• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!

Започната от g_dandy, Понеделник, 05 Март, 2012, 09:49:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dinko_68

Цитат на: Бачо Владо - Неделя, 11 Март, 2012, 15:01:40
С две думи Динко.Натискай ти бате на четене,а аз ще натискам на бачкане щото има разходи бая ,и студентка и коли има да сменявам и т.н.За твое сведение имам професионална книжка от 1981 г.Т.е. това съм учил и това работа през последните 10 г само навън.И нема нужда като работиш в белите фирми да праиш тия гимнастики и на акъла си и да прилагаш на практика.Меко казано ....твърде глупаво е....си измисляте преживявания.Но всеи си има глава на раменете и да се оправя както реши.Благодаря ти все пак ,че ме върна малко назад в хубавите годинки от....ДАПа ,да от там съм почнал преди 30 години и не съжалявам нито за миг...Успехи на всички

Ок, не искам да правя коментар на това което си написал но си противоречиш защото натискането на бачкане не се връзва някак си с това за 21-я час и с това да се кара само през деня. Поради тези две причини не можеш да постигнеш максимума който ти се предоставя а от него идват и облагите в последствие.
Проблема идва от това, че просто така е устроен нашенеца да получава определена сума като заплащане но колкото се може с по малко труд от негова страна а не да даде максимума от себе си.

dinko_68


Бачо Владо

Динко бе,за какъв максимум говориш ? Толкова ли не можеш да си представиш ,че в нормалните фирми има нормални условия за работа .Нема зор,нема прилагане на такива хватки,работи се минимум на 60 евро на ден и просто се чувстваш нормален човек.Сигурно нема ми повярваш,че лятото за около 5 месеца работа съм карал само две нощи и то до 02.00 ч.А осъзнайте се бре...Стига глупости,слезте на земята.Не ходете по болните мозъци на некви доморасли чорбаджий.Ако искате всичко да си дойде на место проявете малко характер....

Бачо Владо


dinko_68

Цитат на: Бачо Владо - Неделя, 11 Март, 2012, 16:25:23
Динко бе,за какъв максимум говориш ? Толкова ли не можеш да си представиш ,че в нормалните фирми има нормални условия за работа .Нема зор,нема прилагане на такива хватки,работи се минимум на 60 евро на ден и просто се чувстваш нормален човек.Сигурно нема ми повярваш,че лятото за около 5 месеца работа съм карал само две нощи и то до 02.00 ч.А осъзнайте се бре...Стига глупости,слезте на земята.Не ходете по болните мозъци на некви доморасли чорбаджий.Ако искате всичко да си дойде на место проявете малко характер....

Аз не искам да споря нито с теб нито и с който и да е тук и за каквото и да е. Идеята беше да се каже може ли или не може на една шайба да се почне втори работен ден и мисля, че вече е ясно. Аз също работя във фирма в която не се дава зор но си давам и сметка че резултатите идват с работа а не с думите-"Що да си давам зор като сам на твърдо...."- думи които много колеги изричат

Казвам още веднъж, че идеята беше дали може или не може на една шайба да се почне втори работен ден и отговора е ДА

kkkvd

Не виждам какъв е проблема да започнеш втори работен ден на една шайба.

Цитат: Значи много е просто ,тръгваме в 13.00  24 часа изтичат в 13.00 ч на другия ден.Значи по-рано от 10.00 ч аз нема мръдна камиона.Тогава изминават 21часа.

Според задачата, шайбата е сменена по-рано, в 11 часа. От тогава се брои 24 часов период. Тръгването в 13 часа ти отваря работния ден.

А отговора на задачата е - зависи коя подред 9-часова почивка ти е, ако имаш от тях да правиш тази седмица още, значи няма проблеми, пали и разтоварвай, ако си изчерпал 9-ките за седмицата, чакаш.

Това е

комбайнер

Взех да чета за 24 и 21 часа и т.н.  За малко да ме заболи главата. Педантизма няма граници понякога и може да му станем жертви.
И друг път съм го писал. Шайбата е хартиен носител на информация. Трябва да я има и най- добре да са си поредни. Все едно е запис на лента. Как ще се пише информацията върху тази "лента", не смятам. Смятам и спазвам време за управление, работен ден и времето за почивка. Понякога изтеглям времето за смяна на шайбата, така, че да ми е по-удобно, да не се налага специално да спирам. Може да имам управление 10 минути след него почивка /дневна/. Това не прави нито 21 часа, нито 24. Прави един цикъл /работа - почивка/. Разрешените са 6. Дали са пълни и колко техния брой пасва на броя на шайбите? Работата диктува нещата.

g_dandy

Работата ни диктува на нас как да караме,а на пътните органи - как да ни глобяват,за да попълнят бюджетите на държавите си.Така че,колкото повече се доближаваме до писанията в хилядите страници закони,правилници и разпоредби,толкова по-малък е шансът да ощастливим някой пътен орган!

комбайнер

Наредбата се е подметала по министерствата около 2 години, преди някой да я преведе и се разбере за какво става дума. През това време бая народ си е изпатил по пътищата. Ама не по нашите. Та кога информацията я има на шайбите, няма да треса кабината от страх.

