Въпроси за категория "Твк" и категория "Твк-З".
Форум на българските шофьори
Вторник, 19 Март, 2024, 10:10:10 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Въпроси за категория "Твк" и категория "Твк-З".  (Прочетена 49484 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2204/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2103
Теми: 134



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #15 -: Неделя, 25 Октомври, 2020, 16:47:19 »
ОтговорОтговор

Стара е темата, но е по моя въпрос, преди 1 месец и половина изкарах двете категории Твк и Твк-З, но още не е готова книжката. Някой знае ли къде се вадят самите пластики на Свидетелствата към ОД Земеделие на съответния град или в София ги правят?

     Изобщо нямам представа как изглеждат тези новите документи. Старите книжки машинист-тракторист отдавна не са валидни. Те са за работа само на полето, за пътя не смятам че са необходими и не дават право за движение там. Доколкото знам те са за започване на работа с такъв тип машини и евентуално притежателят има някакви минимални умения.
     За Плевен и региона, тези курсове се карат в училището на град Пордим.


Имам още едно питане за категория Твк-М - мелиоративна техника, какво означава мелиоративна техника?

     Отговорът беше по-горе.

З-Земеделска
Г-Горска
М-Мелиоративна
Мелиорация-Подобряване на производителността на земята чрез регулиране на напояването.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Неделя, 25 Октомври, 2020, 16:47:19 »

 Активен
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #16 -: Неделя, 25 Октомври, 2020, 22:18:11 »
ОтговорОтговор

Благодаря колега, видях го. Подобряване на почвата чрез регулиране на напояването. Питам защото не съм сигурен дали се ползва тази категория в земеделието, например Твк-Г е за горска техника и не се използва в земеделието. Твк дава право за управление на верижни и колесни трактори, агрегатираните работни машини и самоходни пръскачки,Твк-З е за всякакви видове комбайни
Книжката е същия формат като личната карта, отгоре пише свидетелство за правоспособност, снимката е в ляво, подписа е отдолу и в средата са категориите.
На гърба са всичките 4 категории както при книжките към КАТ и пише датата на която е придобита съответната категория. Като стане готова ще я покажа. Надявам се да не се забави много покрай пандемията

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Рейсаджия
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Неделя, 25 Октомври, 2020, 22:18:11 »

 Активен
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #17 -: Петък, 30 Октомври, 2020, 11:28:41 »
ОтговорОтговор

Днес ми се обадиха от школата, че свидетелството за управление е готово и ще ми го изпратят. Казаха ми че сега организират курс към КТИ за категория Твк-М и се съгласих и него да изкарам.
Мисля че няма да е излишен, тази категория ми дава право да управлявам всякакви машини за земни работи, багери, булдозери, челни товарачи(фадроми), скрепери, грейдери и т. н. а в нашия район сега се строи магистралата и мисля че няма да е излишно.
Сега ми трябват снимки на магнитен носител (диск) и хартиени паспортен формат, медицинско от личния лекар. Медицинското трябва да е като за любителска книжка, мисля че и очен преглед трябва?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Рейсаджия
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2204/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2103
Теми: 134



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #18 -: Петък, 30 Октомври, 2020, 12:54:43 »
ОтговорОтговор

Днес ми се обадиха от школата, че свидетелството за управление е готово и ще ми го изпратят. Казаха ми че сега организират курс към КТИ за категория Твк-М и се съгласих и него да изкарам.
Мисля че няма да е излишен, тази категория ми дава право да управлявам всякакви машини за земни работи, багери, булдозери, челни товарачи(фадроми), скрепери, грейдери и т. н. а в нашия район сега се строи магистралата и мисля че няма да е излишно.
Сега ми трябват снимки на магнитен носител (диск) и хартиени паспортен формат, медицинско от личния лекар. Медицинското трябва да е като за любителска книжка, мисля че и очен преглед трябва?

     Тази категория с "М", не беше ли мелиорация? От изброените не видях кран, имай предвид, че на камиони с монтиран кран задължително се търси такава квалификация. А каква е цената на курса за багери, челни товарачи...? Реално цената на учебен час ще е 50-100 лв - най-малко?
     Принципно да се работи с такива машини е много добре заплатено, повече от камион дори и на "великите" шофьори не им плащат много и спането е поне на някакво легло.
     Дано не те притеснява моментът, че този където с "лични" пари строи пътищата, надявам се си заминава най-късно на изборите?!

