• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Закачане и разкачане на ремаркета

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Петък, 04 Май, 2012, 02:35:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

driver1

Цитат на: American - Петък, 03 Май, 2013, 01:03:33
Виж, престани да заблуждаваш хората, незнам какво целиш но ако наистина някой ти се "върже" на съветите много лошо може да пострада, ако бях модератор щях да те банна защото даваш съвети от които могат да пострадат много хора и материални щети също.
Какво целиш ?



    Хахахаха, ти как мислиш, какво ли целя, "американецо", забравил вече българския?
    И ако се вгледаш - не давам съвети никому, а споделям личен опит и на още стотина колеги с които сме работили известен период с влекачи СКАНИЯ оборудвани с "ватманка".
Дали се сещаш как ще си го преместя в другия джоб, ако получа бан заради това, че не съм съгласен с надутото ти перчене. Сигурен съм, че и една верига не можеш да качиш...
    Аре, бегай да "слайдваш" оси и да мериш "фитовете"! Ние в Европа ще си спираме с "ватманки" и ще мерим в метри.

driver1


bruto

Аз бих добавил следното:използването на спирачката на ремаркето е нож с две остриета особенно когато това се прави зимата и на хлъзгав път.....аз лично не бих го препоръчал,но има и майсторски изпълнения разбира се....
Но този който е добър водач се старае да ги избягва тези моменти поне до колкото е възможно.Бъдете по-толерантни,все пак форума е човек да научи нещо и не е нужно напрежение.

bruto


loshdancho

И мен ватманката ме е спасявала доста пъти на времето, за съжаление не ги монтират вече.
Знам как да я направя и монтирам( два крана и  няколко метра шлаух) на всеки влекач, но не знам как ще се отрази това на електрониката.
А американеца въобще няма идея за каква спирачка става дума.... Там ръчната е разделена на два бутона - жълт и червен подобно на европейските ремаркета.... Нямат ръчка за паркинг и за ватманка използват единият или  двата бутона.
Тука става дума за нещо съвсем друго, което е предвидено да действа и в движение. Тоест подава въздуха  постепенно, а не от веднъж и така трябва да е регулирана, че да завлекат колелата , чак когато е задействана на 100%...
Ъндърстен, Май френд? ;) :)
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

grants

Колега American  и аз да кажа нещо по въпроса. Та значи, бил съм в камион Ивеко автовоз /старичко моделче/ което има ватманка. И съм свидетел че става това което пишат колегите. Сега ще опиша как и къде ми демострираха. Та значи става въпрос след границата /Чафасан/ Македония-Албания посока гр. Дурес /незнам дали знаеш за какви завои става на въпрос/.По-въпроса за хлъзгавия път.Беше дъждовно доста а наклона е 7% там. При спускане колегата дръна леко ватманката и подаде малко газ, и ремаркето се изправи като струна. ;) /става бъди сигорен/ но това незначи че трябва да се кара като пилот от Ф-1.Лек път на всички. 
Не всичко е пари,но всичко е с пари

driver1

#34
Цитат на: loshdancho - Петък, 03 Май, 2013, 07:50:04
И мен ватманката ме е спасявала доста пъти на времето, за съжаление не ги монтират вече.
Знам как да я направя и монтирам( два крана и  няколко метра шлаух) на всеки влекач, но не знам как ще се отрази това на електрониката.
А американеца въобще няма идея за каква спирачка става дума.... Там ръчната е разделена на два бутона - жълт и червен подобно на европейските ремаркета.... Нямат ръчка за паркинг и за ватманка използват единият или  двата бутона.
Тука става дума за нещо съвсем друго, което е предвидено да действа и в движение. Тоест подава въздуха  постепенно, а не от веднъж и така трябва да е регулирана, че да завлекат колелата , чак когато е задействана на 100%...
Ъндърстен, Май френд? ;) :)


   Още в самото начало се опитах да му намекна деликатно, че вероятно не знае какво е това "ватманка".

     Корекция на цитата!


American

Цитат на: loshdancho - Петък, 03 Май, 2013, 07:50:04
А американеца въобще няма идея за каква спирачка става дума.... Там ръчната е разделена на два бутона - жълт и червен подобно на европейските ремаркета.... Нямат ръчка за паркинг и за ватманка използват единият или  двата бутона.

Ъндърстен, Май френд? ;) :)


Професор най голям си Лошия, само недейте да заблуждавате новите, че с тази "ватманка" се ползва на хлъзгаво, ТОВА Е ОТВРАТИТЕЛНО
Затова и вече не ви се монтират, защото сте КАМИКАДЗЕТА.

Ето го един от камионите ми, и "ватманката".


smoking gun

driver1

    О.К., а сега може ли една снимка на паркинг-спирачката? :)

American

Жълтия бутон е паркинг-спирачката а червения бутон пуска въздуха на червения маркуч.

