• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Мирис на бензин и нафта

Започната от admin, Вторник, 13 Март, 2012, 15:49:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.


admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Slav_305

Нема нищо странно, според мен.  ::)
Лошата зима замрази сериозно транспорта и сега лукоил имат да избиват сериозни загуби. Какъв по- лесен начин, от това да се извърши голяма държавна доставка, за голяма държавна цена?  ???
Play Golf, don't drive it!

Slav_305

Play Golf, don't drive it!

SEMPER

Тази практика е от много време, и не засяга само горивата, а абсолютно всичко което се съхранява от Държавния резерв.


С две думи далаверата е следната - държавата купува по най скъпата възможна цена дадена стока, после плаща на този от който я е купила да я съхранява, после я продава пак на същия на много ниска цена. Дали не остава добра разлика  ;) И за да е пълен кефа - не си мислете че стоката всъщност наистина се съхранява - не, тя се ползва през цялото време като оборотна от предприятието  ;D

И понеже става дума за сигурността на държавата тези предприятия не се подбират току така, никой няма да е учуден че собствениците са винаги много близки до властта  ;)

Преди доста време познавах едни юнаци, на които Иван Костов беше възложил да се грижат за олиото от държавния резерв - доста весел и приятен живот водеха  ;D ;D ;D

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Roshko

Нищо скандално не виждам в поредната изопачена истина /долнопробна лъжа/. Както неведнъж съм споделял,
колкото повече църкат комунисти /mediapool/, толкова повече растат доказателствата, че
действията са в правилната посока... Озаптена ли е бруталната престъпност? Колко са отвличанията днес? Колко са показните разстрели днес? Колко лентички се отрязаха и продължават да се режат ежедневно? Имаме ли доблест?  ;)
Защо не пуснахме една тема по тези въпроси, или по природа сме си мрънкалници и се некой ни е виновен?

Те тва бих нарекал скандал: http://btvnews.bg/svetut/blgarska-sleda-v-avstriiski-skandal.html
или пък това: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1270942
или пък това: http://ime.bg/bg/articles/da-se-samonakavem-za-ewrofondowete/
или пък това: http://dnes.dir.bg/news/boyko-borisov-belene-sds-golemi-energijni-proekti-tencho-popov-8547228

Още по скандално е, че още са на свобода, но вярвам, че скоро и това ще се промени!
Вярвам ще се съгласите с мен...  ::)

SEMPER

Roshko , може да се поровиш още малко назад- около 20 години  ;D и да допълниш списъка.

Не е като да липсват хиляди и хиляди свинщини.  ;D ;D ;D



Само ми кажи нещо, когато на суверенния народ му писне от Боко и пак тури комунистите с доган да оправят държавата какво ни чака  ;D
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Roshko

Цитат на: SEMPER - Вторник, 13 Март, 2012, 17:19:04
Roshko , може да се поровиш още малко назад- около 20 години  ;D и да допълниш списъка.

Не е като да липсват хиляди и хиляди свинщини.  ;D ;D ;D



Само ми кажи нещо, когато на суверенния народ му писне от Боко и пак тури комунистите с доган да оправят държавата какво ни чака  ;D
Мен знам какво ме чака... Държавата не я мисля! На такова дупе... И хич не е майтап, нема се изненадам грам! Третия път ще е фатален, за съжаление...

SEMPER

То и аз съм си решил генерално проблемите с държавата. ( или поне така си мисля  ;D )
Единственото, за което много съжалявам е че не съм го направил преди 20 години.


И въпреки всичко продължавам да се дразня от наглостта и безочието на политическата "каста" у нас.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Slav_305

Play Golf, don't drive it!

admin

Тези съвсем изтрещяха. Днес нафтата е с историческа цена за всички времена - 2,74 лв. за литър. А ето тук вижте двойния стандарт на подлизурковците.

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2012/03/21/1792705_boi_po_iaicata_mirno_pred_gorivata/?ref=mobileapp
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Германия планира да забрани спекулата с цените на бензина и паниката около покачването им със закон. Проектът е изготвен от управляващите ХДС и СвДП. Вчера Горната камара на парламента започна дебати по него.

Законът ще задължава всички бензиностанции в Германия да определят цената на бензина за следващия ден в 14 ч и да я предават на министерството на транспорта. След това нямат право да я променят, каквото и да става до изтичането на следващия ден. Така се избягва покачването на бензина заради паника или ако конкурентите вдигнат цената му.

Цялата статия: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1305372
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ИванТ

Всъщност в цялата статия ми хареса последния абзац, показващ грижа на германската държавата към малкия и среден бизнес. През изминалата 2011 година, в България, много от малките собственици на бензиностанции изпитаха значителни трудности с въвеждането на новите измервателни уреди. В квартала, в който аз живея, един малък обект на булевард "Лазар Михайлов" вече не продава горива.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

admin

Цитат на: ИванТ - Неделя, 01 Април, 2012, 10:49:55
Всъщност в цялата статия ми хареса последния абзац, показващ грижа на германската държавата към малкия и среден бизнес. През изминалата 2011 година, в България, много от малките собственици на бензиностанции изпитаха значителни трудности с въвеждането на новите измервателни уреди. В квартала, в който аз живея, един малък обект на булевард "Лазар Михайлов" вече не продава горива.

