• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

ilianiliana68

ЗАЩО трябва да е просто,лесно и обикновено като може да е сложно.

ilianiliana68


borgir1111

Цитат на: admin - Петък, 09 Ноември, 2012, 11:19:21
Напълно е сериозен въпросът. Колкото хора попиташ, толкова мнения ще получиш относно тази 45-минутна пауза.
Всеки ми казва,че няма нужда да се правят паузи.Ние се сменяме на 3 часа,но един път карах 4 часа и 21 минути и дигитала почна да мига и пишеше, че трябва пауза и спря след 45 минути пауза.Ако се сменяме на 3 часа нищо не изписва.

След 6 дена каране ако се направи почивка от 45 часа това за какво се брои,за намалена седмична почивка-защото е удължена работната седмица,или за нормална защото е 45 часа?

borgir1111


driver1

Цитат на: borgir1111 - Събота, 10 Ноември, 2012, 13:26:53


След 6 дена каране ако се направи почивка от 45 часа това за какво се брои,за намалена седмична почивка-защото е удължена работната седмица,или за нормална защото е 45 часа?

   Защо да е удължена работната седмица? Всъщност, точно това е изискването - след всеки 6 работни цикъла - 45ч. почивка.

admin

Цитат на: borgir1111 - Събота, 10 Ноември, 2012, 13:26:53
Всеки ми казва,че няма нужда да се правят паузи.Ние се сменяме на 3 часа,но един път карах 4 часа и 21 минути и дигитала почна да мига и пишеше, че трябва пауза и спря след 45 минути пауза.Ако се сменяме на 3 часа нищо не изписва.

След 6 дена каране ако се направи почивка от 45 часа това за какво се брои,за намалена седмична почивка-защото е удължена работната седмица,или за нормална защото е 45 часа?

Не зная дали всички дигитални тахографи започват да мигат на 4 часа и 15 минути, но тези, с които съм работил го правеха.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Roshko

Цитат на: admin - Събота, 10 Ноември, 2012, 19:34:23
Не зная дали всички дигитални тахографи започват да мигат на 4 часа и 15 минути, но тези, с които съм работил го правеха.

Ко кът мигат? Подсещат те да правиш пауза или да се смениш. Натискаш два пъти ОК и престава...  ;D ;D ;D

loshdancho

Не остана изяснено кога трябва да правиш седмичната почивка при екипно каране.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Roshko

Цитат на: loshdancho - Събота, 10 Ноември, 2012, 23:17:47
Не остана изяснено кога трябва да правиш седмичната почивка при екипно каране.

Шест 24-часови периода или на нашенски казано 6 денонощия. ;)
Оказва се, че всичко е както при единичката, с единствената поне засега, а и записана като такава в регламента - продължителността на работния ден, от там и на периода за пауза.

Бриги Магнито

Бацета понеже съм глъм ще ли ме открехнете,значи на двойка единия кара 4,5+4,5 часа,което е 9 и другия така ,което 9 и като ръгнеме да кажем 1 час дневна пауза на първата им врътка се получава следното 4,5 (1шофер)+4,5(2 шофер) +1 (дневна пауза за по-лесно сметане увеличена с 15 минутки) +4,5(1 шофер) +4,5(2 шофер)=19 часа (работен ден)
Са некой мое ли ме светне как двамата шофери ,че друснат 9 или 11 часа паузица дневна,та всичко да им е у една шайбица.
Въпроса ми тъпня,но да питам оти верно не съм у час,също така да питам щом всичко е като единичка двамата шофери могат ли да прават 10-ки и ако могат(а те трябва да могат) могат ли да ги правят в един и същи ден тоест ,сметките да изглеждат така 10+10+1=21 часа(работен ден)
Също да питам ,колко им е разрешения работен ден,щото не всичко е каране и 45 минути пауза тоест на единичка е възможно 15 часа работен ден да приемем .че при единио шофер е било замотването става следното 15 часа+9 часа=24 часа ,тоест шайбата си ойде само у работа.

