• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

bobikat


bobikat


МИНКО ИЛЧЕВ

     В този пример:
Цитат на: kickerlike - Събота, 08 Ноември, 2014, 17:38:49
38ч пауза карал съм до сряда и пак имам 36ч пауза...

     При направени 38 часа, до 45 остават 7 часа. Прикрепени към деветка са 16 към нормална дневна 18 часа или към седмична 52. Има 36 часа общо почивка през седмицата, ако може да се смята за намалена с 16 часа е направил компенсация и ако предната намалена почивка е била 25 часа с останалите 20 час компенсира и тях. Най-много при направени точно 24, остават 21 часа за компенсиране от една намалена почивка.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Красимир Тодоров

Минко, все ми се струва, че няма пауза 35 часа, има 24 или 45. Та пича може да е правил 35, ама му се зачитат 24 и се компенсира разликата до 45.. Натам останалото дето си писал е вярно.

driver1

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 10 Ноември, 2014, 12:09:44
Минко, все ми се струва, че няма пауза 35 часа, има 24 или 45. Та пича може да е правил 35, ама му се зачитат 24 и се компенсира разликата до 45.. Натам останалото дето си писал е вярно.

    Краси, не е така. Компенсира се РАЗЛИКАТА от реално направената седмична почивка до 45 часа.

Boroman21

Правилно колега,  часовете направени като компенсация трябва да са след минимална дневна пауза(9часа или 11ч норюална). Това 24 ч е минималната седмична пауза,  всико под 45ч е намалена а всичко над е компенсиране или просто пауза ако няма какво да наваксваш.

bobikat

След като има хора, съгласни, че 24 или колкото са там остатъка се прибавят към 9 часа, пак ще си задам въпроса. Ще гледам да съм максимално точен и ясен.
Седмица 1: Правиме 56 часа шофиране + 24 седмична
Седмица 2: Правиме 44 часа шофиране + 45 седмична
Седмица 3: Правиме 40 часа шофиране + 9 намалена дневна със 24 часа компенсация, и... Пак намалена седмична от 24 (това в третата седмица, след като вече сме си взели компенсацията)
Седмица 4: Остатъка до 90 ч (не ми се смята, ако има възможност) и пак 45 часа
Седмица 5: Пак се взима компенсацията през седмицата и пак се прави 24 намал. седмична....
Относно казуса на колегата с 2-те 36-ци, мисля, че в рамките на 2 седмици трябва да си ги вземе тези 45  нормална седмична, или в рамките на 11 периода на шофиране, или как се водят там. Едната нормалната седмична задължитено си остава 45. В смисъл, след 2-та 36-ца ако може да направи 45 и да почне на чисто. Дори да приемем, че преди първата 36 е имал 45, то първата 36 е намалена седмична, а с втората 36 компенсира първата 36 (намалената), така, че, след 36-те трябва да направи 45. А ако преди първите 36 няма 45, и в рамките на 2 седмици с тези 2 по 36 не направи 45 е изгорял.

Красимир Тодоров

Цитат на: driver1 - Понеделник, 10 Ноември, 2014, 12:30:27
    Краси, не е така. Компенсира се РАЗЛИКАТА от реално направената седмична почивка до 45 часа.
Дано да си прав, много ми се ще, понеже сега карам именно така - една седмица до петък, другата до събота и все не компенсирам достатъчно по моето правило, както си го знам... Ако си прав - екстра. Но все ми се струва..... :)

godji

Цитат на: bobikat - Понеделник, 10 Ноември, 2014, 15:23:39
След като има хора, съгласни, че 24 или колкото са там остатъка се прибавят към 9 часа, пак ще си задам въпроса. Ще гледам да съм максимално точен и ясен.
Седмица 1: Правиме 56 часа шофиране + 24 седмична
Седмица 2: Правиме 44 часа шофиране + 45 седмична
Седмица 3: Правиме 40 часа шофиране + 9 намалена дневна със 24 часа компенсация, и... Пак намалена седмична от 24 (това в третата седмица, след като вече сме си взели компенсацията)
Седмица 4: Остатъка до 90 ч (не ми се смята, ако има възможност) и пак 45 часа
Седмица 5: Пак се взима компенсацията през седмицата и пак се прави 24 намал. седмична....
Относно казуса на колегата с 2-те 36-ци, мисля, че в рамките на 2 седмици трябва да си ги вземе тези 45  нормална седмична, или в рамките на 11 периода на шофиране, или как се водят там. Едната нормалната седмична задължитено си остава 45. В смисъл, след 2-та 36-ца ако може да направи 45 и да почне на чисто. Дори да приемем, че преди първата 36 е имал 45, то първата 36 е намалена седмична, а с втората 36 компенсира първата 36 (намалената), така, че, след 36-те трябва да направи 45. А ако преди първите 36 няма 45, и в рамките на 2 седмици с тези 2 по 36 не направи 45 е изгорял.
http://yonitrate.info/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/%D0%A2%D1%8A%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%A0-561.pdf

Чети още малко ! В нарушение си -  56+44 = ?  :)  И още нещо - каква е тази компенсация след като след нея пак ползваш намалена седмична почивка , която пак трябва да компенсираш ! Не трябва ли компенсацията да се ползва в комбинация със нормална седмична почивка ;)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

bobikat

Цитат на: godji - Понеделник, 17 Ноември, 2014, 21:05:06
http://yonitrate.info/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/%D0%A2%D1%8A%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%A0-561.pdf