     Какъв магнитен носител искат - флопи диск? Обичайно максималният обем информация беше 1,44 МБ, ще стигне за една снимка с паспортен формат (може би). Медицинското при всички случаи има и очен преглед, не е задължително при отделен доктор. Поне моят личен лекар има и картинките за такъв преглед.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #19 -: Петък, 30 Октомври, 2020, 16:45:13 »
ОтговорОтговор

Твк - колесни и верижни трактори и агрегатираните към тях работни машини.
Твк-З - Специализирана и специална самоходна земеделска техника.
Твк-М - Специализирана и специална самоходна мелиоративна техника(машини за земни работи).
Твк-Г - Специализирана и специална самоходна горска техника.
Твк-Г е за хидравлични кранове и челюстни товарачи.
Изискванията за Твк-М са копие от свидетелство за управление с придобита Твк, копие от СУМПС, копие на Л. К., копие от диплома за образование, медицинско от личния лекар, 1 брой снимка на хартиен и електронен носител( на CD). Таксата е 550 лева, в цената влиза такса за изпит и такса за изваждане на Свидетелство.
За пътно строителни може да изкараш, аз имам и такова свидетелство, но е само за багер, челен товарач и булдозер, втора степен пише на него което означава машини до 500 коня

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Рейсаджия
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #20 -: Събота, 12 Декември, 2020, 23:25:41 »
ОтговорОтговор

Взех категорията тая седмица беше изпита.
Твк-М дава право за работа със багер, челен товарач, булдозер, грейдер, скрепер, каналокопатели, изкоренители и др.
Само четвъртата категория остана да взема в тази книжка, но не знам кога ще има такъв курс(трябва да има минимум 5 кандидати за да се организира курс)
Четвъртата категория е Твк-Г (горска техника) даващо право за работа със хидравлични кранове и челюстни товарачи. Казах на школата да ме имат предвид и за Твк-Г ако се сформира група, засега само решавам листовки от учебника

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Рейсаджия
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2204/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2103
Теми: 134



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #21 -: Неделя, 13 Декември, 2020, 18:33:29 »
ОтговорОтговор

Взех категорията тая седмица беше изпита.
Твк-М дава право за работа със багер, челен товарач, булдозер, грейдер, скрепер, каналокопатели, изкоренители и др.
Само четвъртата категория остана да взема в тази книжка, но не знам кога ще има такъв курс(трябва да има минимум 5 кандидати за да се организира курс)
Четвъртата категория е Твк-Г (горска техника) даващо право за работа със хидравлични кранове и челюстни товарачи. Казах на школата да ме имат предвид и за Твк-Г ако се сформира група, засега само решавам листовки от учебника

     Честито! Може да споделиш и подробности къде, колко и колко пари. Интересно ми е, но неприложими за мен, че някъде ми предлагаше такива професионални квалификации. Вероятно искат по-високо образование отколкото е моето ниво.

     Все си мисля да те предупредя, но ако си чувал, че шофьорите са прости?! Вярно или не, но често пъти само това е обяснението на техни реакции. Напълно е възможно някой форумен мангал да те обяви за много некадърен, понеже имаш много повече квалификация от него (изобщо при споменаване на трактори, комбайни стават свръхчувствителни) . Опитал съм се в друга тема да обясня психологически защо се получава. Няма да си първия и колкото е по-прост и неможещ толкова е по-възможно да се случи. Често пъти уж с "милиони" километри, а едно кръстовище не знаят как се минава, регламент за управление и почивки - май имало, чули са нещо такова. Сигурно са много добри на пътя, ако няма никой около тях. Та да си знаеш, да не си много изненадан!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #22 -: Неделя, 13 Декември, 2020, 19:42:13 »
ОтговорОтговор

