• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Koci

Цитат на: Dilyan_Zagorchev - Понеделник, 29 Октомври, 2018, 20:03:30
Много хубави разсъждения,колега,няма що.В Унгария няма да те пожалят ако те спипат

Много рано ти се е доспало! Сериозно ли видя, че някъде призовавам да се нарушава??? Последните няколко публикации единственото нарушение което се обсъжда  е не поставяне край. И е много възможно да бъде глобен, но затова, а не че няма дневна почивка. Против съм когато има формална почивка - тахографът пише почивка, а реално няма такава и водачът е бил в очакване за започване. И затова когато си към България може да се ползва напълно законната почивка (и тя е законна дори в Унгария) и да се прибереш или да използваш оправданието и да си пиеш пиенето на "спокойствие".

Koci


juli76

Въпрос,вчера трети работен ден след разтоварване не можаха да ми намерят товар и направих 24.Знам че се брои празен ден но се прибавя към останлите дни ,и все едно е четвърти.Днес малко след 24-ия час ми пуснаха адрес и реших да се придвижва до него защото прецених че утре може и да не ми стигне времето за управление до товарния и от там до ферибота за който имам резервация вечерта.Мисълта ми е след като днес се брои 5-ти ден с този празния а утре 6-ти.Могали като слезна от лодката да регистрирам нов работен ден и да се предвижда близо до разтоварния и там да пусна седмична пауза ,или трябва в рамките на 30 мин. да намеря място където да стартирам седмичната пауза което не е проблемен също ? Знам че тази от кораба (11часа в случая) ,не може да се прибави към седмичната.

juli76


SOLAR

Цитат на: juli76 - Четвъртък, 22 Ноември, 2018, 18:52:22
Въпрос,вчера трети работен ден след разтоварване не можаха да ми намерят товар и направих 24.Знам че се брои празен ден но се прибавя към останлите дни ,и все едно е четвърти.Днес малко след 24-ия час ми пуснаха адрес и реших да се придвижва до него защото прецених че утре може и да не ми стигне времето за управление до товарния и от там до ферибота за който имам резервация вечерта.Мисълта ми е след като днес се брои 5-ти ден с този празния а утре 6-ти.Могали като слезна от лодката да регистрирам нов работен ден и да се предвижда близо до разтоварния и там да пусна седмична пауза ,или трябва в рамките на 30 мин. да намеря място където да стартирам седмичната пауза което не е проблемен също ? Знам че тази от кораба (11часа в случая) ,не може да се прибави към седмичната.

juli76, в случай, че имаш 45 ч. пауза предходната седмица и нямаш часове за компенсиране, то след 24 ч. можеш да започнеш нов работен период от 6 работни цикъла.
На ферибот или влак паузата с товарене и разтоварване е 12 ч, а не 11, както някои смятат.
Също така, на ферибот или влак не можеш да направиш или да включиш часовете за седмичната пауза, понеже си придружител на товара и НЕ РАЗПОЛАГАШ СВОБОДНО С ПОЧИВНОТО СИ ВРЕМЕ.
За справка съм публикувал тълкуването на Регламента тук.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

val111111

Здравейте,някой да е наясно с глобите в европа за превишена работна седмица. Не съм си превишил часовете а се заблудих и карах 6 часа от седмия ден.

Koci

Цитат на: val111111 - Събота, 01 Декември, 2018, 16:28:04
Здравейте,някой да е наясно с глобите в европа за превишена работна седмица. Не съм си превишил часовете а се заблудих и карах 6 часа от седмия ден.
Кога започна и кога свърши седмицата? В Румъния за малко над два часа в седмия ден беше 500 евро до 48 часа, после двойно. В Европа ще е по-евтино по логика.

Hristo Lishev

Колега, за голяма глоба си, никъде няма да ти простят в Европа, ако ти разгледат картата. Тези 28 дни ще караш на голям риск. Съжалявам, но това е положението, навсякъде бръснат и подстригват за това, че не си почивал когато е нужно.

juli76

Здравейте.Възможно ли е след седмична пауза 24 и един работен ден.Да започна 45 часова пауза,и след това да стартирам нова работна седмица ?

