Таван на цените
Форум на българските шофьори
Неделя, 29 Януари, 2023, 18:54:41 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Таван на цените  (Прочетена 9335 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1828/-784
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7143
Теми: 532



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« -: Неделя, 11 Март, 2012, 14:57:48 »
ОтговорОтговор

Одобрявате ли въведеният таван на цените за таксиметров превоз? Личното ми мнение е, че отново нашите велики управници нарушават конституцията. Какво мислите по този въпрос?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« -: Неделя, 11 Март, 2012, 14:57:48 »

 Активен
ИванТ
Потребител герой
*****

Рейтинг: +671/-25
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 567
Теми: 46



Активност
0%

Категории: В, В+Е, С, С+Е, D, D+E, М, Ткт


« Отговор #1 -: Неделя, 11 Март, 2012, 15:22:18 »
ОтговорОтговор

Аз не одобрявам! Смятам, че всеки може да прецени дали да използва таксиметров превоз, особено когато цените за услугата, са изписани съвсем ясно и точно на няколко места върху съответния автомобил.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Неделя, 11 Март, 2012, 15:22:18 »

 Активен
doktora179
Младши потребител
**

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 90
Теми: 2



Активност
0%


« Отговор #2 -: Неделя, 11 Март, 2012, 15:23:57 »
ОтговорОтговор

Одобрявате ли въведеният таван на цените за таксиметров превоз? Личното ми мнение е, че отново нашите велики управници нарушават конституцията. Какво мислите по този въпрос?

Какво да мислим те не са спирали да нарушават и ще продължават да нарушават докато някой не му омръзне да влезне в критичните и да ги разстреля !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1828/-784
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7143
Теми: 532



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #3 -: Неделя, 11 Март, 2012, 16:28:09 »
ОтговорОтговор

Аз не одобрявам! Смятам, че всеки може да прецени дали да използва таксиметров превоз, особено когато цените за услугата, са изписани съвсем ясно и точно на няколко места върху съответния автомобил.

Според мен трябваше да въведат изискване водачът да е длъжен да осведоми пътника относно своите цени преди започване на курса. Това е особено важно при незрящи клиенти. Но с този таван направо се оляха. Има общини, които под въздействието на разни лобита са определили баснословни цени на километър.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
doncho79
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +10/-9
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 100
Теми: 7



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #4 -: Неделя, 11 Март, 2012, 17:08:37 »
ОтговорОтговор

Аз, мисля че не е редно поради причината че всяка община всеки град данъците са различни..

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
!na
Потребител герой
*****

Рейтинг: +385/-20
Неактивен Неактивен

Пол: Жена
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1171
Теми: 17



Активност
0%

Devoted to trucks. Devoted to Volvo.


WWW
« Отговор #5 -: Неделя, 11 Март, 2012, 17:25:27 »
ОтговорОтговор

Одобрявате ли въведеният таван на цените за таксиметров превоз? Личното ми мнение е, че отново нашите велики управници нарушават конституцията. Какво мислите по този въпрос?

Посочена ли е конкретна стойност?
Как е формулиран текста, въвеждащ тавана на цените?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

My truck runs on diesel, I run on 100% passion
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1828/-784
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7143
Теми: 532



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #6 -: Неделя, 11 Март, 2012, 22:45:20 »
ОтговорОтговор

Посочена ли е конкретна стойност?
Как е формулиран текста, въвеждащ тавана на цените?

ЗАКОН ЗА АВТОМОБИЛНИТЕ ПРЕВОЗИ

Чл. 24а. (Нов - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.) Разрешението за таксиметров превоз на пътници се издава от кмета на общината или от упълномощено от него длъжностно лице за всеки отделен автомобил.

(5) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 26.05.2011 г.) Общинските съвети определят максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег по съответната тарифа, валидни за територията на съответната община, където е издадено разрешението по ал. 1.

(6) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 26.05.2011 г.) Цените по ал. 5 се актуализират най-малко веднъж годишно.

НАРЕДБА № 34 ОТ 6 ДЕКЕМВРИ 1999 Г. ЗА ТАКСИМЕТРОВ ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ

7. (изм. - ДВ, бр. 73 от 2011 г.) да има залепен на видимо отвън място вдясно на предното стъкло и в салона на арматурното табло, както и на стъклата на двете задни врати стикер за цените с размери 150 мм x 130 мм на бял фон с черни букви с височина на буквите не по-малка от 5 мм и височина на цифрите преди десетичния знак 15 мм, а след десетичния знак 10 мм (приложение № 9) с информация за:

а) наименованието на превозвача;

б) цената за един километър пробег по дневна тарифа в населено място;

в) цената за един километър пробег по нощна тарифа в населено място;

г) цената за един километър пробег извън населено място;

д) цената за повикване на адрес, която не може да надвишава цената за един километър пробег по съответната тарифа с повече от 50 %;

е) първоначалната такса, която не може да надвишава цената за един километър пробег по съответната тарифа в населено място с повече от 50 %;

ж) цената за една минута престой, която не може да надвишава 50 % от цената за един километър пробег по съответната тарифа;

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
SEMPER
Потребител герой
*****

Рейтинг: +282/-98
Неактивен Неактивен

Germany Germany

Публикации: 1266
Теми: 10



Активност
0%


« Отговор #7 -: Неделя, 11 Март, 2012, 23:22:27 »
ОтговорОтговор

Аз като гледам, точки Д,Е и Ж имат резон и са направени, за да се избягват разни бакшишки педерастлъци.

