• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

loshdancho

Разисква се конкретна седмица.
Кво толко го умувате....за месеца, за две седмици и тинтири минтири...

Ето го и въпроса
ЦитатТълкованието на моят шеф е, че втората дефакто се получава като свържеш остатъка от петък след края на смяната със седмичната почивка.
и отговора:
ЦитатЧлен 8 ал. 3.
Дневната почивка може да бъде удължена до нормална седмична почивка или намалена седмична почивка.
Член 8 ал4.
Водачът може да има най-много 3 намалени дневни почивки между всеки две седмични почивки.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

nevega

това пък къде го прочете, че не позволява....

Данчо ясно ти е извадил цетат от регламента

nevega


naum4o

Точно така. Първата седмица не е в нарушение(ако работи 5 дни), но втората е в нарушение. Но ако втората се свърже със седмичната, всичко е 6. За мен е прав шефът ти.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

admin

С други думи да разбираме ли, че по принцип дневната почивка си е стандартно 11 часа с опция да бъде намалена няколко пъти в месеца до 9 часа?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

LightOff

Цитат на: naum4o - Събота, 23 Април, 2016, 15:48:57
Точно така. Първата седмица не е в нарушение(ако работи 5 дни), но втората е в нарушение. Но ако втората се свърже със седмичната, всичко е 6. За мен е прав шефът ти.



.... всичко е шест, но друг път. Ако аз бях "джедай"  ;D и ти направех проверка при което установя подобен начин на упраление и почивки, моментално те санкционирам с един хубав фиш за нарушение на регламента.

Дневната и седмичната почивки са различно нещо. Според същия този регламент, почивките са ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ, НЕПРЕКЪСНАТИ часове за един 24 часов период на управление.  Още тука правиш нарушение, извън предвидения начин на намаление на почивката, ако решиш намаленото време да прехвърляш към друга дневна или седмична почивка. Такова прехвърляне/разпокъсване на ПОСЛЕДОВАТЕЛНИТЕ  часове е нарушение. Седмичната почивка е такава както се подразбира и от самото и именуване. 

За един обикновен човек извън тази професия, седмичната му, почивка гарантирана по закон са събота и неделя. Той се спазва стриктно от държавните предприятия и служби. В частния сектор е допустим максимум шестдневен период. В този случай, неделя се явява седмичната му почивка и т.н

В втората и следващата седмица, след конкретната/първа/ седмица където са направени намалените дневни почивки/ трите деветки/, е забранено да се правят по - малко от 11 часови дневни почивки.

Извадете си регламента и го прочетете....  и дори да не ви е ясно какво четете, помислете логично.

Да дам пример от друга сфера  пак.... да речем работим в баничарница  ::) ... Работим от 08.00ч. до 17.00ч. След 17.00ч ни се води гарантирана дневна почивка от последователни часове до новия работен ден в 08.00ч. Не можеш да разпокъсваш времето, или само по позволения начин/по регламента с трите деветки за конкретната/първа седмица//. Примерно да спиш в някой дни по 9 часа, в други по 11ч. и "остатъците" отдрязани от тези почивки да се прехвърлят, да речем за събота, където и без това ще сме в седмична почивка.... това е нарушение.


Намалените дневни почивки, както е казано в регламента не подлежат на компенсация *****

Именно поради което законодателя е предвидил, че щом няма да има възможност за някакво прехвърляне на тези часове в допълнение към друга дневна или седмична, то тогава през следващите 2 поредни седмици няма да има право на такива намаления на дневното време  за почивка.


..... кой както иска да работи по регламента, но аз, за самия себе си, мисля, че това е истинския начин на работа.





micyri

Егати темата стана!
Много при сърце го взехте тоя регламент.


цецодебел

Една малка подробност е че реши ли да те изклати , ще те изклати!!! Та ако ще и ти да си го писал регламента....
Тълкува си го както на него му е удобно ,глобява те , и какво ще направиш / говоря за в чужбина ,те и затова не се занимават с свойте / Ще прекъснеш курса и ще доказваш че не е прав и ти по добре от него го знаеш???
1. Пред кого ?
2 На какъв език ?
3 Кой ще ти признае и ще обвини собствения полицай ?  :)
Друг е въпроса ако си мЕЕЕЕстна и се намеша фирмата , и започнеме да си доказваме с адвокати и т.н.
Той ти пише глоба 135 евро за неспазване на 561 ,па ти ходи уточнявай за кое точно.....
Пробвал съм да ходя при началника на жандармата на място , и ми казва .....еми колегата така е решил....аз не мога да отменям решенията му....и ако не сте съгласен писмено пред съдия .... Имаш ли време,средства,и дали ще заслужава ??? И какво ако докажеш, ще го накажат?Нищо няма да му направят ...Не си ги слага в джоба   
Ите така
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

micyri

Абсолютно съм съгласен с тебе адаш.
Както винаги ние сме все" разбирачи",но сме прекараните,по простата причина ,че всичко е свързано с кинти.