Denislav121

Точно това си е истината..за какво е тая 9ч пауза нали за да успее даден камион да си спази термина...според много от написаното по горе,май и 11ч пауза е малка с тия затворени цикли от 24ч..+1 от мен

milenj

Цитат на: Бачо Владо - Събота, 10 Март, 2012, 20:58:00
Да взема отношение по казуса на колегата Динко.Незнам доколко ще останеш доволен от отговора ми колега.Пречупено през призмата на моя мироглед,шофьорски.Значи много е просто ,тръгваме в 13.00  24 часа изтичат в 13.00 ч на другия ден.Значи по-рано от 10.00 ч аз нема мръдна камиона.Тогава изминават 21часа.След този минимум часове спокойно можеш да тръгнеш без никви последствия.А тово,че имало термин и спедитори и диспоненти нещо не са измислили както трябва,хич ми не дреме.За варианти,магнит и само днес и нема повече...при мене не минават.Да в 08.30 ч ще отида на офиса на фирмата и ще обясня за какво става въпрос и от мене толкова.Ако искат да разтоварват на паркинга,ако не друг да бере гайлето.Аз моята работа съм свършил.Толкова по въпроса.И още нещо,кой Ви бие по ушите да си накъсвате денонощието в работа и паузи и да не знаеш,кога е ден и кога нощ.През последните поне 5 години изобщо не го права,ако е такъв начина на работа в дадена фирма....просто нема да постъпя там макар и за 3000 евро заплата...Надявам се бех достатъчно ясен...
Ужас,чета и не вярвам на очите си....Много заблудени хора има на тоя свят. Колега поне не казвай,че караш от толкова години,че ще ти се смеят и  кандидат шофоьрите.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: комбайнер - Вторник, 17 Април, 2012, 11:55:58
... Понякога изтеглям времето за смяна на шайбата, така, че да ми е по-удобно, да не се налага специално да спирам. Може да имам управление 10 минути след него почивка /дневна/. Това не прави нито 21 часа, нито 24. Прави един цикъл /работа - почивка/. Разрешените са 6. Дали са пълни и колко техния брой пасва на броя на шайбите? Работата диктува нещата.

     Първо не разбрах, защо се е "отписал", колегата комбайнер. Ще сменя личността ли?

     В Регламента пише: "Шест 24 часови периода". Мисля си ще е по-ясно след най-много 144 ч (6х24). Колегата е споменал, шест цикъла - работа и почивка. Не съм съгласен, никъде в Регламента не пише такова ограничение.
      Да дам следния пример: Карам работници сутрин от 8.00 до 8.30 часа. Почивам 11.30 часа, вечерта, от 20.00 до 20.30 часа. И пак до сутринта, толкова.

       За петдневна седмица, правя 10 такива цикъла. Да видим има ли нарушение.
        1. Непрекъснато управление до 4.30 1ч - няма 0.30 ч
        2. Не повече от 9 часа в 24 часовия ден - няма общо за деня 1.00 ч
        3. Почивка 11 часа - няма 11.30ч
        4. Седмична почивка поне 45 часа - няма от петък 20.30 до понеделник 8.00 ч (59.30 ч)

        Явно колегата не може да отговори. Някой ще се обоснове ли, защо не може да има повече от 6 работни дни?

         Правил съм по поне 7, работни дни (не повече от 9 ч или 10 ч в денонощието, по Гринуич, 03.00 - 03.00 за лятно часово време), за повече не съм сигурен, не са ми правили проверка, не виждам какъв е проблема?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Минко, в грешка си.
Първо, след 6 периода на управление трябва задължително да ползваш 45 часа почивка, които можеш да намалиш до 24, но през следващата седмица трябва да компенсираш намалението.
Второ, не можеш в рамките на две седмици да имаш повече от 90 часа каране.
Трето, работния ти ден не може да надвишава 15 часа при самостоятелно каране.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

g_dandy

Останал съм с впечатлението,че и шофьорите,и контролните органи тълкуват както им  хареса правилата по многобройните регламенти. Познайте,обаче,кой е губещият при една такава среща!

kron

Здравейте колеги като за начало работната седмица започва в понеделник в 0чеса и завършва в неделя в 24 чеса.За тази работна седмица един шофьор има право да кара 6 24часови периода без седмична почивка.24 часов период е времето  когато сложиш шайбата и започнеш да работиш,нямаш право на период от 24 часа да имаш каране повече от 10 часа и то повече от два пъти в седмицата останалите периоди са по 9 часа УНГАРЦИТЕ за това ГЛОБЯВАТ.Варианта е само един или сменяш шайбата по рано или правиш по голяма пауза да не надхвърлиш тези 10 часа това важи и за дигитала  ;D

Дамян Йончев

Колеги здравейте.
Не знам дали е тука мястото да попитам. По принцип сменям диска в 17:30часа и вчера тръгнах от сервиза на Фигуерес в 12:30 часа. и така се получи че смених диска във 17:30часа и продължих да карам до 20часа. и сега на тази шайба  и днес трябва да карам до 17:30часа.

kron

Нямаш никакъв проблем колега да караш до 17,30 стига за тези две карания да не надвишиш тези 10 часа или 9.Французите също глобяват за надвишаване на тези часове

kron