• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

SOLAR

Цитат на: dido_9104 - Събота, 14 Януари, 2017, 14:02:19
Тоест само карането смятам без товарене или разтоварване, защото има 3 режима на тахографа най-вдясно е легло (почивка) посредата тварене разтварване и най-вляво са два кръстосани чука, в каква позиция се изважда шайбата аз карам на средно положение и в най-вляво където са тия чукчета я свалям след завършване на деня

dido_9104, в случай, че имаш сбор от 6 h каране+работа, трябва да се направи пауза 30 мин, след това остатъка от карането до 4.30 h и отново 30 мин. пауза. Това правило е от Кодекса на Труда и важи във всички страни от EU. Ако си направил 45 мин. пауза след 6 часовия сбор, може да караш нови 4.30 h.
Останалото е както го описват колегите.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

SOLAR


dido_9104

[/color][/font]
Цитат на: SOLAR - Събота, 14 Януари, 2017, 16:11:38
dido_9104, в случай, че имаш сбор от 6 h каране+работа, трябва да се направи пауза 30 мин, след това остатъка от карането до 4.30 h и отново 30 мин. пауза. Това правило е от Кодекса на Труда и важи във всички страни от EU. Ако си направил 45 мин. пауза след 6 часовия сбор, може да караш нови 4.30 h.
Останалото е както го описват колегите.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Ако както първият път съм направил 6 часа каране+работа и направя 30 минути пауза то пак 4:30 ли мога да карам+работя. И евентуално като ги направя мога ли да продължа с почивка 0,45 + 3,15 каране+работа допълнителни часа за да стигна 15 за деня и трябва  ли да правя пауза преди тези 3,15 (колко най малко пауза мога да правя преди тях ) Благодаря!!
пример
6ч каране+работа + 0:30 пауза + 4:30 каране+работа+ 0,45 пауза+3,15 = 15ч край на работа почивка 9ч                   

или тогава трябва да следя да не надвиша общото време на шофиране от 10 часа

1 мога ли първата почивка която трябва да се направи за тези 6 часа от 30 минути да я направя помежду 6-тич час примерно на 3-тия правя 15 минути и след още 2,45 мин правя 15 тоест да не са налага след 6 час да спра (за 30) а направо да продължа или е задължително след 6-тия час да спра и да направя 30 мин

(15 часов работен ден)

dido_9104


micyri

Колега не мога да разбера какво целиш с тези въпроси.По бързо да се прибереш в къщи ли?
Твоя пример е много относителен!
Съобразявай се с часовете за каране ,а не с часовете за работа! И така ще ти е по лесно и да смяташ .

dido_9104

Просто не знам как да си подредя паузата колко да карам колко пауза

micyri

Цитат на: dido_9104 - Събота, 14 Януари, 2017, 19:13:28
Просто не знам как да си подредя паузата колко да карам колко пауза
По просто не знам как да ти го обесня.
На 4:30 ч. каране(само каране) трябва 46 мин. пауза.Паузи не се правят на рампи до като те товарят или разтоварват,дори да си в кабината.Някой ако много бързат си ги правят.След това още 4:30ч. каране и още една пауса от 46мин. и после още един час може да караш до 10-ка.

SOLAR

Цитат на: dido_9104 - Събота, 14 Януари, 2017, 17:06:52
Ако както първият път съм направил 6 часа каране+работа и направя 30 минути пауза то пак 4:30 ли мога да карам+работя. И евентуално като ги направя мога ли да продължа с почивка 0,45 + 3,15 каране+работа допълнителни часа за да стигна 15 за деня и трябва  ли да правя пауза преди тези 3,15 (колко най малко пауза мога да правя преди тях ) Благодаря!!
пример
6ч каране+работа + 0:30 пауза + 4:30 каране+работа+ 0,45 пауза+3,15 = 15ч край на работа почивка 9ч             
или тогава трябва да следя да не надвиша общото време на шофиране от 10 часа

1 мога ли първата почивка която трябва да се направи за тези 6 часа от 30 минути да я направя помежду 6-тич час примерно на 3-тия правя 15 минути и след още 2,45 мин правя 15 тоест да не са налага след 6 час да спра (за 30) а направо да продължа или е задължително след 6-тия час да спра и да направя 30 мин
(15 часов работен ден)

dido_9104, Прочети правилно първото ми изречение.
пример:
3h каране + 3h работа - задължително 30 мин. почивка. След това 1.30h каране т.е. сбора каране е 4.30h и отново 30 мин. почивка. Така след 4.30h каране имаш сборно повече от 45 мин. пауза. След това 4.30 h каране, 45 мин почивка и накрая каквото ти остане каране до 9 или 10 h каране за цикъла. Това също може да се разкъса на работа/почивка спазвайки горната част на примера.
пример 2:
3h каране + 3h работа - 45 мин. пауза и тогава можеш да караш нови 4.30h без прекъсване. След това караш до 9 или 10h до края на цикъла.
Цикъла е 24h като 11h от тях са пауза или до три пъти в седмицата до 9h пауза (както ти се интересуваше ДО 15h работен ден).

