• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

rider777

Я вземи си ми тури един бан, че да спиш спокойно,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ето още една простотия от мен,,,, https://www.facebook.com/IzdankaCOMoriginal/videos/1251869261499058/
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

naum4o

Цитат на: hgv_driver - Вторник, 19 Юли, 2016, 18:36:57
benc, не знам райдъра какъв е, не го защитавам, но ти с този език показваш, че си по-зле от него.
Абсолютно! Такъв език е недопустим, не сме на некой паркинз.....
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

naum4o

Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

цецодебел

Цитат на: hgv_driver - Вторник, 19 Юли, 2016, 18:36:57
benc, не знам райдъра какъв е, не го защитавам, но ти с този език показваш, че си по-зле от него.
Еми то човек като няма какво свесно да каже ......нали знаеш че който няма аргументи или псува или налита на бой :D :D
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

SOLAR

Цитат на: harpiata - Петък, 27 Май, 2016, 23:54:08
Четох на нечии фротком(не помня фирмата),че от тази година е забранена пауза 15мин+30мин.Зачита се само цяла от 45мин.Вярно или грешно?

Грешно!
От ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ НА АВТОМОБИЛНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ - UETR има предложение за пауза 30+15 мин., но за сега изменение няма, а паузата 15+30 мин. до сега не е отпаднала.

Цитат на: admin - Сряда, 22 Юни, 2016, 22:04:29
ЕШК разправя, че при екипно управление се прави 45 минути пауза едва след 9 часа управление съответно на двамата водачи. Вярно или невярно?

Следват подобни въпроси и отговори от рода на ЕШК. Нека да се придържаме към РЕГЛАМЕНТА.

В РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561/2006 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА
от 15 март 2006 година
е записано:
ГЛАВА І
УВОДНИ РАЗПОРЕДБИ

Член 4
г) ,,почивка по време на работа" означава всеки период от време, през който водачът не може да кормува или да извършва друга работа и който се използва изключително за възстановяване. В Тълкуване на РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561/2006 в помощ на хармонизираното извършване на пътни проверки продължава
ЦитатВ случай на екипно управление на превозно средство, което е снабдено с цифров тахограф, като се вземе почивка по време на работа в движещо се превозно средство - период от 45 минути 'на разположение" ще се счита за записана почивка по време на работа. (Цифровия тахограф не допуска записване по време на работа)...
но:
е) ,,почивка" означава всеки непрекъснат период, през който водачът може свободно да разполага със своето време.
На друго място, което в момента не мога да открия бе записано, че:
Цитатпочивката се извършва по време на покой на МПС
и:
ЦитатСлед 4.5 часа кормуване, следва 45 мин. почивка, ако не започва по-голяма. Същото важи и при екипно управление.

Всеки сам да си направи извода.... И да кара както реши.
*В синьо съм публикувал препратките.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

juli76

Възможно ли е при приключване на работния ден ако камиона е спрял преди това да речем два часа по рано тези два часа да бъдат добавени към паузата. По някаква причина съм се сетил да приключа деня два часа по късно проблем ли е това за проверяващите ?В случая говорим за намалена пауза 9 часа и 15 часов работен ден с 5 часа управление.
Някой казват че паузата се брои от момента в който си спрял независимо дали си приключил деня или не но едва ли е така. Затова питам по компетентните тук. :)

SOLAR

Цитат на: juli76 - Вторник, 02 Август, 2016, 22:25:41
Възможно ли е при приключване на работния ден ако камиона е спрял преди това да речем два часа по рано тези два часа да бъдат добавени към паузата. По някаква причина съм се сетил да приключа деня два часа по късно проблем ли е това за проверяващите ?
Някой казват че паузата се брои от момента в който си спрял независимо дали си приключил деня или не но едва ли е така. Затова питам по компетентните тук. :)

Въпроса е малко неуточнен и ще напиша варианти.

1.Работния ден е продължил например 9 ч. от 07-16 ч., няма значение колко време е карано, то след 11 или 9 ч. пауза започва новия период (работен ден).
2.Забравено е да се натисне бутона на тахографа за приключен работен ден (активиран е по-късно или въобще не е активиран), то в този случай зависи от контролния орган. Понякога и при мен се е случвало, но не е имало проблем. Проверяван съм само в "белите" страни. Трябва да се внимава много в Испания, защото за това там са стриктни - държава и регион.

В случай, че е друг вариант - уточни.


ДОПЪЛНЕНИЕ към по-горната ми публикация ТУК .