Чети още малко ! В нарушение си -  56+44 = ?  :)  И още нещо - каква е тази компенсация след като след нея пак ползваш намалена седмична почивка , която пак трябва да компенсираш ! Не трябва ли компенсацията да се ползва в комбинация със нормална седмична почивка ;)
Благодаря ти за отговора. Чел съм го 1-2 пъти, но там, ако си забелязал, споменават, че е възможно и да направиш 58 без да си в нарушение! А, дали е така? Правописна грешка беше 44, исках да напиша 34. Едно не мога да разбера. През две последователни седмици. Това ще рече примерно седмици:
Вариант 1 - 1+2, 2+3, 3+4, 4+5, 5+6, 6+7...  (и тук трябва да имаме 90 часа шофиране + две по 45), или
Вариант 2 - 1+2, 3+4, 5+6, 7+8... и тук трябва да имаме 90 часа шофиране + две по 45 часа. Ако е вариант 1, то тогава май между 24 и компенсацията + 9 часа май ще трябва да имаме две последователни по 45. И тогава ще можем да правим 24 пак.
П.С. Ако наистина пиша неразбираемо, май ще се наложи да почакам до курса по проф. компетентност.
П.С.2
ЦитатСедмичната почивка съгласно определението в член 4 може да бъде нормална
седмична почивка с продължителност от най-малко 45 часа или намалена седмична
почивка с продължителност от най-малко 24 часа (но по-малко от 45 часа).
Водачът трябва да започне седмичната си почивка най-късно 144 часа (6 X 24 часа)
след приключването на предходната отговаряща на изискванията седмична почивка.
През всеки две последователни ,,фиксирани седмици― (понеделник — неделя) водачът
трябва да ползва (или да започне):
 две нормални седмични почивки (минимум 45 часа), или
 нормална седмична почивка (минимум 45 часа) и намалена седмична почивка
(минимум 24 часа).

славее

Цитат на: Красимир Тодоров - Събота, 15 Ноември, 2014, 16:36:01
Дано да си прав, много ми се ще, понеже сега карам именно така - една седмица до петък, другата до събота и все не компенсирам достатъчно по моето правило, както си го знам... Ако си прав - екстра. Но все ми се струва..... :)

До края на третата седмица би трябвало да си компенсирал почивката дето си съкратил със съботната смяна......а ти точно обратното пак съкращаваш :D :D :D :D :D :D :Dклин,клин избива :D :D дано бъркам :D

driver1

Цитат на: славее - Вторник, 18 Ноември, 2014, 22:27:02
До края на третата седмица би трябвало да си компенсирал почивката дето си съкратил със съботната смяна......а ти точно обратното пак съкращаваш :D :D :D :D :D :D :Dклин,клин избива :D :D дано бъркам :D


    Не бъркаш. Точно това казвам - до края на ТРЕТАТА седмица след ползването на НАМАЛЕНА седмична почивка следва да се компенсира с разликата от почиваните часове.
     Тук трябва да се отбележи, че тази компенсация никъде не се прави и аз не съм чул колега да е санкциониран. Но винаги има първи път... ;D
     Масовата практика е едната седмица - 24-36 ч. пауза, следващата - 45 ч. и после отново 24-36 ч.

loshdancho

Щом съм София компенсирам яко, дори да няма нужда.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Красимир Тодоров

Добре де, признавам си не съм прав.
Оня ден даже ми се обади нашия приятел Рошко, да ми каже че не съм прав и се компенсира само разликата примерно 5 часа... Разбрах го, макар да не се сещам за текста от регламента как е казано точно.
Но нема значение, важното е че научих нещо ново.
Драйвъра е прав, макар, че едно време в Испания теглех ремаркетата на Салват, та там карахме па само на 36 часа, нямаше 45. И глобата е минимална, ако изобщо го направят на въпрос. Беше ни дал 135 евро точно за тая глоба.

driver1

Цитат на: Красимир Тодоров - Петък, 21 Ноември, 2014, 11:39:17
Добре де, признавам си не съм прав.
Оня ден даже ми се обади нашия приятел Рошко, да ми каже че не съм прав и се компенсира само разликата примерно 5 часа... Разбрах го, макар да не се сещам за текста от регламента как е казано точно.
Но нема значение, важното е че научих нещо ново.
Драйвъра е прав, макар, че едно време в Испания теглех ремаркетата на Салват, та там карахме па само на 36 часа, нямаше 45. И глобата е минимална, ако изобщо го направят на въпрос. Беше ни дал 135 евро точно за тая глоба.



       Краси, едно време задействах ТИР-карнета на Nickelsdorf, тръгвах от там и спирах в София! А на излизане от България започвах да спазвам някакви часове едва след влизането във Австрия. В Англия също не спазвахме много-много. Още повече, че за 11г. непрекъснато пътуване до там, съм спиран за проверка общо 3 (три) пъти! А в два от тези случая акцента на проверката беше теглото. Но това беше във времето на тахошайбите и преди въвеждането на Регламент 561. Сега е друго. Поне при мен е така - докато карам се занимавам с това, да пресмятам непрекъснато колко километра ще измина спрямо оставащото ми време за шофиране и съответно - до къде ще мога да стигна за деня в зависимост от държавата.
     А може да се окаже, че сме работили по едно и също време за Jose Salvat. Аз работих за Ирун-ския им офис от 20005 до 2008 г.  ;)

jeffrey

Едно време явно е било друго , някои испански ченгета даже се заяждат за 24-часовата почивка  не е признават . За това си правя всеки път 45 и хич не ми е еня ;)

jeffrey