Цитат1 мога ли първата почивка която трябва да се направи за тези 6 часа от 30 минути да я направя помежду 6-тич час примерно на 3-тия правя 15 минути и след още 2,45 мин правя 15 тоест да не са налага след 6 час да спра (за 30) а направо да продължа или е задължително след 6-тия час да спра и да направя 30 мин

Да може и така, но не по-малко от 15 мин. пауза. След 3-тия 15 мин. и след още 3h -15 мин. пауза, а след това се съобразяваш с първия пример. По същия начин може да се "разкъсат" часовете на работа/каране и след това.
Но винаги спазвай правилата :
1.След сборно 6h работа +каране минимум 30 мин почивка.
2.След сборно 4.30h каране - 45 мин. пауза
(като винаги втората пауза трябва да бъде минимум 30 мин.)
Надявам се да съм го обяснил разбираемо. Ако е по-сложно за разбиране -питай. Няма глупави въпроси!  ;)



ЛЕКИ ПЪТИЩА !

latzi

В тоя регламент написано ли е некъде, че като поставиш картата в тахографа преди да потеглиш требва  минимум 10 мин. да си на чуковете. Аз никъде не открих такова изискване. Просто като се постави картата трябва (поне аз) веднага да превключиш на чуковете и като си готов или ти зареди да потеглиш.

Изпратено от моят SM-G389F с помощта на Tapatalk
Челно с 70!

Boroman21

Не , като зареди газ и никакви чукове или тесли.

latzi

Аха. Значи колегата на милиционер е попаднал. Иначе му е казал че глобата е 25 евро за всеки отделен ден. И му е давал да чете ама на немски. На курсовете за квалификация се е учило това. Да не е па и неква новост.  Но и самото зареждане требва да е на чуковете.
Челно с 70!

Boroman21

Принципно  ченгето е право , ама смисъла е друг малко . Така както си го обяснил нямаш нужда от чукове но ако пътуваш за да получиш камиона в София а ти си от Перник времето прекарано в пътуване не се счита за пауза а в "очакване" .
Или ако си от Перник а фирмата ти е от София но камиона се намира на Враца времето за пътуване от седлището на фирмата (София) до камиона също не е пауза.
Най-вероятно за това се отнася , иначе картата може да я заредиш на пауза и веднага след това да тръгнеш или продължиш паузата.
При всяко вадене на картата трябва след това да се описва какво се е случвало по времето когато картата е извън тахото с въвеждане на времеви отрязък и съответно действие/символ.

Я кажи каква е случката по-подробно и го дай тоя член по глобата .

Hristo Lishev

Не, смисълът на това е, че трябва да направиш "предполетна" подготовка и оглед на композицията, преди да потеглиш, а това според Регламента се води работа и трябва да си на чукове. Инак багаджията или там който и да е изедник смята, че не си го направил, щом не е регистрирано. Аз например винаги сутрин оглеждам щателно композицията, но не слагам чукове, след като стартирам работния ден.

latzi

Глоба не е писана. Разминал се е с предупреждение. Но мен лично ме дразни защо не по малко от 10мин. Поставям картата  слагам на чукове и за три минути оглеждам композицията. Оти треба после още 7минути да тъпеем в кабината. По какъв критерии са измислени тия 10мин. Те тва ме яде.
А иначе по време на работа меним камионите и куката се заяло защо като сложи картата в другия камион не е изчекал те тия 10 мин на чукове. Там ръчно му оказваш що си прил в липсващото време.

Изпратено от моят SM-G389F с помощта на Tapatalk
Челно с 70!

micyri

За такова  нещо никой немски полицай няма да ти напише глоба!
Тези действия с 10-30мин.си е практика в Германия от шофьорите,почти всеки шофьор работи на час ,отделно всеки един идвайки на работа(влизайки в камиона),първата работа е да постави картата в тахото на чукове.След което отива до офиса за кафе,да си види плана за деня и пр.При случай когато е спал в камиона след като стане,следват 15 -30 мин.  чукове wc,закуска и тръгване.
Това се прави не за да се види композицията само,а ако (не дай си боже) в гаража , на паркинг се случи инцидент,той да бъде квалифициран като трудова злополука ,а не битова.Показанията от картата доказват ,че работника е бил в работен процес.
Но понеже бг шофьор е свикнал все да бърза,защото диспонента му е задал план или е на километър,това  му се вижда странно.

Boroman21

Хем работен процес па хем е на закуска или друса крушата , и немчорлята са му измислили калема ама нас ни кълчат за глупости само.

loshdancho

Точно тъй, Ханс е хитра гад, дори да се пореже при бръснене иска да мине за трудова злополука.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.