• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Закачане и разкачане на ремаркета

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Петък, 04 Май, 2012, 02:35:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

driver1

   за да не забравя и късам кабели аз не блокирам ремаркето и не изтеглям напред влекача, а просто първо разкачам кабелите (след като съм отключил лафета!), ремаркето самоблокира и сваляйки диференциала излизам напред. Но съм улеснен от фигурата си, та не ми е проблем влизането между кабината и борда. С хладилните ремаркета работата е друга заради агрегата и тогава твоят метод е почти неизбежен.
   Не съм сигурен дали моят начин е абсолютно правилен, но не ме е подвел никога досега.

driver1


Красимир Тодоров

Е да, така е. Това описание е за фриго. Със щора директно закачвам, място има достатъчно.
Понякога като откачиш въздуха паркинга не сработва, рядко има такива ремаркета, ама се случва.
Аз също така мога и на фриго да му разкача кабелите без да разкачвам, ама много се цапам

Красимир Тодоров


Boroman21

Проверка на. заключването на лафета се прави при пуснати крака . До този извод стигнах след няколко неприятни случки.
Също може да добавя че,  композиция не се разкачва когато е нивелирана а когато е максимално повдигнат задният мост на влекача . Това също съм го разбрал след като не можах да подпъхна влекача под едно пълно Berger Light ремарке.

driver1

    Boromaп, не е съвсем така, но въпрос на предпочитание. При напреднало износване на заключващия механизъм на лафета (а понякога и при нов), ако първо повдигнеш със задните възглавници, после не можеш да отключиш лафета, ако не си го направил предварително.

Красимир Тодоров

Изобщо не е така.. такива дето са ми задигнали ремаркето при разкачване, много ги сърби гъзеца после :)
Може да се тества и при пуснати крака, но задължително трябва да са повдигнати от земята, например с диференциала. Впрочем проверяваш заключването? 3-та, съединител, газ газ газ и пускаш рязко съединителя? Не е нужно просто :)

Базикам се, не ми се връзвай, но съм виждал колеги докато не превъртят 5-6 пъти гуми, не го броят за заключено.

Boroman21

Не си ме разбрал , исках да напиша че се повдига максимално ремаркето  след като първо се отключи лафета . Ако не е идеално нивелирана композицията трудно или дори невъзможно се отключва лафета.
Ето го всъщност реда на откачане на полуремарке/натоварено/:
1/ Избираме хубаво място , така че композицията да седи изпъната и права. Винаги оглеждайте настилката под ремаркето  , не откачайте   на  кална и мека повърхност . Това че не потъват гумите не е знак че повърхността е здрава/ повърхността та гумите и тази на контактната площ на краката  е различна/ . Ако все пак трябва да се разкачи на меко е допустимо да се подложи  плоскост/стоманена плоча например/ увеличаваща до толкава повърхността на  лапите че да се избегне затъване.
Та избрали сме място , сигурни сме че основата е стабилна и следва да слезем и да дръпнем паркинг спирачката на ремаркето също така и да го подсигурим с клинове/кучки/.
2/Отключваме лафета
3/ Максимално повдигане на задния мост на влекача. Защо!?
Ами ако приемем че товара е повечето съсредоточен пред краката на полуремаркето  се получава провисване и от там проблеми с измъкване или промъкване на влекача под ремаркето.
4/Пускане на краката да опрат в земята
5/Изпускаме налягането от възглавниците на задният мост така че да отлепи плочата на лафета от контактната площ на ремаркето.
!!! Не спускайте до край или не нивелирайте влекача защото  често се получава царският болт да закача по ключалката на лафета и да я повреди.
6/Издърпайте влекача на около метър /вече можете да нивелирате влекача/ и започнете да откачате електрическите и въздушни магистрали . При електрическите кабели няма огромно значение реда на откачане и закачане но при въздуха има. Откача се първо червена и след това жълта , закача се първо жълта и после червена .
!!!Винаги правете тези действия при дръпната паркинг спирачка
!!!При откачане на жълт маркуч  често се получава един лек "скок" на ремаркето/породено от частичното автоматично повдигане на окачването с  няколко сантиметра при  ремаркето . Това е факт забелязан при по новички Шмитц ремаркета/ при което е възможно  ако имате закачени някакви аксесоари по борда на ремаркето като стълби , пожарогасители и т.н. да ви ударят и наранят зле. Това е много опасно особено ако откачате/закачате без  да сте оставили място между  борда и кабината.
Закачане:
1/Нагласяте влекача идеално спрямо ремаркето като още не се подпъхвате под него. Следва оглед на ремаркето за дръпнат паркинг/червен бутон/ и поставени клинове.Отчитаме  височината на най-ниската  предна част на ремаркето при  борда дали не е по ниска от  височината на гумите . Поглеждаме дали ръчката на лафета не се е върнала в заключено състояние и се подпъхваме под ремаркето но без да закачаме.
2/Закачаме електрическите магистрали , въздушни такива/жълта първо и после червена/ .
3/ Повдигаме задният мост така че  плочата на лафета да опре в ремаркето и ако може да повдигне даже  за повече сцепление .
4/Тук вече осъществяваме самото физическо закачане като то трябва да става плавно без резки и бързи движения  и най-вече без удари
!!! Слушайте за щракащ звук идващ зад кабината , това обикновено подсказва за заключването на  лафета
5/Проверка на заключването се прави на ниска предавка/само напред/ и при пуснати крака. Защо !?
Защото ако  заключването е неуспешно и сте вдигнали краката  при пробата ще изпуснете ремаркето долу . При нормално пробване на закачането допълнителното натоварване над краката е минимално  , самите лапи на краката са конструирани да се тества закачането по този начин.
6/Вдигнете краката до край и подсигурете тяхната манивела за предвидените за това места. Нивелирайте композицията.
7/Освободете първо паркинг спирачката  на ремаркето преди да махнете  обезопасяващите  клинове. Защо!?
Честа грешка е  след пробата дали е закачил лафета  в бързината не се дърпа паркинга/в кабината/ и така след освобождаване на червения бутон /ремаркето/ композицията тръгва по посока наклона ако има такъв.
8/Добре огледайте ремаркето преди път за стърчащи  дъски  , не добре укрепени аксесоари по него , гуми и други  носещи непосредствена опасност за другите участници в движението и пешеходци.


