• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

LKW

Цитат на: loshdancho - Неделя, 14 Юли, 2013, 18:21:45
  Все ме хвърляте в тъча с този Гринуич.
Давайте цитати  от регламента когато го споменавате.
И все си мисля, че времето  на тахографа, служебната бележка(Удостоверение за дейности) се отнасят към  времето на  държавата,  в която е регистриран камиона, лиценза и протокола за тахографа.
Айде сега да ме опровергаете с документация без ЕШК.

Данчо времето на дисплея на тахографа е времето на държавата в която е регистриран камиона , но времето по което работи самия тахограф е по Гринуич.Иначе всичко което е написал Минко е така.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Бриги Магнито

Kaкто е добре известно тва пет,шест,едно ич не ми е ясно и ,че отправя едно питане,та:
имам 4 работни периода,пауза 24,други 2 работни периода и отново пауза от 24 след ,което 6 работни периода последвани от пауза надхвърляща бая 45
Та въпроса ми е грешен ли съм или не ?

П.П. Ич не ми е зор за отговорите ,оти всичко е вече факт(тоест свирено),но ми е интересно нагазил ли съм у дълбокото по принцип
:)


Бриги Магнито



driver1

  В нарушение си. След 24 часова пауза започва нов седмичен рабонен цикъл и следващана пауза трябва да е не по-кратка от 45 часа а в твоя случай тя пак е 24 часа.

Бриги Магнито

Цитат на: driver1 - Четвъртък, 03 Октомври, 2013, 14:55:10
  В нарушение си. След 24 часова пауза започва нов седмичен рабонен цикъл и следващана пауза трябва да е не по-кратка от 45 часа а в твоя случай тя пак е 24 часа.
Че ти се доверим driver1,за туй едно голямо мерси от мен.
Айде па ако ме срешне нейде мечка,съвсем честно ,че мъцнем колко струва това удоволствие


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 03 Октомври, 2013, 13:53:40
Kaкто е добре известно тва пет,шест,едно ич не ми е ясно и ,че отправя едно питане,та:
имам 4 работни периода,пауза 24,други 2 работни периода и отново пауза от 24 след ,което 6 работни периода последвани от пауза надхвърляща бая 45
Та въпроса ми е грешен ли съм или не ?

П.П. Ич не ми е зор за отговорите ,оти всичко е вече факт(тоест свирено),но ми е интересно нагазил ли съм у дълбокото по принцип
:)

     Както обикновено, поне на мен ми е трудно да разбера! Смяташ от тръгването 144 (6х24) часа или в колкото часа си тръгнал и в толкова часа, само че предния ден да спреш (толкова максимално ти е седмицата). Ако си спрял преди края на седмицата за второто 24, тя ти е законна почивка. Ако не тогава си я брой от първата!


Цитат на: driver1 - Четвъртък, 03 Октомври, 2013, 14:55:10
  В нарушение си. След 24 часова пауза започва нов седмичен рабонен цикъл и следващана пауза трябва да е не по-кратка от 45 часа а в твоя случай тя пак е 24 часа.

     Това за чуване, съм го чувал! Ама не съм го чел! Няма наказания, за почивка. Дали не си работил или е почивка понякога може да си избереш кое 24 часа ти е по изгодно! Стига втората да в една седмица от началото 6х24 часа.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Бриги Магнито

Илчев нищо не смятам,просто си е как е написано по периоди,аз така ги броя или с други думи описаното от мен е общо събрано в 11 календарни дни и е спазено изискването за 90 часа за две седмици.

Сметки от типа 6 по 24 не влизат в моето творение поради факта ,че 12 работни периода по да кажем 9 часа каране прави 108 часа,а дефакто аз дали имам и 75 часа карано

Или с други думи казано за мен 24 часа не е мерило за работен период,за мен всяко карано последвано с пауза от 9 или 11 часа е работен период


Красимир Тодоров

Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 03 Октомври, 2013, 13:53:40
Kaкто е добре известно тва пет,шест,едно ич не ми е ясно и ,че отправя едно питане,та:
имам 4 работни периода,пауза 24,други 2 работни периода и отново пауза от 24 след ,което 6 работни периода последвани от пауза надхвърляща бая 45
Та въпроса ми е грешен ли съм или не ?

