• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Roshko

Цитат на: admin - Вторник, 05 Юни, 2012, 21:01:35
С това твое твърдение въобще не мога да се съглася. Миналата година през януари ходих с DAF XF 105 в сервиз и срещу 80 лева смениха софтуера, за да минава автоматично на легло.

С кое точно в моето твърдение не си съгласен?
Както съм упоменал твърдението ми се базира на личното ми присъствие в немски сервиз през споменатата година.

Roshko


admin

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Вторник, 05 Юни, 2012, 20:52:23
Функцията за автоматично преминаване на легло е добавена във версиите на софтуера от 2008-ма година насам.

Пак ще те цитирам. И ще добавя, че миналата година в онзи тахограф нямаше автоматично преминаване на легло.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Roshko

Цитат на: admin - Вторник, 05 Юни, 2012, 21:48:32
Пак ще те цитирам. И ще добавя, че миналата година в онзи тахограф нямаше автоматично преминаване на легло.

Аз пак ще те питам, с кое не си съгласен, че съм бил 2008-ма година в немски сервиз и са ми качили на тахографа на бял ДАФ 105 XF 410 новия софтуер с автоматично минаване на легло ли???  ::)
Аз ли треба да съм отговорен, че твоя тахограф до миналата година е бил със стар софт?
В наща фирма до ден днешен има такива, това прави ли неверно твърдението ми?
Ми недей да си съгласен - твое право! Някой да карам насила да ми верва?  :D :D :D

admin

От твърдението ти останах с впечатление, че всички тахографи от 2008-ма насам са с автоматично преминаване на легло и ти дадох пример, че има и такива, които не са.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

wolves

Аз да ви подхвърля едни данни,но реални.кво и да пише в тоя регламент,мои колеги с по 3х15часов раб ден,с по 3х10ч карано,вземаха едни тежки глоби от порядъка на 350-500евра във Франсето.И между другото,моя тахо първото отчитане къ го направи на 15,20 или 25мин примерно,второто по малко от 30мин не става,нема как да го сбъркаш

Roshko

Цитат на: wolves - Вторник, 05 Юни, 2012, 22:33:46
Аз да ви подхвърля едни данни,но реални.кво и да пише в тоя регламент,мои колеги с по 3х15часов раб ден,с по 3х10ч карано,вземаха едни тежки глоби от порядъка на 350-500евра във Франсето.И между другото,моя тахо първото отчитане къ го направи на 15,20 или 25мин примерно,второто по малко от 30мин не става,нема как да го сбъркаш

Люс, за 3х10 часа каране в една седмица нормално да ги глобят, па може и услужливо да са пропуснали някое дребно детайлче в информацията...  И мен Крюшо ме клати за едни 320 евро, после станаха 6х320 демек броя на "прецаканите" шайби, ма накрая остана незадоволен... :D :D :D

Цитат на: admin - Вторник, 05 Юни, 2012, 22:14:02
От твърдението ти останах с впечатление, че всички тахографи от 2008-ма насам са с автоматично преминаване на легло и ти дадох пример, че има и такива, които не са.

Аз затуй честичко апелирам - четете ВНИМАТЕЛНО ко са драска!  ;)

rider777

Във Франция за "прецакана" шайба удоволствието е 135€ ,,,,,,и не знам защо толкоз ги коментират тез почивки,,,правете като мен ,,,аз като спра да почивам, хапвам пускам си нета и МИНИМУМ час почивам,,понякога и 2  ;D ;D ;D ;D ;D  А когато товаря или разтоварвам винаги е на легло но след това местя камиона и пак пауза МИНИМУМ час  ;)
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