Ако имате желание разяснете на Бичкията ако ли пък не здраве да е,некой ден ,че скокнем на двойка и че си го разтълкувам.
Също искам да подчертая,че не съм чел Регламента,поради простата причина,че немоем да го стоплим(реотанеца ми нашенски) но кат ми се набие с чуко у главата го поемам от раз.
Мерси на отзовалите се.


loshdancho

ГЛАВА ІІ
ЕКИПАЖИ, ВРЕМЕ НА УПРАВЛЕНИЕ, ПОЧИВКИ ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА И
ПОЧИВКИ
Член 5
1. Минималната възраст за водачите е 18 години.
2. Минималната възраст за придружителите на водачите е 18 години. Държавите-
членки обаче могат да намалят минималната възраст за придружителите на водачите до
16 години, при условие че:
а) автомобилният превоз се извършва в рамките на една държава-членка в радиус от 50
километра от мястото на базиране на превозното средство, включително местните
административни райони, чийто център е разположен в този радиус;
б) намаляването е с цел професионално обучение; и
в) границите, наложени от националните правила по трудови въпроси, са спазени.
Член 6
1. Дневното време за управление не следва да надхвърля девет часа.
Независимо от това дневното време за управление може да бъде удължено до максимум
10 часа не повече от два пъти седмично.
2. Седмичното време на управление не трябва да надвишава 56 часа и не трябва да води
до надвишаване на максималната продължителност на работната седмица, определена в
Директива 2002/15/ЕО.
3. Общото време на управление през всеки две последователни седмици не трябва да
надвишава 90 часа.
4. Дневното и седмичното време на управление включват цялото време на управление
на територията на Общността или на трета страна.
5. Водачът регистрира като друга работа всяко време, прекарано съгласно описаното в
член 4, буква д), както и всяко време1 използвано за управление на превозно средство,
използвано за търговски операции, които не попадат в обхвата на настоящия регламент,
и регистрира всички периоди на разположение, съгласно определението в член 15,
параграф 3, буква в) от Регламент (ЕИО) № 3821/85, от неговата последна дневна или
седмична почивка. Тези записи се вписват ръчно на регистрационен лист, на
разпечатката или като се използват устройствата за ръчно въвеждане на данни на
записващото оборудване.
Член 7
След период на управление от четири часа и половина водачът ползва непрекъсната
почивка по време на работа от поне 45 минути, освен ако не ползва почивка.
Тази почивка по време на работа може да бъде заменена с почивка по време на работа
от поне 15 минути, последвана от почивка по време на работа от поне 30 минути, като


9
двете почивки са разпределени през периода по такъв начин, че разпоредбите на първи
параграф да бъдат спазени.
Член 8
1. Водачът ползва дневни и седмични почивки.
2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна почивка или седмична
почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка.
Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов период, е поне девет
часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната дневна почивка се разглежда като намалена
дневна почивка.
3. Дневната почивка може да бъде удължена до нормална седмична почивка или
намалена седмична почивка.
4. Водачът може да има най-много три намалени дневни почивки между всеки две
седмични почивки.
5. Чрез дерогация от параграф 2 в рамките на 30 часа след края на дневната или
седмичната почивка водач, извършващ екипно управление, трябва да ползва нова
дневна почивка от поне девет часа.

6. През всеки две последователни седмици водачът ползва поне:
- две нормални седмични почивки, или
- една нормална седмична почивка и една намалена седмична почивка от поне 24 часа.
Намалението обаче се компенсира с равностоен период на почивка, ползван без
прекъсване преди края на третата седмица след въпросната седмица.
Седмичната почивка започва не по-късно от края на шест 24-часови периода от края на
предишната седмична почивка.