А таван на цените може и да има, обаче той трябва да е съобразен с цената на горивата и то тези за които е предвиден автомобила а не алтернативните, стойността на лизинга на нова кола от приличен клас, данъците, парите за бакшишо наедно с все социални,здравни осигорвки, и да се вземе за база някакъв реално възможен за изминаване километраж на смяна.

И като се направи този хесап - може да излезе. че едни 4 лева на километър не са кожодерство, а са си справедлива цена.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1828/-784
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7143
Теми: 532



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #8 -: Неделя, 11 Март, 2012, 23:33:24 »
ОтговорОтговор

Точки Д, Е и Ж са съвсем резонни и в тях няма никакъв проблем. Обаче например Община Благоевград е определила цени на километър съответно 80 стотинки дневна тарифа и 1 лев нощна тарифа, което ми се струва изключително ниска цена. Освен това наредбата ги задължава да правят евентуална промяна на тези цени веднъж годишно. При галопиращите цени на горивата и общото поскъпване на живота тази таксиметрова дейност става мисия невъзможна.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
SEMPER
Потребител герой
*****

Рейтинг: +282/-98
Неактивен Неактивен

Germany Germany

Публикации: 1266
Теми: 10



Активност
0%


« Отговор #9 -: Неделя, 11 Март, 2012, 23:42:25 »
ОтговорОтговор

Предполагам не е проблем да се заведе едно дело, едно вещо лице да направи изчисления на присъщите разходи за дейността и да се докаже че тези разходи ще се избият от 500 км за 8 часа смяна.

И бързо ще падне наредбата,досадно е, но май няма друг начин.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1828/-784
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7143
Теми: 532



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #10 -: Понеделник, 12 Март, 2012, 10:27:34 »
ОтговорОтговор

Предполагам не е проблем да се заведе едно дело, едно вещо лице да направи изчисления на присъщите разходи за дейността и да се докаже че тези разходи ще се избият от 500 км за 8 часа смяна.

И бързо ще падне наредбата,досадно е, но май няма друг начин.

А не е ли по-добре Гражданите за европейско развитие на България да почерпят опит от останалите държави на ЕС и да не се опитват да бъдат повече католици от Папата? То не са изисквания, то не са закони, то не са наредби. И накрая едно голямо нищо. Някакви счупени и смърдящи таксита без аналог в цяла Европа.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
SEMPER
Потребител герой
*****

Рейтинг: +282/-98
Неактивен Неактивен

Germany Germany

Публикации: 1266
Теми: 10



Активност
0%


« Отговор #11 -: Понеделник, 12 Март, 2012, 10:56:54 »
ОтговорОтговор

То това според мен е проблем от липса на адекватни кадри в управлението на всички нива, а не е някаква целенасочена политика. Което е проблем не само на  ... как ги нарече  Ухилен (никога не съм се замислял какво трябва да значи герб) , а и на предните управляващи, и на по предните, и на по-по предните.


По принцип таксиметровия превоз няма абсолютно никакви социални функции като услуга, за да се залагат толкова ниски цени.

Всъщност има социален елемент в таксиметровата дейност - дава се възможност на всеки загубил работата си да се опита да изкара пари поне за хляб.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1828/-784
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7143
Теми: 532



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #12 -: Понеделник, 12 Март, 2012, 11:21:36 »
ОтговорОтговор

Според мен налагането на подобен таван на цените и липсата на корекции в дългосрочен план ще доведе до криза в този транспорт. А може би това е целта.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
ИванТ
Потребител герой
*****

Рейтинг: +671/-25
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 567
Теми: 46



Активност
0%

Категории: В, В+Е, С, С+Е, D, D+E, М, Ткт


« Отговор #13 -: Понеделник, 12 Март, 2012, 20:19:47 »
ОтговорОтговор

Реално ако се изисква постоянна цена за таксиметров превоз е добре, тя да бъде в комплект и с постоянните разходи за извършването й. Или в момента се получава точно обратното?! Абсолютно всички разходи за провеждането на таксиметров превоз са напълно антиконстантни - цените на горивата най-вече (а те представляват основното перо при тази услуга), цените на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" и застраховка "Автокаско", цените на консумативите и резервните части и още значителни и незначителни разходи, за които може да сподели всеки таксиметров шофьор. И така може да се оформи въпрос: Коя от изброените цени и константна и с наложен таван, за да има такъв и за таксиметровия превоз?!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1828/-784
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7143
Теми: 532



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #14 -: Понеделник, 12 Март, 2012, 20:28:12 »
ОтговорОтговор

И аз това се питам... На какво друго сложиха таван на цената, та опряха и до цените на такситата? Но принципно аз съм против въвеждане на каквито и да са подобни ограничения. Пазарът сам трябва да определи цените. Останалото е популизъм и социализъм.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!