nevega

Ами колегата голям разбирач ....
Само ще му обърна внимание на факта - седмична почивка може да започне веднага след края на работен ден - казано е дневна почивка може да бъде ПРОДЪЛЖЕНА до седмична

Второ важно нещо което явно му убягва - могат да се правят до 3 намалени дневни - никой не е казал колко пълни трябва да се направят. Ами ако имаш 4 дневна раб седмица колко 11 часови трябв да имаш ?


vraykov

Колеги, благодаря за отделеното внимание. Малко объркващо е с тези дневни почивки, аз разсъждавам така:

При 15 часова смяна не може да имаш нормална дневна почивка от 11 часа, защото регламента казва:

"Нов 24-часов период започва с възобновяването на
дейността след отговаряща на изискванията седмична или дневна почивка.
Водачът трябва да ползва нормална дневна почивка (най-малко 11 часа или 3+9 часа)
или намалена дневна почивка (най-малко 9 часа, но по-малко от 11 часа) в рамките на
период от !!!24 часа!!!"


Т.е. ако понеделник, вторник и сряда имам 15 часа смяна (9 часова почивка в 24 часовият период), в четвъртък 13 часа смяна (11 часа почивка в 24 часовия период), то в петък не мога да направя 15 часа смяна, защото:

"Водачът трябва да ползва нормална дневна почивка (най-малко 11 часа или 3+9 часа)
или намалена дневна почивка (най-малко 9 часа, но по-малко от 11 часа) в рамките на
период от !!!24 часа!!!""


15+11=26 т.е. влизаме в нов 24 часов период, което регламента не позволява и това не може да се разглежда като нормална дневна почивка, а като 4-та намалена в рамките на 1 седмица, което е нарушение.

Няма вариант да се свърже дневна почивка със седмичната, защото тази почивка идва късно, след като водачът вече е направил 4-та 15 часова смяна и е работил в съответната седмица с 2 часа повече преди да си вземе необходимата почивка, т.е. натрупала се е умора. Цитирам:

"Отговарящата на изискванията дневна почивка (т.е. период на почивка с достатъчна
продължителност, ползван в рамките на 24 часа от приключването на предходната
дневна или седмична почивка) може да бъде удължена и да отговори на изискванията за
седмична почивка. По този начин не се изисква водачът да ползва и дневна, и седмична
почивка в края на седмицата."


Т.е. седмичната почивка започва в началото на дневната в края на седмицата (в моя случай в петък вечер), но не може дневната да бъде компенсирана от седмичната, защото излизаме от 24 часовият период.

Съгласни ли сте?

Boroman21

Прав си , застъпват се.

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

LKW

Обаче ме кефите как си измисляте нови закони в тоя регламен 561.Следа тема с интерес. ;D ;D ;D ;DОт две прочетени страници в темата "LightOff" написа промените в регламента.Нашия (LightOff) , не сати ясни нещата.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LightOff

... може и така да е, не съм казъл че съм идеален и че знам/разбирам перфектно законите  :D  Както и да е. През малкото време в което работих тази професия е факт обаче, че не се ме глобявали по регламента и конкретно за почивките!


А това, че полицаите могат да правят каквото си искат при контрол си е така.... на мен не ми се случвало, защото не съм работил зад граница, но знам от разговори, че на такива, които примерно съм им лепнали някакви големи суми, като глоба в чужбина,  обжалват ги в България. Как става не знам, но явно може. Ако мен са ме излъгали и аз ви лъжа вас.

Не ми е цел да изкефя някой, а да е ясно на хората търсещи някаква информация, като помощ, в форума да я намерят. Ако не съм прав, Ок. Пишете как вие работите и е правилно.  И аз ще науча нещо, а и другите...

....  хубави зъбки имаш LKW  ;D

Hristo Lishev

Все си мисля, че тези 15-ки са дадени за форсмажорни ситуации, не знам какъв е зорът да се "изпукат" още първите три дни, пък и още. Или колегата прави по пет адреса на ден всеки ден, или... И аз не знам, нека каже той. Мисля, че не е проблем да хвърлиш 10-ка каране в рамките на 13 часов работен ден, а и позволените десетки са две, и край. Защо умишлено се вика "Ела, вълчо (ДАИ-чо). изяж ме", това ми е интимната мисъл. Може и да има логично обяснение де.

micyri

Ами да,зависи много от естеството на работата!
Аз също се стремя в началото на седмицата да работя 13/11 ,а в края 15/9.
По някога се получава ,но понякога не става и се нарушава.
Има неща който не зависят от тебе.

micyri