• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за тахошайба

Започната от Дамян Йончев, Сряда, 15 Февруари, 2012, 13:15:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

#15
Цитат на: grants - Сряда, 26 Декември, 2012, 18:16:40
Здравейте колеги. Имам един въпрос може да ви се стори смешно но ще питам.Понеже никога не ми се е налагало да чертая на шайбата а може да се наложи. Седя си тук пред компа и кериза една шайба но не вдявам как се чертае на нея.Почивки, раб.време и т.н. Та ако може някой да ме светне? Знам че ще има и такива които ще си помислят, гледай го тоя какъв шофьор е незнае да си начертае  шайбата. Е какво да се прави човек се учи цял живот. Извинявам се за НЕКОМПЕТЕНТНОСТА предварително. :-[ :-[ :-[
Тука темата е много важна, защото има подробности.
Даже спирах при Дай да ги питам...

Като много важно е :
Шайба се чертае от - до 00.00(24.00) часа.
Какво означава това?
Като извадиш шайбата, започваш да чертаеш в часа в който е извадена. Може да  напишеш  над графата  часа въпреки, че не се изисква.
Шайбата я чертаеш до 24.00 часа същият ден. Не повече. Дори да е сложена в 23.00 часа се допуска да се чертае до 24.00часа.
Тъй като това е шайбата за тази дата.
След това си взимаш друга шайба  и чертаеш от 00.00 часа . Ако не я слагаш в тахографа си я чертаеш до 24.00 часа.
Ако се слага в тахографа се чертае от часа в който свършва предишната 24.00(00.00) часа до момента на слагане.
Не можеш да чертаеш на шайба от (примерно) 19.00 до 07.00 часа на другата дата.Тогава се мпускат две.
Едната от 19.00 до 24.00 като се пише датата в която е било 19.00. Втората е от 00,00часа до 07.00 часа следващата дата.
На нея се пише  следващата дата.

Примерно:
Свършваш в петък в 17.00часа и започваш в понеделник 07.00часа.

В петък вадиш шайбата и  я приключваш ако заедно с чертаното надвишаваш 24 часа общо време(примерни е сложена в четвъртък в 18.00часа).
 Взимаш друга пишеш петъчна дата на лицето и съботна от долу под нея  и чертаеш от 17.00 до 24.00 часа.
Взимаш следващата  пишеш съботна дата  и неделна и  чертаеш от 00.00 часа до 24.00часа.
Взимаш следваща и пишеш дата неделя  и понеделник, отново чертаеш от 00.00 до 24.00часа.
Взимаш следващата пишеш само понеделнишка дата и чертаеш от 00.00ччаса до момента на слагане в тахографа.
На лицето на шайбата си пишеш името и място, в което се намираш ти (това в което си оставил камиона)
Километража го преписваш един и същ, като от долу сумираш километрите да са Нула.

Ако по време на тези действия се наложи да смениш местоположението то това трябва да е отразено  в чертаенето на шайбите.

Тоест, ако оставиш камиона в петък в София, а го вземеш в понеделник от Перник то на понеделнишката шайба(приема се че си тръгнал в понеделник за Перник) трябва да чертаеш като друга работа или разположение времето в което си пътувал до Перник.

Когато сменяваш превозни средства,  на лицето си приключваш шайбата за първото ППС, а на гърба си пишеш Второто , километраж. За времето в което нямаш достъп до тахо(Между смените) си чертаеш на гърба .
Ето пример;
Снимка 1. е за петък.
Снимка 2 е за събота.
За неделя се пуска същата като съботната(но ме домързя да я чертая тъй като са еднакви).
Снимка 3. е за понеделник, като същата шайба трябва да влезе в 07.00. часа в тахото.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

#15
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mystang

Точно така.Аз правя обаче нещо друго.Не твърдя че е правилно.Прибирам се в гаража вадя шайбата и я приключвам.Поставям нова която се върти колкото време ме няма1...2...3...4.....дни.Преди да тръгна предния ден отивам и сменям пак шайбата.А тази дет се е въртяла до сега се приключва с нула километри и крайна дата на изваждане от тахото.После върху нея пускам служебна бележка че съм бил я почивка а нещо друго и така пътувам.Когато някой ме проверява му давам и шайбата и бележката.Е тва е.

