора става. Знаеш ли колко много има, ама сега като се пенсионират няма кой да ги товари.
Поздрави.

American

smoking gun

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: American - Събота, 23 Октомври, 2021, 19:42:17
От лятото с този





    Много уважавате Волво, вероятно е доста по-комфортно?! Колко е тарата на композицията и колко общо е допустимо да превозва?
    У нас и повечето държави от Източна Европа за такъв състав са: за 4 оси - 36 тона, за 5 - 40 тона и 6 са 44 тона, за морски контейнери (40'=12,19м), ама минават и други. На ос е до 10 тона, на двойни гуми 11,5 тона. Когато са на група мостовете, не по-малко от 1,31 метра междуосие за два моста 18 тона и три 24 тона - най-често срещаните полуремаркета. В Европа на много места е допустимо на 5 оси 44 тона. За размери единично 12 м, с полуремарке 16,5 м и с ремарке 18,75 м  А освен в Скандинавия както и Нидерландия, където значителна част са нестандартни има единични бройки и в други страни (Германия, Чехия, Испания). От много години има 25,25 метра и 62 тона. Появиха се много големи композиции с по две стандартни полуремаркета и дължина 32 метра - логично с много големи заплати - надали!
    Което е пак по-малко от австралийските. Ама там върлува як медицински фашизъм и може да почнат по 5-6 ремаркета да слагат.

    Тези два моста с двойни гуми, добре че е голямо междуосието, иначе влекачът нямаше да може да завива когато е натоварен. Хубаво е, че нямате много кръгови, че е сложно.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Tarykata

  Кара Волво защото е здраво,най-добре ако и двигателя е Волво.Фройтлайнера е най-чуплив.То няма какво да купиш-новите двигатели са пълни с електроника.http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=2195.75
Европейските са по-комфортни, австралийските и америките са по-шумни/освен ако не е канадка/. Влекача тежи колкото европейския, защото е кабината е пластмаса и алуминий/изолация почти няма-спрямо евро вариянта. Нормалната скорост на движение е 75мили(120км/час) и съответно разхода ти е 35-40на сто.
  Спрямо ЦДЛ/камършал драйв лиценз/ може да дърпаш различни полуреваркета и товари. Например:
1-ви клас само двуасно полуремарке
2-ри клас триосно и опасни товари
3-ти клас извънгабаритен, не мога да се сетя към тях ли бяха две или три полуремаркета/те са само за северозападните щати/
Отделно на снимката е 48 или 53 фута дължина. Проблемът е друг като дърпаш чуждо полуремарке то е разнебитено и като се счупи извън мястото на товарене всички разходи са за твоя сметка. Единствения плюс,е че товара е лек. Дърпаш ли твойто полуремарке то е натоварено максимално/композицията е около 45тона/.
Завива си защото на полуремаркето гумите са 9-ки/магистрално/,иначе по-галеми. На влекача са 10-ки/магистрален/най-често, ако е за извън пътя е слагат и 24цола.


American

Регистрацията на тази най-масова (композиция) горе на снимката е до 80К паунда, което е 36288кг
Това е композиция плюс товар. Ако те хванат превишен, там ще разтоварваш докато не нагласиш тежеста.
Но дори и да не превишаваш този грос, от 36тона, може да си отгоре на някой от осите и пак да имаш ядове, а те са:
на кормилната ос 12К паунда
на двойката диф 34К паунда
на двойката на ремаркето 34К пауда


има ремаркета с раздалечени оси (spread axle) най-често рифер или фледбед, на които позволяват до 40К паунда
изглеждат така:


Ремаркето на снимката е 53 фута, най често срещаните ремаркета.
smoking gun

American

Цитат на: Tarykata - Неделя, 24 Октомври, 2021, 10:53:45
  Спрямо ЦДЛ/камършал драйв лиценз/ може да дърпаш различни полуреваркета и товари. Например:
1-ви клас само двуасно полуремарке
2-ри клас триосно и опасни товари
3-ти клас извънгабаритен, не мога да се сетя към тях ли бяха две или три полуремаркета/те са само за северозападните щати/

За да се кара въпросната композиция е необходим CDL class A

отделно към него се карат "ендорсменти" за различните:
H endorsement (Hazardous Materials) АДР
N endorsement (Tanker Vehicles) цистерни
P endorsement (Passenger Vehicles) пасажери
S endorsement (School Bus Transport) училищен автобус
T endorsement (Double and Triples) две или три ремаркета

