• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Американски камиони

Започната от Slav_305, Неделя, 18 Март, 2012, 23:22:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Да, но не включва половинката с натиснат амбреаж.
Когато се движиш по баир и сваляш половинка -оборотите на  вала се увеличават и за да уеднаквят периферните скорости  подаваш газ. Точно в този момент няма напрежение на муфата и няма удар.
Когато амбреажа е натиснат при преминаване през половинка на фулер това няма как да стане ,  и оставаш на свободна  дори лоста да стой  включен.
Е това се отнася за старият модел фулер (явно съм карал такъв). При по-новите не знам дали няма допълнително нещо което да синхронизира периферните скорости на зъбните колела.
Ако е компютър е даже първообраза на I-shift  и Powershif......
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

peev

За отнемането на половинката,с натиснат амбреаж(съед.)съм съгласен,не зацепва и затова не отнемам само половинка,а цяла надолу.Това е обикновено при спускане.Не съм запознат в подробности със самото устройство,но за мен е много здрава кутия,защото не съм правил ремонт на такава.А за новите компютъризирани,автоматизирани не знам но не съм и чул добри отзиви за тях.А и тенденцията при производителите е всичко да се сменя на пробег км.Лошото е че всеки по-нов модел е по-малко пробега,но измествам вече темата.

peev


RFF

Цитат на: SEMPER - Събота, 12 Май, 2012, 00:36:23Не че има значение, но ми е интересно колко човека от тук го владеят двойното амбриране  ;)

Аз също съм се научил да карам с двойно амбриране!
Човекът който ме учи (да почива в мир) ме научи на доста чалъми в карането. Същият човек казваше - "Шофьорлъкът е проста работа, но не е за прости хора!".
0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

peev

Прав е бил,човека,но сега с тази комерсиализация в производството на камиони няма нужда от професионализъм.Както е тръгнало ще махнат и педалите на гас и спирачката(то и без това всички карат на ретардери).Това се мъчат ла запазят американските дривери,ама и там сигурно,няма да се получи.Но техниката върви напред.Всеки има право на избор.Но господата производители,не оставят избор,а вървят "нагоре"Е6,Е7,-Е10 сигурно ще трябва да сменяме цялата горивна с-ма със смяната на маслото.

pumix

Цитат на: peev - Събота, 28 Юли, 2012, 16:57:58
Както е тръгнало ще махнат и педалите на гас и спирачката(то и без това всички карат на ретардери).
Хммм...... ??? Тия са от новата доставка,където карат на ретардери.От старата партида карат на темпомат.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

loshdancho

Много са си добри новите камиони, а с автоматика как бързо се свиква, направо не истина.
Остава ти, толкова свободно врем докато шофираш, че на моменти се чудиш какво да го правиш.

Трудното ще дойде зимата, когато си окача веригите на....шията.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

driver1

Цитат на: pumix - Събота, 28 Юли, 2012, 22:30:31
Хммм...... ??? Тия са от новата доставка,където карат на ретардери.От старата партида карат на темпомат.

Стана ясно,че правиш разлика между "ретардер" и "темпомат", но пък е и очевйдно, че колегата е имал предвид "спират", "забавят", а не - "карат".

Бриги Магнито

#37
Ко се дзверите на пичо бре,ей го на бацко си ги съска и на ретардер.

Апропо мислим тва темпомата мноо голяма глупост,напомня ми за ръчната газ  на Мадарка ,дет въртиш и она си жужи,само,че не повим някой да ги ползваше по оуй време.
Е верно са темпомата е мноо наточен,ма си е все същата щуротия.

Некой,че ме светНе ли на темпомат ако бием едиН ретардер кое от двете се изключва ?

Баси никога не съм го пробвал тва,според как сочи Науката би трябвало темпомата да изключи ,ма знам ли .........


dimich87

Темпомата си е благинка, но не е за нашите пътища. В САЩ като карах извънградско винаги си го ползвах. Причината е че пътищата им там са доста прави и се увличах в подаването на газ. За да не отнеса глоба за превишена скорост си го заковавах на 55 или 65 мили/ч, колкото е ограничението и компютъра сам си спира и ускорява според ситуацията. Тука съм пробвал да карам кола с темпомат, но самото движение не позволява и е безсмислено.
Темпомата за мене има смисъл на големи отсечки, където не е нужно да се намалява скоростта, но възможностите на автомобила са по-големи от ограничението.

peev

Няма,пълно щастие.Така казват по умните хора.

boko2007

Малко снимки

Намери си работа,която харесваш - така никога няма да ти се наложи да работиш

boko2007

и още....

Намери си работа,която харесваш - така никога няма да ти се наложи да работиш

boko2007

А и тези......

Намери си работа,която харесваш - така никога няма да ти се наложи да работиш

boko2007

И ...

Намери си работа,която харесваш - така никога няма да ти се наложи да работиш

American

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 29 Юли, 2012, 15:24:01Некой,че ме светНе ли на темпомат ако бием едиН ретардер кое от двете се изключва ?

Нищо не се изключва докато не дойдеш до спускане, където ако започнe да се ускорява надолу, започва да спира първо на 1-ва степен полсе втора и трета. Говоря за Jake Brake
smoking gun

American

smoking gun