• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за тахошайба

Започната от Дамян Йончев, Сряда, 15 Февруари, 2012, 13:15:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

route

Добър ден,та и аз да питам че имам спор тук с един колега от блока.Той твърди че шайбата не трябва да се сменя преди да са изтекли 24 часа.Дори когато правиш 24 часа почивка минава на 2 шайби??Аз всеки нов работен ден слагам нова шайба независимо че не са изтекли часовете,вадил съм я и 7-8 часа преди краят й, а при почивка щом спра приключвам шайбата и слагам нова за 24 часова почивка  за да ми е на една шайба почивката,та сега кажете кой е прав кой крив.

route


human1970

Здравейте! Прочетох коментарите в темата, но нищо не разбрах и ми се объркаха понятията.
Само да поясня, че досега работих във фирма, в която се налагаше 2-3 пъти в месеца да карам едно камионче Рено 140S -82год. с тахограф с шайба. От 01.04. съм в неплатен отпуск от тази фирма и чакам да ме назначат в транспортна фирма и да карам прави курсове, в началото с друг водач за около 1 месец.
Досега камиончето го карах по следния начин:
1. Пускам си заповед - подпис и печат.
2. Издавам си удостоверение, че от деня след предишното ми каране на камиончето до деня преди този, в който пак ще се наложи да го карам - съм извършвал друга /основната ми/ работа. Пак подпис и печат.
3. Отивам с тези 2 документа на следващия ден при камиончето и си ги слагам в една папка със съответните джоб-пликове - единия за заповедите, другия за удостоверенията.
4. Вадя и приключвам старата тахошайба от тахографа. Примерно последно съм карал от 10ч. до 14ч. на 15 януари. Шайбата си е седяла в тахографа. Като я извадя записвам крайните километри и общия пробег най-отдолу.
5. Попълвам нова тахошайба /часа примерно е 9,30ч./, но пък аз съм си направил сметката и заповедта и удостоверението предния ден съм ги пуснал до 9 или 9,30ч. Досега винаги си пишех имената така - Иван Иванов. Наскоро четох обаче една тема и там пишеше, че се пишели 3-те имена като по лична карта, че и даже в коя държава е започната шайбата. Та последните 2 шайби от 28 и 29.03.2013г. имената си ги записах така - Ivanov/ Ivan Angelov. Никъде не видях на самата шайба къде трябва да напиша, че съм я започнал в BG и не съм нанасял държава.

До седмица ще ми се обадят от новата фирма да тръгвам на курс. Пак от една тема във форума разбрах, че трябва да си нося в рамките на 28-дневния период всички шайби и удостоверения - за да ги представя при евентуална проверка /в Унгария глобявали/. Та мисълта ми е, че никога не съм чертал и приключвал шайба на 24часа и не ми е ясно как става това.

human1970


godji

Малиии ,и сигурно никога не са те спирали !  :)

На 2-ра страница loshdancho е обяснил как се чертае шайба ! Какво не разбра ?
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

Дамян Йончев

Колеги и аз имам един въпрос пък да не отварям нова тема.
Та въпроса ми е: Примерно съм карал 3 часа и на границата има опашка прехвърлям на "чукчета" и бутам в колоната още 2 часа това нарушение ли е ? Понеже от колеги чух че смешено "каране" и "на работа" до 6 часа можеш ???

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Дамян Йончев - Вторник, 23 Април, 2013, 23:46:50
Колеги и аз имам един въпрос пък да не отварям нова тема.
Та въпроса ми е: Примерно съм карал 3 часа и на границата има опашка прехвърлям на "чукчета" и бутам в колоната още 2 часа това нарушение ли е ? Понеже от колеги чух че смешено "каране" и "на работа" до 6 часа можеш ???

     "Управление" и "друга работа", до 6 часа. Ама и нещо имаше до 6 часа 30 минути, до 9 часа 45 минути почивка. Не съм съвсем сигурен и не ми се търси сега. Най-сигурно, преди общо 6 часа, да спреш за 45 минути.
     На цифровите тахографи и автоматичните аналогови, при спиране са на "чукове". На практика, на граница и на ферибот като на река Дунав, може да бъде "заангажирано" или "готовност". Да не е спорен термина: Символа "квадрат с диагонал".
     Някой казват, че се държало да бъде на чукове, по границата. Само че, в определението за "друга работа", не включва преминаване на граница! Както и на река Дунав, да се слагало на "ферибот/влак". Смисъла на това е, да ти се признае прекъсването на почивката на "големите" фериботи (както и билета)! Ама къде при шайбите е този бутон (ферибот)?

     Струва ми се е важно, да не е на "легло". Няма условия да е почивка.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Дамян Йончев

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 24 Април, 2013, 01:07:36
     "Управление" и "друга работа", до 6 часа. Ама и нещо имаше до 6 часа 30 минути, до 9 часа 45 минути почивка. Не съм съвсем сигурен и не ми се търси сега. Най-сигурно, преди общо 6 часа, да спреш за 45 минути.
     На цифровите тахографи и автоматичните аналогови, при спиране са на "чукове". На практика, на граница и на ферибот като на река Дунав, може да бъде "заангажирано" или "готовност". Да не е спорен термина: Символа "квадрат с диагонал".
     Някой казват, че се държало да бъде на чукове, по границата. Само че, в определението за "друга работа", не включва преминаване на граница! Както и на река Дунав, да се слагало на "ферибот/влак". Смисъла на това е, да ти се признае прекъсването на почивката на "големите" фериботи (както и билета)! Ама къде при шайбите е този бутон (ферибот)?

     Струва ми се е важно, да не е на "легло". Няма условия да е почивка.