П.П. Ич не ми е зор за отговорите ,оти всичко е вече факт(тоест свирено),но ми е интересно нагазил ли съм у дълбокото по принцип
:)
Не си грешен. Това често го правя и аз. Компенсира се разликата в часовете до третата седмица след намалената седмична пауза. Тоест надявам се, че бая повече от 45

Бриги Магнито

Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 03 Октомври, 2013, 15:52:23
Не си грешен. Това често го правя и аз. Компенсира се разликата в часовете до третата седмица след намалената седмична пауза. Тоест надявам се, че бая повече от 45
120  ;) и мало више


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 03 Октомври, 2013, 15:32:27
Илчев нищо не смятам,...
Сметки от типа 6 по 24 не влизат в моето творение...

Или с други думи казано за мен 24 часа не е мерило за работен период,за мен всяко карано последвано с пауза от 9 или 11 часа е работен период

     Почти съм напълно съгласен, с шайби е малко по различно. Ако извадиш 7-8 шайби за една седмица, ще има поне учудени. А би следвало да е същото, това, че си сменил шайбата на 20 час или по-рано, не би следвало да променят факта, да спреш на 144 час.
     За такива неща най-много не обичам шайбите. Тук си карал 8,59 или 9,00 или 9,01. Спорно е с цифровия, няма две мнения!


Цитат на: driver1 - Четвъртък, 03 Октомври, 2013, 14:55:10
  В нарушение си. След 24 часова пауза започва нов седмичен работен цикъл и следващата пауза трябва да е не по-кратка от 45 часа а в твоя случай тя пак е 24 часа.

     Да допълня и пак да кажа, че е често срещано ЕШК. Както беше примера, ако за втори път спреш за 24 часа, коя да броим? Значи, ако в първата 24, по някое време "сложим", едни чукове за една минута. То тази която е втората си я броим - безспорно! Ако не прекъснем първата 24 и си смятаме втората сме в нарушение! Логично ли е?!

     Да те попитам, ако направим повече от 24 часа през седмицата 30 или 32 часа? Тогава какво, пак ли почваме нов период? В Регламента пише за компенсациите: Може да се добави към седмична - поне 66 часа, към нормална дневна 32 часа или намалена 30 часа.
     На тази логика, ако се случи да не работим 24, започваме нова седмица, ако я прекъснем с една минута - не започва, ако са 30 или 32 часа е компенсация и започва ли нова седмица!

     Сещам се един случай, при който прекъсването на почивката, през работния ден е по-различно. Почиваш 45 минути и чакаш нещо, ако след 45 минута я прекъсваш и започва нова правиш 15 минути и малко повече и тръгваш следващата може да е само 30 минути. Тогава е различно, не можеш тези над 45-та минута да си ги ползваш и да ги събереш с 30.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

abator

В регламента има дефиниция за седмица. Седмицата започва от 0:00 в понеделник и завършва в 24:00 в неделя. За този период трябва да имаш поне една пауза от 24 часа.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: abator - Сряда, 09 Октомври, 2013, 01:55:56
В регламента има дефиниция за седмица. Седмицата започва от 0:00 в понеделник и завършва в 24:00 в неделя. За този период трябва да имаш поне една пауза от 24 часа.

     Както и почивката през седмицата може да бъде отчетена в коя да е от седмицата (избираш си), но не и в двете. Драйвера, както почва нова седмица, не е в нарушение. Но не виждам да има проблем и при мен.

     Денонощие е 00,00 до 24,00. А в един 24 часов период, не можем да имаме повече от 9 часа (два пъти по 10 часа). Е, аз съм тръгнал новата седмица в 16,23 в неделя. Кога е моя 24 часов период?

