• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Допълнително споразумение

Започната от Don_Bazilio, Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:08:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Don_Bazilio

Колеги, предлагам да отворим нова тема - Допълнително споразумение с работодателя. В тази тема да коментираме какво трябва да искаме от работодателя в писмен вид. Това ще помогне на младите колеги, които нямат абсолютно никаква представа за нормативната уредба в нашия бранш и по този начин позволяват на некоректните работодатели да се е*ават с тях. А това в значителна степен срива авторитета на трудната ни професия.
 На първо място е трудовият договор. В него трябва да е посочена длъжността ,,Шофьор международен транспорт" с код по НКПД 83322006. За място на работа трябва да е определено ,,Товарен транспорт" с код по НКИД 4941. Работното време се определя на ,,Пълен работен ден от 8 часа". В срока на договора е желателно да бъде уговорен поне 1 месец изпитателен срок. Към настоящия момент заплатата, на която ще Ви осигурява работодателя е 414 лв. Да се фиксира и допълнителното възнаграждение(обикновено е 0,6%) за трудов стаж и професионален опит за всяка прослужена година при този работодател.Трябва да са фиксирани начина и срока за получаване на трудовото възнаграждение (обикновено е до еди-кое си число на следващия месец по банков път или в брой, но можете да договорите и да Ви се плаща на завършен курс в еди-какъв си срок от завършването му, както и начина за плащане). В раздела ,,Отпуски" да е вписано 20 работни дни. В раздела ,,Прекратяване" трябва да е вписано ,,При условия, вписани в КТ и посочени в Допълнителното споразумение".
 На второ място е Длъжностната характеристика, която трябва да прочетете внимателно. Изискайте и копие на Правилника за вътрешния трудов ред и Фирмените правила за здравословни и безопасни условия на труд и ги прочетете.
Стигнахме до ДОПЪЛНИТЕЛНОТО СПОРАЗУМЕНИЕ. В него трябва да е посочено:
  -Как и в какъв срок се извършват плащанията от работодателя. Обикновено това става по дебитна карта на името на работника, но не забравяйте, че всички банкови такси ще се заплащат от Вас(такса за теглене или превод в друга сметка);
  -Изпращането в командировка става след подписване от работодателя и работника на Заповед за командировка съгласно Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина. В тази заповед трябва да са упоменати: Начало и край на командировката (включително почивните, празнични дни и дните, забранени за движение в съответните държави по маршрута), маршрут за движение, места за дневни и седмични почивки, суми за пътни такси, винетки и др. подобни разходи, сума за командировъчни (дневни и квартирни пари - получават се преди тръгване) и начина за тяхното отчитане, размер на трудовото възнаграждение по време на командировката, като в никакъв случай не допускайте то да бъде обвързано с изминатите километри, а със срока за командировка;
  -Условието, че трудовия договор се прекратява незабавно при неплащане на трудовото възнаграждение след изтичането на срока за това плащане. Предаването на камиона и товара се извършва в 5 – дневен срок на представител на фирмата-собственик, като разходите за този престой и прибиране в БГ на работника са за сметка на работодателя. След изтичането на този 5-дневен срок, вече имате законното право да оставите камиона там, където сте и да се приберете в БГ (естествено за своя сметка, като пазите превозните си документи за евентуално дело);
  -Реда за ползване на платения годишен отпуск (обикновено е 20 раб. дни и се ползва в края на календарната година). Всеки работодател е длъжен да има график с отпуските на персонала ;
  -Реда за извършване на неотложни ремонти, които не са в компетентността на шофьора и тяхното заплащане;
  - Условието, че работника ще спазва стриктно Регламент 561 на ЕО и няма да допуска манипулиране на тахографския апарат с магнит или по друг способ;
   -Заплащането на положен извънреден труд над 8 – часовия работен ден (обикновено е часовата ставка, умножена по 3);
  -Реда за уведомяване на работодателя при настъпване на аварии, ПТП или форсмажорни обстоятелства;
  -Реда за определяне разхода на гориво в зависимост от пътните условия и тежестта на товара. Обикновено разхода се увеличава с около 0,7 литра на 100 км.(за всеки автомобил е индивидуално) за всеки тон полезен товар(по ЧМР), и така получения разход се увеличава с 10% при зимни условия. За всеки товар ще трябва да си изчислявате разхода(в тетрадка), ако не искате да Ви обвиняват в кражба на гориво. Да се упомене и разхода на печката за кабината, особено ако се прибирате на 3-4 месеца в БГ;
 -Срока и реда за смяна на маслата, филтрите, перата на чистачките, гумите и акумулаторите;
 -Приемането на транспортното средство се извършва с двустранно подписан протокол, в който се упоменава фактическото състояние на камиона и оборудването му в момента на приемането. Ако имате претенции – там е мястото да ги предявите. Проверете датата за Годишен преглед на камиона и срока на годност на пожарогасителите, наличието на винетни стикери и срока им. В този протокол трябва да е описана и приетата документация, като не забравяте копие от задължителната Застраховка за трудова злополука, която работодателя е длъжен да направи в полза на работника. Застраховката ,,Помощ при пътуване в чужбина" може да е от всяка от двете страни, но моя съвет е: Не тръгвайте без нея колкото и да Ви струва!!!;
  - Всички разпореждания на работодателя са истински, ако са пратени по мейла и дублирани с  SMS, които трябва да пазите.
   Вярно е, че това е много писане и нерви, но истината е такава: КОЙТО НЕ ПИШЕ – ПЛАЩА!
Зная, че това е идеалния вариант( възможно е нещо да съм пропуснал ) и няма работодател, който да се съгласи с такова допълнително споразумение. Но все пак ще Ви напомня писаното в Библията:"Почукай и ще ти се отвори, поискай и ще ти се даде!!!". За мен работата на Международния шофьор не е само въртене на волана, а и отговорност пред работодателя и семейството ми.

