• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Бриги Магнито

Да бе ,че го четем е са,изтребал ми е.Я си маам Ганкиното и ич не ми е зор.
Кой е зорлия да чете.


Бриги Магнито



loshdancho

Никакъв уставняк не съм, исках да ти кажа нещо подобно на това, което ти е писал Рошко  Няма изискване за 5,6,7щайби.
Има работен период и работна седмица и те не започват с слагането и свалянето на шайбите.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

O,keй тогава един въпрос да Ви отперем ,на колко работни периода имам право за една седмица ,която е със 24 часова седмична пауза (съкратена седмична пауза) ?


admin

Цитат на: Бриги Бичкията - Вторник, 04 Септември, 2012, 07:44:45
O,keй тогава един въпрос да Ви отперем ,на колко работни периода имам право за една седмица ,която е със 24 часова седмична пауза (съкратена седмична пауза) ?

На 6 (шест) периода имаш право. ;)
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Бриги Магнито

Цитат на: admin - Вторник, 04 Септември, 2012, 08:00:15
На 6 (шест) периода имаш право. ;)
Много благодаря за отговора.
Тези шест периода в моя случай са на шест шайби оти шефчето има такива дръгели.
За ората с диджитъл карта е нужна само една карта (тва да не стане обърквация)  ;)


dimich87

А може тези 6 работни периода да се направят за 5 дни и седмичната пауза си е 45 часа. Тогава според вас не трябва ли да се компенсира?

Roshko

Цитат на: dimich87 - Вторник, 04 Септември, 2012, 14:20:01
А може тези 6 работни периода да се направят за 5 дни и седмичната пауза си е 45 часа. Тогава според вас не трябва ли да се компенсира?

Еврика! Можеш да направиш шест 24-часови периода за 5 дена  ??? Открил си начин за компресия на времето!  :o Супер! Евала!  :) :) :)
Ако успееш и за по-малко, моля те да ме светнеш тайната, че толкова работа ме чака дома... пък и ако мога да си построя къща за няколко дена, защо не и един, ще е супер!!! ::) ::) ::)

dimich87

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Вторник, 04 Септември, 2012, 16:29:13
Еврика! Можеш да направиш шест 24-часови периода за 5 дена  ??? Открил си начин за компресия на времето!  :o Супер! Евала!  :) :) :)
Ако успееш и за по-малко, моля те да ме светнеш тайната, че толкова работа ме чака дома... пък и ако мога да си построя къща за няколко дена, защо не и един, ще е супер!!! ::) ::) ::)
Ами много лесно става. Тръгваш в 00:00 понеделник, караш 4 часа и половина, почиваш 45 мин и пак 4 часа и половина. Станало  10 часа. Пускаш си 11 часа спане и в 21 си готов за каране. Ако си с дигитал палиш и тръгваш, ако си с шайби слагаш новата и газ 4 часа и половина, пауза 45 мин и пак караш 4 часа и половина. Така в 7 сутринта вторник пускаш 11 часа почивка и в 18 часа тръгваш. До 4 часа в сряда караш, пускаш почивка 11 часа така до 15. Караш 4 часа и половина, пауза и пак караш. Става 1 часа четвърък. Влиза 1 час карне от четвъртък. Може да се кара само 8 часа след почивката и в петък има 9 часа. Така излизат 53 часа каране и събота и неделя остават за нормална седмична почивка. Ако се спазват стриктво почивките може да се направят и още 45мин каране. Аз ги смятах за по-лесно 45мин.

Roshko

Цитат на: dimich87 - Вторник, 04 Септември, 2012, 22:27:08
Ами много лесно става. Тръгваш в 00:00 понеделник, караш 4 часа и половина, почиваш 45 мин и пак 4 часа и половина. Станало  10 часа. Пускаш си 11 часа спане и в 21 си готов за каране. Ако си с дигитал палиш и тръгваш, ако си с шайби слагаш новата и газ 4 часа и половина, пауза 45 мин и пак караш 4 часа и половина. Така в 7 сутринта вторник пускаш 11 часа почивка и в 18 часа тръгваш. До 4 часа в сряда караш, пускаш почивка 11 часа така до 15. Караш 4 часа и половина, пауза и пак караш. Става 1 часа четвърък. Влиза 1 час карне от четвъртък. Може да се кара само 8 часа след почивката и в петък има 9 часа. Така излизат 53 часа каране и събота и неделя остават за нормална седмична почивка. Ако се спазват стриктво почивките може да се направят и още 45мин каране. Аз ги смятах за по-лесно 45мин.

