• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

kkkvd

чел съм регламента колега, и престани да квалифицираш кой какъв е и дали говори глупости или умности. Мисля че шегата във постинга ми е очевидна. 6 дневната работна седмица може да се разположи и върху 7 шайби примерно. Това ми беше идеята, мисля че на който му е трябвало ме е разбрал.

kkkvd


driver1

Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Вторник, 23 Октомври, 2012, 16:23:09
чел съм регламента колега, и престани да квалифицираш кой какъв е и дали говори глупости или умности. Мисля че шегата във постинга ми е очевидна. 6 дневната работна седмица може да се разположи и върху 7 шайби примерно. Това ми беше идеята, мисля че на който му е трябвало ме е разбрал.

   Никого не квалифицирам, а казвам мнението си за конкретно твърдение: "...тоест можеш да караш и 7 пъти в седмицата, от които 5 деветки и 2 десетки - 65 часа... пък следващата седмица ще почиваш повече..." Това аз определям като глупост, а ти като шега? Само, че е видно и от другите коментари, че никой не я е разбрал, вкл. и тези тези на които е нужно.

driver1


admin

Цитат на: driver1 - Вторник, 23 Октомври, 2012, 16:41:08
   Никого не квалифицирам, а казвам мнението си за конкретно твърдение: "...тоест можеш да караш и 7 пъти в седмицата, от които 5 деветки и 2 десетки - 65 часа... пък следващата седмица ще почиваш повече..." Това аз определям като глупост, а ти като шега? Само, че е видно и от другите коментари, че никой не я е разбрал, вкл. и тези тези на които е нужно.

Да се карат 4 деветки и 2 десетки по съм съгласен. Някак не става да се кара 7 дни в седмицата.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Петък, 07 Септември, 2012, 21:20:08
Това не беше ли НЕвъзможно в този сайт да се появи дублиране на пост?

Значи Драйвър, оплескали са те Французите и след това колегите са те дооплескали. И мен се опитваха за подобна простотия, но не им се дадох!!!
Записано е "дневно управление". Нощно време нямаш ли право да караш? "Дневна почивка означава дневен период от време". Значи не мога да почивам през нощта? Айде стига!   :o
Изрично се казва, че в рамките на 24-часа трябва да имаш споменатата почивка.  Имаш ли я си почваш нов период като гладно цигане топло кебапче! Седмицата се отнася относно допустимите часове и там кога и да я започнеш няма как да ги превишиш ако всичко останало ти е по регламента! Изтекат ли ти седмичните часове - СПИРАШ!!! Никъде не се споменава кога започва и завършва деня, сам казваш " да приемеме", няма какво да приемаме, казано е "24-часов период", НЕ се казва кога започва той именно по тази причина, защо си измисляте? Колко още регламента написА ЕШК, неам време да ги пребрОим...  ::)



     Съгласен съм с Драйвер1, в едно денонощие по Гринуич (03:00 до 03:00 лятно Източно Европейско време) не може повече от 9 (10) часа управление. Това е мнението и на хора които пишат книги за "Квалификация на водач". На шайба също е проблем, ако на една шайба има започнат нов период и общо е повече от 9 (10) часа. По принцип и при шайбите би следвало да е същото, но повече се гледат бройките шайби, отколкото 24 - часови периоди! Някой неща се правят и за улеснение. Някой, с цифров тахограф, като минава граница, с чести спирания. Вади ли разпечатка и където между две карания има по-малко от 15 минути, да го добавя за каране?! С шайбите такова каране, може да има широко тълкуване, макар сега не си спомням да има ясно написано, че почивка по-малка от 15 минути се счита за каране.
      Подобна ли ще е логиката на двуседмичното, съответно седмично време за каране. Направил съм 90 часа за двете седмици, петък в 12:00 ч, правя 45 ч, в неделя в 9:00 ч съм готов да тръгна или в 0:00 часа в понеделник по Гринуич (UTC)?! Някак аналогично ми се струва, ако ще правя повече от 9 (10) часа караме в едно денонощие (03:00 до 03:00 лятно и 02:00 до 02:00 зимно).
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

kkkvd

Ще продължавам да твърдя.  Да, можеш да караш 7 пъти в 6 дневен седмичен цикъл... Тоест в една и съща дата можеш да отвориш 2 пъти работния ден, правил съм го много пъти и не е в разрез с регламента (разбира се и са ме контролирали), стига часовете за седмицата и за две седмици да не се превишават. Никой не е казал, че трябва да се карат плътно 9 часа всеки ден, ето днес съм на 1.10 часа, вчера на 3 и нещо...
Ти па се хвана за 65-те часа. В постинга и усмивки метнах някакви... за какво ли...
абе карай...

