• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за диференциал

Започната от pumix, Сряда, 16 Май, 2012, 11:38:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pumix

Накратко историята е следната.Вчера един хубавец взе да ми обяснява за неща,като къс и дълъг диференциал.По неговите думи къс диференциал променя предавателното число и така се стига по-бързо до максимална скорост,а с дълъг по-бавно.Аз мисля че няма такова нещо,а това за което ми говори става чрез главното предаване.Тъй като и аз не съм много на "ти" с дифовете,ще ми е интересно ако някой ми разясни има ли такова нещо,като къс и дълъг диф?Аз мисля че не,защото диференциала прави всичко друго,но не и да променя предавателно число.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

pumix

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

abator

Напротив, има промяна. Ако замениш диференциала с по-къс, скоростите ще станат по-къси и машината ще стане малко по-пъргава, но:

  • скоростомера започва да отчита грешно
  • километража отчита грешно изминатите разстояния
  • за да се движиш със същата скорост като с дългия диференциал са необходими по-големи обороти
  • повишен разход на гориво
  • скъсен живот на двигателя
  • максималната скорост, която можеш да достигнеш е по-ниска

Според мен не си заслужава. Конструктора е сметнал каквото има за смятане.  ;D

abator


morskia86

Abator е прав с по-дългия висока максимална скорост, а с по-късия добро ускорение ,но по-ниска максимална скорост.

SEMPER

Има едни и същи модели камиони с различни  диференциали.
Аз съм свикнал да им казвам голям и малък - според размера на корпуса.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Mandor

Става въпрос за предавателното отношение на главното предаване, а не на диференциала. pumix е прав. И се променя чрез смяна на зъбни колела (пиньона и короната).
Диференциала е нещото, което осигурява възможността на двете двигателни колела да се въртят с различни обороти- при завой вътрешното изминава по-кратък път, съответно се върти по-бавно. Грешката идва от факта че са обединени в общ възел. Говорим за блокиране на диференциал и бързо/бавно главно предаване (ГП).
Късо или бавно ГП има при камионите които обикновено трябва да преодоляват голями наклони- например разните самосвали работещи по изкопите, бетоновози, и така нататък. Печели се проходимост, за сметка на максималната скорост.
Дълго или бързо ГП се слага на камионите работещи повече по равнинен терен и хубави пътища. Основната идея е при висока скорост двигателя да работи с ниски обороти, което намалява разхода на гориво.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

pumix

Mandor, аз точно това имах впредвид.Много хора бъркат,като мислят че главното предаване и дифа е едно и също нещо.В гугъл също разрових и никъде не пишеше диференциал да променя предавателното отношение(число).
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

Бриги Магнито

Цитат на: pumix - Петък, 18 Май, 2012, 11:03:24
Mandor, аз точно това имах впредвид.Много хора бъркат,като мислят че главното предаване и дифа е едно и също нещо.В гугъл също разрових и никъде не пишеше диференциал да променя предавателното отношение(число).

Баце арно ма има една приказка бърз диференциал и бавен диферинциал,тоест зъбите са му у поечко на единио и у по малко на другио,тоест променя съотношението  ;) и кат турнеш скорости и т.н. получаваш предавателно число общо еди колко си ,като то се променя във взависимост от предавката на която си. ??? ??? ??? ???


pumix

Арно де,може и така да е,както казах не съм много в час с дифовете.Ма я мъцно за кои зъби говориш,по-точно за зъбите на кое зъбно колело.В диференциала има планетни и сателитни зъбни колела,та кои от тех я праат тая щуротия. ???
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

Бриги Магнито

По принцип пиньона баце ,но тъй като там като са променени се променя и касетата,тъй че реално на всички,но има чешити само пиньона е с променени брой зъби,пример е диференциал на Икарус,на автобусите е един на тролейбусите друг. ;)


pumix

Ааааа......схванах са.Дам за пиньона съм съгласен и аз за това говорих пиньон и корона.Само да уточниме че те са от главното предаване,а не от дифа.
А тва за Икарусите нормално,все пак едното е с ДВГ,а другото с ел.двигател.Разликата в оборотите е доста голяма.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

Бриги Магнито

Баце изглежда не съм фанал некой тънък момент ма да те питам,след като имаш променен пиньон и корона според теб сателити и планетки дали са същите или те са лекинко променени,говорим за големина и съответно брой зъби,също така е прието да се назовава всичко ,което е у ,,прасето,, диферинциал,тамън с всичките му атрибути,тоест аз главно предаване разбирам за скорости евентуално силоотводна кутия или с други думи кутия предаваща или разпределяща движение (ако има такава разбира се)
Иначе предавателно съотношение е това съотношение,което е повлияно от скорости,разпределителна кутия(ако има) ,диференциал(барабар с пиньона и короната) и евентуално редуктор на колелата (ако има)
Сори ако не съм вникнал у детайли,но така е прието да се водят сметките и е нормално да бъде така.
Според мен джаджата ,която освобождава дадено колело от напрежение в определени моменти не може да се нарече диференциал само по себе си-лично мнение (даже не и знам и точното название)  :D :D :D :D

Пишем да не заспим баце,толко съм запознат колко и с ядрената физика.


pumix

Баце,начи главното предаване е пиньон и корона,а диф е касетата барабар с планети и сателити.Това съм сигурен че е така.Това нали за обикновен диф,без блокажи,електроники,системи разни и т.н.Сателитните колетия предават въртящио момент на полуваловете,а планетните осигуряват различни ъглови скорости при завой.(това чичо гугъл го каза).Абе кой го измисли това,та са да си бием тиквата тука?Нема ли го лошио он че ни драсне 2 реда на бърже кое,как,какво и защо?
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

Бриги Магнито

Чуй са баце ,тъй като пишем с левио крак не си ме разбрал,та ти го мъцнем на нашенски ,значи сателити ,планети или т.н. са един вид зъбни колела промениш ли им броя зъби те сами по себе си са в състояние да повишават или намаляват предавателното съотношение,тва разбира се по принцип иначе в действителност не мога да кажа как е,но определено е възможно с тъй наречената касета да се променя предавателно съотношение.


Туй са го изчоплих от бръмбаро,Лошио кат ти дръпе една лекцийка ,че онемееш тъй че смисли се над мойте щуротии и че установиш логика неква,па дали е така ич да не ти е зор. ;)


loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Е мъцни на ората бре Лошио ,туй клипче ли е що ли е ,мноо тънко ми минаваш.


Бриги Магнито