Супер, ако си на екскурзия става... Но не разбрах какво ти е питането или тезата, защо ги водим тези сметки? Аааа каза че се компенсира каране. ОК! Приятно компенсиране! Покрай него можеш да си прочетеш регламента като разтоварващо четиво. Аз трябва да карам. До скоро! ;)

driver1

Цитат на: dimich87 - Вторник, 04 Септември, 2012, 22:27:08
Ами много лесно става. Тръгваш в 00:00 понеделник, караш 4 часа и половина, почиваш 45 мин и пак 4 часа и половина. Станало  10 часа. Пускаш си 11 часа спане и в 21 си готов за каране. Ако си с дигитал палиш и тръгваш, ако си с шайби слагаш новата и газ 4 часа и половина, пауза 45 мин и пак караш 4 часа и половина. Така в 7 сутринта вторник пускаш 11 часа почивка и в 18 часа тръгваш. До 4 часа в сряда караш, пускаш почивка 11 часа така до 15. Караш 4 часа и половина, пауза и пак караш. Става 1 часа четвърък. Влиза 1 час карне от четвъртък. Може да се кара само 8 часа след почивката и в петък има 9 часа. Така излизат 53 часа каране и събота и неделя остават за нормална седмична почивка. Ако се спазват стриктво почивките може да се направят и още 45мин каране. Аз ги смятах за по-лесно 45мин.

   Голяма глупост си написал колега. Мисля, че изобщо не си наясно с Регламента.
   Приемаме, че денонощието започва в 00.00ч. (при дигиталните не е баш така, ама карай).  Ако караш 9часа и почиваш 11, това прави общо 20 часа. По твоя начин след това палиш и тръгваш. ДА, ама - НЕ! В един момент ще се окаже, че в рамките на денонощието си карал веднъж 9часа, а после и още 4.30 (примерно), а те се сборуват и сметката показва, че в отчитаните 24 часа си карал общо 13.30 часа. И духаш супата. Дано съм успял да го обясня ясно.

admin

И сега какво излиза? Че след 9 часа каране и 11 часа пауза трябва да дремеш още 4 часа и тогава да тръгнеш? Нещо не ми се връзва и така да е.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Tihomir78

Цитат на: admin - Четвъртък, 06 Септември, 2012, 21:51:55
И сега какво излиза? Че след 9 часа каране и 11 часа пауза трябва да дремеш още 4 часа и тогава да тръгнеш? Нещо не ми се връзва и така да е.
Има максимални и минимални продължителности и оттам идва разликата.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Четвъртък, 06 Септември, 2012, 21:51:55
И сега какво излиза? Че след 9 часа каране и 11 часа пауза трябва да дремеш още 4 часа и тогава да тръгнеш? Нещо не ми се връзва и така да е.

     Да, в един 24 - часов период, не можеш да караш, повече от 9 часа (два пъти в седмицата 10). Ако си започнал в 3.00 и приключиш в 13.00 ч. Не можеш да тръгнеш по-рано от 3.00 ч, което прави 14 часа почивка. Освен, ако си карал по-малко да кажем 5 часа. Тогава можеш да добавиш, до 9 или 10 часа, за денонощието, с времето по Гринуич.
     Ако си приключил, в 16.00 или 18.00 часа. Можеш да тръгнеш след 11/9 часа.
     По подобен начин, ако правиш седмична почивка, най-често нормална - 45 часа. Не винаги са достатъчни, ако си запълнил седмичното време за каране, дори да си спрял четвъртък вечер, не можеш да тръгнеш преди да започне новата седмица (по Гринуич).
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

комбайнер

Този Регламент, със всичките си правила, е написан за и в помощ на обикновения шофьор. Не е за вундеркинги или мазохисти. Когато това се избистри като основна идея, проблемите изчезват.

Там ясно е казано ,че  в рамките на 24 часа след началото на управлението трябва да е приключила дневната почивка. Е ако е приключила по-рано, на "кукуто" ли да седим докато станат 24 часа? Това време като какво ще се брои-допълнителна дневна почивка или друга работа? ;D ;D ;D

driver1

   Oффф, явно не мога да обясня ясно. Ще го направя отново с пример: В момента дигиталния ми тахограф сменя датата в 02.00ч. (заради лятното часово време, иначе - в 01.00).  Излязал съм от гаража в 14.00ч., работил съм като съм събирал групаж до 18.30ч. като през това време имам шофиране примерно 3часа. От 18.30 до 21.30 - товарене на рампа в спедиция. Потегляне в 21.30. Теоретично имам право да шофирам още 6 часа до 9. НО! При това положение шофирането ще приключи в 03.30ч. след полунощ, т.е. час и половина след като се е сменила датата в тахографа. До тук - добре. Правя 9 или 11 часа почивка и започвам отново работа в 12.30, респективно - 14.30ч. В случай, че работя нови 9часа уравнението е: 1ч.30 + 9ч. = 10.30 часа. Ако работя 10 часа, уравнението е: 1ч.30 + 10.00 = 11.30 часа шофиране! И всичко това в рамките на периода от 02.00ч. на единия ден до 02.00ч. на другия ден. Просто шофирането се сборува, независимо, че между двата цикъла има изискваната почивка.

driver1