комбайнер

Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Вторник, 23 Октомври, 2012, 20:19:23
Ще продължавам да твърдя.  Да, можеш да караш 7 пъти в 6 дневен седмичен цикъл... Тоест в една и съща дата можеш да отвориш 2 пъти работния ден, правил съм го много пъти и не е в разрез с регламента (разбира се и са ме контролирали), стига часовете за седмицата и за две седмици да не се превишават. Никой не е казал, че трябва да се карат плътно 9 часа всеки ден, ето днес съм на 1.10 часа, вчера на 3 и нещо...
Ти па се хвана за 65-те часа. В постинга и усмивки метнах някакви... за какво ли...
абе карай...

Чета тук, чета там и се сещам за "скромността краси човека". ;D
Краси, що само 7 пъти, ами 8, ами 9, 10?
Имаше една реплика на Мирча Крешан, че в бързината нема време да ги брои-ръцете си. Давай по-смело! И... не се шегувам. Щото чета регламента и не виждам брой дни-те излизат от сметките ни. Не виждам и понятието денонощие. Виждам ясно написано, този "труд 561" е написан с две цели безопасност на движението и защита на шофьорския труд, демек шофьора.
Ето какво трябва да контролираме:

1   непрекъснато време за управление
2   дневно време за управление
3   почивки по време на дневното управление
4   работно време
5   дневна почивка
6   седмично време за управление
7   двуседмично време за управление
8   нормална седмична почивка
9   намалена седмична почивка
10   компенсация на намалена седмична почивка

Никак не е малко, за да добавяме понятието денонощие. Числото 24 в регламента се среща, но като период от време, а не като момента 24,00 часа. И няма кой да ни плаща, щото сме решили да чакаме кукувичката да изкука в 24,00 ч/по УТС-то разбира се/. Седмицата да отсичам-да, но денонощие е прекалено..... мазохистско. А ако има някъде да го търсят, значи са им корави столчетата по канцелариите и се натягат в простотиите.
За мен нещата са прости.
Карам си и следя времената по-горе "до изчерпване на количествата". ;D И нямам проблеми.



borgir1111

Имам два конкретни въпроса за управлението на двойка.Доста съм разпитал за тях и досега получавам винаги различни отговори.
1. Има ли вариант да се правят две последователни намалени седмични почивки,ако между тях няма много часове карано?Знам,че след 24 се прави 45,а в рамките на три седмици трябва да се направи 66 часа.
2.Двойката не може да си кара часовете за седмицата и работния ден е 21 часа,та на шестия 24 часов цикъл започнатия работен ден може ли да се довърши или трябва да се прекрати до края на шестия 24 часов цикъл?
Пример:работната седмица почва понеделник 8 часа и в неделя 8 часа е края на 6 24 часов цикъл,но пускаме работния ден в неделя 1 часа и той продължава 21 часа до 22.00.Докога трябва да се пусне седмичната почивка до 8  или 22?

Roshko

Цитат на: borgir1111 - Сряда, 07 Ноември, 2012, 06:48:00
Имам два конкретни въпроса за управлението на двойка.Доста съм разпитал за тях и досега получавам винаги различни отговори.
1. Има ли вариант да се правят две последователни намалени седмични почивки,ако между тях няма много часове карано?Знам,че след 24 се прави 45,а в рамките на три седмици трябва да се направи 66 часа.
2.Двойката не може да си кара часовете за седмицата и работния ден е 21 часа,та на шестия 24 часов цикъл започнатия работен ден може ли да се довърши или трябва да се прекрати до края на шестия 24 часов цикъл?
Пример:работната седмица почва понеделник 8 часа и в неделя 8 часа е края на 6 24 часов цикъл,но пускаме работния ден в неделя 1 часа и той продължава 21 часа до 22.00.Докога трябва да се пусне седмичната почивка до 8  или 22?

Любопитен ще съм да споделиш какво е казал ЕШК вероятно ще има доста атрактивни тези.
Отговорите ти са написани в Регламент 561, прочети ги!
1. В рамките на две седмици една 45-ца е абсолютно задължителна ако ще да си карал и по 15 мин на ден! Прочети си и опциите за компенсиране, не е само 66 на третата седмица.
2. Не знам какво имаш предвид под "пускане на седмична почивка", но ти сам си си отговорил на въпроса. 6 24-часови периода от предишната седмична почивка.

loshdancho

Това, което пише е от списание, не може да се взема на 100% но е добре да се обсъди.
http://www.avtobusi.com/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=0086&n=000060&g=

ЕКИПАЖИ ОТ ДВАМА И ПОВЕЧЕ ВОДАЧИ - ситуация, когато при период на кормуване между който и да е два последователни дневни периода на почивка или между дневен период на почивка и седмичен период на почивка има поне двама шофьори, които кормуват превозното средство. Максималното време за кормуване при 2-членен екипаж е 20 часа, преди да започне необходимата дневна почивка.