Mystang


loshdancho

Цитат на: Mystang - Сряда, 26 Декември, 2012, 20:05:34
Точно така.Аз правя обаче нещо друго.Не твърдя че е правилно.Прибирам се в гаража вадя шайбата и я приключвам.Поставям нова която се върти колкото време ме няма1...2...3...4.....дни.Преди да тръгна предния ден отивам и сменям пак шайбата.А тази дет се е въртяла до сега се приключва с нула километри и крайна дата на изваждане от тахото.После върху нея пускам служебна бележка че съм бил я почивка а нещо друго и така пътувам.Когато някой ме проверява му давам и шайбата и бележката.Е тва е.
Трябва да почетеш малко регламента, за да си спестиш ходенето и страховете.
Като първо не се изисква да седи шайба в тахото във времето когато няма шофьор в него.
Като второ чертането по шайбите е само за случаите когато си извън базата на превозното средство и нямаш достъп до тахограф или друго записващо средство(бележка).
Когато си в базата ти дават бележка. Самият километраж на камиона е достатъчно доказателство за това, че си бил в почивка.
Като трето. Самото ходене и сменяване на шайбата се смята за работа и прекъсване на почивката.
Кат четвърто не се изисква да носиш тази шайба, която е стояла в тахото.Това ми беше изрично пояснено от ДАИ.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

Цитат на: Drifter - Сряда, 26 Декември, 2012, 19:14:15
И аз да попитам един глупав въпрос.
На аналоговите тахографи на какъв период се кара-На разположение (квадрат с една диагонална черта) или друга работа (чукчета)?
Сори да двойният пост но са различни отговори.
На каквото и да  оставиш тахографа в момента в който тръгнеш той сам преминава на волан(каране).
Когато спреш се връща на това на което е оставен.
Ако погледнеш на всеки по-стар тахограф има надпис -  (символа на волан) и пише AUTOMATIC.
Останалите  с ръчно превключване за волан вече не се срещат, не са по стандарт и не ги признават.
Но ако те гепнат унгарците да си така спрял в техен граничен терминал, яко ти дупе, ще те глобят за това, че работиш(оправяш документи) а тахото е на почивка.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

M.Traykov

Ееее благодаря Лошданчо.Унгарците не ги мисла засега.Ще бръмчиме първо БГ малко.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

grants

 Багодаря ти колега loshdancho за отговорите много са полезни. Ти ми помагаш много и предполагам не само на мен. Ако има анкета за съфорумец, на годината ще гласувам за теб с двете ръце. Благодаря ти още веднъж. Ааааааа и още нещо да кажа. Не се падмазвам или нещо от сорта както може да си помислят други.Просто съм доволен от помоща на колегата.
Не всичко е пари,но всичко е с пари

kratun4o

Колегата loshdancho е прав за тахото.Лично съм спирал до мобилните лаборатории на джадаите да питам.Един от тях се качи и погледна тахографа,завъртя врътките на легло,каза така ще караш и това е.До сега не съм имал проблеми със тях,а се случва честичко да ме спират.

loshdancho

#23
Цитат на: kratun4o - Четвъртък, 27 Декември, 2012, 14:15:53Колегата loshdancho е прав за тахото.Лично съм спирал до мобилните лаборатории на джадаите да питам.Един от тях се качи и погледна тахографа,завъртя врътките на легло,каза така ще караш и това е.До сега не съм имал проблеми със тях,а се случва честичко да ме спират.
Да, на легло е най-лесно да се кара, щом спреш веднага почва да ти пише автоматично почивка.
 Но в един момент нямаш време през което си товарил, за това е хубаво в деня на товарене да си го превключиш на друга работа поне 15-20мин до като товариш. Навънка, че и даже в България може да ти бъде зададен въпроса :
-Покажи ми времето, в което си натоварил?
 И тогава какво правиш?....Освен да мигаш умно с очички, защото датата на товарителницата те издава....

