• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за тахошайба

Започната от Дамян Йончев, Сряда, 15 Февруари, 2012, 13:15:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Rammbon

Очертава се едно пътуване до Швеция с автобус. 3-ма водачи сме, за да се движи автобуса 24ч в деноночието и почти да не спираме на отиване и връщане. Как трябва да се сменят шайбите, като в апарата има място само за 2 шайби?
Дори и собственика на автобуса незнае, защото до сега е пращал само на двойки до там и обратно.

Rammbon


Mystang

Тази която е извън тахографа се чертае на ръка на гърба на шайбата.И 5 да сте пак на 24 час трябва да правите 9часа пауза.Освен ако не фашифицирате разни неща.

Mystang


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Rammbon - Понеделник, 26 Май, 2014, 11:50:44
Очертава се едно пътуване до Швеция с автобус. 3-ма водачи сме, за да се движи автобуса 24ч в деноночието и почти да не спираме на отиване и връщане. Как трябва да се сменят шайбите, като в апарата има място само за 2 шайби?
Дори и собственика на автобуса незнае, защото до сега е пращал само на двойки до там и обратно.

     За екипно управление управление има два реда в Регламента. Периода е 30 часов или 21 работа най-много, дори и при трима водачи. Двадесет и четири няма как законно да се движи. Дневна почивка се прави в неподвижно МПС.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Mystang

Тей де.......21 работни работни часа......

denyscho

Здравейте колеги, имам един друг въпрос за шайбите, следнта ситуация:
Тръгвам в 8.00 и правя 4 почивки по 15 минути (така се налага просто, примерно може и повече да са, може и по - малко, не е това идеята, но да приемем, че са 4 по 15). За пауза трябва да направя почивка най - малко 30 минути, за да мога да карам още 4.30ч, но самата почивка в колко часа трябва да я направя, в 13.30 ли?

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: denyscho - Сряда, 04 Юни, 2014, 17:05:02
Здравейте колеги, имам един друг въпрос за шайбите, следнта ситуация:
Тръгвам в 8.00 и правя 4 почивки по 15 минути (така се налага просто, примерно може и повече да са, може и по - малко, не е това идеята, но да приемем, че са 4 по 15). За пауза трябва да направя почивка най - малко 30 минути, за да мога да карам още 4.30ч, но самата почивка в колко часа трябва да я направя, в 13.30 ли?

     Казано е след 4,5 часа управление, не 4,5 часа след тръгване. С тези 15 минути, можеш да го докараш и до вечерта без другите 30 минути! Съвсем друг е въпроса под 15 минути признават ли се за почивка? Така съм чувал и аз за шайбите. Някой да каже, ако го е чел или е отпаднало! Много се радвам, че не съм с шайби, там още толкова тълкувания колкото с карта!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Rammbon

Ако почивките са разделени, те трябва да са минимум 15 минути за първата и 30 минути за втората. Инспекторите от ДАИ не признават почивка по-малка от 15 минути. Ако си почивал и 30 митути, първата ти се признава за 15 минути. За втората трябва да е минимум 30 минути, или ако си почивал 25 минути, въобще не се признава , че си почивал. Ако си почивал 50 минути, ти се смята за 30 минути.  Имах хапане с един джадай за тези почивки и той така ми ги обясни, и вече няма грешки.
Примерно тръгваш в 8 ч. Караш 1 час и спираш за 15 минути. Тръгваш в 9:15 и караш още 3ч и 30 минути. Почиваш 30 минути и пак караш 4.5 ч. На второто каране пак можеш да си спираш още и 10 пъти, но първото спиране да е 15 минути минимум, последното 30 минути. После можеш да си докараш още 1 час , ако искаш.

driver1

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 04 Юни, 2014, 17:42:46
     Казано е след 4,5 часа управление, не 4,5 часа след тръгване. С тези 15 минути, можеш да го докараш и до вечерта без другите 30 минути! Съвсем друг е въпроса под 15 минути признават ли се за почивка? Така съм чувал и аз за шайбите. Някой да каже, ако го е чел или е отпаднало! Много се радвам, че не съм с шайби, там още толкова тълкувания колкото с карта!

