Новото японско купе GT 86 скорострелно размъти главите на тунинг специалистите по цял свят. Месец след старта на продажбите моделът вече се сдоби с култов статут, а в Toyota и Subaru се чудят как да привлекат още повече купувачи.
Решението им носи обозначение RC - базова модификация на GT 86, лишена от всякакви ненужни екстри. Идеята на японците е блестяща. Подобен автомобил биха си купили както младоци със скромни финансови възможности, така и тунинг маниаци, които няма да се чудят къде да пласират ненужните заводски части след доработката. На практика RC представлява "заготовка", която да послужи за последващо "надграждане".
Сиромашката версия на GT 86 няма как да се сбърка. Броните, дръжките на вратите и огледалата дори не са боядисани, а летите 17-цолови джанти са заменени от стоманени колела с диаметър 16 цола. В списъка за елиминиране попадат също така поставките за чаши, жабката, озвучителната система, кожухът на всмукателния колектор и дори лампата в багажника. Воланът и скоростният лост пък са изработени от евтина пластмаса и донякъде напомнят на предшественика от 80-те.
В механичен план има само едно, но за сметка на това доста сериозно изменение - липсва блокажът на диференциала. Резултатът от целия "антитунинг" е олекване на автомобила с 40 кг и 400 000 йени. Вместо 2.3 млн. (22 310 евро) за стандартното изпълнение RC струва 1.9 млн. йени (18 430 евро) или 17% по-малко.
Засега "оголената" Toyota GT 86 ще се продава само на вътрешния пазар, но японците надали ще пропуснат шанса да приберат парите на мераклиите в чужбина. Subaru също пуска подобна модификация на своя BRZ с индекс RA. Тя и малко по-цивилизована и даже има боя по броните, но пък и струва повече.
Източник:www.mobile.bg