 Към колегата Grants:
За да си чертаеш шайбите, както казах трябва да не си във мястото на домуване на камиона.
 А за почивката през това време обикновено се задават контролни въпроси от типа:
- Ти къде почива (спа) през това време.
 За доказване на това се признават билети от влак, автобус и фактури или квитанции, касови бележки от хотел.
 В регламента е описано, че може да прекараш дневната почивка на кораб, влак и т.н. но трябва да можеш да го докажеш.
 Така, че писането на шайби е малко на кантар работата ако искаш да послъгваш. Може много лесно да те хванат.
 Даже ако си спал у приятел или роднина... как ще докажеш, че през това време не си управлявал....
 А те органите точно това търсят... да те хванат и да не можеш да докажеш. Пък ходи доказвай, че после нямаш сестра.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

driver70

Ako,дръгела няма легло и се кара на двойка,тахото на втори шофьор не може да бъде на легло.В предишната фирма карах едно Атего без легла, на двойка,вътрешно в страната.От ДАЙ бяха любезни да кажат,че не трябва тахото на втори шофьор да е на легло,защото в кабината няма легло. ;)

Roshko

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 27 Декември, 2012, 16:03:10
Да, на легло е най-лесно да се кара, щом спреш веднага почва да ти пише автоматично почивка.
Но в един момент нямаш време през което си товарил, за това е хубаво в деня на товарене да си го превключиш на друга работа поне 15-20мин до като товариш. Навънка, че и даже в България може да ти бъде зададен въпроса :
-Покажи ми времето, в което си натоварил?
И тогава какво правиш?....Освен да мигаш умно с очички, защото датата на товарителницата те издава....

Аз имам друго предложение:

Винаги да работим на "чукчета". Когато предприемем независимо каква пауза да преминаваме на "легло". След като приключим паузата тръгваш пак на чукчета. Тук искам да добавя, че по време на товарене също можем да имаме условия да правим пауза и това да го отбележим по надлежния ред, както съм споменал по горе.

Съгласни?

loshdancho

Както винаги си безкомпромисно прав.
Само заради това, че  "Дойчо" може да ти направи проверка на всяко място и време и да те хване, че шмекеруваш.Но в България не съм виждал да правят проверки по фирмите и рампите.
А това с щракането постоянно на почивка и друга работа ... го забравям на моменти и се оказва, че си седя и почивам 15-20 минути, а тахото си чука на друга работа(чукчета) и аз си прахосвам времето безсмислено.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 27 Декември, 2012, 20:19:02
Както винаги си безкомпромисно прав.
Само заради това, че  "Дойчо" може да ти направи проверка на всяко място и време и да те хване, че шмекеруваш.Но в България не съм виждал да правят проверки по фирмите и рампите.
А това с щракането постоянно на почивка и друга работа ... го забравям на моменти и се оказва, че си седя и почивам 15-20 минути, а тахото си чука на друга работа(чукчета) и аз си прахосвам времето безсмислено.

Миналата година карах 3 месеца един DAF с дигитален тахограф и още преди да тръгна на път, помолих началника да ми направи тахографа автоматично да минава на "легло". Срещу 80 лева в сервиз му смениха софтуера и повече изобщо не съм го пипал. Нито пък съм се тревожил дали случайно тахографа не е останал на режим "шофиране" и на другия ден да се окаже, че изобщо нямам пауза. Малко ми бяха останалите главоболия, ами добре, че не мислех и за "чукчета" и "легла".
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Roshko

Да, можем да обобщим, че единия вариант е удобния, другия - законния. Няма тахограф, който автоматично да минава на легло когато спрем на световар, освен "удобно" настроения аналогов...
Всеки сам избира!

admin

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Четвъртък, 27 Декември, 2012, 21:43:49
Да, можем да обобщим, че единия вариант е удобния, другия - законния. Няма тахограф, който автоматично да минава на легло когато спрем на световар, освен "удобно" настроения аналогов...
Всеки сам избира!

Пропуснах да напиша, че този тахограф минаваше на легло след връщане на "контакта".
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!