• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Икономия на гориво

Започната от Rammbon, Четвъртък, 19 Април, 2012, 22:06:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Rammbon

Преди 22-25 г , бях чел в едни книжки за транспортна техника, че са правени опити за намаляне на разхода на гориво на МПС -та работещи на бензин , с монтирането на силни магнити по тръбопровода преди карбуратора. Аз лично правих експерименти на ВАЗ 21011. Магнитите се монтират един срещу друг по 2 или 3 в такава позиция че да се отблъскват / там където им е минуса /. В книжките имаше и снимки , как молекулите на бензина се подреждат успоредно  след като са минали през зоната на магнитите, а преди тях са хаотични. При моите експериленти разхода ми падна само с 0.5 л на 100км с тогавашния бензин 93. Използвах 9 магнита по 3 през 5 см на 10 см преди карбуратора.  Днес си спомних  и се чудих , как ли тези магнити била действали на молекулите на дизела ? За жалост в момента нямам дизелова кола. Но теоретично дали ще има ефект  ???

Rammbon


kkkvd

Това което аз съм чел по въпроса, е че горивото има тенденция да "клъстеризира" от cluster=грозд, тоест молекулите се "слепвали" когато горивото заседява. Това което правели тези магнити е, че разбиват клъстерите и един вид подреждали молекулите на горивото. Дали е така, някой който е учил сериозно химия да каже. Аз съм учил ама през пръсти..

Казват, че въпросните магнити работели при всички видове горива, понеже те (горивата) са с подобна въглеродна структура.

Предлагат се на много места, но на мен лично ми прилича на зарибявка. Разхода може да падне дори като си напомпаш гумите или не бързаш да стигнеш. Не видях категорично доказателство в тия сайтове и клипчета, че икономията идва от магнитите.
Не видях и никоя научна институция (институт или университет) да каже нещо в плюс, нито прочетох.
А доволни клиенти се фабрикуват много лесно в тези сайтове, Джон от Минесота и Лесли от Тенеси... айде нема нужда..

За мен нещата са така: За да извърши мотора работа му трябва енергия, тя се мери в единици/време
От тук, ако се използват повече единици, времето ще е по-малко и обратно. Къде са магнитите в тая схема - не знам. За да постигнем икономия на гориво трябва да ограничим разходите на излишна енергия - меки гуми, бързо ускорение (което не извършва работа), челно съпротивление и прочие.
Безплатна енергия не съществува. Тя винаги е за сметка на нещо.
И слънчевата се плаща, ама не от нас :)

kkkvd


Trucker_Boy

Поздравления за темата!
Най-накрая една полезна тема.
На мен ще ми бъде много интересно да науча повече по въпроса ако няма има още информация нека сподели.
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

kkkvd

Понеже темата не е само за магнити, работеща технология от край време е газ-дизел. Има информация в интернет колкото искате. За близки разстояния е доказано приложима, примерно за самосвали. Градския транспорт е масово с такива газ-дизели. Защо не се инвестира масово в такава газова система незнам, чел съм, че се получават сериозни икономии. Разбира се за магистралните композиции не е така приложимо, поне не на тоя етап.
Може би има зависимост между теглото на самата газова уредба и теглото на ненатоварения за нейна сметка товар, понеже при камионите имаме тотал.

dimich87

Газ-дизел има икономия от евтино гориво за сметка на скъпото. Има и до 5% по-ефективно изгаряне и промяна на характеристиката на двигателя.
В университета сега се тества двигател, който миналата година беше направен на дизел-метан, сега е дизел водород.
С водорода е също както при метана. Има редица предимства, едно от който е промяна на характеристиките на дизеловия двигател към такива на бензинов във визоките обороти. Увеличаване на максималните обороти.

miroslav

Мои познат беше отписал 1 голф-3,преди брак го пробва да върви с отработено масло.Голфа е чист дизел.До момента е  изминал над 7000км.При първоначално палене мотора работи с прекъсвания,но след 2-3 мин.се нормализира.Шумовете изчезнаха.
Не всичко е пари,но всичко е с пари

Rammbon

FUEL SHARK
Акула бди за разхода на гориво! Забелязали ли сте, как при пускане на фаровете, отоплението на задното стъкло, вентилатора на парното, мощна музика и други консуматори, оборотите на празен ход леко заиграват! Това е заради по-голямото натоварване на двигателя в следствие на ел. консуматорите. Именно тук се намесва уредът FUEL SHARK като облекчава електрическата верига от 12 V на автомобила. Включен в гнездото на запалката, революционният уред обира и задържа излишния ток и го отпуска, когато има нужда в помощ на двигателя. Логично е разходът на гориво да спадне, нали!? Освен спестяването от зашеметяващата цена за бензин, дизел и пропан бутан, с FUEL SHARK увеличавате мощността (конски сили и въртящ момент) на автомобила, удължавате живота на акумулатора, намалявате вредните емисии и появата на статично електричество.

