• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Широко разпространено е схващането (дори българските ДАИ) след шести ден и това се разбира като шесто каране спираш за седмична почивка. Добре, направил съм намалена почивка между 24 и 45 часа в момента на тръгване понеделник в 10.00 часа. Този ден карам какво карам, във вторник не карам – чакам за товар, чакам за резервация за ферибот, има забрана, чакам ,,наистина да дойде Европейският съюз" и т.н. Сряда ми е втори ден каране и карам. Четвъртък пак същото или съм на дълъг ферибот по-малко от 45 часа. Петък ми е трето каране, може и за събота да се разгледа, но да кажем в събота - четвърто, неделя - пето и понеделник - шесто и спирам за поне 45 часа!!! Нали такава е логиката след шесто каране седмична почивка?!
     Друг вариант: Пак съм тръгнал в понеделник в 10 часа в събота като карам и спирам задължително за седмична почивка. Съботата тръгвам в 8.00 карам 1-2 часа и започвам да чакам много дълго. Имам право на 9-ка и знам до 23.00 часа мога да работя и след време към 19.00-20.00 часа ме извикват и аз газ тръгвам бързо, по-късно установявам: ,,Ужас направил съм 9/11 часа почивка следователно започвам нов работен ден!" И то не какъв да е, а седми ден ,,изгорях" – нали? -  Да бях тръгнал малко преди да направя 9 часа!!!

     Та ако може да ми обяснят тези които след шесто каране спират за седмична почивка тези случаи?! Също така е интересно как се прилага при ,,двойка",  ,,номерът след шесто каране"?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

dimich87

ЦитатВ писмо от Европейската комисия до Leaseurope е посочено, че управлението на товарни и
пътнически превозни средства не попада в обхвата на Регламент (ЕО) № 561/2006, когато
водачът не участва в превоза на стоки или пътници като част от своите служебни задължения.
Двата основни акцента в тази информация са:
 водачите, които са назначени от дружества за отдаване под наем на превозни средства,
за да вземат и доставят — чрез управление по пътищата — празни превозни средства
или да преместват превозни средства между местни клонове за отдаване под наем,
механиците и техниците, които могат да прибират и доставят празни превозни средства
за ремонт или да карат празни превозни средства на годишен преглед.

В резултат на това, когато служителят на контролните органи преценява дали дадено превозно
средства попада в обхвата на Регламент (ЕО) № 561/2006, следва да се вземат предвид статутът
и дейността на водача.
Специално за тези случай, какви документи се изискват от механика при управление на товарен автомобил? Предстои ни пребиране на два камиона закупени от София до Русе. Камионите са в неизвестно състояние понеже са стояли 3-4 години. Единия има проблем със съединителя и най-вероятно аз ще го управлявам при дърпане.

dimich87


Mystang

Аз да го напиша по просто.Имаш 6 дни да караш или почиваш(по малко от 45 часа) след като си тръгнал от голяма почивка.Не 6 карания а 6 дни.Тръгнал си понеделник 10 часа можеш да се шматкаш напеед назад до 10 часа в неделя(ако няма забрана)

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: dimich87 - Четвъртък, 04 Септември, 2014, 20:50:43
Специално за тези случай, какви документи се изискват от механика при управление на товарен автомобил? Предстои ни пребиране на два камиона закупени от София до Русе. Камионите са в неизвестно състояние понеже са стояли 3-4 години. Единия има проблем със съединителя и най-вероятно аз ще го управлявам при дърпане.

     При всички случаи, ако е с тахограф е задължително да има карта или шайба при движение. Освен в случаите когато попада извън обхват, тогава е допустимо движението без карта/шайба. В твоят случай смятам е необходимо да сложиш шайба по време на придвижването, като не е необходимо да доказваш дейност 28 дена назад. Дори има вариант на шайбата се пише "сервиз" и дори не се сменя. Последното само съм чувал, може да не е вярно!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

dimich87

Във фирмата старите шофьори хвърлят шайби и пишат бележки, казват че нямат проблеми с това че няма история на шофьорите на превозното средство. Новите шофьори се вманиячават. Трябваше да дръпнем един камион за да го запалим, че няма стартер. Щели сме да му разбутаме времето. И след 15 мин запали камиона и отиде да си закача ремаркето. Върна се с композицията и почна да си прехвърля багажа, после дойде да се обяснява къде може да си спре личната кола. На колагата ми му кипна и го изгони да си търси другаде място за спиране, щото не можел да остави ключове за колата си.
Същия изомруд се скара и с шефа, че не можел да смени шайбата и да почне да кара преди да изтече шайбата. Тръгна в 11 сутринта с нова шайба, карал е и спира за почивка. Сутринта в 9 по телефона шефа му вика да слага новата шайба и да кара, а изомруда не можел да сложи шайба преди 11.

loshdancho

Цитат на: dimich87 в Четвъртък, 04 Септември, 2014, 20:50:43
Специално за тези случай, какви документи се изискват от механика при управление на товарен автомобил? Предстои ни пребиране на два камиона закупени от София до Русе. Камионите са в неизвестно състояние понеже са стояли 3-4 години. Единия има проблем със съединителя и най-вероятно аз ще го управлявам при дърпане.


Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 06 Септември, 2014, 19:23:34
    При всички случаи, ако е с тахограф е задължително да има карта или шайба при движение. Освен в случаите когато попада извън обхват, тогава е допустимо движението без карта/шайба. В твоят случай смятам е необходимо да сложиш шайба по време на придвижването, като не е необходимо да доказваш дейност 28 дена назад. Дори има вариант на шайбата се пише "сервиз" и дори не се сменя. Последното само съм чувал, може да не е вярно!
.
Та по темата.. Не му се водете по акъла на Илчев.  Ще си патите.   Всичко , което казва е ЕШК.
Шайба  не се слага. Нямаш лицензиран тахограф, нямаш, трудов  договор на името шофьора издадено от собственика на камиона, нямаш договор за наем, въобще нямаш нищо. Въз основа на какво ще сложиш шайба.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kickerlike

Може ли някой да ми каже , че мнения по пътищата всякакви , а не ми се рискува , така:
Спрял съм събота 12.00ч и съм тръгнал понеделник 02.00ч 38ч пауза карал съм до сряда и пак имам 36ч пауза , днес съм спрял за седмична почивка която според мен задължително трябва да е не по малко от 45ч. ?
Другото което ми казват , че след 2рите 36ч мога да карам 6 дни ... , но тъй като ме хваща забрана и пак , ако тръгна след забраната пак няма да имам 45ч.
Та мога ли да направя пак по малко от 45ч или не?


ПС. Ако някой е разбрал какво питам може да пише и на лично бирата е от мен.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: kickerlike - Събота, 08 Ноември, 2014, 17:38:49
Та мога ли да направя пак по малко от 45ч или не?

ПС. Ако някой е разбрал какво питам може да пише и на лично бирата е от мен.

     След намалена седмична почивка, задължително се прави нормална. Единствено, ако преди тези 36 часа имаш по-малко от 6 дни от последната 45 часова.
     Това е в случай, ако пренебрегнеш мнението на Крайната инстанция, инак чакай докато той ти отговори или прати някъде!
Цитат на: loshdancho - Вторник, 09 Септември, 2014, 18:31:26
... Не му се водете по акъла на Илчев.  Ще си патите.   Всичко , което казва е ЕШК.

     Или разтълкувано: Ако се съгласиш с мен и направиш 45 часа "ще си патиш"!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Mystang

След всяка намалена седмична не можеш да правиш друга.И имаш 3 седмици да я компенсираш с почивка от 69 часа.

kickerlike

Цитат на: Mystang - Събота, 08 Ноември, 2014, 18:14:27
След всяка намалена седмична не можеш да правиш друга.И имаш 3 седмици да я компенсираш с почивка от 69 часа.
Точно така го знам и аз и така карам , мерси и на Двамата за бързите отговори.

bobikat

А не може ли тези 24 часа да се компенсират с намалената дневна почивка от 9 часа? Поне аз така разбирам 561. Правиш 24, после 45, после през седмицата 9+24 и пак 24.

driver1

Цитат на: bobikat - Събота, 08 Ноември, 2014, 18:35:31
А не може ли тези 24 часа да се компенсират с намалената дневна почивка от 9 часа? Поне аз така разбирам 561. Правиш 24, после 45, после през седмицата 9+24 и пак 24.

    Колега, ти нов Регламент ли си измислил?  ;D
    Едното е намалена СЕДМИЧНА почивка, а другото е намалена ДНЕВНА! Това са различни неща и не можеш да ги смесваш.
    Според Регламент 561 намалената СЕДМИЧНА почивка се компенсира с разликата между 24 и 45 часа не по-късно от третата седмица.
    Намалената ДНЕВНА почивка не се компенсира. Тя може да бъде до 3 пъти в една работна седмица, като общия сбор на работните часове не може да надхвърля 56.

bobikat

В чл.8, т.7 се казва, че:
Всяка почивка, ползвана като комненсация за намалена седмична почивка, се включва към друга почивка от поне девет часа.
При нас 9 часа е само намалената дневна. Може би последното не трябва да е 24 а 45. Като тези 24 (компенсацията) се вземат с 9-та между предните 45. Ако съм в грешка, поне като по-компетентен те моля да ми разясниш.

driver1

Цитат на: bobikat - Събота, 08 Ноември, 2014, 19:20:59
В чл.8, т.7 се казва, че:
Всяка почивка, ползвана като комненсация за намалена седмична почивка, се включва към друга почивка от поне девет часа.
При нас 9 часа е само намалената дневна. Може би последното не трябва да е 24 а 45. Като тези 24 (компенсацията) се вземат с 9-та между предните 45. Ако съм в грешка, поне като по-компетентен те моля да ми разясниш.


   Нищо не разбрах от въпроса ти и затова не мога да отговоря. Това, което знам по темата съм го написал по-горе. Ако колеги са те разбрали какво питаш, вероятно ще ти кажат какво мислят.


ruskov

Как ще тръгваш в 2 часа,ти да не работиш във фурна за хляб.Нощен труд плащат ли? :) ???

ruskov