• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!

Започната от g_dandy, Понеделник, 05 Март, 2012, 09:49:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Дамян Йончев

Цитат на: kron - Събота, 16 Юни, 2012, 11:18:01
Нямаш никакъв проблем колега да караш до 17,30 стига за тези две карания да не надвишиш тези 10 часа или 9.Французите също глобяват за надвишаване на тези часове


Благодаря ти колега за отговора.
Не аз даже имам 8 часа каране.

Дамян Йончев


комбайнер

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 20 Май, 2012, 13:45:19
     Първо не разбрах, защо се е "отписал", колегата комбайнер. Ще сменя личността ли?

     В Регламента пише: "Шест 24 часови периода". Мисля си ще е по-ясно след най-много 144 ч (6х24). Колегата е споменал, шест цикъла - работа и почивка. Не съм съгласен, никъде в Регламента не пише такова ограничение.
      Да дам следния пример: Карам работници сутрин от 8.00 до 8.30 часа. Почивам 11.30 часа, вечерта, от 20.00 до 20.30 часа. И пак до сутринта, толкова.

       За петдневна седмица, правя 10 такива цикъла. Да видим има ли нарушение.
        1. Непрекъснато управление до 4.30 1ч - няма 0.30 ч
        2. Не повече от 9 часа в 24 часовия ден - няма общо за деня 1.00 ч
        3. Почивка 11 часа - няма 11.30ч
        4. Седмична почивка поне 45 часа - няма от петък 20.30 до понеделник 8.00 ч (59.30 ч)

        Явно колегата не може да отговори. Някой ще се обоснове ли, защо не може да има повече от 6 работни дни?

         Правил съм по поне 7, работни дни (не повече от 9 ч или 10 ч в денонощието, по Гринуич, 03.00 - 03.00 за лятно часово време), за повече не съм сигурен, не са ми правили проверка, не виждам какъв е проблема?

Днес видях, че има чуденка за мен, и отговарям.
Отписах се щото взе да ми става досадно, яви ми се и мерак за заяждане. А що па се писах? Щото тоя мерак ми попремина/не беше лесно-жената два пъти ме би/, па и е удобно да покажеш знание или незнание. И..... не се признавам за виновен.
Минко ме е хванал с измишльотината "цикъл" - вярно не съм задълбал как трябва.
Ама и Минко е ударил с кирката само веднаж. Поне още един удар трябва. Изваждам от регламента.
       Управление
1.Дневно            до 9  часа.  / между две дневни или между дневна и седмична почивка /
2.Седмично        до 56 часа. /6*9+2*1/  /в интервала   00.00 понеделник-24.00 неделя /
3.Двуседмично    до 90 часа.

          Почивка
4.Дневна                над  11 часа / 9 /     ползва се за период от  24 часа след предишната дневна или седмична
5.Седмична             над  45 часа / 24 /   започва преди 6*24=144 часа от края на предишната седмична

Това 144 часа е от Минко и е прав, че е само интервал от време.

От т.4 следва, че управление + др. работа + дневна почивка = 24 часа /не повече/. Те на това му казвам "цикъл"-управление + др. работа + дневна почивка. Работно време + дневна почивка е същия цикъл. Колегата го е кръстил работен ден.
  Максимално е 24 часа, но може да е и по-малко. Ако е по-малко, в 144 часа вместо 6 ще има 7,8,9... работни дни.
Ако примерно работния ден  = 15 часа, трябва ли да удължа почивката докато станат ония 24 часа, и тогава да тръгвам? Не. Вътре в 24 часа има дневна почивка, така че мога да тръгна. Времената се диктуват от  работата. Управляваш-почиваш и все в тоя порядък и гледаш да не изскочиш от т. 1-5.

комбайнер


grants

Цитат на: insalud - Събота, 10 Март, 2012, 18:17:41
+1 Колега работя като международен шофьор от 9 години, т.е. от 20 годишен и съм сигурен, че това което пишеш е точно така от личен опит. Може да се учат от теб. Шофьор и к....а се раждат а не се става.
много си прав колега имаш+1 от мен
Не всичко е пари,но всичко е с пари

vasvvv

Здравейте,и аз да попитам :)
Имаме 2 бр. камиони и няколко буса до 3.5т.Караме повече микробусите,камионите ги караме 3-4 пъти в месеца.За по-голяма яснота ще разкажа днешното ми каране.Днес ми се наложи да карам камиона от 15.30 (тогава сложих шайбата)Имах работа до 18.30.Имам бележка до 15.30,а след карането задължително ми пускат бележка за почивка.Например:От 18.30 на 1.10.2012 до 8.00 на 2.10.2012 и след това от 8.00 до ....... е упавлявал ППС извън регламента.Събота и неделя задължително почивка.Преди каране вечерта, задължително бележка за почивка.((((Малко дълго стана съжалявам))).Та въпросът ми е :Това ,че шайбите не стоят по 24 часа дали би било проблем?
Извинявайте за "автобиографията",но неможах по-кратко :)






godji

Трябва да можеш да покажеш на контролните органи дейността си за предходните 28 дни! Така че както си имаш бележки м/у шайбите нямаш проблем дори и само  един час да си карал на 24 часа. Само че ако никой друг освен теб не кара камиона си прави шайби като си ги сменяш всяка сутрин напр. Кой те знае карал ли си бус или не си   ;)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

vasvvv

Благодаря ти колега и аз така предполагах,но като попиташ, по-добре , а и не е срамно :)
Лошото е ,че не го карам само аз и незнам утре кой и дали ще го кара.Когато имам шайба в камиона ключът ми е в джоба,несмея да го остава ,че има вероятност някой да направи някоя глупост.Свалям шайбите вечер като се прибера защото незнам на другият ден ,когато дойде време за смяна на диска дали ще бъда в гаража.Още веднъж много благодаря.

vasvvv