А дали въвеждането на подобни измервателни уреди не е в полза на големите монополисти? Струва ми се доста подло голям производител като Лукойл все още да няма подобни уреди, а кварталната бензиностанция да има. Възможна е появата на нечестни търговски практики в резултат на "оголените" данни за количествата горива в резервоарите на търговците. Ако знаеш, че конкурента ти не разполага с големи количества, би могъл да предусетиш движението на цените му и съответно да коригираш своите цени.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dimich87

Цените на горивата са нереални. Производствените разходи за довиване на бензин са много по-големи от колкото за производство на дизел. В нашата мила родина не се продава бензин в големи количества и това налага да се компенсират разходите му за производство от печалбите от дизел. От един барел петрол излиза първо пропан-бутан около 10%- той е най-лесен и не се преработва допълнително.
След това излиза бензина, но бензина не излиза 95 октана, а окло 60 октана, в нашия нефт много малко количество е и не мисля че надхвърля 10-15%. Има много големи разходи за да се получи 95 октана. Илиза лекото корабно гориво и авио горивото. Те могат да не се извличат, а да се разделят между бензина и дизела. Дизела излиза и може веднага да се ползва за гориво. Сега има изискване за съдържанието на елементи вредни за околната среда, но тази преработка е в пъти по-малка от колкото повишаването на октановото число при бензина. Дизела които излиза е 60-70%. Има остатъчни количества, които чрез допълнителна обработка могат да се преработят в дизел.
1 барел струва $120х 1,5лв=180лв. 1 барел е 159л. Което означава че 1л петрл струва 1,15лв. Много важна е и плътността на този петрол и тя е много близка до тази на водата, а на горивата които се получават е по-ниска. Дизела е най-тежък, от 1 барел излизат около 100-110л нафта по 1,15 преди преработката и цената след преработката е около 2лв. За преработката ни вземат 85ст на литър.
За пропан-бутан се продава на цена 1лв/кг, което е около 0,6лв/л. Продава се на цена колкото струва като суровина.
Питам аз нормално ли е това да се товари изцяло потребителите на дизел за да се изкарат производствените разходи на останалите горива. Проблеме е в това че има много товарни автомобили, а и леки, на дизел. Бензиновите всеки ден намаляват все повече и няма къде да се пласира.

g_dandy

Интересно ми е как все още има хора,които делят политиците на комунисти,демократи и други! Според мен,от едно котило гадинки не могат да се родят коренно различни индивиди,може би с малки външни разлики,но политическото им поведение се основава на наследствените белези.

admin

Цитат на: dimich87 - Неделя, 01 Април, 2012, 13:11:09
Цените на горивата са нереални. Производствените разходи за довиване на бензин са много по-големи от колкото за производство на дизел. В нашата мила родина не се продава бензин в големи количества и това налага да се компенсират разходите му за производство от печалбите от дизел. От един барел петрол излиза първо пропан-бутан около 10%- той е най-лесен и не се преработва допълнително.
След това излиза бензина, но бензина не излиза 95 октана, а окло 60 октана, в нашия нефт много малко количество е и не мисля че надхвърля 10-15%. Има много големи разходи за да се получи 95 октана. Илиза лекото корабно гориво и авио горивото. Те могат да не се извличат, а да се разделят между бензина и дизела. Дизела излиза и може веднага да се ползва за гориво. Сега има изискване за съдържанието на елементи вредни за околната среда, но тази преработка е в пъти по-малка от колкото повишаването на октановото число при бензина. Дизела които излиза е 60-70%. Има остатъчни количества, които чрез допълнителна обработка могат да се преработят в дизел.
1 барел струва $120х 1,5лв=180лв. 1 барел е 159л. Което означава че 1л петрл струва 1,15лв. Много важна е и плътността на този петрол и тя е много близка до тази на водата, а на горивата които се получават е по-ниска. Дизела е най-тежък, от 1 барел излизат около 100-110л нафта по 1,15 преди преработката и цената след преработката е около 2лв. За преработката ни вземат 85ст на литър.
За пропан-бутан се продава на цена 1лв/кг, което е около 0,6лв/л. Продава се на цена колкото струва като суровина.
Питам аз нормално ли е това да се товари изцяло потребителите на дизел за да се изкарат производствените разходи на останалите горива. Проблеме е в това че има много товарни автомобили, а и леки, на дизел. Бензиновите всеки ден намаляват все повече и няма къде да се пласира.

Съгласен съм с повечето неща, които си написал. Обаче с производствената цена на нафтата от 2 лева просто няма как да се съглася. Поинтересувай се колко струва литър нафта за износ. За вътрешния пазар няма да е лошо да включиш акциз и ДДС, както и някои такси като например фонд "Републиканска пътна мрежа". Само за този фонд се отделят 5% от цената на горивото. Също така смятам, че проблемът не е толкова в цените на горивата, а в нашите заплати.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!