• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

admin

Драйвер, ще се опитам и аз да го обясня. Значи започвам да карам и правя 2 пъти по 4.5 часа плюс една пауза от час между тях. Стават общо 10 часа. Правя си 11 часа почивка и след като си изпия кафето, започвам да карам пак 2 пъти по 4.5 часа плюс една пауза от час между тях. До тук не виждам абсолютно никакъв проблем, че не са изминали 24 часа от началото на първото денонощие, защото е напълно възможно някъде на третия ден да чакам за товар ден и половина и така или иначе няма да направя 6 24-часови периода в рамките на една работна седмица. Поправи ме, ако бъркам, но все си мисля, че съм спазил и часовете за каране, и часовете за почивка.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

    Уморих се да го обяснявам. Не знам как по-ясно да го направя. И аз мислех по твоя начин, но след като два пъти платих глоби във Франция проучих подробно как стоят нещата и това е обяснението, което дадох по-горе - часовете останали от предното каране след смяната на датата се добавят към следващите часове от следващия цикъл независимо, че между тях имаш почивка, но ако сбора им е по-голям от 9, респективно 10 часа - глоба!

driver1


комбайнер

Колега, сигурно си се уморил да обясняваш. Любопитен съм какво и как проучи допълнително, та вече си в изправност.
Никъде не пише дрънкалките как  ще засичат времената, какво е вкарано в софтуера. И единствено е указан размера на седмицата - от -  до.
Па там французите като ти окачат картата на екрана, всичко си се вижда. Ако не знае човек чуждия език, може поне да сочи с показалец.

Аз пак твърдя, че сами си усложняваме нещата. И не един и двама съм слушал да разтягат сладкодумно къде какво станало.
Какво да ги прави човек - кеф им.
Французите станаха легендарни, унгарците също, ония и те и ....
А стига де!

driver1

Цитат на: комбайнер - Петък, 07 Септември, 2012, 01:09:37
Колега, сигурно си се уморил да обясняваш. Любопитен съм какво и как проучи допълнително, та вече си в изправност.
Никъде не пише дрънкалките как  ще засичат времената, какво е вкарано в софтуера. И единствено е указан размера на седмицата - от -  до.
Па там французите като ти окачат картата на екрана, всичко си се вижда. Ако не знае човек чуждия език, може поне да сочи с показалец.

Аз пак твърдя, че сами си усложняваме нещата. И не един и двама съм слушал да разтягат сладкодумно къде какво станало.
Какво да ги прави човек - кеф им.
Французите станаха легендарни, унгарците също, ония и те и ....
А стига де!


   Така и не разбрах какво искаш да кажеш с тази тирада? Какво си усложнявам сам? Казах - платих две глоби именно заради това, разпитах, обясниха ми хората, коментирахме го и с други колеги и вече проблеми нямам. Какво повече?

Roshko

Това не беше ли НЕвъзможно в този сайт да се появи дублиране на пост?

Значи Драйвър, оплескали са те Французите и след това колегите са те дооплескали. И мен се опитваха за подобна простотия, но не им се дадох!!!
Записано е "дневно управление". Нощно време нямаш ли право да караш? "Дневна почивка означава дневен период от време". Значи не мога да почивам през нощта? Айде стига!   :o
Изрично се казва, че в рамките на 24-часа трябва да имаш споменатата почивка.  Имаш ли я си почваш нов период като гладно цигане топло кебапче! Седмицата се отнася относно допустимите часове и там кога и да я започнеш няма как да ги превишиш ако всичко останало ти е по регламента! Изтекат ли ти седмичните часове - СПИРАШ!!! Никъде не се споменава кога започва и завършва деня, сам казваш " да приемеме", няма какво да приемаме, казано е "24-часов период", НЕ се казва кога започва той именно по тази причина, защо си измисляте? Колко още регламента написА ЕШК, неам време да ги пребрОим...  ::)

driver1

    Нищо не си измислям и никой не ме е омотавал. Доскоро пазех документите от французите и сега се опитах да ги намеря, но не успях за да ви ги сканирам. Карайте си както си знаете, а като ви дойде реда си спомнете какво съм ви писал тук.

Roshko

Цитат на: driver1 - Събота, 08 Септември, 2012, 00:35:52
    Нищо не си измислям и никой не ме е омотавал. Доскоро пазех документите от французите и сега се опитах да ги намеря, но не успях за да ви ги сканирам. Карайте си както си знаете, а като ви дойде реда си спомнете какво съм ви писал тук.

Не съм казал, че си измисляш глобите а нови понятия в регламента! На мен ми дойде преди три години, ма Крюшо остана леко неудовлетворен... ;)

комбайнер

Виждал ли е някой последното издание на регламент 561?