Протестите не спряха поскъпването на бензина и дизела! Без нужда от допълнителна техническа помощ започнете да пестите още сега с ваучер от zadrujno.bg за FUEL SHARK – Уред за намаляване разхода на горива на Вашия автомобил и подобряване работата на двигателя  .
В българските сайтове е от 20- до 42 лв, а аз си го поръчих от Китай за 4 лв с безплатна доставка. Изпробвал съм го на кола с газ. Разхода е 2 л газ по малко при само планиско каране на 1, 2 и 3 скорост, а за бензиновата с кола ми даде разход 1 л бензин по-малко. Ще го пробвам и на дизел, на камион, че ми е интересно колко ще свали разхода. Не съм отварял кутията , но ми е интересно какво има в нея.
Не правя реклама, опитвам се да се движа по-икономично :) с гориво. Помпя гумите на 2.5 атм. , по-често сменям въдушния филтър, полирам лака на боята, че да се плъзга по-лесно въздуха, тунинговах мотора,  ако можех и с вода да подкарам колата си ... или само с въздух .

Бриги Магнито

Не веднъж съм казвал икономията на гориво е майка на мизерията,ако щете вервайте ,но тва е истината.


dino412

Айде и Аз да мъцна по въпроса.Икономията на гориво за Мен(доказано многократно) идва не от разните джаджи и фринтифлюшки а единствено от техническото състояние на МПС-то и уменията на задкормилното устройство.Тия два фактора влияят на разхода в доста широки граници.Темата е дълга и сега не Ми се впуска в подробности.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

kkkvd

Абсолютно верно.
Ама все пак да разцъкаме някакви модерни технологии

Don_Bazilio

Преди модерните технологии да видим елементарните правила за намаляването на разхода:
- Помпене на всички гуми по нормата и проверката на налягането поне веднъж на 2 седмици. При положение, че шефа е дал манометър!
- Външно измита композиция-поне веднъж месечно(по-добра аеродинамика). Ако шефа дава кинти за това!
- Технически изправна композиция - ако шефо има кинти да го прави!
- Каране с постоянна скорост-зависи от шоферо!
- По малко употребяване на спирачките - дори моторната и ретардера(уебспирачката и др. подобни) - всяка загуба на скорост после трябва да се наваксва с гориво. Въпрос на навици!
- Каране по правилнио пат-зависи пак от организацията на шефо и дали имаш навигация(служебна). Да не се завъръщаш поради неправилно даден адрес(даден е офиса, а не мястото за товарене!) или координати. Диспечеро да ти чертае предварително маршрута с MAPPOINT на служебнио лаптоп с ТЕАМVIWER, щото навигацията може да иска да те прекара през задръстванията в града (случвало се е...).
   Айде допълвайте, колеги...

dino412

Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Неделя, 22 Април, 2012, 11:19:48
Абсолютно верно.
Ама все пак да разцъкаме някакви модерни технологии
Нямам нищо против модерните джаджи.Даже благодарение на тях днешните МПС-та постигат тая мощност при толкова нисък разход на гориво.Но не всичко което рекламират за чудно пари върши работа има мнооооого ментета.Продължавам да следя темата с интерес.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

kkkvd

Е да, прочети ми пост-а и ще видиш, че съм против и причините за което.
Айде да задам и аз една тема за мислене - Газа "Хидрокси"

dino412

Изпробвал Съм някой добавки за масло.Интересното беше че някой даже работеха почти като в рекламата.Но цените бяха... :o :o :o.Е след това парите се връщаха полека лека и с горница.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

kkkvd

Цитат на: Бригадира - Неделя, 22 Април, 2012, 08:23:48
Не веднъж съм казвал икономията на гориво е майка на мизерията,ако щете вервайте ,но тва е истината.
Що, че ще се омажеш докато точиш? Има начини колега... ;D ;D ;D ;D ;D

kkkvd