Благодаря колега, в Русе ги карах че тука в нашите региони няма школи за тези категории. Таксата е 550 лева както казах за Твк-М, първите две Твк и Твк-З, някъде около 850 лева излизаха. 80 въпроса са листовките, като за успешно преминал се смята кандидат който е отговорил на 70% от въпросите(това е теоритичния изпит), след това за практически ми се падна, органи за управление на трактор-булдозер и техническо обслужване. Обясняваш с няколко думи и показваш по машината, запалване на машината и по едно кръгче. Не се изисква никакво специално образование, аз съм със средно, записваш се и ти казват дали има кандидати, както казах се иска група от минимум 5 човека за да стартира курса, копие от СУМПС, снимка паспортен формат и на CD и медицинско от личния лекар.
Не съм съгласен че шофьорите са прости, всеки е индивидуален за себе си. А това че някой щял да ме обиди...  Ухилен да е жив и здрав.
Знам за какво ми говориш, вторника се връщах от Русе и спускам наклона преди Бяла и един такъв джигит превозващ метанови бутилки, не стига че ме изпреварва на непрекъсната линия, ами ме свива като мине влекача, а имаше половин километър прав участък, нарочно го направи, дано да чете форума и да си признае кой е, регистратора го засне много ясно. Честно казано не ми става приятно, като ми го направи колега, колега професионален шофьор от който най-малко очаквам.
Аз също не съм тракторист/комбайнер по професия, така че няма за какво да се обидя.
Поздрави, Вальо

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Рейсаджия
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2204/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2103
Теми: 134



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #23 -: Понеделник, 14 Декември, 2020, 00:51:17 »
ОтговорОтговор

... Обясняваш с няколко думи и показваш по машината, запалване на машината и по едно кръгче.

     Паленето е предполагам с електрически стартер? Навремето много бяха с пускови двигатели и вероятно много от надменните "велики" шофьори и биха казали: трактор, елементарно. Не биха успели да го запалят. По-малките трактори с механична скоростна кутия ли са? На ЮМЗ-то много има които, включват само при спряло положение в движение, ако се налага смяна, спират и сменят предавката.



Знам за какво ми говориш, вторника се връщах от Русе и спускам наклона преди Бяла и един такъв джигит превозващ метанови бутилки, не стига че ме изпреварва на непрекъсната линия, ами ме свива като мине влекача, а имаше половин километър прав участък, нарочно го направи, дано да чете форума и да си признае кой е, регистратора го засне много ясно. Честно казано не ми става приятно, като ми го направи колега, колега професионален шофьор от който най-малко очаквам.

     Културно казано нямат никакво уважение помежду си, специално тези с камионите, във форумите е напълно аналогично. Надлъгване кой е по велик, а в действителност не рядко клонят към нула. Очаквания тези с колите да ги уважават - как да стане?
     Другото обяснение, че са от новите полове и въпреки че биологично не могат да се размножават. Всъщност се увеличават.


... Не се изисква никакво специално образование, аз съм със средно,

     Та средно де (било 11-ти или 12-ти клас), по новата училищна програма завършен 10-ти клас. А аз почти съм завършил 3-ти (официално -да), възможно е да мине за завършен 4-ти по новата програма. На профила съм го записал образованието да не забравям, а и да няма някой завишени очаквания.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Screenshot_2020-12-13-23-33-06-971_com.android.chrome.jpg (236.67 KB, 2340x1080 - видяно 214 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #24 -: Понеделник, 14 Декември, 2020, 18:38:11 »
ОтговорОтговор

С електрически стартер да, булдозерчето беше на на Caterpillar(Стара беше машинката, но хубава и здрава), модела не го за гледах, предавките при спрян булдозер, когато е в тежък режим на работа, то си го пише и в листовките.
На Твк ни дадоха трактор Болгар и да ти кажа предавки не съм сменял в движение, на място включваш и потегляш. Човек който не се е качвал, определено няма да се оправи с такава машина, не че е сложно, но не е с джойстици като на съвременните.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Рейсаджия
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2204/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2103
Теми: 134



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #25 -: Понеделник, 14 Декември, 2020, 21:31:15 »
ОтговорОтговор

     Този булдозер, ако е верижен, едва ли се движи в повечето случаи над 5-6 км/ч. Но при тракторите (колесните) могат да се сменят предавките в движение, това зависи от водача на трактора - дали може. Ще кажат някои: ми то трактористи! Само че много от тези които са карали по "онова" време камион и много и шумно го огласяват, ако им дадеш камион (трактор е същото) без синхронизатори на скоростната кутия. Много от тях от пет опита да сменят предавка дори във възходяща посока, няма да могат и един път да го направят, без околните да останат с впечатлението за дървообработване наоколо. Тези се наричат "дърводелци". И това че са карали по "онова" време, изобщо не е гаранция, че тогава и сега не са "дърводелци". А ако много приказват - много е вероятно!


