• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

майн рид

Със този регламент , вече 12 исет ГОДИНИ не можем се справим за това ще го променят  ?

Колега Загорчев никаде във регламента не е КАЗАНО за колко време можеш да направиш тези шест Работни дни .
Максималният е шест / Двадесет и четири часови / периода  от последната седмична почивка !

л л Това знам от опит  това ти казвам !!!
Не позволяваи на магаретата да ви четат
конскоо

майн рид

Не позволяваи на магаретата да ви четат
конскоо

Dilyan_Zagorchev

Баце,къде видя това да е мое твърдение.Споделям патилата на колега,който е глобен във Франция за това

Dilyan_Zagorchev


loshdancho

Като не е чел...може да го глобят и за това, че тахото не му показва френското време.
Има случай на глобен, за такава глупост във Италия....смятайте. :D
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Nachinaesht

Колеги имам следния казус. Карал съм три дни от понеделник до сряда. Четвъртък и петък почивам. В събота тръгвам на двойка и се прибирам в четвъртък следобяд. До тук мисля, че всичко е наред. Обаче в петък без да се усетя че ми става седми пореден ден карам камиона на мивка. После почивам три дни. Проблем ли е?

Boroman21

Цитат на: Nachinaesht - Понеделник, 23 Юли, 2018, 16:01:00
Колеги имам следния казус. Карал съм три дни от понеделник до сряда. Четвъртък и петък почивам. В събота тръгвам на двойка и се прибирам в четвъртък следобяд. До тук мисля, че всичко е наред. Обаче в петък без да се усетя че ми става седми пореден ден карам камиона на мивка. После почивам три дни. Проблем ли е?
Сам си си отговорил , почваш 7 ден. Проблем е .

krasisof

Цитат на: Nachinaesht - Понеделник, 23 Юли, 2018, 16:01:00
Колеги имам следния казус. Карал съм три дни от понеделник до сряда. Четвъртък и петък почивам. В събота тръгвам на двойка и се прибирам в четвъртък следобяд. До тук мисля, че всичко е наред. Обаче в петък без да се усетя че ми става седми пореден ден карам камиона на мивка. После почивам три дни. Проблем ли е?

Принципно се говори за 6/ 24ч периода. Може в това време и 10 каране да правиш. Чист 7ми ден след като изтече този период принципно е нарушение особенно в Унгария напр. Другаде е по-друг начин.

juli76

Колеги мога ли да стартирам нов работен ден след като съм карал само 15мин. и направил пауза 11часа след това.Това става след 45 часова пауза.

Hristo Lishev

Ако не си приключил работния ден за понеделник преди тези 11 часа пауза, ти се води почивка по време на работа, а не редовна почивка след първи 24-часов период на работа.

Koci

Цитат на: Hristo Lishev - Вторник, 23 Октомври, 2018, 07:13:40
Ако не си приключил работния ден за понеделник преди тези 11 часа пауза, ти се води почивка по време на работа, а не редовна почивка след първи 24-часов период на работа.

Не съм на 100% съгласен. Почивката си е почивка, а слагане на начало и край дори не е регламентирано. Има тахографи като направиш 9 ч и ти дават да караш без да се интересуват за начало/край. Почивка има и ако не е планирана и не е сложил край може да има глоба затова (начало/край), не че няма почивка.
А дали има глоби за това? Май бях чел на територията на Испания не сложил край и регион 1001 евро. Някой въобще не слагал и в Белгия го глобили малко 25 евро, ама за всеки път 2х28х25 евро. С някой говорих и той слагал само едното и е имало спор с контролата, че като е спрял камионът не се е движил и картата не е вадена, където спреш там тръгваш. Не помня имало ли е глоба, но до 200 евро да е била.
За друг път за да не рискуваш след 15 минути каране и 11 часа почивка слагаш край и почиваш още 9 часа и си бетон.

juli76

То хубаво но като си в фабриката и имаш час за товарене а онези не са готови със стоката и не знаят кога точно как да постъпи човек,ако няколко пъти ходи и пита и онези му казват ела пак след час след 3 и тн...В един момент ще се окаже че нито пауза си направил нито имаш работен ден.А след това се налага да шофираш.Затова недай Боже ако ме проверят ще се измъквам с твърдението че съм забравил да дам край държава и каквото стане...

Boroman21

Метни 100-200€ на таблото и ги дръж тама месец . Паузата си е пауза и без да си въвеждал нещо .

hetfield

Трябва да се чете. Сега ще кажа, аз лично какво правя, то така го пише и в книгите, че трябва да се прави , когато стоката не е готова и ми казват да отивам през час-два да проверявам. Значи при 1-вото отиване в офиса на фирмата и заявяване от тяхна страна , че трябва да чакам поставям тахографа на "на разположение", защото съм на разположение, а не в пауза при която свободно разполагам с времето си. Когато дойде време да отида да проверя отново какво става със стоката поставям тахографа на "друга работа", реално в този момент извършвам друга работа и така по този начин на работа, никога не съм изпадал в такова положение, уж почивам ама всъщност изобщо да не почивам.  ;)

Hristo Lishev

Колегата hetfield най-точно се изрази, като под термина "друга работа" аз рабирам "чукове". Така си тече работния ден, водачът с нищо не е виновен, за да обира негативите от несъбрана стока в логистиката и после от офиса да кажат: "Ааа, ето, имаш пауза, карай". Чувал, съм, ама саааамо съм чувал по паркинзите, никога не съм го правил ( ;D), че някои колеги просто размърдват композицията през няколко часа, да не се натрупват много непрекъснати.

ПП: Аз лично, никога, ама никога не забравям да си приключа работния ден и след това да го стартирам, всичко се записва в тефтера точно, като в Испания с правилния регион, оправдания нямаш, табелите са големи колкото муцуната на влекача, има ги и на аутопистите, и на неплатените пътища.

Koci

Цитат на: Hristo Lishev - Сряда, 24 Октомври, 2018, 21:10:58
Колегата hetfield най-точно се изрази, като под термина "друга работа" аз рабирам "чукове". Така си тече работния ден, водачът с нищо не е виновен, за да обира негативите от несъбрана стока в логистиката и после от офиса да кажат: "Ааа, ето, имаш пауза, карай". Чувал, съм, ама саааамо съм чувал по паркинзите, никога не съм го правил ( ;D), че някои колеги просто размърдват композицията през няколко часа, да не се натрупват много непрекъснати.

Много си прав. Като си чакал цял ден не значи, че си почивал. Дори много е добре да се " наложи" преместване и да започне да тече денят. Щото чакай, чакай и се сетят вечерта и давай имаш 15 часа напред. Но посока към България може да се прежали човек.

Dilyan_Zagorchev

Много хубави разсъждения,колега,няма що.В Унгария няма да те пожалят ако те спипат

Dilyan_Zagorchev