                              ОЧАКВАМ ВАШЕТО МНЕНИЕ !!!

Don_Bazilio


doncho79

Братле аз,напълно съм съгласен с това което си поооонаписал,но според мене както и ти си писал няма да има работодател който да е съгласен с тези условия затова мисля че по незнайно какъв начин би трябвало това да е първото начинание на сдружението и да се опитаме да го предложим  пред министерство по транспорта или където е нужно.Иначе това не би трябвало да е идея а закон.Напълно те подкрепям много добре е замислено  ;) ;) ;)

doncho79


admin

Цитат на: doncho79 - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:20:13
Братле аз,напълно съм съгласен с това което си поооонаписал,но според мене както и ти си писал няма да има работодател който да е съгласен с тези условия затова мисля че по незнайно какъв начин би трябвало това да е първото начинание на сдружението и да се опитаме да го предложим  пред министерство по транспорта или където е нужно.Иначе това не би трябвало да е идея а закон.Напълно те подкрепям много добре е замислено  ;) ;) ;)

Това "Братле" не е съвсем уместно в случая. Отнасяй се с повече уважение към останалите участници във форума! Братле можеш да казваш на някой твой приятел или поне на човек, когото познаваш!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Don_Bazilio


admin

Don Bazilio, поздравления за написаното и благодарност за отделеното време. Всичко това е прекалено хубаво, за да е истина. Но пък трябва да се започне отнякъде все пак. Според мен това са едни съвсем нормални неща и всеки работодател трябва да ги прочете. За съжаление повечето работодатели у нас са такива по някакво случайно стечение на нещата. Изградили са бизнеса си с помощта на погазване на трудовото и останало законодателство и ще бъде безкрайно трудно да се променят. Очаквам и други коментари по темата.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Don_Bazilio


wolves

Don_Bazilio имаш + от мен.Много добре си го написал, остава само да се намери и някой работодател който да има смелостта да го подпише.Ако,всички ние имаме такива споразумения с работодателите, проблемите за нас,и според мен ще са нищожни.Поне аз в моята практика това нещо все още не се е случило.Веднъж съм пробвал с подобно нещо,но не получих от другата страна съгласие,и затова се стигна до съд.Дано пък да станат практика тия споразумения.Защото при едно не плащане или недоразумения от друго естество засегнати в едно такова споразумение, директно е във вреда на съответния работодател.

admin

Ще добавя и още нещо. Добре е всички тези неща да бъдат уредени законодателно и работодателите да са длъжни да ги включват в трудовите договори или като допълнителни споразумения. Вижте само как се промениха нещата след разместване на законодателството в областта на мобилните комуникации.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Don_Bazilio

Админе, кой да предложи тези промени да влязат в Кодекса на труда?

wolves

Защо винаги трябва да се чака резолюция от ЕК или Евро парламента?Как може другите,,белите,,държави да са с устроено законодателство което в 95% е в полза на работника,а ние да чакаме да ни натискат от Европа.понеже според мен,при нас винаги и единствено се защитават интереси на фирми и корпорации,което от своя страна навежда на мисълта за ,,,Корупция,,по всички етажи на властта.

FH16

Добре написано + от мен.
Смятам че в България може да се прилага след 1...0 години,за съжаление в момента работодаделя посочва условията в допълнителното споразумение и си тълкува законите както е удобно,пък на теб ако не ти изнася или мълчиш или се изнасяш.

wolves

И тоз кодекс на труда е морално остарял,в него има неща отпреди 1989г,а другите промени повечето са правени преди близо 20год.За какво хармонизиране може да се говори с ЕС

Don_Bazilio

Не може ли Сдружението да даде едно рамо?

doncho79


Don_Bazilio

Плюса не е достатъчен, Дончо...Моля те, отдели няколко минути да коментираш.

Don_Bazilio