това са буквите на ендорсментите които се държат допълнително към CDL class A
аз имам H и N

За извън габаритен няма отделен ендорсмент, но фирмата вади лиценз.
smoking gun

Monster

 Един познат разправя: като дърпам полуремаркета за пощата те най-старите и най-разнебитебите. Обаче пощата плаща някой мостове и магистрали като товара рядко надвишава 10тона.
От Амазон взимам (чистонов Хюндай(има се на предвид полуремарке) същия тонаж, но и те не са сервизно обслужени. По незнайни нощи е товарене и разтоварване - непрекъснато променящи се часове.
Само Коско Флорида-централен склад имат паркинг на който те пускат да нощуваш като ти дават пейджър с по нататъчни инструкции.
Уол Март пак Флорида пускат по 2-3камиона максимум.
Естествено защото ползват твойто полуремарке, то е натоварено на максимум.

Tarykata

  Ако дърпаш полуремалке на пощата трябва да пристигнеш поне 4-6часа по-рано от апоймънт/дата и час на взимане на полуремаркето/,защото не може да го намериш /базата е с размери на летище и е липса на всякаква организация-пълна анархия/. Имаш ограничение на скоростта5мили иначе зверска глоба. Пинизът е следния отиваш до будката в средата и питаш на кой от всичките паркинги трябва да отидеш да го закачиш, но нямаш никакво време до го доставиш-по традиция.
  Ако дърпаш полуремалке на Амазон е обратното апоймънта ти го отлагат за след20часа и язък че си бързал. Другото кофти,е че малко плащат. Има смисъл да дърпаш празно полуремарке/защото е леко/от единия до другия склад, но не знаеш кога ще ти се падне такова.
  Има щати с много лоши пътища,в топлите щати регенератът направо се разпада и бездруго полуремаркетата са непотдържани. Ако ти гръмне гума на викаш да ти я сменят това удоволствие струва между600$/но чакаш много часове,защото се намираш в малко населено място и1000$/чакаш малко но си до населено място с висок стандарт на живот/. Като самата китаска гума струва200долара.
Само източноевропейците и от третия свят са мазохисти и бичат по минимум700мили на денонощие/по Логбук има повече часове за саране спрямо Европа/.Понеже английския не ти е матарен ти дават най-много една трета от гроса/заработеното общо без разходи за гориво,потдръжка и т.н./.
Американците работят по една,две седмици и после още толкова почиват. Като си вършат някаква друга работа.Понеже са местни и работят на други ставки. Гледат да не ползват спедитори и диспоненти,защото е разход. Карат предимно класика-двигател с минимум електроника/за разлика от ЕС където без EEV или Евро6 не можеш да извършвавш международен транспорт/.Тоест не задлъжнява на банката с нов камион.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Tarykata - Неделя, 24 Октомври, 2021, 10:53:45
Завива си защото на полуремаркето гумите са 9-ки/магистрално/,иначе по-големи. На влекача са 10-ки/магистрален/най-често, ако е за извън пътя е слагат и 24цола

    Междуосието на европейските влекачи е 3,8 - 4 метра, а американските 5 метра (например). Самосвалите 3-осни и дори 4-осни с два завиващи моста трудно завиват, поради близките мостове и че двойни гуми. Тези "24 - инча (цола)" става за диаметър на джанта. А "9-ки и 10-ки" не идват за диаметър на джанта, за ширина - стават. Какво точно е?


Цитат на: American - Понеделник, 25 Октомври, 2021, 22:18:34
Регистрацията на тази най-масова (композиция) горе на снимката е до 80К паунда, което е 36288кг
Това е композиция плюс товар. Ако те хванат превишен, там ще разтоварваш докато не нагласиш тежеста.
Но дори и да не превишаваш този грос, от 36тона, може да си отгоре на някой от осите и пак да имаш ядове, а те са:
на кормилната ос 12К паунда
на двойката диф 34К паунда
на двойката на ремаркето 34К пауда


има ремаркета с раздалечени оси (spread axle) най-често рифер или фледбед, на които позволяват до 40К паунда
изглеждат така:


Ремаркето на снимката е 53 фута, най често срещаните ремаркета.

    Интересно е, благодаря за разяснението!