Така и така пуснах снимка, ето още две :)
smoking gun

LKW

Страшно е  ;D ;D ;D.
Младежи темата не беше ли за закачане и разкачане.А тая "ватманка" май няма нищо общо с това.А сега почнете да спорите за цилиндри ,екцентрици , трешчотки , АБС . 

А към колегата от САЩ имам няколко въпроса и ако отговори и пак спори за ватманката вече и аз не знам.

Какво ще стане ако качиш много тежак товар на осите на полуремарке , а напред към петите и деференцияла е празно и влезнеш с по голяма скорост в завой , и защо?

Какво ще стане ако на натоварено полуремарке не му работят спирачките , а спира само с влекача при завой.

Какво трябва да стане ако полуремарке тръгне да "изпреварва влекача", къде спирачните усилия трябва да са по големи и къде трябва да ги няма и защо.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

driver1

     "Ватманката" има общо със закачането на ремаркето. Вкарваш частично лафета под полуремаркето, свързваш лулите и токовите кабели докато е все още широко между кабината и борда и после изтегляйки "ватманката" назад и надолу лашкаш влекача назад и лафета се заключва без опасност да повлече ремаркето назад.

LKW

Да правси ,същото става и с бутона за отблокирване и влокирване на спирачките на ремаркето.Аз никога (почти) не закачам кабелите преди царския болт да се е заключил в лафера.Въпрос на навици.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

loshdancho

Цитат на: American - Събота, 04 Май, 2013, 01:47:27Професор най голям си Лошия, само недейте да заблуждавате новите, че с тази "ватманка" се ползва на хлъзгаво, ТОВА Е ОТВРАТИТЕЛНО
Затова и вече не ви се монтират, защото сте КАМИКАДЗЕТА.

Ето го един от камионите ми, и "ватманката".



Никой не заблуждавам, а ти толкова си можеш и знаеш!
Пък и не си пробвал даже.... но си сигурен... е, аз съм я пробвал и мога  да ти кажа от опит: Работи и на хлъзгаво, когато започне да те изпреварва ремаркето...Тъй нареченият на американски Джак kнайф.
Ето ти малко учебно помагало, пък ти кажи как така са му блокирали колелата на ремаркето?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

driver1

     Еееех, American boy, то не е достатъчно да запретнеш крачолите и да пречополиш Атлантика. Требе си и опит. Чети бързо мненията тук, преди да си забравил съвсем българския. А вече има и нагледни материали...

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 04 Май, 2012, 17:55:34
На второ четене баце пак моийта натурка ,ма тоз път с питане,та имаш закачено полуремарке и си съскаш по дарогите бацин ,та задните калници опират ли у полуремаркето?

     Лафета, докато се плъзга по плочата на полуремаркето добре, калниците не опират. А, когато почне да се измъква лафета и не са пуснати възглавниците! Какво става с калниците?!



Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 04 Май, 2012, 17:55:34
Аз мислим не,тъй че по същата логика ако не буташ възглавниците,а си пуснеш краката на нормално положение няма кво и къде да опре ,а и по тоз начин ти отпада и дърпането с метър или там колко си с цел да видиш дали ще ти потънат лапичките .Дърпайки напред ако потънат влекача сам ще си спре(тва ако не си светнал ,ко ти мъцам)

     Не ми харесва този начин за установяване, твърдостта на терена. Дърпането напред, се прави и за удобство. Не между всички полуремаркета и кабина, можеш да се завреш!



Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 04 Май, 2012, 17:55:34
...,РЕМАРКЕТО се подпира,защото на болшинството спирачната система освобождава като изчезне въздуха.

И ремаркета и полуремаркета някога имаха и ръчна механична спирачка(са я кръстих)туй е онуй ръчка де мое се върти като на латерната ма у умален вариант,но са скивам не им ръгат вече таквиз екстри.

     Нямат сегашните такава спирачка, защото имат блокиращи цилиндри на спирачната система. По подразбиране, са със задействана спирачка (блокаж). Когато има въздух, тогава може тръгне.
     Когато все още има въздух и разкачени лули, ако бутнеш черния бутон, тогава се разблокира и може да тръгне!



     П.П. Ако пишеше малко по-разбираемо, отдавна да сме се разбрали!!! Чак се разбрах какво си писал - може би!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Не се надявам някой да е ползвал много каравана, възможно е от едната тенекиена къщурка през повечето време, през отпуската да нямаш желание за друга подобна. Но ако някой е наясно как се закача и разкача каравана?

     Туристическо ремарке - ако е празно прекарваш наблизо или направо закарваш ремаркето и слагаш на теглича. Караваните най-леките са от 600 килограма и стигат до 2 тона (обичайно). Пак става, но с поне двама трима човека.

     И като я разкача, как да я заключа, за да ме "чака" после?

     На някой случвало ли се е, да разкачи ремаркето и като се върне да го няма? Струва ми се много "елегантно" да те "облекчат" от товара!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!