П.П. Ако е удобно, прати ми телефона на лични, да се доразберем!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

abator

В Регламента няма дефиниция за денонощие. Има само за седмица. През седмицата не говорим за денонощия, а за работни периоди, което е различно. Един нормален работен период например е 21 часа(9 часа каране, 1 час почивка и 11 часа дневна почивка).

Имаш право да избираш в коя седмица да попада седмичната ти почивка само при определени условия. А именно да "захапва" по малко и от двете седмици.
Пример: Започваш седмична почивка в 0:00 в неделя и я приключваш в 21:00 в понеделник. Само в тоя случай може да избираш.

комбайнер

Цитат на: abator - Сряда, 09 Октомври, 2013, 12:12:42
В Регламента няма дефиниция за денонощие. Има само за седмица. През седмицата не говорим за денонощия, а за работни периоди, което е различно. Един нормален работен период например е 21 часа(9 часа каране, 1 час почивка и 11 часа дневна почивка).

Имаш право да избираш в коя седмица да попада седмичната ти почивка само при определени условия. А именно да "захапва" по малко и от двете седмици.
Пример: Започваш седмична почивка в 0:00 в неделя и я приключваш в 21:00 в понеделник. Само в тоя случай може да избираш.

Колега защо ми се струва, че се бъркаш нещо.
Седмицата е дефинирана от - до. Но това се отнася само и само за часовете на управление - седмични и съответно двуседмични.
А седмичната почивка може да е в сряда например. Само, че после си броим максимум 6 работни периода и отиваме в другата сряда.
И почиваме кога другите работят, готови сме в събота и неделя да работим ама няма на кого. Това е проблема. Та си гласиш по тази причина седмичната почивка да е в събота и неделя. И правиш една къса седмица от 1-2 дни, та да почиваш в събота и неделя.
Седмиците за нищо не се броят освен за компенсациите по седмичните почивки.







dimich87

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 09 Октомври, 2013, 09:43:38
     Денонощие е 00,00 до 24,00. А в един 24 часов период, не можем да имаме повече от 9 часа (два пъти по 10 часа). Е, аз съм тръгнал новата седмица в 16,23 в неделя. Кога е моя 24 часов период?

Е тука бъркаш. Може да се кара до повече в едно денонощие. Примерно в 00:00 се започва и се карат 9 часа с почивката се спира към 10:00. Прави се дневната почивка 11 часа и в 21:00 пак може да тръгнеш. До 24:00 има 3 часа каране. Което е 12 часа. Ако си с шайби може в 21:00 да си сложиш новата шайба и така да тръгнеш, а може и да спреш по някое време да смениш шайбата. По важно е да не се застъпи писането.

driver1

#284
Цитат на: комбайнер - Сряда, 09 Октомври, 2013, 20:13:19
Колега защо ми се струва, че се бъркаш нещо.
Седмицата е дефинирана от - до. Но това се отнася само и само за часовете на управление - седмични и съответно двуседмични.
А седмичната почивка може да е в сряда например. Само, че после си броим максимум 6 работни периода и отиваме в другата сряда.
И почиваме кога другите работят, готови сме в събота и неделя да работим ама няма на кого. Това е проблема. Та си гласиш по тази причина седмичната почивка да е в събота и неделя. И правиш една къса седмица от 1-2 дни, та да почиваш в събота и неделя.
Седмиците за нищо не се броят освен за компенсациите по седмичните почивки.

   Най-после един адекватен коментар! А всички други философи тук с разсъжденията си по темата само могат да объркат по-неопитни колеги. А пък и ако практикуват този начин направо са си късметлии, че досега не са им отрязали главата някъде.
  Няма да влизам в спорове и разяснения, само ще подчертая, че започването на седмицата в нощта на понеделник е условно - отнася се за отчитането на двуседмичните часове. Що се отнася до работните периоди на шофьора, то те са ограничени до 6 цикъла в 7 дневен период, който може да започва В ПРОИЗВОЛЕН ДЕН ОТ СЕДМИЦАТА. Колегите, които карат хладилни композиции добре знаят това - при тях се кара и в неделя и съответно междуседмичната почивка се прави в някой от делничните дни на седмицата.








driver1

#284