    За първата ос на влекача, ще е теглото на 5 450 килограма, за задните (както и осите на ремаркето) 15 440 - така ли идва? Има много европейски влекачи с по-натоварена предна ос. При натоварване на лафета една не малка част (например 20%) отива и на предната ос и често стигат теглото на 7-8 и повече тона. На американските, освен на тези лафети които се местят, разположението на лафета е такова, че не прехвърля към първа ос. Натоварване с максимална маса и спазване на осовото натоварване изглежда трудно.
    При вас ползват ли се Евро палета, изглежда ще се хващат по 40 в 53' полуремарке?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Tarykata

   Междуосието е късо на американските влекачи по принцип,а но канадските е най-дълго. Разбира се всичко може да е поръчково. Например руснаците ползват американски влекачи да дърпат одновно 3 вида полуремаркете:
  Контейнеровози/за Финландия преди нарочно да девалвират руската рубла/даже се налагаше скъсяване на шаси за да влезнат в 16,5м съчленено ППС;
  Цистерни/защото като е празна няма да буксува с два двигателни моста/и обикновенно полуремаркетата са руски и двуосни, защото са по-евтини/съчленено ППС ти е5оси и по-малък разход/. Друго предимство,е че се ползват предимно от нефто-газовата индустрия-тук изискванията са за офроуд-на ресьори и висок клиренс.  
  Извънгабаритни товари/но много бързо ги износват/в резултат американски влекачи останаха предимно в сибирски федерален окръг, защото разтоянията са огромни кара се на двойка. За да се преодолее този проблем има нова мода да се слагат европейски двигатели на24волна-предимно Волво в американския влекач на12волта.

  Руснаците имат дума "Батон"-гума на преден мост или буге. Която за Европа е 385 на 22,5 обикновенно. Като не само в Евразийския съюз, но и в бинша Югославия за батонь слагат Кама 202-аналог на Мишелин и Нокиан, Кордиант-аналог на Бриджстоун или Кама 201-аналог на Файърстоун. В Северна Америка заизвън пътя е слагат и 24цола джанта на първа ос, ако нямаш ограничение във височина например нисък мост. Ако имаш такива препятствия слагаш 11-ки. Тук ползват батони Мишелин, Пирели, Бриджстоун или Файърстоун.
  За диференцялите в Европа най-често е 315/295на нисък влекач/ на 22,5. Докато за америките се ползват 9-ки тоест 274,3209см или 10-ки тоест 304,8см или по-рядко 11-ки 335,28см като джантите са отново 22,5 предимно. Тук отново на двойните гуми слагат определини марки предимно японски-Тойо, Нитто, Сумитомо, Отани и т.н.
   

Monster

Цитат на: Tarykata - Вторник, 02 Ноември, 2021, 21:13:41Руснаците имат дума "Батон"-гума на преден мост или буге. Която за Европа е 385 на 22,5 обикновенно. Като не само в Евразийския съюз, но и в бинша Югославия за батонь слагат Кама 202-аналог на Мишелин и Нокиан, Кордиант-аналог на Бриджстоун или Кама 201-аналог на Файърстоун. В Северна Америка заизвън пътя е слагат и 24цола джанта на първа ос, ако нямаш ограничение във височина например нисък мост. Ако имаш такива препятствия слагаш 11-ки. Тук ползват батони Мишелин, Пирели, Бриджстоун или Файърстоун.
  За диференцялите в Европа най-често е 315/295на нисък влекач/ на 22,5. Докато за америките се ползват 9-ки тоест 274,3209см или 10-ки тоест 304,8см или по-рядко 11-ки 335,28см като джантите са отново 22,5 предимно. Тук отново на двойните гуми слагат определини марки предимно японски-Тойо, Нитто, Сумитомо, Отани и т.н.
Моя познат ми разказва,че няма никакъв шанс да научи английски език,но не живее в руски район на Пенсилвания. Шофьорска книжка на руски език се взима, отивам в банката (там ако нямаш сметка не си човек) и управителката рускоговоряща, счетоводителя и той, адвоката,гумаджията и т.н. Половината автомобилен бизнес в САЩ е отново от бившия СССР. Благодари на Бога,че знае руски. И си помагаме един на друг.
Камиона за да мине на преглед на диференциалите трябва да бъде с еднакви гуми. За това няма смисъл сега да купиш 4 после още 4,ами взимаш 8 и деветата ти е подарък. Същото и той потвърждава само дъщерни фирми на Бриджстоун и Файърстоун, произведени в югоизточна Азия за втора и трета ос. Деветата гума седи в гаража, ако не ти потрябва до прегледа я заменяш за батон Мишелин на първа ос или я продаваш и си поне 400 долара напред. За резерва държиш нова китайка-за чуждо полуремарке.

Monster