по правилник го дават така също че до 6 часа може да се смеши каране и друга работа. и ако минаваш граница може да се удължи работния ден до 15 часа.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Дамян Йончев - Сряда, 24 Април, 2013, 23:17:54
... И ако минаваш граница може да се удължи работния ден до 15 часа.

     Този правилник, не съм го чел! Стига с ЕШК! В 21 век, да разчитаме, че някой бил казал?

     Давай да го четем!!! И много се отклонихме от "шайбите".
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

denyscho

Аз само да попитам, за да видя дали съм разбрал правилно, за последната седмица един ден почивам един карам (нещо няма какво да се вози :D) и шайбите ми са все с 24 часови почивки, но при две от тях малко закъснях със смяната може би не повече от 10мин, иначе са спазвани от всякаде и каране и паузи съм си правил. Да си ги пазя ли и да карам така или да търся патрона да пуска бележка :D

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: denyscho - Сряда, 24 Юли, 2013, 12:13:40
Аз само да попитам, за да видя дали съм разбрал правилно, за последната седмица един ден почивам един карам (нещо няма какво да се вози :D) и шайбите ми са все с 24 часови почивки, но при две от тях малко закъснях със смяната може би не повече от 10мин, иначе са спазвани от всякаде и каране и паузи съм си правил. Да си ги пазя ли и да карам така или да търся патрона да пуска бележка :D


     Най-безобидно е почивка върху почивка. Не си споменал какво е застъпено. Имал съм застъпени шайби и нищо не са ми казвали. Но не е сигурно.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Цитат на: denyscho - Сряда, 24 Юли, 2013, 12:13:40
Аз само да попитам, за да видя дали съм разбрал правилно, за последната седмица един ден почивам един карам (нещо няма какво да се вози :D) и шайбите ми са все с 24 часови почивки, но при две от тях малко закъснях със смяната може би не повече от 10мин, иначе са спазвани от всякаде и каране и паузи съм си правил. Да си ги пазя ли и да карам така или да търся патрона да пуска бележка :D
Ако почивката е в гаража на фирмата по местодомуване на камиона:
Не се сменяват шайби, пуска се бележка- удостоверение за дейности(анекс) за времето прекарано в почивка.
Ако почивката е на място различно от местодомуването на камиона , но шофьора е в него:
се сменяват  шайби за почивката.
Ако камиона е на място различно от местодомуването му, но шофьора не е в него за повече от 24 часа:
Се чертае на гърба на шайбата  за времето, в което няма достъп до тахограф( пътя до и от камиона се описва  като друга работа или на разположение в зависимост как и с какво се изминава пътя.
Ако  камиона не е във фирмата , а шофьора е в мястото си на живеене (в къщи):
Се пуска бележка(удостоверение за дейности) анекс за времето на почивка, а пътя  от и до камиона се описва на гърба на шайбата като друга работа или на разположение в зависимост от начина на придвижване.

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ziladjiata

Аз когато съм карал камион със шайби,винаги съм сменявал шайбата 10-15 минути преди да презастъпи и винаги като спирам си ми седи на почивка независимо дали товара или разтоварвам.А за седмичните паузи ако съм в камиона си сменявам шайбата на 24 часа,ако не съм преди да си тръгна слагам шайба и преди да тръгна да карам я приключвам слагам нова и тръгвам.Спиран съм за проверка и не съм имал проблем даже и сега като карам камион с карта като товар и разтоварвам пак си ми седи на почивка и на светофар да спра го натискам на почивка изобщо нямам никакви чуклета и проблеми не съм имал при проверка.

ivopifeca

Цитат на: ziladjiata - Четвъртък, 25 Юли, 2013, 14:53:12
Аз когато съм карал камион със шайби,винаги съм сменявал шайбата 10-15 минути преди да презастъпи и винаги като спирам си ми седи на почивка независимо дали товара или разтоварвам.А за седмичните паузи ако съм в камиона си сменявам шайбата на 24 часа,ако не съм преди да си тръгна слагам шайба и преди да тръгна да карам я приключвам слагам нова и тръгвам.Спиран съм за проверка и не съм имал проблем даже и сега като карам камион с карта като товар и разтоварвам пак си ми седи на почивка и на светофар да спра го натискам на почивка изобщо нямам никакви чуклета и проблеми не съм имал при проверка.
И аз съм така :P

Rammbon

Имам един въпрос към който знае.
Вчера на мой колега са направили акт близо до София, за това , че единия писец е пишел по тънко от другия. Взели му талона и шайбата. Акта още не съм го видял, но след 3-4 като се върне, че пиша и членовете който писало. Интересува ме колко би могла да бъде  е глобата?

sush1978

Когато е със магнит така пише по тънко и си личи.
Умирай трудно

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Rammbon - Събота, 27 Юли, 2013, 09:30:04Имам един въпрос към който знае.
Вчера на мой колега са направили акт близо до София, за това , че единия писец е пишел по тънко от другия. Взели му талона и шайбата. Акта още не съм го видял, но след 3-4 като се върне, че пиша и членовете който писало. Интересува ме колко би могла да бъде  е глобата?

     Много не го разбрах! Преди години в Италия, въобще за не пишещ писец за разстоянието и някакви документи, пълномощни около 650 евро.


Цитат на: sush1978 - Вторник, 15 Октомври, 2013, 22:53:48Когато е със магнит така пише по тънко и си личи.

     При МАН ТГА, когато е запален двигателя, прави малко по-дебела черта и по-малко плътна. Евентуално, ако е така с часове, би могло да се предположи това (каране с магнит). Но само толкова, нищо не доказва. И не вярвам да има връзка с въпроса!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!