Интересувал съм се от въпроса защо падат продажбите на Камаз от руснаци. Те ми казват няколко причини:
-руската армия от преди две години до сега на търгове си продава техниката/почти нови смисъл на малко километри/на търгове и се купуват нова. Камазите от края на 80-те и началото на 90-те години са най-здрави изкарват до половин милион километра без основен ремонт и рядко дават дефекти. Положението е като при Татра там са здрави до средата на 90 или 91 и после със всяка следваща пада качеството, вероятно заради демокрацията и капитализма-евтини матеряли и много пластмаси.
-Края на 80-те и началото на 90-те години Краз, Урал и Камаз са с еднакви двигателите ЯМЗ 236 и 238 със и без турбо, които са най-добрите и частите са евтини. Двигател Камаз 740 е слаб или имаш скорост или мощност,двете едновременно не може. Двигател Къминс е със електронен педал на газта и в тундрата , ако се развали трудно се преправя. Има бразилски Къминси изкарват до 1млн. без основен ремонт, китайския до 750 000.
-Прекалено много разшириха асортимента, а трябваше да се съсредоточът върху няколко модела, а не да пряват всичко. Напримел Урал прави само 6х6 и 8х8. Атего,Аксор и Актрос се пряват в завода на Камаз. Който иска да прави международен транспорт, както е отбелязвал друг колега от 7-те големи марки само Даф нямат заводи на територията на Евразийския Съюз.
-Краз 6х6 най-бързо са се продали-ползват ги за извънгабаритен товар. Урал го ползват за дърва-няма значение датата на производство само потдръжката е важна.Защо да даваш пари за нов камион като можеш да си купиш евтино на малко километри?
Сам се цитирам, защото се претоплят стари манджи. Как Камаз да фалира като Военно-промишления комплекс непрекъснато му дава поръчки? Последната новина
http://podrobno.uz/cat/uzbekistan-i-rossiya-dialog-partnerov-/kamaz-budet-sobirat-gruzoviki-v-uzbekistane/http://ru.sputniknews-uz.com/economy/20171103/6734304/KAMAZUzavtosanoat-SP-po-sboru-gruzovikov-v-Uzbekistane.html.
Урал и група Газ като цяло сама си разработва и тества всичко и там няма такива критики и проблеми-избрали са друг път на развитие.