В тази ситуация през първия час на кормуване присъствието на втори шофьор е по желание, но е задължителен за остатъка от периода. Тази ситуация позволява на превозното средство да напусне гаража, а вторият шофьор да се качи някъде по път, но при условие, че това ще се осъществи в рамките на един час след като първия шофьор е започнал работа.

Ако тези строги правила не могат да се спазят, то тогава всеки един шофьор от екипажа става подвластен на варианта на схемите за индивидуално кормуване и почивки.







Четете още по темата в следващия брой.
Какво обаче казва регламента:
5. Чрез дерогация от параграф 2 в рамките на 30 часа след края на дневната или
седмичната почивка водач, извършващ екипно управление, трябва да ползва нова
дневна почивка от поне девет часа.
Така че работният период става 21 час а не както е описано в списанието(според мен).
П.С. не съм дочел ...Максималното време за кормуване е 20 часа а не работният период....
Работният период си е 21 часа и почивката 9 часа.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Roshko

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 08 Ноември, 2012, 22:34:12
Това, което пише е от списание, не може да се взема на 100% но е добре да се обсъди.

Аз знам, че само шофьора който е започнал работния ден има право на 10-ка.

Моля, помогнете да намерим оригиналния документ!

admin

Трябва ли да се правят 45-минутни паузи при смяната на екипажа? Или само се сменят шайбите или картите и газ към адреса?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

zlatoto_zd

Това сериозен въпрос ли е или да взема предвид късния час, в който е задаван..??? Поднасям се..незлобливо разбира се.. Ето и сериозния отговор: Не, не се правят паузи! Сменят се водачите и газ към адреса..или кръчмата.. Презумпцията е, че вторият водач е почивал до момента. Това, обаче не може да се смята за дневна почивка - сън. Според Регламента, в рамките на 30 часа камионът трябва да е неподвижен за минимум 9 часа и това е времето да дневна почивка на двамата водачи.

loshdancho

Цитат на: admin - Петък, 09 Ноември, 2012, 00:55:36
Трябва ли да се правят 45-минутни паузи при смяната на екипажа? Или само се сменят шайбите или картите и газ към адреса?
Зависи от това кой, как ще кара.
Ако кара първият 4.5часа и после е пак той  на волана трябва да се правят, Ако  се сменяват не трябва.
Ако събереш часовете от горната таблица се получават точно30 часа и за почивка, в която камиона не се движи  не остава време.
Някак си неграмотно е написано Почивка + В наличност, а през това време другият прави 4.5часа
Преди време  Рошко прави проучване и установи, че има ситуации в които  времето на разположение  се признава за почивка.
А и никъде няма изискване черно на бяло в регламента за такива почивки.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Roshko

Цитат на: loshdancho - Петък, 09 Ноември, 2012, 07:57:31
Зависи от това кой, как ще кара.
Ако кара първият 4.5часа и после е пак той  на волана трябва да се правят, Ако  се сменяват не трябва.

Преди време  Рошко прави проучване и установи, че има ситуации в които  времето на разположение  се признава за почивка.
А и никъде няма изискване черно на бяло в регламента за такива почивки.

Първата част от отговора е излишна и предпоставяща объркване, каквото се случи и при мен. Няма нужда да се отговаря нещо което не е питано, а е логично и се знае отлично!
Погледнете и таблицата: Почивка + наличност докато другия кара!
В началото е малко сгрешена. Който я е писал не е мислил много, много. Докато шоф. 1 отива да вземе по пътя шоф 2 не извършва друга работа, а кормува...  ;D ;D ;D

admin

Цитат на: zlatoto_zd - Петък, 09 Ноември, 2012, 07:52:54
Това сериозен въпрос ли е или да взема предвид късния час, в който е задаван..??? Поднасям се..незлобливо разбира се.. Ето и сериозния отговор: Не, не се правят паузи! Сменят се водачите и газ към адреса..или кръчмата.. Презумпцията е, че вторият водач е почивал до момента. Това, обаче не може да се смята за дневна почивка - сън. Според Регламента, в рамките на 30 часа камионът трябва да е неподвижен за минимум 9 часа и това е времето да дневна почивка на двамата водачи.

Напълно е сериозен въпросът. Колкото хора попиташ, толкова мнения ще получиш относно тази 45-минутна пауза.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!