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

juli76

Става въпрос за Австрия. За пръв път изпадам в подобен казус защото съм притиснат от времето. Чувал съм по принцип от колеги,че това е  минимално нарушение и в "белите" държави може въобще да не го отразят след като другото е спазено. Иначе от скоро съм в играта и общо взето се уча сам. :)

SOLAR

Цитат на: juli76 - Вторник, 02 Август, 2016, 23:16:52
Става въпрос за Австрия. За пръв път изпадам в подобен казус защото съм притиснат от времето. Чувал съм по принцип от колеги,че това е  минимално нарушение и в "белите" държави може въобще да не го отразят след като другото е спазено. Иначе от скоро съм в играта и общо взето се уча сам. :)

Да се надявам, че няма да има проблем. В случай, че си карал и почивал по Регламента, няма да обърнат внимание. Но за всеки случай стискай зъби 28 дни.  ;)


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

shisho

За край и начало на работния ден тахографът отчита периода на почивка.
Деня се задейства с преминаването от почивка на управление или друга работа.
Началото и края е за отбелязване на страната а в Испания и на района в която си почивал. Освен в Испания никъде другаде не съм чувал на това да се държи.
Причината е да се следи за каботажи но проверяващите имат по-надеждни методи за проверка. Пътните такси а може да има и други


Бриги Магнито

Баце,не че ги разбирам.
Ма га ръгнеш край или начало се записва една буквичка и съответният час.
Или с други думи нищо не почва и не свършва докато не е въведено.
Бацето с проблема,пази се брат 28дена.
При 9 часа дневна пауза си въвел 2часа по-късно край ,тоест имаш 7часа пауза или с други думи,нямаш пауза.
Друг път като ти се случи,не въвеждай край,а направи си паузата и турни само ново начало.
Забравил си и толкоз.
А сега си изгорел.


SOLAR

Последното което открих по казуса "Необходима ли е 15+30 мин. или 45 мин. при екипно управление" е:
ЦитатПариж , 15 юни 2016 г.
Относто: Управление на МПС от двама водачи: неспазване правилата за "прекъсване"
В Указание № 2, което ще намерите в приложение, Комисията уточнява, че при управление на МПС от двама водачи, когато вторият член на екипажа е на разположение за управление при необходимост, седи до водача и не му съдейства активно при управлението, 45 минути от "времето на разположение" /по смисъла на Директива 2002/15/ЕО, чл.3b/ на този член на екипажа могат да се приемат за период на "прекъсване" поради факта, че дигиталният тахограф не позволява да се регистрира "почивка", когато превозното средство е в движение.
Т.е. зачита се пауза по време на движение.
Изтеглете ФАЙЛА
Публикувано в: АЕБТРИ


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Boroman21

Цитат на: Бриги Магнито - Сряда, 03 Август, 2016, 01:24:11
Баце,не че ги разбирам.
Ма га ръгнеш край или начало се записва една буквичка и съответният час.
Или с други думи нищо не почва и не свършва докато не е въведено.
Бацето с проблема,пази се брат 28дена.
При 9 часа дневна пауза си въвел 2часа по-късно край ,тоест имаш 7часа пауза или с други думи,нямаш пауза.
Друг път като ти се случи,не въвеждай край,а направи си паузата и турни само ново начало.
Забравил си и толкоз.
А сега си изгорел.
Така е Бриги , ма колегата ако е чукнал край и след това е направил още 7часа пауза е направил сериозно нарушение.
Изгорел е ако не попадне на човек , иначе мен са ме глобявали че не съм вкарал край (неква минимална сума към 28-30евра)

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

SOLAR

Цитат на: Boroman21 - Четвъртък, 04 Август, 2016, 07:27:20
Изгорел е ако не попадне на човек , иначе мен са ме глобявали че не съм вкарал край (неква минимална сума към 28-30евра)
....
ЦитатРЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561/2006 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА
от 15 март 2006
ГЛАВА І
УВОДНИ РАЗПОРЕДБИ

Член 4
г) ... В превозно средство с един водач, ако е записан период на разположение и няма доказателство, че този период не е бил използван изцяло за възстановяване, тогава правоприлагащите агенции в много държави членки считат този период за почивка.
е) ,,почивка" означава всеки непрекъснат период, през който водачът може свободно да разполага със своето време;

Почивката е да разполага със свободното си време, означава, че тези 2 часа се зачитат. Колегата е в Австрия, както пише и няма да има проблем ако там го проверят. Давността е 28 дни, до тогава ако бъде проверен в "кофти" страна може да бръкне в джоба.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Бриги Магнито

Цитат на: SOLAR - Четвъртък, 04 Август, 2016, 14:57:47
....
Почивката е да разполага със свободното си време, означава, че тези 2 часа се зачитат. Колегата е в Австрия, както пише и няма да има проблем ако там го проверят. Давността е 28 дни, до тогава ако бъде проверен в "кофти" страна може да бръкне в джоба.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Тц,не леж на тая страна.
Не знам с какво разполага и с кво не,бутнат ли му картата за контрол ощрафили са го.
Нема бела,нема черна страна.


SOLAR

Цитат на: Бриги Магнито - Четвъртък, 04 Август, 2016, 18:27:56
Не знам с какво разполага и с кво не,бутнат ли му картата за контрол ощрафили са го.

Ти пък веднага с най-лошото.  >:( Нека се надява на доброто, а ние виртуално ще му стискаме палци да няма проверка.



ЛЕКИ ПЪТИЩА !

SOLAR