• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

ilianiliana68

Благодаря,thanks,merci,хвала,за отговорите не съм карал доста отдавна камион,8-10 години и 15-те часа не са ми ясни.Преди време шайбата се слагаше не толкова на сериозно.Ако се сетя нещо ще питам

ilianiliana68


dimich87

Имах предвид софия-перник, перник -варна за единия ден (9 часа каране) преспиване 11 часа, и пак каране 9 часа до софия

dimich87


Бриги Магнито

Баце некогиш дръпнеш вечерта,разтовариш сутринта и забележи си тръгнеш празен къде 10 сабалемка наобратно,напраиш едно моренце до къде обед и вечерта си с у кревата в къщи ма са тц,не стаа.
Инак питай мое и на нашенски,че се застараем да дадем читав отговор.


Цитат на: dimich87 - Сряда, 11 Юли, 2012, 22:03:03
Имах предвид софия-перник, перник -варна за единия ден (9 часа каране) преспиване 11 часа, и пак каране 9 часа до софия
Баце и аз тва ти чуруликам за 9 часа каране макс ма макс до Провадия,Варната ,че е на другия ден,ако си го правил тоз маршрут за 9 часа ти свалям шапка ,евала бръз си и то много.


SEMPER

Цитат на: ilianiliana68 - Сряда, 11 Юли, 2012, 21:58:34
Благодаря,thanks,merci,хвала,за отговорите


Аз доколкото разбирам се надяваш някой да ти  разбие почивките едва ли не по паркинги.

Няма как да стане, още повече предвид температурите в момента и забраните -  може да се приготвиш спокойно за поне 3 дена път с камили, при условие че товаренето разтоварването трябва да става само в нормалния период - 8:00-17:00

Има достатъчно писано в темата, поблъскай си малко главата, вникни в темата, и си направи един примерен график само с времена за каране и почивки.

Напиши го тук, и много хора ще го коментират.

Другия вариант предполагам го знаеш, ако не си на дигиталка - вземи си достатъчно на брой  шайби и празни бележки и си карай  ;D ;D
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

ilianiliana68

Не искам да се разбие на почивки.Интересно ми е караш 9 или макс 10,откъде идват 15 или14 часа работа

!.!.!

Цитат на: ilianiliana68 - Сряда, 11 Юли, 2012, 22:49:02
Не искам да се разбие на почивки.Интересно ми е караш 9 или макс 10,откъде идват 15 или14 часа работа

Тц тц тц , ай ше те светна- от 3 часа пауза между каранията(от мен да мине)   :P ;D ;D ;D
Аз съм си Аз. Свиквайте. :)

Roshko

Цитат на: ilianiliana68 - Сряда, 11 Юли, 2012, 22:49:02
Не искам да се разбие на почивки.Интересно ми е караш 9 или макс 10,откъде идват 15 или14 часа работа

Ако не ме лъже паметта, точно в таа тема е дискутирано подробно... 24-9 часа пауза = 15 работен ден. ;)

admin

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Сряда, 11 Юли, 2012, 21:25:21
;D ;D ;D Тва лекинко трудно ми се чини и за лека кола, та дори и през нощта, при спазване на ограниченията...  :D :D :D

Освен ако не е с такъв камион. :D :D :D

http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=36.0;msg=35638
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

vasvvv

Здравейте колеги,аз съм нов във форума и досега несъм писал нищо,но съм прочел почти всичко.  :)
Чел съм регламент 561 и всички неща свързани с превозите.Питал съм шофьори за всичко свързано с регламента и даже колегите от фирмата почнаха да ми се подиграват.Нашата фирма не е транспортна , но имаме два камиона,едното е ИВЕКО ДЕЙЛИ 65С17 , а другия е DAF XF95 430 2000г.и 6 бр.микробуса до 3.5 тона.Та на въпроса.Спориме с нашта ръководителка на транспорта за следното:
Според нея например караш 3ч. почиваш 1ч.(например разтоварваш) караш1.5ч. и почиваш 45мин. и чак след това можеш да караш нови 4,5ч.Според мен и според други колеги можеш да си разбиеш почивките  например:
караш 3ч. 45мин. пауза,караш 3ч. и пак 45мин пауза,пак 3ч. и лека нощ.Моля Ви да ми отговорите как е правилно и как няма да имам проблеми.Благодаря Ви.