На Твк ни дадоха трактор Болгар и да ти кажа предавки не съм сменял в движение, на място включваш и потегляш. Човек който не се е качвал, определено няма да се оправи с такава машина, не че е сложно, но не е с джойстици като на съвременните.

     Болгарът струва ми се беше с 9 предавки (напред). Преди около 25 години един ме вози в такъв и го питах как са предавките. Обяснението беше: това май е 5-та, това май е 6-та, това май е 7-ма... Считай за курсист как е.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Valiosport
Начинаещ
*

Рейтинг: +67/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 41
Теми: 0



Активност
0%

Категории: АМ, А, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt


Ел. поща
« Отговор #26 -: Понеделник, 14 Декември, 2020, 23:14:10 »
ОтговорОтговор

Предавките ги пише, щом успях да включа и задна без насоки, само огледах лоста. Има и хубави трактори, но сега няма кой да те учи на трактор за 200-300 000лв. Двойното амбреиране го знаят само по старите водачи, аз също от части, 2007 година като карах С категория беше на ЗИЛ. Тънкото при тракториста е да знае, кое е култиватор, плуг, зъбна/дискова брана, валяк, пръскачка, сеялка, какво е предназначението им и кога се ползват, ясно е че така бързо не се изучава всичко, но отнякъде всеки е почнал и при добро желание, всичко се учи.
На комбайн не се бях качвал, но с питане, четене, оглеждане, отидох на село при дядото той е стар комбайнер и набързо ме заведе покрай комбайн и много неща ми се изясниха по регулировка на вършачен апарат, научих приставките, коя за рапица, коя за слънчоглед, коя за царевица. Не мога да кажа че знам кой знае колко, но имам огромно желание да изуча занаята

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Рейсаджия
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2204/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2103
Теми: 134



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #27 -: Петък, 18 Декември, 2020, 16:26:11 »
ОтговорОтговор

Предавките ги пише, щом успях да включа и задна без насоки, само огледах лоста. Има и хубави трактори, но сега няма кой да те учи на трактор за 200-300 000лв...

     Казвал съм им, че не много голям трактор е по-скъп от хладилна композиция. Ама и друг да им каже, ще се отчаят. Много са на мнение, че при камионите всичко е най-скъпо, там само най-можещи. И съответно почти всеки от тях е - каймакът от каймака (пилотите на изтребител са нищо пред тях). Ако знаят и тролеите колко са скъпи?! Хептен ще "увехнат".


... Двойното амбреиране го знаят само по старите водачи, аз също от части, 2007 година като карах С категория беше на ЗИЛ...

     Че нещо го знаят "старите" е логично и аз така съм си мислел. Както, ако караш дълги години камион поне важните неща знаят от Правилника например, регламент 561 - само са чували. Да, ама изобщо не! При не малка част още едно време каква борба беше да се сменят скоростите, какво стържене и хъркане. Точно тези сега обясняват, че след като са "карали" някак си, някога и са много велики и всичко което е нормално да знаят, но не знаят се оправдава с - "по онова време не било така".

     Ето един съвсем нормален въпрос за шофьорска група и вече съвсем очаквано за мен повечето нямат ясна представа. Но разбира се, присмиват се на "глупавия" въпрос:

"Можели да попитам за какво се ползва двойното амбририране и за какво помага ?Питам за един колега."

     Ето връзката:  https://www.facebook.com/groups/119694538227826/permalink/1512266448970621/



... Тънкото при тракториста е да знае, кое е култиватор, плуг, зъбна/дискова брана, валяк, пръскачка, сеялка, какво е предназначението им и кога се ползват, ясно е че така бързо не се изучава всичко, но отнякъде всеки е почнал и при добро желание, всичко се учи.
На комбайн не се бях качвал,...

     Работата е, че всяка професия е достойна и не случайно я има. Дори някой добър като шофьор на камион (по неговите си критерии) изобщо не означава да се оправя с трактор или комбайн. Не със селскостопански и дори с лека кола може да му е трудно и даже като пешеходец може да е отвратително зле!
     Това съм го обяснил на други места, но най-общо колкото по-некадърни се опитват да изкарат другите професии, толкова по-издигнати над тях се имат.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: 1 [2]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!