• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

naum4o

Мисля, че още не са в сила промените. Засега е по старому - до две 10-ки каране, до 3 последователни 9-ки пауза и до два 15 часови работни периода от 00;00 пон. до 23,59,59 в неделя местно време.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

naum4o

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

Hristo Lishev

И още нещо - ако след 15-часов работен ден не направиш 11 ч. пауза, а по-малко, ти се счита като 10-ка каране. 13 ч и 1 мин. работен ден равно на 15 часа. 10 ч. 59 мин. дневна пауза равно на 9 часа.

Hristo Lishev


Dilyan_Zagorchev

Ако искаш и 20 часа почивай паузата се брои за 9 часа.И не,не се отчита 10ч каране ако реално не си карал толкова при споменатия от теб 15ч работен ден
Аз имам друг въпрос.Колко пъти седмично може да се прави 3+9 пауза,която както знаете се води нормална дневна почивка?

Hristo Lishev

Аз поне не видях в регламента ограничения да правиш пауза 3+9, която се води нормална дневна почивка. А това, че ако щеш 20 часа да почиваш, ще се водят 9, нещо не го разбрах. Моля колегата да го разясни, както и намалена дневна почивка след 15-часов работен ден с 9-часово време за управление и казуса с начало на нов 24-часов период на управление, няколко пъти четох тълкуването на регламента, и там има неясноти.

loshdancho

Денонощието е 24 часа. Трябва за се вместиш в него. И след 15часа остават 9 за пауза. Ако искаш и 20 после почивай не ти се признава за повече от 9 часа.
3+9 пауза можеш да правиш всеки ден. Казва се алтернативо взимане на дневната пауза. А това за часовете на тахото е глупост за мен. Имам си работна седмица и кога ще я почна и свърша си е моя работа стига да не превишава дните и часовете. А как ще го смята тахото си е негова работа.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

navara

Не искам да объркам никого с моето мнение.Работя с тахограф Exakt duo който ми смята всичко,от мен се иска само да карам.В началото на всеки работен ден ни показва 15 часа работен ден.След 15 часа работа правя 11 часа почивка и ми ги зачита за 11 часа.4 години работих с тахограф на Siemens(този модел с който работих в 2 фирми) не смяташе така подробно)с него работих по същия начин(след 15 часа работа 11 часа пауза).Минавал съм контрол в няколко държави и съм си тръгвал по чист от сълза,както тогава и сега работя по схема всеки ден е 15 часа работния ден а паузата 11 часа(3 пъти по 9).За първи път разбирам от мненията ви че работния ден е 13 часа,ако правя 15 пък паузата се смятала за 9...Всеки си го разбира както може.Неяснотиите са много и реформата трябва да започне от тук,а не да мислят само нови забрани.До тогава няма да има млади шофьори.Че те като дръпнат чертата по добре да работят като сервитьори,ще счупят 2 чаши с кафе и ще платят 2 лева.В транспорта глобите започва от 1 дневен надник до 2-3 заплати,че и затвор,и всичко това заради неяснотиите в закона.А за адресите на който ни пращат незнам дали да са коментирани(предблокови,междублокови,подблокови пространства,кози пътеки ,деар бекири и т.н) да не дава господ да одариш кола или камиона.Не искам да подвеждам никой,така работя аз и до ден днешен съм нямал проблем.Пожелавам ви да не ви спира мечката че тога нямазначение кой ка си смята времето,ако не са на кеф може и за едно болче да ни глобят.

loshdancho

Тахографа не замества регламент EU 561/2006  там е описано.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Hristo Lishev

Колега navara, абсолютно всеки ден ли правиш 15 часа работен период? Данчо, именно затова попитах за началото на новия 24-часов период, защото и аз сметнах, че 15+9=24. Stoneridge Exact Duo е единственият тахограф, който смята работен период, но той е максималният, а не "номиналният", ако мога така да се изразя. Също не разваля паузата до минута каране (по данни от ЕШК, не съм го пробвал лично). Регламента си е е регламент, тахографа - тахограф. Затова пишем като "заамени" в тези тефтери, че малко е другото... А за неяснотите - всички ги знаем. Като ти завърти бурканите шарената кола, няма измъкване. А за шибани адреси, фирми с 3 склада на съвсем отделни места, въртене като "шашаригав" хич и не ми се говори, темата е космическа...

navara

Цитат на: Hristo Lishev - Понеделник, 01 Февруари, 2016, 20:47:58
Колега navara, абсолютно всеки ден ли правиш 15 часа работен период?
В настоящата фирма не,максимално 1-2 пъти седнично.Не съм компетентен по въпроса,написах така както аз ги разбирам нещата.До ден днешен не съм имал проблем.

navara

Цитат на: navara - Понеделник, 01 Февруари, 2016, 22:03:50
В настоящата фирма не,максимално 1-2 пъти седнично.Не съм компетентен по въпроса,написах така както аз ги разбирам нещата.До ден днешен не съм имал проблем.

loshdancho

Ако в тези 15 си имал 3часа непрекъснато на пауза няма за какво да те глобят.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Boroman21

24ч.-13ч(работен ден) =11ч.пауза нормална дневна
24ч.-15ч(работен ден)= 9ч. пауза съкратена
Ако през работния ден имаш мин. 3ч . пауза и след това направиш 9ч.пауза се смята за алтернативна НОРМАЛНА дневна почивка дори и да си направил 15ч. работен ден.

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

loshdancho

Убеждавам се, че регламента от вицове е много на почитание в бранша...
Ето цитат от "другият" регламент, по който глобяват.

ЦитатЧлен 8
1. Водачът ползва дневни и седмични почивки.
2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна почивка или седмична
почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка.
Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов период, е поне девет
часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната дневна почивка се разглежда като намалена
дневна почивка.
А алтернативно може 3+9 часа пак е нормална дневна почивка .
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Hristo Lishev

Такаа, дотук стана ясно, че нищо не е ясно... Въпрос - колко пъти в рамките на една работна седмица можеш да си позволиш да почиваш над 3 часа непрекъснато, след като си стартирал работния ден, за да направиш алтернативна нормална дневна почивка? При чакане на граница, в "щау", на опашка за фолиране, като товариш или разтоварваш?

naum4o

3 плюс 9 часа пауза можеш да правиш на всеки 24 часа, теоретично. В 561 няма изискване за максимална почивка, само за минимална. Просто не можеш да имаш повече от два 15 часови работни периода в календарна седмица, затова когато направиш дневна почивка 3 плюс 9, и си вече в трети 15 часов работен  период, не те глобяват, тъй като не си почивал само 9, а 12 часа общо.
За понятието седмица - учен съм по наредбата, приета с постановление 244, в сила от 1.01.2007г. ал.5 т.1 - която казва, че седмицата е от 00.00 пон. до 24.00 в неделя. Ако има някаква промяна оттогава, моля да я споделите, за да сме в час.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

naum4o

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!