   Според изискванията на Регламент 561, когато ползваш почивката на части за да започнеш нов цикъл за каране от 4.5часа, трябва последната ти почивка да бъде не по кратка от 30мин. Така, че колкото и почивки по 15мин. да си правил, трябва да направиш и почивка не по-кратка от 30 за да почнеш отначало.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: driver1 - Сряда, 04 Юни, 2014, 19:08:50
  Според изискванията на Регламент 561, когато ползваш почивката на части за да започнеш нов цикъл за каране от 4.5часа, трябва последната ти почивка да бъде не по кратка от 30мин. Така, че колкото и почивки по 15мин. да си правил, трябва да направиш и почивка не по-кратка от 30 за да почнеш отначало.

    Дочух че било пълно с екстрасенси. Как когато нищо не е ясно всички го разбират без мен? И когато е ясно, не го разбират!

    Ще дам примери: В конкретният случай тръгва в 8.00 има 4 спирания по 15 минути няма да спре в 13.30, а може до 14,30 часа. Ако има 12 спирания по 15 минути или 9 по 20 минути, може да спре в 16.30 часа. И така до края на работното време, ако не надхвърли 4,5 часа и има само каране и почивка! Не виждам да твърдя, че втората част на почивката от поне 30 минути може да се замени с няколко по 15 минути!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 04 Юни, 2014, 17:42:46
    Казано е след 4,5 часа управление, не 4,5 часа след тръгване. С тези 15 минути, можеш да го докараш и до вечерта без другите 30 минути!



Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 04 Юни, 2014, 17:42:46
Съвсем друг е въпроса под 15 минути признават ли се за почивка? Така съм чувал и аз за шайбите. Някой да каже, ако го е чел или е отпаднало!

    Rammbon: Спиране за 2,3,... 14 минути, ако не е управление и друга работа и символът на легло, е почивка. Само че не ни върши работа за почивката по време на работа. Спиране за 1,2,3... до 29 минути след като има поне 15 и по-малко от 45 (до 44 минути), същата работа!


    Някой ще ми отговори ли на този въпрос! Къде пише, че при шайба спиране под 15 минути се добавя към карането?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

driver1

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 04 Юни, 2014, 22:02:24
    Дочух че било пълно с екстрасенси. Как когато нищо не е ясно всички го разбират без мен? И когато е ясно, не го разбират!

    Ще дам примери: В конкретният случай тръгва в 8.00 има 4 спирания по 15 минути няма да спре в 13.30, а може до 14,30 часа. Ако има 12 спирания по 15 минути или 9 по 20 минути, може да спре в 16.30 часа. И така до края на работното време, ако не надхвърли 4,5 часа и има само каране и почивка! Не виждам да твърдя, че втората част на почивката от поне 30 минути може да се замени с няколко по 15 минути!

  Ако Ваша Тролейбусна Компетентност беше по-малко егоцентричен, щеше да забележи, че изобщо не се интересувам от умозренията Ви по темата.

denyscho

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 04 Юни, 2014, 22:02:24
    Дочух че било пълно с екстрасенси. Как когато нищо не е ясно всички го разбират без мен? И когато е ясно, не го разбират!

    Ще дам примери: В конкретният случай тръгва в 8.00 има 4 спирания по 15 минути няма да спре в 13.30, а може до 14,30 часа. Ако има 12 спирания по 15 минути или 9 по 20 минути, може да спре в 16.30 часа. И така до края на работното време, ако не надхвърли 4,5 часа и има само каране и почивка! Не виждам да твърдя, че втората част на почивката от поне 30 минути може да се замени с няколко по 15 минути!




