• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Маневриране на хенгер с ремарке

Започната от imter, Понеделник, 14 Февруари, 2011, 19:26:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

imter

Колеги,тъй като в по долни постове ви споделих,че нямам кой знае какъв опит :),да ви попитам как или по точно кое се следи на ремъркето при маневриране назад или паркиране на рампа?Наложи ми се да карам такъв камион(хенгер) за няколко дни и да ви кажа честно,много голям зор видях :)и още по голям срам :).Ще ви бъда много благодарен за компетентни мнения.

imter


НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Баце ,какво разбираш под хенгер,ремарке или ремарке тип люлка или там кво му викат друго ....

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ


imter

Не е тип люлка,а класическо двуосно ремарке ,марка Шмитц :) или както му казват с двойно чупещ теглич или нещо такова :).

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Слушай са баце,аз съм тракторист,но ще ти кажа аз как ги праим нещата
1 искаш ремаркето да ходи на ляво -въртиш ляв
2 трябва да гледаш предния мост на ремаркето колко е завил и съответно дали те устройва,за да го управляваш трябва да си представиш спрямо гумите накъде е теглича те са в една линия и съответно като си го представиш,че се сетиш как и накъде да го буташ първо теглича и оттам гумите,но е пак ти казвам гледай гумите на ремаркето.
Много сложно ти го написах и мое да не ме разбереш но съвет ти давам застани на някои плац и се опитай да върнеш около 100-200 метра назад или пък с лек завой нанякъде .Пак ти казвам важно -предния или завиващ мост на ремаркето и мислино къде е теглича спрямо влекача от там се замисли накъде трябва да бутнеш теглича и съответно как ще стане това спрямо влекача.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

малииии сложно ти го написах чак аз го невдевам.
ляв завой-навърти ляв и тръгни назад в момента в който гумите на ремаркето почнат да завиват трябва да си изправил волана ,ремаркето ще спре да завива ако почнеш да въртиш десен докато изправиш гумите
мммммммммммммм не ставам за инструктор

imter

Благодаря за отзивчивостта и наистина ще се постарая още утре  да ги направя тези неща и на практика.Но определено доста трудно  се оказа и според мен няма нищо общо с прицепа и определено е нужен доста опит и практика.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

бе има малко,в първия момент се едно връщаш солу после малко все едно е прицеп ма лошото е,че взависимост от разположението на влекача спрямо  ремаркето ,може наляво да е или да караш прав или па да въртиш десен или пък лев  :D номера е да си представиш теглича и накъде го бута влекача оттам пък гледаш предните гуми на ремаркето и същевременно си гониш теглича с влекача,пак не мога да ти го обесна,но ще ти кажа с кво да се съобразяваш за да правиш  завой 90 градуса ти трябва место колкото ти е дълъг влекача минимум като му свикнеш няма да ти трябва толкова но в началото ти трябва,когато го вмъкваш между две коли да кажем на рампа ти трябва поне по около 1м от двете страни ,ако ти е спаднала гума или крив леко теглича не се заблуждавай,че можеш да го връщаш право назаде то се ще щукне на някъде.Едно ще ти кажа лесно е ,но трябва да се замислиш и ще видиш как ще го заобичаш  ;) лошото е че тамън ще му свикнеш и баш тогава мое да откъртиш некой стоп  ;) аз поне така направих

imter

Още веднъж ти благодаря за съветите.Лошото е,че го карам от време на време,и тъкмо ще му свикна и ще се върне колегата на работа :)и после пак ще питам как беше :) и какво се гледаше :).

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ


гледай теглич ,преден мост и съответно гъза на влекача

imter

Това е много майсторско маневриране :).Истински професионалист.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

 :D неволята го е научила по горите е така ,ето ти и друг ,,горски,, той има друг метод  ;)



imter


НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

ето ти още ено тук гледаи накъде върти за да контролира теглича  ;)

imter

Много нагледна демонстрация :),вече започнах да схващам :).

LZ2STA

Колега всяко начало е трудно но като му свикнеш наистина е лесно ,аз от 15/16 години карам само хенгер класически както му казват,първият камион на които се качих беше ШКОДА МАДАРА -ХЕНГЕР ,теглех българско 8-тоно ремарке.Колегата ТРАКТОРИС дето се е кръстил ти го обясни много точно,аз мога да допълня освен гумите на предния мост на ремаркето гледаш предния борд на приколицата да не се разминава спрямо задния ръб на каросерията на влекача повече от 40-50см максимум поне докато му свикнеш после е вече друго.Повечето ремаркета имат на предния капак две вертикални греди по една от дясно и от ляво ,значи като връщаш назад видиш ли в огледалото една  от тези вертикални греди трябва да спреш да въртиш или да започнеш да въртиш обратен .
Абе свиква се  но си трябва практика и наи вече СПОКОИСТВИЕ ,аз хенгера по принцип го предпочитам  пред прицепа ,зимата е много по проходим особено ако влекача е с боге.
УСПЕХ!

LZ2STA