Mandor

Имам една дребна забележка. Краката са стоманени. Когато подложим стоманена плоча или камък, е възможно да се подхлъзнат. По-добре е да се подложи нещо дървено.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

hunter_75

Цитат на: Красимир Тодоров - Сряда, 31 Декември, 2014, 01:14:31
Димич, тебе съм те запомнил с една тема, в която колега счупил лафет. Да не е същия лафет като на тоя дето го описваш сега? Излиза, че май проблема не е в шофьорите ви. И това дето го пишеш за краката на ремаркетата, че ги подпирате с трупчета. Никога не го казвай на друго място, че ще ти се смеят. Или ще те изгонят от работа. Като не ви работят краката сменете ги, продават се по магазините.

Колегата дето ще ходи в Ким. Ако не си се прецакал да отидеш - иди в МГ Транспортес. Имат обяви в джобса. Мисля, че ще ти хареса повече отколкото при Ким - и като пари и като работа

Аз Димича съм го запомнил като един недооценен виртооз в маневрирането на полуремаркета,чудно как Министерство на транспорта не се е самозерирало още и не му е издало необходимата тапия,да да му олекне и на него.Или пък както спомена някой пише тук глупости за да олиже гъзъ на шефа си,истината е някъде там

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: ceko1969 - Събота, 16 Ноември, 2013, 14:45:04
Караваните (както и по големите ремаркета) имат маневрено колело с него лесно се закача и разкача, добре е терена да е равен, а на асфалт е най добре. Против кражби се  продават едни заключващи кутии  които се поставят върху лапата за теглича, иначе на един градски му дигнаха платформата и още не е намерил като гледам...

    Понеже преди време един млад пенсионер питаше нещо за закачане на ремаркета. Ама какво точно ме питаше така и не разбрах. Мога да му препоръчам такива ремаркета да закача, вероятно е забогатял достатъчно.
    Както се вижда най-важното е ДИСТАНЦИОННОТО!

https://www.facebook.com/Ixplorstore/videos/312727822661828/
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

    Дали откакто е започнато обсъждането нещо се е променило? Вече семейството е все по-упадъчно (за модерните с неясен пол), майка и баща са родител едно и две. Може би за промити и болни мозъци е точно така, освен ако не искаме да оцелеем. Дори се радвам, че такива не се размножават много.
    Като се замисля, само един правилен вариант на закачане и разкачане на ремарке/полуремарке няма. Има няколко безопасни начини, важно е да имаме идея за техниката на безопасност - това не е социалистическо упадъчно правило. Не е лошо да се прегледат правилата наново, но ще е друг път.
    Знаем, че когато прикачното устройства е освободено да се премести напред влекачът - само за полуремарке ще пиша в случая. Дали не можем да дръпнем (преместим) назад полуремаркето? Сега е зима и понякога е заснежено и заледено. А полуремаркето (с три оси) може да е 6х6, наместо 4х2. Това е един от случаите, когато е хлъзгаво и не знаем дали заключващият механизъм задържа, или триенето между лафета и плочата (много не знаят, че освен при тефлон, лафетът се маже с грес). Още един случай, ама ще е накрая отдолу.