loshdancho

ЦитатАз затуй честичко апелирам - четете ВНИМАТЕЛНО ко са драска!
Е като си най-големият четец  ;) я кажи на мене (най-големият нарушител ) накакво трябва да се оставя тахото когато седиш на опашката?
Винаги съм "знаел", че се оставя на разположение, защото по това време не се извършва друга работа а само се седи и чака, но не се почива.
Но колеги , които като теб се гордеят ,че са чели ме убеждават да го оставям на чукчета(друга работа).
Е аджеба какво работя , до като камиона е в престой, а аз гледам в една точка?!?!?!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: loshdancho - Сряда, 06 Юни, 2012, 08:02:51
Е като си най-големият четец  ;) я кажи на мене (най-големият нарушител ) накакво трябва да се оставя тахото когато седиш на опашката?
Винаги съм "знаел", че се оставя на разположение, защото по това време не се извършва друга работа а само се седи и чака, но не се почива.
Но колеги , които като теб се гордеят ,че са чели ме убеждават да го оставям на чукчета(друга работа).
Е аджеба какво работя , до като камиона е в престой, а аз гледам в една точка?!?!?!

     Мисля е друга работа. Разположението е, когато се возиш на другата седалка. И имаш готовност, да започнеш работа. Може също, когато пътуваш за работното място или от него. Като вкараш картата, има ръчно въвеждане, ако имаш изгода (плащат го), можеш да въведеш ръчно.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Значи точно това се опитвам да изясня:
Дали има разлика в седенето между лява и дясна седалка.
В старата квалификация от 97-98г точно това ни учеха, че това е престой (на разположение)и не е работа, когато местиш тахото автоматично си пише каране .
За престой (на разположение) се мяташе товарене  на рампа , чакане по митници , граници , чакане в сервиз, и други работи без участието на шофьора.
За  друга работа се смяташе всичко   което има участие шофьора: ремонт товарене  и т.н.
Та тука ми идва тънкият момент...
Когато чакам в камиона си е престой(на разположение), но ако сляза с документите или ме проверяват то автоматично извършвам друга работа(дори без да местя камиона).
По същата логика ще ви дам пример с висенето в гаража:
Ако и висиш на дясната седалка би трябвало тахото да е в престой(на разположение), но ако чакаш за курс или документи тахото трябва да  на ?!?!?!
Щото си на лявата седалка и чакаш !!!
Примерите са аналогични но различни за мен напълно еднакви , но по изискване на контролните органи на граница -чукчета, а в гаража на разположение.
Е те това не мога да до разбера :
Къде е разликата и приликата в чакането и логиката на контролните органи.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

комбайнер

Така като чете човек за това "разположение" и тази "друга работа", може да се ошашави.

На практика на кой му пука?

Roshko

#41
Цитат на: loshdancho - Сряда, 06 Юни, 2012, 08:02:51
Е като си най-големият четец  ;) я кажи на мене (най-големият нарушител ) накакво трябва да се оставя тахото когато седиш на опашката?
Винаги съм "знаел", че се оставя на разположение, защото по това време не се извършва друга работа а само се седи и чака, но не се почива.
Но колеги , които като теб се гордеят ,че са чели ме убеждават да го оставям на чукчета(друга работа).
Е аджеба какво работя , до като камиона е в престой, а аз гледам в една точка?!?!?!

Тъй като в момента нямам време за дълги лекции ще го напиша накратко с думи прости.
По мое разбиране символът "на разположение" дублира "легло", но когато се возиш като пътник в превозното средство което по принцип управляваш. Тоест почиваш. По презумция ти си на разположение на работодателя 24 часа, когато ключовете са в теб.
Накратко: щом си изгасил двигателя и можеш да четеш вестник, да ядеш и да се възстановяваш /почиваш/, логично тахографа да е на легло, на каквото аз го поставям например когато съм на ферибот. Но от текста по долу става ясно, че тези дейности се отбелязват с "на разположение". И все пак се признава за "почивка по време на работа", което предполагам също те интересува.
Благодаря за въпроса, научих нещо ново за мен! ;)

Ето и текстовете от старата Директива 15/2002 към която ни препраща 561:

За целите на настоящата директива:
а) ,,работно време" е:
1. по отношение на транспортни работници: времето от нача-
лото до края на работа, през което мобилният работник е
на индивидуалното си работно място, на разположение на
работодателя и упражнява своите функции или дейности,
т.е.:
— времето, отдадено на всички дейности в областта на
автомобилния превоз. Тези дейности са в частност
следните:
i) управление на пътното превозно средство;
ii) товарене и разтоварване;
iii) помагане на пътниците да се качат на превозното
средство и да слязат от него;
iv) почистване и техническа поддръжка;
v) всяка друга работа, предназначена за осигуряване
безопасността на превозното средство, неговия
товар и пътници или за изпълнение на законови
или подзаконови задължения, пряко свързани с
извършваната конкретна транспортна операция,
включително наблюдение на товаренето и
разтоварването, административни формалности с
полиция, митници, имиграционни служби и др.,
— периодите, през които той не разполага свободно с вре-
мето си и е задължен да бъде на работното си място, и
да е в готовност да започне нормална работа с някои
задачи, свързани с изпълнение на дежурство, и
по-специално през периодите на очакване на товарене
или разтоварване, когато продължителността им не
може да се предвиди предварително, т.е. преди
отпътуване или точно преди действителното начало на
въпросния период или съгласно общите условия, дого-
ворени между социалните партньори и/или съгласно
законодателните условия в държавата-членка;

б) ,,периоди на разположение" са:
— периоди, различни от тези, свързани с периодите на
почивка по време на работа и периодите на почивка, през
които транспортният работник не е задължен да бъде на
работното си място, но трябва да бъде в състояние да отго-
варя на всички обаждания, за да започне да управлява или
да възобнови управлението на превозното средство или да
извърши друга работа. В частност такива периоди ,,на раз-
положение" включват периодите, през които
транспортният работник придружава превозното средство
докато то е пренасяно с ферибот или влак, както и перио-
дите на изчакване на границата или поради забрани за път-
ното движение.
Тези периоди и тяхната предполагаема продължителност
трябва да се знаят предварително от транспортните работ-
ници, т.е. преди заминаване или точно преди самото
начало на въпросния период, или съгласно общите усло-
вия, договорени между социалните партньори и/или съгла-
сно законодателните условия в държавата-членка,
— по отношение на транспортните работници, които управ-
ляват превозното средство в екип: времето, което прекарват
седнали до водача или върху кушетка, докато превозното
средство е в движение;

loshdancho

ЦитатВ частност такива периоди ,,на раз-
положение" включват периодите, през които
транспортният работник придружава превозното средство
докато то е пренасяно с ферибот или влак, както и перио-
дите на изчакване на границата или поради забрани за път-
ното движение.
Това потвърждава казаното от мен но не отговаря напълно на въпроса?
На какво основание от закона(регламент ЕО 561) се изисква от унгарците примерно камиона на опашката да е на чукчета(друга работа), и колеги пострадали защото са оставили тахото на почивка се кълнат, че се иска от унгарците да е на чукчета(друга работа)
Къде го пише в регламнта?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Roshko

Цитат на: loshdancho - Сряда, 06 Юни, 2012, 18:05:48
На какво основание от закона(регламент ЕО 561) се изисква от унгарците примерно камиона на опашката да е на чукчета(друга работа), и колеги пострадали защото са оставили тахото на почивка се кълнат, че се иска от унгарците да е на чукчета(друга работа)
Къде го пише в регламнта?

На никакво основание! Питай унгарците! И те го Регламента знаят колкото нас...
Пише го точно там откъдето си го копирал. Нито легло, нито чукчета, трябва да е "на разположение"! ;)

loshdancho

Такааа....
Продължавам да питам:
Има ли изискваме за почивка 15мин между смените когато се кара екипаж от двама шофьори?
Каква е разликата в почивките  когато в екипаж от двама се кара по 3часа и когато се  кара по 4.5 часа?
Става дума за  малките почивки между периодите.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.