driver1

   И двата начина са допустими и не са нарушение. Има и още варианти. Важното е след сбор от общо 4ч.30мин. каране да следва почивка от минимум 45мин. Но може да караш и, примерно 3.00часа, да направиш почивка от не по-малко от 15мин. и след ново каране от 1ч.30мин. нова почивка от не по-малко от 30 мин. Важно е да се отбележи, че втората почивка ако я разделиш по описания начин не може да бъде по-кратка от 30мин., т.е. - не може да направиш обратно - първо да почиваш 30мин., а след това - 15мин.

dimich87

Може да се кара и една мин и да се почива 45 мин. Но след като направиш 4 часа и 30 мин каране без почивка, пак трябва да има почивка от 45мин. Може за тези 4 часа и 30 мин да се раздели почивката, както са обяснили по-горе.

vasvvv

Благодаря за отговорите.Нейната теория е,че когато направиш пауза преди да минат 4,5 часа ти все едно правиш пауза от 15мин.Следователно трябва да караш още не-повече от 1,5часа (в случая който съм написал по-горе) и задължително да правиш пауза 30 мин.Според други колеги с които сме дискутирали по тези въпроси всяка пауза от повече от 45мин нулира времето и можеш да караш нови 4,5 часа.
Извинявайте знам ,че този въпрос е дискутиран многократно ,но този регламент явно подлежи на различни тълкования :)

Rammbon

Лошо е човек да кара във фирми , където всичко се покрива с бележки, нищо не се спазва, чадъри разни, шайби през прозореца , ...  Минах през такава голяма фирма и сега ми е трудно да вляра в реалния свят , свят каране по регламента. Работния ден е 4.5 ч каране, 45 минути почивка, 4.5 ч каране и 45 минути почивка и още 1 час каране, но само 2 пъти в седницата. Аз лично карам по маршрути , където се кара максимум 4 часа, после имам едно голямо чакане да се натюткат и да ме разтоварят за около 1-2, а може и 4 часа и пак каране до 4 ч.

Ако след първото каране съм чакал за разтоварване 5 часа  мога ли да карам още 4 часа или от часа в който тръгна до часа в който спра , трябва да са минали само 10.5 ч или 11.5 , ако карам с този 1 час ? Общото каране за деня трябва да е до 9 часа, макар и да е правено през час и после спиране за нещо и пак каране и спиране? Или за да останат 11 часа почивка от 24 часа, в тези 13 часа да има до 9 часа каране, а останалото е почивки/разтоварване ?

Tihomir78

Цитат на: Rammbon - Събота, 01 Септември, 2012, 16:39:40

Ако след първото каране съм чакал за разтоварване 5 часа  мога ли да карам още 4 часа или от часа в който тръгна до часа в който спра , трябва да са минали само 10.5 ч или 11.5 , ако карам с този 1 час ? Общото каране за деня трябва да е до 9 часа, макар и да е правено през час и после спиране за нещо и пак каране и спиране? Или за да останат 11 часа почивка от 24 часа, в тези 13 часа да има до 9 часа каране, а останалото е почивки/разтоварване ?

Принципно работното ти време е  13 часа и трябва да се съобразяваш с това, но три пъти седмично можеш да го увеличиш на 15 часа, като часовете трябва да ги компенсираш до края на следващата седмица.  В работно време се включва товарене разтоварване и други дейности. А като шофиране максимума е 10ч два пъти седмично /4,5+4,5+1/ Значи излиза че можеш да товариш до около 5ч.

" Или за да останат 11 часа почивка от 24 часа, в тези 13 часа да има до 9 часа каране, а останалото е почивки/разтоварване ?"
Точно така е правилно си ги сметнал.  ;)

LKW

Цитат на: Tihomir78 - Събота, 01 Септември, 2012, 22:26:54
Принципно работното ти време е  13 часа и трябва да се съобразяваш с това, но три пъти седмично можеш да го увеличиш на 15 часа, като часовете трябва да ги компенсираш до края на следващата седмица.  В работно време се включва товарене разтоварване и други дейности. А като шофиране максимума е 10ч два пъти седмично /4,5+4,5+1/ Значи излиза че можеш да товариш до около 5ч.

" Или за да останат 11 часа почивка от 24 часа, в тези 13 часа да има до 9 часа каране, а останалото е почивки/разтоварване ?"
Точно така е правилно си ги сметнал.  ;)

Нищо не трябва да компенсира.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com