• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Как да се предупреждаваме?

Започната от kkkvd, Събота, 07 Април, 2012, 19:19:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kkkvd

Поставих въпроса за да коментираме как да се спасяваме ние, работещите на пътя. Дреме ми за туристите и на мен.
Но Админче, не си прав колега, прецакваш мен, черпя ченгето, вместо да купя обувки на детето си.
Аз когато има КАТ святкам, когато са ДАЙ, святкам и рисувам във въздуха кръгче, ако имам шайба подръка показвам шайба. Ама повече от половината ме гледат и не разбират май какво искам да им кажа.

kkkvd


Rammbon

Автобусните шофьори се предупреждават с размахване на кочан с билети. Някои  и тогава пускат билети из пътниците , че при евентуална проверка всичко да е ок, иначе вероятно отчитат по-малко оборот на шефа си, но това си е тяхна далавера. Виждал съм колеги с камиони да показват шайби  и пускат ляв мигач  и след 2-3 км ДАЙ бус с разпънат лента кантар.

Rammbon


loshdancho

Значи билетчета си ги показват защото имат и вътрешни проверки.
Иначе за джеДАЙ се показва шайба.
За кантар се клатят ръцете една до друга нагоре надолу по подобие на кантар.
Когато има опашка  се сплитат пръстите на двете ръце  все едно са храсти.
По подобен начин се удрят двете ръце но с юмруци- означава катастрофа.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kkkvd

За кантар да, забравих преди малко... той тоя знак си го ползваме и по рампите, викаш "Вага" правиш везна с ръцете - разбрали сме се.
Не задръстване е логично, макар, че нито съм ползвал нито са ми показвали, не го знаех... за катастрофа хитро, дано не се налага...
Ами това е колеги, дайте да ги ползваме тия знаци, че по-добре за нас. По-приятно е някак си, за знаеш че някой мисли и те пази от рекетьорите. И се задължаваш и ти да го правиш.

gretcki

Цитат на: loshdancho - Неделя, 08 Април, 2012, 11:16:53
Значи билетчета си ги показват защото имат и вътрешни проверки.
Иначе за джеДАЙ се показва шайба.
За кантар се клатят ръцете една до друга нагоре надолу по подобие на кантар.
Когато има опашка  се сплитат пръстите на двете ръце  все едно са храсти.
По подобен начин се удрят двете ръце но с юмруци- означава катастрофа.
Интересни знаци колега,ама не ли по лесно всеки да е с радиостанция.В Гърция всеки камион е с станция, например като бягат магистралите аз сам по тях,но ако си карат и не се отклоняват значи на прякото има проверкаа.В Румъния даже и колите и бусовете имат станция там са масово разпостранени.Надявам се и тук така да се разпостранят да ние по удобно за всички които работят по пътищата.

kkkvd

Нямаме всички радиостанции - това е факт

georgi87

Цитат на: gretcki - Неделя, 08 Април, 2012, 12:58:39
Интересни знаци колега,ама не ли по лесно всеки да е с радиостанция.В Гърция всеки камион е с станция, например като бягат магистралите аз сам по тях,но ако си карат и не се отклоняват значи на прякото има проверкаа.В Румъния даже и колите и бусовете имат станция там са масово разпостранени.Надявам се и тук така да се разпостранят да ние по удобно за всички които работят по пътищата.
Наистина е по-лесно да се говори по станцията но трябва и да се знаят и ползват знаците показани от Данчо.Защото не всички имаме станций.

bruto

Да се предупреждаваме значи ,че се уважаваме . Винаги съм бил ЗА и го правя постоянно .

ceko1969

Светкам и ми светкат, но какво правим когато трафика е слаб или сме първите преминаващи пред катаджиите  ??? ??? Имал съм подобен случай, 2-3 километра преди населеното където знам че дебнат се разминавам с доста автомобили,никой не дава сигнал, стигам до засадата и ги виждам тъкмо слагат радара, малко да се бях забавил и щях да изгоря  ::)

admin

Цитат на: ceko1969 - Понеделник, 09 Април, 2012, 14:04:13
Светкам и ми светкат, но какво правим когато трафика е слаб или сме първите преминаващи пред катаджиите  ??? ??? Имал съм подобен случай, 2-3 километра преди населеното където знам че дебнат се разминавам с доста автомобили,никой не дава сигнал, стигам до засадата и ги виждам тъкмо слагат радара, малко да се бях забавил и щях да изгоря  ::)

А ако спазваше знаците и правилата, нямаше да има нужда от подобни предупреждения.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

mylord56

Цитат на: Rammbon - Неделя, 08 Април, 2012, 11:08:58
Автобусните шофьори се предупреждават с размахване на кочан с билети. Някои  и тогава пускат билети из пътниците , че при евентуална проверка всичко да е ок, иначе вероятно отчитат по-малко оборот на шефа си, но това си е тяхна далавера. Виждал съм колеги с камиони да показват шайби  и пускат ляв мигач  и след 2-3 км ДАЙ бус с разпънат лента кантар.

Показването на шайба си е предупреждение за ДАИ, но левият мигач е въпрос дали няма и пред него. А ако премигва, не показва шайба и дава ляв мигач, все едно казва - "пред теб е спокойно, а пред мен?"
Когато правя крачка назад, това не е повод да се радваш, човече - просто се засилвам !

Trucker_Boy

Цитат на: admin - Понеделник, 09 Април, 2012, 14:21:08
А ако спазваше знаците и правилата, нямаше да има нужда от подобни предупреждения.

Ти да не си Милиционер ?  ;D
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

admin

И да предположим, че колегата отсреща премигва с фаровете и ръкомаха през прозореца с тахографска шайба в ръка. Какво се случва след това? Може би следва спиране от наша страна за отстраняване на всички възможни проблеми, които бихме имали при една евентуална проверка от контролните органи. Като знам например на какво стратегическо място стои ДАИ покрай Благоевград и си мисля, че подобно предупреждение е напълно безсмислено.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ИванТ

Идеята за предупреждения е добра! Полезно е, когато водачът е предупреден за случващото се пред него, дори и без да става въпрос за скорост, а за каквато и да било опасност (свличане на земна маса върху пътя, извършване на ремонтна дейност от работници, с неподходящо работно облекло и други общи ситуации). За да има ефект е нужно създаването на регистър, с който да бъдат унифицирани съответните видове предупредителни знаци.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

admin

Цитат на: ИванТ - Понеделник, 09 Април, 2012, 19:36:55
Идеята за предупреждения е добра! Полезно е, когато водачът е предупреден за случващото се пред него, дори и без да става въпрос за скорост, а за каквато и да било опасност (свличане на земна маса върху пътя, извършване на ремонтна дейност от работници, с неподходящо работно облекло и други общи ситуации). За да има ефект е нужно създаването на регистър, с който да бъдат унифицирани съответните видове предупредителни знаци.

Напълно подкрепям идеята за подобни предупреждения, свързани с внезапни инциденти на пътя. За Андроид има доста приложения, които в реално време изтеглят необходимата информация. За съжаление за България все още липсва подобно нещо. Ето три приложения съответно за Италия, Германия и Швейцария.

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.mdmob.traffic&feature=search_result
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netbiscuits.adac&feature=search_result
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.idmobile.mogoroad&feature=search_result
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!