• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Автовлакове

Започната от Volvo FH16 700, Неделя, 12 Февруари, 2012, 20:03:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

!na

Ето един материал по темата, публикуван в сп. Камиони този месец.
За съжаление качеството на сканираните файлове не е идеално, но все пак може да се прочете.

My truck runs on diesel, I run on 100% passion

!na

My truck runs on diesel, I run on 100% passion

abator

Интересна статия. Накара ме да направя сравнение с българските работодатели, които щяха да искат разход от 89/100 (25/100 + 0.5 литра на тон).

abator


Бриги Магнито

Цитат на: abator - Четвъртък, 10 Май, 2012, 12:27:29
Интересна статия. Накара ме да направя сравнение с българските работодатели, които щяха да искат разход от 89/100 (25/100 + 0.5 литра на тон).
Баце водих дискусия на туй 0,5 и познай ,супер точно си било.
Бацко казва ,,да ама не,, минете утре с тез сметки.


dimich87

Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 10 Май, 2012, 20:40:36
Баце водих дискусия на туй 0,5 и познай ,супер точно си било.
Бацко казва ,,да ама не,, минете утре с тез сметки.
Тази система е горе-долу вярна. Само в разхода не включвате тарата на двете ремаркета зад първото. За влекача дават около 20л/100км и за масата на останалата композиция с товара по 0,5л/тон.
А ако приемем че развива 100км/час и е на максимална мощност машината, на всяка конска сила за дизела разхода е между 160-175милилитра/к.с.

abator

dimich87, обърни внимание какво пише в таблицата:

ЦитатСобствена маса – 51680 кг.
Товар – 76310 кг.
Обща маса – 127990 кг.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: abator - Четвъртък, 10 Май, 2012, 12:27:29
Интересна статия. Накара ме да направя сравнение с българските работодатели, които щяха да искат разход от 89/100 (25/100 + 0.5 литра на тон).

     Даже доста надолу. Основната норма е за около 15 тона композиция, като нашите. Както и колегата dimich87, казва тарата и на другите ремаркета. При предишния ми шеф, празна 15 тона - 24 л/100. Следователно 128-15=113 тона. Товара е по малък, но все пак това е горницата над 15 тона, обичайната маса за европейските композиции. И 24+113*0,4=69,2 л/100км. При нормални условия, става тази формула. Но явно реалността е доста нагоре.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

ivopifeca

Маи забравяме и осите,колко са колетиите,та нали и те дават допълнително съпротивление ;)

abator

Колеги не мога да ви разбера. От направената съпоставка смятам, че българските работодатели ни прекарват с нафтата. Ако правилно съм ви разбрал мненията, опитвате се от 99 кладенеца да ми донесете вода и да ми докажете, че греша. Е, добре! Така да е!

Бриги Магнито

Баце не се здавай бре я воювах и воювам още ,ма туй 400-500 грама тон си е ветър и мъгла,ма те ората си ги кефи и после има ма шефо ме резна преразход. :D :D :D :D
Българскио транспортен бос мое да е лош ,ма че ви напраи най-икономичните шофери на дръгели у свето -туй е факт почти вече. ;)

А и се чудим тез с Джи пи есо на варело дали имат и те разходна норма . :D :D :D


abator

И с GPS-а пак има норма. Когато дам икономии никой нищо не казва, но един път да дам преразход и почват да точат брадвата. А, колегите почнаха да ми обясняват колко коректен е този начин на изчисляване. Е, как да не им направя едно добро на всички? При разходна норма 36-37/100 свалих разхода на 30-31/100 и така си отидох. Сега има камион, но никой не иска да го кара и така си стои.

loshdancho

#55
 За мен в европейски вариант на този автовлак е тотално нерентабилен.
1. Маса 128тона!! Нето 76 тона
-Ако вземем една средно тежка композиция с 25 тона товар и тарата 12-15 тона... стават37-40 тона тотал Х 3бр. =104до 120тона...0т8 до 24тона са в повече на австралиеца.
2.Разход.
- нормалният разход (според мен)при маса 37-40 тона е 32-38/100 Х 3бр композиции е= 96л. до106л гориво.
Австралиеца се вписва горе долу с разход  105 литра/100км.
3. гуми, оси, амортизация.
6-осни ремаркета на двойни гуми... без коментар.  амортизацията само от  усукването и спирачките  на квадрат.(според мен).
4 маневреност, също без коментар.
5.Заплащане на шофьора.
Тук австралиеца печели две заплати от въздуха, но в Европа би ги дал (че и повече ) за разрешителни.
6.Време за извършване на превоза..... каква е технологичната скорост, и сравнима ли е тя с скоростта на 37-40тона композиция.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

peev

Отговорите на въпросите(някои) са в статията.Задай си и още 1 въпрос-как минава 270000 км,за година.Според сегашните представи за "работа на екипажите"(австралиеца е сам),той трябва или да е в затвора,или да е умрял от претоварване.Той е на 48,а има 25 год стаж.Мисля,че няма сравнение между нашия шофЬорлък и австралииския.

R560


loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca


ivopifeca