На последната страница с по-ситни букви пише, че ако полицай те глоби за по-голяма почивка, или по-малко време на управление, имаш право да го набиеш......, или поне да се пробваш.
Не се препоръчва "проба" над полицай, в присъствие на негови колеги! ;D ;D ;D

kkkvd

Ето го и моето мнение, така карам впрочем в момента, доста често и са ме контролирали, няма проблем.

Седмицата има 6 работни периода. Това не означава, че имаш право да караш само 6 пъти по 9 часа  през седмицата. можеш примерно да караш и 7 пъти.Важното е след 6-тия работен период (или шайба, нема значение) да направиш пауза 45 ч. Работен период е 24 часа и няма нищо общо с това кога ти стартира дигитала нова дата. В рамките на една дата може да се започнат два работни дни - ставам в 04:00, карам 3 часа до разтоварен адрес и правя пауза 9-ка. В 16:00 почвам нов работен ден за нови 9 часа каране. Всичко това в една дата на тахото. Да не забравяме, че аналоговите не изписват дати.

Кое е важно от тук натам - единствено да не се кара повече от 2 пъти по 10ч и да не се намаляват почивките повече от 3 пъти. В този смисъл няма значение намалените почивки една след друга ли са или през ден.В регламента не пише да не са последователни. Пише само броя им. Не бива и да се увеличава работния ден на 15 часа без да имаш 3 часа престой в работния период, нищо, че всеки вика че няма проблеми.

тоест можеш да караш и 7 пъти в седмицата, от които 5 деветки и 2 десетки - 65 часа... пък следващата седмица ще почиваш повече (ужким ;D)

wolves

Брат,ти изби рибата!!!!!!математика требва да разбираш колко да знаеш събиране и умножение.Седмицата я направи 8-Дни-евала!7х9=???????????И по колко часа на седмица тикате у ващо ТКЗС.Ти си я карай така баце,ма не пиши глупости ОТИ тук влизат и нови колеги.Не ги заблуждавай.

emo


Roshko

Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Петък, 21 Септември, 2012, 13:35:49
Не бива и да се увеличава работния ден на 15 часа без да имаш 3 часа престой в работния период, нищо, че всеки вика че няма проблеми.

Би ли подкрепил тази щуротия с доказателствен материал!  :o
Инак аз подкрепям поста на "Кумчо Вълчо".  :D :D :D

driver1

#117
Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Петък, 21 Септември, 2012, 13:35:49
Ето го и моето мнение, така карам впрочем в момента, доста често и са ме контролирали, няма проблем.

Седмицата има 6 работни периода. Това не означава, че имаш право да караш само 6 пъти по 9 часа  през седмицата. можеш примерно да караш и 7 пъти.Важното е след 6-тия работен период (или шайба, нема значение) да направиш пауза 45 ч. Работен период е 24 часа и няма нищо общо с това кога ти стартира дигитала нова дата. В рамките на една дата може да се започнат два работни дни - ставам в 04:00, карам 3 часа до разтоварен адрес и правя пауза 9-ка. В 16:00 почвам нов работен ден за нови 9 часа каране. Всичко това в една дата на тахото. Да не забравяме, че аналоговите не изписват дати.

Кое е важно от тук натам - единствено да не се кара повече от 2 пъти по 10ч и да не се намаляват почивките повече от 3 пъти. В този смисъл няма значение намалените почивки една след друга ли са или през ден.В регламента не пише да не са последователни. Пише само броя им. Не бива и да се увеличава работния ден на 15 часа без да имаш 3 часа престой в работния период, нищо, че всеки вика че няма проблеми.

тоест можеш да караш и 7 пъти в седмицата, от които 5 деветки и 2 десетки - 65 часа... пък следващата седмица ще почиваш повече (ужким ;D)

 Пишеш откровени глупости! Нови правила ли измисляш? Чел ли си изобщо регламента? Да си чувал случайно, че шофираните часове в рамките на седмицата трябва да бъдат 45 часа, като сборът им за 2 седмици не бива да надхвърля 90 часа? По изключение може в една седмица да се шофира до не повече от 56 часа, но в следващата трябва да се компенсира до сбор от 90 часа? Да си чувал също че между 2 седмични почивки не може да има повече от 6 работни цикъла (диска)? Какви 5 деветки, какви 2 десетки, какви 65 часа, к'ви 5 лв!? Аман от глупости тука!

noemia

Повече от 56 часа каране не може да се прави в рамките на 6 периода за управление.

Бриги Магнито

Цитат на: noemia - Петък, 12 Октомври, 2012, 19:26:30
Повече от 56 часа
;) не беха ли 54 ,майтапим се бре

56 са
произлизат от правото да направиш две десетки и четири деветки или с други думи:
2 по 10 е 20
4по 9 е 36
и общо:56 часа
;)


Бриги Магнито