Само колегата МИНКО ИЛЧЕВ ме разбра какво имам в предвид, имах предвид, че се правят спирания от 1 час, но това не е ПОЧИВКА, просто спирания (може да са 4 по 15минути, 5 по 12мин, 6 по 10 мин, 20 по 3 мин) знам че ДАИ не ги признават за почивка, защото и в регламента не се признават. Просто исках да знам, ако тръгна в 8ч и направя тези почивки от общо 1 час, в колко трябва да спра и колегата ми отговори, не в 12,30, което е 4.30ч от тръгването плюс 1 час от паузите, и става да спра в в 13,30 (т.е. 5,30ч).
p.s. МИНКО ИЛЧЕВ в цитата, без да искаш си добавил още един час от теб :D

Rammbon

Може ли някой , който е в час с рисуването  на гърба по шайби, да снима една и да поясни, как се чертае  когато водача няма да е в камиона примерно за 2 дни или 45 часовата седмична почивка. Водача е далеч от МПС-то и няма възможност да вземе бележка. Също така , ако при ремонт на камиона се наложи сваляне на акумулаторите за примерно 14 ч, как се чертае шайбата?

godji

Цитат на: denyscho - Понеделник, 09 Юни, 2014, 21:51:53
Само колегата МИНКО ИЛЧЕВ ме разбра какво имам в предвид, имах предвид, че се правят спирания от 1 час, но това не е ПОЧИВКА, просто спирания (може да са 4 по 15минути, 5 по 12мин, 6 по 10 мин, 20 по 3 мин) знам че ДАИ не ги признават за почивка, защото и в регламента не се признават. Просто исках да знам, ако тръгна в 8ч и направя тези почивки от общо 1 час, в колко трябва да спра и колегата ми отговори, не в 12,30, което е 4.30ч от тръгването плюс 1 час от паузите, и става да спра в в 13,30 (т.е. 5,30ч).
p.s. МИНКО ИЛЧЕВ в цитата, без да искаш си добавил още един час от теб :D
Забравяте че тахографа освен каране има още два режима - "на разположение" и "друга работа" , след като не е " почивка " или "работа" трябва да е едно от другите 2 !  Ако искат да ти направят акт има за какво .Бил съм свидетел ,че съставят акт на полски колега който е минал ферибота на почивка ! Снимки на чертани шайби ще ви кача след понеделник ;)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

Yordan

Има една подробност в закона за която никой не споменал. Или не на последната страница. Не можеш да направиш повече от 6 часа работа ( каране,друга работа) без да си направил 1 почивка от 30 мин.
Извинявам се за неграмотно поставената снимка но пиша от тел.
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: driver1 - Сряда, 04 Юни, 2014, 22:26:16
  Ако Ваша Тролейбусна Компетентност беше по-малко егоцентричен, щеше да забележи, че изобщо не се интересувам от умозренията Ви по темата.

     Някои хора, ако не се "разкъсваха" от злоба. Вероятно щяха да бъдат и приятни!



Цитат на: godji - Петък, 25 Юли, 2014, 23:09:37
Забравяте че тахографа освен каране има още два режима - "на разположение" и "друга работа" , след като не е " почивка " или "работа" трябва да е едно от другите 2 !  Ако искат да ти направят акт има за какво .Бил съм свидетел ,че съставят акт на полски колега който е минал ферибота на почивка ! Снимки на чертани шайби ще ви кача след понеделник ;)

     Ако не го казваш във връзка с последните обсъждания е така, инак не това питаше колегата.
     Кой ферибот? Ако е с каюта и легло защо да не го мине на почивка? Ако няма каюта, той не е в "почивка", но не е и на "друга работа". Следователно е на "разположение" след 45 минути тахографа започва наново.



Цитат на: Yordan - Събота, 26 Юли, 2014, 10:10:19
Има една подробност в закона за която никой не споменал. Или не на последната страница. Не можеш да направиш повече от 6 часа работа ( каране,друга работа) без да си направил 1 почивка от 30 мин.

     Така е. Има ли проблем натоварил си, няма да зареждаш и ремонти. Караш и спираш за 20-25 минути, после пак малко караш малко и почивка под 30 минути? Така за цял ден имаш 4 часа каране и много почивки под 30 минути. Какво ограничение имаш от тръгването? Можеш по този начин да продължиш 10, 12, 13 до 15 часа.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!