Boroman21


цецодебел

Някакви временни правила имало в момента , 11 часа каране , почивка на 5ч.30м , няма изисквани за 45ч почивка.
Някой знае ли по- точно за какво става дума ?
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 08 Април, 2020, 00:43:17

https://www.facebook.com/groups/119694538227826/permalink/1290391801158088/
Може да е така по различни релации ,но аз имах предвид италианската . Явно не са еднакви  правилата , но и не ги карат навсякъде с конвой , а как се прави 45минути в конвой ?
Тя и карантината идващите от Чехия ,Словакия , Полша , почти не ги хвана .
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

цецодебел

Чухте ли за решенията на европейската комисия за транспорт ? 11 часа каране , 5.30 на смена ..
ко стана бе ,нали не било верно ?
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

Boroman21

Цитат на: цецодебел - Сряда, 29 Април, 2020, 21:27:05
Чухте ли за решенията на европейската комисия за транспорт ? 11 часа каране , 5.30 на смена ..
ко стана бе ,нали не било верно ?
Това само за ограничен срок поради пандемията, после пак лежанка.

Изпратено от моят YAL-L21 с помощта на Tapatalk


SOLAR

Цитат на: цецодебел - Сряда, 29 Април, 2020, 21:27:05
Чухте ли за решенията на европейската комисия за транспорт ? 11 часа каране , 5.30 на смена ..
ко стана бе ,нали не било верно ?

29.04.2020

Европейската комисия одобри исканията на България за временни изключения (дерогация) на правилата в международния автомобилен транспорт. Това стана ясно по време на днешната видеоконференция на министрите по транспорт на Европейския съюз, относно въздействието на COVID-19 върху транспортния сектор.

По предложение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, за да бъде избегнато налагането на разнородни правила от държавите, ЕК прие подхода, който успешно се прилага в България, в областта на автомобилните превози. Въвежда се промяна на дневното време за управление, като се увеличава от 9 часа на 11 часа. Променят се и периодите на управление между които водачът ползва непрекъсната почивка по време на работа от поне 45 минути, от четири часа и половина на пет часа и половина.

Водачите ще могат да ползват две последователни намалени седмични почивки от минимум 24 часа при следните условия:

    водачът ползва поне четири седмични почивки през тези четири последователни седмици, от които поне два са редовни седмични почивки;
    компенсацията за тези две намалени седмични почивки трябва да се вземе преди следващия период на почивка.

Дава се възможност на водача да ползва нормалните седмични почивки в превозното средство, доколкото то разполага с подходящи условия за спане за всеки водач и превозното средство е неподвижно.

По отношение на въпроса с удължаването на валидността на документите, свързани с предоставянето на транспортни превози, министрите се обединиха около предложението, валидността на тези документи да бъде удължена с 6 месеца, от датата на изтичането на срока им. Това се отнася само за документи, които изтичат в периода от 1 март до 31 август 2020 г. Това решение ще бъде предложено от Европейската комисия на Европейския парламент за приемане.

Европейската комисия прие пакет от възстановителни мерки в подкрепа на транспортния сектор. Аналогични законодателни предложения ще бъдат направени и на национално ниво.

ВИЖ-> Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: SOLAR - Четвъртък, 30 Април, 2020, 16:38:39
29.04.2020
Въвежда се промяна на дневното време за управление, като се увеличава от 9 часа на 11 часа. Променят се и периодите на управление между които водачът ползва непрекъсната почивка по време на работа от поне 45 минути, от четири часа и половина на пет часа и половина.


     Може и да бъркам, но все си мисля че промените се отнасят за водачи които са в дадена страна. Доколкото разбрах, за международни пътувания това не важи. За България "нормално седмична почивка" се приема с продължителност от 24 часа. В Белгия и Дания, седмична почивка няма. Някой караш в Германия, с кое да се съобразява, че всяка 24 часа почивка е нормална или че въобще няма?!

     Струва ми се доста рисковано да се разчита на тези "новости"!

     Одеве ми мина мисъл, че това увеличение 5.5 часа и общо до 11 дневно, са проучване или репетиция за преминаване към такъв тип работа.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!