• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Счупен диференциал

Започната от MagnuM, Събота, 18 Февруари, 2012, 22:07:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mylord56

ЦитатА майстора аз го разбирам,че в движение както си кара натиска съединитела и пуска блокажа в което няма никаква логика в движение му е..ваш майката.
Правил съм го много пъти, не е имало проблем. Натискайки съединителя, буксуването спира и муфата на блокажа си зацепва явно без "удар". Съдейки от опита си, смятам решението си за правилно.
ЦитатМан ТГА има защита. Включваш блокажа от копчето и докато не натиснеш съединителя не се включва реално.
Защо ли са го направили така?? Явно натискането на съединителя е един вид защита. Макар аз да правя обратно - първо натискам съединителя, държа го натиснат за кратко, включвам блокажа и отпускам съединителя. Не съм оставал никъде досега, пу, пу. И както вече писах преди няколко поста, и диференциал не съм събарял досега.
Когато правя крачка назад, това не е повод да се радваш, човече - просто се засилвам !

mylord56

Когато правя крачка назад, това не е повод да се радваш, човече - просто се засилвам !

kron

колега стига с тея празни приказки :o,отговора за мене е само един блокажа е забравен включен и колегата е продължил да си кара и се чупи кръстачката,тва е,аз лично блокаж в движение никога не сам включвал и не знам кво може да стане от това действие,относно ман на място блокажа се включва само от копчето,а в движение когато скороста падне до толкова че да зацепи муфата,което се постига с натискане на съединитела,но диференциал се чупи от забравен блокаж изключвам гондолите понеже там карат сериозни тонажи и не знам дали някой специалист колега би му въздействал с действията си ;)

kron


kkkvd

Аз съм включвал блокаж без да искам на ТГХ, при угасен мотор, докат съм си чистел таблото (може би, незнам как стана), обаче в момента в който потеглих, камиона почна да се държи странно и да не иска да завива, усетих се, спрях, изключих копчето и всичко беше ОК. С това искам да кажа, че да не усетиш включен блокаж и да си караш... требва да си голем темерут.

pumix

Плюс това има индикация на таблото за включен блокаж.При ТГА е доста забележима.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

admin

Цитат на: pumix - Петък, 20 Април, 2012, 15:00:18
Плюс това има индикация на таблото за включен блокаж.При ТГА е доста забележима.

И на DAF XF105 лампата на таблото за включен блокаж свети доста добре. Но пък има хора, които въобще не гледат там.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Nachinaesht

А ако ТГА-то е пълен автоматик и няма педал за съединителя?  Иначе верно, че на таблото има яка индикация за вкл. блокаж.

kkkvd

Да кажеме че лампата е изгоряла... ама да не усетиш, то камиона е коренно различен още с потеглянето и се опитва да изправя завоите

pumix

Е на то на ТГА си е бая лампа,цял екран,на който показва мостовете и какво точно е включено.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

MagnuM

В този случай който съм пуснал, блокажа е бил пуснат по време на боксуване, и е довело до счупване на планетите и сателитите ( поне така  разбрах). Ако диференциала е все още на сервиза утре ще го снимам и ще го кача тук.
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

ИванТ

MagnuM, дали е възможно да Ви помоля да предоставите номера на рамата (VIN), може и чрез системата за лични съобщения, за да си представим схематично диференциала на въпросния товарен автомобил?
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

loshdancho

Такаааа, явно проблема със счупването на планети и сателити е изяснено. Колегата kron се е изказал доста точно и крайно....
Но има една причина извън диференциала (неизправност) помагаща много за неговото счупване, по-точно възела
корона-пиньон.
При  много  от вас я има и  така си карат без да  знаят, че това води до друго по-голямо и скъпо вложение.
При тръгване се чувства удар, който се поема от трансмисията(чиито най слаб възел в случая е корона-пиньон).
Да след толкова обяснения имаме ли участник познал "точните килограми"?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

MagnuM

Преди 1 месец на "новия" стар диференциал хвърляше много масло, мислехме че е от семерингата, но се оказа пиньона. Както и да е, сменихме го, добре че стария пиньон беше здрав  :D :D
За малко да има смяна на още 1 диференциал  :D :D
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

loshdancho

А можеш ли да направиш връзка между лафет и диференциал?
::)
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Неделя, 27 Май, 2012, 00:25:37
А можеш ли да направиш връзка между лафет и диференциал?
::)

Тази връзка не я прави,че всички цистерни ,трябва да са със счупени диференциали по ваща логика. ;)


loshdancho

Луфта си е луфт. Дали при цистерна или при гондола с времето от постоянните удари в лафета, които се поемат от трансмисията , се чупи  диференциала.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.