7. Всяка почивка, ползвана като компенсация за намалена седмична почивка, се
включва към друга почивка от поне девет часа.
8. По желание на водача дневните почивки и намалените седмични почивки извън
базата могат да бъдат ползвани в превозното средство, доколкото то разполага с
подходящи условия за спане за всеки водач и превозното средство е неподвижно.
9. Седмична почивка, която попада в две седмици, може да бъде отчетена през всяка
една от седмиците, но не и в двете.
Член 9
1. Чрез дерогация от член 8, когато водач придружава превозно средство, което е
транспортирано с ферибот или влак, и ползва нормална дневна почивка, тази почивка
може да бъде прекъсвана не повече от два пъти с други дейности с обща
продължителност не повече от един час. По време на такава дневна почивка водачът
следва да има достъп до койка или кушетка.
2. Всяко време, прекарано в пътуване до мястото на поемане на управлението на
превозното средство, попадащо в обхвата на настоящия регламент, или при завръщане
от такова място, когато превозното средство не се намира в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, не се
отчита за почивка или почивка в работно време, освен ако водачът не е на ферибот или
влак и има достъп до койка или кушетка.
3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното средство, което попада
извън обхвата на настоящия регламент, до или от превозно средство, което попада в
обхвата на настоящия регламент и което не се намира нито в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, се счита за
друга работа.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

 :D :D дерогации ,мерогации,че аз не знам кво значи тва бре,но според тва извлечение захапвам следното :
Работният ден на двойка е макс 30 часа,тоест бутаме по една шайбичка с колегата у газ и на следващата бръмчим деветчица или единайска за спорта и па така ,естественно нема да ви питам как се брой работната седмица.

Че си останем неук и тва си е. :'(


loshdancho

Дерогация е правно понятие, означаващо частична отмяна на определен закон.
Тоест,
член 8.паграф5.( Чрез дерогация от параграф 2 в рамките на 30 часа след края на дневната или
седмичната почивка водач, извършващ екипно управление, трябва да ползва нова
дневна почивка от поне девет часа. )
частично отменя праграф 2. (За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна почивка или седмична
почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка).
Когато си на Двойка парагаф 2 не важи.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 11 Ноември, 2012, 09:42:24
:D :D дерогации ,мерогации,че аз не знам кво значи тва бре,но според тва извлечение захапвам следното :
Работният ден на двойка е макс 30 часа,тоест бутаме по една шайбичка с колегата у газ и на следващата бръмчим деветчица или единайска за спорта и па така ,естественно нема да ви питам как се брой работната седмица.

Че си останем неук и тва си е. :'(

Не се прави така. Шайбите се сменяват на 24 часа. Работният ден на двойката е 21 часа и почивката е 9 часа. Което прави общо 30 часа.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Цитат на: admin - Неделя, 11 Ноември, 2012, 10:30:47
Не се прави така. Шайбите се сменяват на 24 часа. Работният ден на двойката е 21 часа и почивката е 9 часа. Което прави общо 30 часа.
Точно така! и когато направиш максимум 6 дни по 24часа трябва да почиваш..
Но това е максимумът, никой  не те кара да правиш максимума... ако искаш да имаш 45часа седмична почивка трябва да направиш по-малко така, че да ти остане време да почиваш 45 часа.
Една седмица има 168часа минус 45 часа почивка остават ти 123 часа, които да разпределиш като работа и дневни почивки.
Като последната дневна почивка можеш да удължиш до  седмична почивка.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Охххххх чеките са:
-начи оно шайбето ,че ше се вади на 24 часа е ясно,язека немам седмични та да ми свират дългосрочно,обаче на шайбето,че има драснато следното,примерно:
4,5 часа на разположение,4,5 часа карано,1 час паузица,4,5 часа на разположение,4,5 часа карано и до 24 часа остаа паузица неква от 5 часа,която никва не го играе,но си остава,ръгам друго шайбе и почвам 6 часа паузица та да сберем 11 часа дневна на двете(кой ,че я признае обаче,бем ли го) и след нови 19 часа от схемата от предишнио ден се получава,че шайбето сака да ми е 25-часово и тъй като не е,съответно го вадим на 24-ия час и ръгаме трето и то стана мармалад


loshdancho

Какво те спира да си извадиш шайбата и да сложиш нова за да имаш 9 часа почивка  (непрекъсната)?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.