    Техниката е следната, като се спазва техниката на безопасност. При задействана ръчна (паркинг) спирачка освен на двигателния мост (понякога и всички, обикновено Волво) на влекача, задържа и трите моста на полуремаркето и поне докато има въздух, после само блокиращите спирачни цилиндри - най-често втори и трети мост. Спускаме полуремаркето до долу. При Волво обикновено не се налага друго, а при останалите които имат ръчна на ремаркето (за кратко от полуремарке), освобождаване за кратко спирачката на ремаркето. Това е като се натисне надолу ръчната и се изтегля още назад. При електрическите ръчни (Рено, Мерцедес...), подобно с изтегляне на палчето силно назад - някои изписват: проверка на стабилността на композицията. Следва задействане спирачката на ремаркето (издърпване на червен бутон), освобождаване на заключващият механизъм на прикачното устройства - дърпане на дръжката на лафета. При Волво е абсолютно задължително, при другите докато действа ръчната не е толкова проблем, но е желателно в този ред. Отиваме отзад при пулта на ремаркето, тук е задължително червеният бутон и/или ръчна на ремаркето. Започваме да повдигаме полуремаркето, поради конструкция сте забелязали, че при това действие полуремаркето се стреми да отиде назад, при освободен механизъм наистина се случва - 25-30 сантиметра се раздалечават. Остава да се повдигне на "диференциала" да се пуснат краката и можем да освободим кабелите и въздуха, дори при ремарке с агрегат има достатъчно място.
    Има случаи в които правим подобно действие и можем да си улесним живота. Ако сте от хората които редовно или понякога почиствате полуремаркето с вода. Например, когато ремарке (брезент, обикновено) се вози боклук от нашите "партньори" и "приятели", и си го горим "екологично". Ако следващото е нещо хранително е ЯКО желателно. Тези които са с врати само отзад, като фургони и хладилници, и е текло по пода или просто има кал от превозваната стока. Какво се прави: пускаме възглавниците на полуремаркето и вдигаме при "диференциала" - далеч не винаги е достатъчно. Освен това, започват да се огъват капаците на калниците (ако ги има) и дори се чупят. Колкото е по-напред лафета спрямо задният мост на влекача, по-голям е ефектът. Ако искате да направите по-голям наклон от споменатия в началото, без да мачкате калниците, правите като в началото. Като имате предвид техника за безопасност, тук е по-опасно. От спуснато до долу, със задействан червен бутон, при повдигане възглавниците на ремарке се отделя от заключващия механизъм, в този случай може да се повдигне "диференциала" повече от на "ниво движение" за ремаркето и още повече от пуснато до долу - отваря се зад лафета повече просвет над калниците. Пускат се краката вече може да се нормализира шасито на влекача. Също така може да се навърти още на краката (няколко десетки пъти поне) на бавната предавка и дори да се подложи на краката под тях, за още по-голямо повдигне. Преди това е за предпочитане да се пуснат възглавниците на ремаркето и задействана спирачката на ремаркето (червен бутон). Сега има опастност - за да не се плъзгат краката, въпреки че имат възможност за надлъжна компенсация, за да не се случи. Ако е различен влекач от Волво, освобождавате жълтата шлауфка, отивате при пулта на ремаркето, освобождаваме червения бутон. Има опастност да тръгне, когато не е достатъчно равно. Пуска се до долу, желателно е да не се отдалечавате (въпреки че в повечето случаи може да се застопори дръжката за вдигане/спускане), за да може да задействате червения бутон - техника на безопасност (за да не се ЗАБРАВИ). След измиване и изсъхване, може да започнем закачане отново само чрез полуремаркето, освобождаване на червения бутон вдигане до горе на полуремаркето, вдигане на "диференциала". Краката на ремаркето се вдигат или поне малко за по-голяма безопасност. Закача се жълтата шлауфка, по-удобно или възможно е, защото все още има място. Започва да се изпуска въздуха от ремаркето, след задължително дърпане на бутона (червен) за спирачка на ремаркето и дори може да се наблюдава закачването. Когато щракне дръжката и се заключи механизма вече е направено закачването (прикачването). Нормализира се ремаркето и се освобождават за момент спирачките му от ръчната. Тези които пробват заключването на прикачното устройство, като тръгват напред и назад, сега е моментът. И да попитам, ако е хлъзгаво как го правите - никак, нали? Дори на сухо не е най-добрия начин, заключването според лафета - паднал палец, прибрала се дръжка с маркер и заключващото лостче, при третия вид. А после за "всеки" случай и лашкане напред - назад.

    Забележка: когато по някаква причина е махната и червената шлауфка, за разблокиране на спирачките освен връщане на червения бутон е нужно да натиснете и черния. Когато е закачен червеният шлауф (лула), той пружинира и не може да се натисне, само когато е премахнат. Обаче запасът от въздух бързо свършва, евентуално при движение надолу е приложимо.

    Техниката на безопасност се прилага и при "големите" (велики на наш диалект на българския) шофьори, задължително се прилагат, а често и повече. Аналогично: малки деца - малки проблеми, големи деца - големи проблеми. Така е: малки шофьори - малки проблеми, "големи" шофьори - големи проблеми!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!