• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

SOLAR

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 07 Май, 2020, 23:46:01
     Може и да бъркам, но все си мисля че промените се отнасят за водачи които са в дадена страна. Доколкото разбрах, за международни пътувания това не важи. За България "нормално седмична почивка" се приема с продължителност от 24 часа. В Белгия и Дания, седмична почивка няма. Някой караш в Германия, с кое да се съобразява, че всяка 24 часа почивка е нормална или че въобще няма?!

Навсякъде има седмични почивки от минимум 2x24 ч. В линка на МТИТС, който съм дал по-горе, е описано изменението.

Цитат
Изключения във времената за шофиране и почивките на водачите

Европейските страни приемат различни временни изключения за работното време и почивките на водачите. В много от държавите обаче крайният срок на изключенията изтече и още не е обявен нов!

Например в Англия и Ирландия може да се направят 7 периода, които не важат в други страни. В страните от ЕС отпаднаха забраните за движение на товарните автомобили през почивните дни.

ЦитатВажно е да се знае, че вдигането на времето за шофиране и отлагането или намаляването на почивките не са задължителни и че водачите трябва да карат повече. Изключенията означават, че шофьорите имат право, ако искат или, ако им се налага, да надвишават дневния лимит за шофиране и да отлагат почивките си за известно време, без да бъдат глобявани. Така ще могат да избегнат, например, задръствания по-границите или да компенсират изоставането заради опашките при засилените проверки.
ЦитатЕК освобождава България от ограничения за превозвачите

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 07 Май, 2020, 23:46:01
     Одеве ми мина мисъл, че това увеличение 5.5 часа и общо до 11 дневно, са проучване или репетиция за преминаване към такъв тип работа.

ЦитатЕвропейската комисия одобри исканията на България за временни изключения (дерогация) на правилата в международния автомобилен транспорт, заради пандемията.

Цитатите са ползвани от статии в списание kamioni.bg

Не забравяйте, че:  В много от държавите обаче крайният срок на изключенията изтече и още не е обявен нов!

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

SOLAR


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: SOLAR - Събота, 09 Май, 2020, 00:17:45
... В страните от ЕС отпаднаха забраните за движение на товарните автомобили през почивните дни.


Не забравяйте, че:  В много от държавите обаче крайният срок на изключенията изтече и още не е обявен нов!

     Обикновено работното време е проблем при забавяне на границите. Въобще не е необходимо възползване от тези изменения, някъде знаят другаде - не! И само стресът е сигурен.

     Забраната в Германия много я дават за отпаднала. В поясненията постоянно пишеше - зависи от провинцията и превозваната стока - могат да се движат с медицински и хранителни стоки. Имало глобени около Хановер и глобата е 290 евро, почти като в Австрия - 300. Разбира се, не би могло да се сравни с "най-големите" европейци - българите! Няма да наблягам на паричната глоба от 1 000 лв и един месец лишаване, защото спират камиона за 3 месеца от движение. Тук е моментът да се изкаже някой: - Много е малка и правилното би било, конфискация и обесване на виновния!

     Както е видно става дума за големи суми и непрекъснатите притеснения (може ли, ще ме проверяват ли, ще ме глобят ли?) причиняват стрес. А стресът УБИВА, хиляди повече дори от всички набедени с коронавирус. Естествено от такива неща има печеливши и не е "пролетариатът" и близките им.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

SOLAR

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 10 Май, 2020, 02:44:17
   Както е видно става дума за големи суми и непрекъснатите притеснения (може ли, ще ме проверяват ли, ще ме глобят ли?) причиняват стрес. А стресът УБИВА, хиляди повече дори от всички набедени с коронавирус. Естествено от такива неща има печеливши и не е "пролетариатът" и близките им.

За да няма стрес, се спазват правилата и законите. Временните изключения не са задължителни, а и на много от тях срокът им е изтекъл. Всеки решава сам за себе си, дали да отбие за почивка или да продължи... да се стресира.   ;)

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Hristo Lishev

И пак познатия рефрен... Въпрос с три въможни отговора: в рамките на една работна седмица (6 24 часови периода) водачът колко пъти има право да стартира и приключи дневен работен период?
Отговор А: 6 пъти. Отговор Б: 15,46 пъти (сметнато по много сложна математическа формула, свързана с дължината на превозното средство и средно квадратичното отклонение на радиуса при спускане от определен наклон). В: По усмотрение на "газдата", защото той е умен като слона Румен и хитър като гущера Димитър. Моля за вашите мнения и коментари.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Hristo Lishev - Събота, 04 Декември, 2021, 14:19:45
И пак познатия рефрен... Въпрос с три въможни отговора: в рамките на една работна седмица (6 24 часови периода) водачът колко пъти има право да стартира и приключи дневен работен период?
Отговор А: 6 пъти. Отговор Б: 15,46 пъти (сметнато по много сложна математическа формула, свързана с дължината на превозното средство и средно квадратичното отклонение на радиуса при спускане от определен наклон). В: По усмотрение на "газдата", защото той е умен като слона Румен и хитър като гущера Димитър. Моля за вашите мнения и коментари.

     През годините "яростно" съм защитавал тезата, че седмицата има точно определена продължителност до минути, дори секунди, а именно 144 часа. Тези 144 часа започват да намаляват след седмична почивка (дори по-малка от 45 часа), при едно от трите действия: управление, друга работа (чукове) и готовност (квадрат с диагонал). Вкарване на картата в тахографа и съответно поставяне начало държава не е такова и не е достатъчно действие. Сега все още съм на същото мнение, ама се чудя, толкова ли беше сложно вместо 6 24-ви периода, да си бяха написани 144 часа?
     Отговор А, никога не съм го смятал за правилен. Отговор Б, ако е 15 цяло и 46 стотни, като идея е по-близко, макар че дори и повече от 7 карания между две седмични почивки рядко може и се получава на практика. Дори има не малко, които считат че след направена обикновено малко над 24 часа почивка, от събота по обяд до неделя обяд или малко повече (започва нова седмица), например неделята ще дойде 7-мо каране. Разбира се нужни са качества за да се изтълкува така, които обикновено "възхвалявам" във "великите" шофьори!
     Този отговор също би бил разбран от "великите" с "милиони" и каращи по атлас. Те са от онези старите родени и не ползват съвременни технологии, освен телефон, което за мен разваля ореола им на светци. Дори съм убеден, че носят със себе си четиризначна (или повече) логаритмична таблица. Ако им се наложат по-сложни изчисления, наместо да използват калкулатор.

     И защо е написано с възможност за тълкуване? Да има стрес и да не се взимат или поне не за дълго пенсии. Сега вече има ваксини и това е далеч по-ефективно за намаляване натиска върху Пенсионната система. А тълкуване, както няма двама човека с еднакви ДНК и отпечатъци, така няма двама шофьори на еднакво мнения за периодите на управление и почивка! Това се отнася и за тези служби които контролират тахографите и много често и пътните полицаи.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Hristo Lishev - Събота, 04 Декември, 2021, 14:19:45
... В: По усмотрение на "газдата", защото той е умен като слона Румен и хитър като гущера Димитър...

     Имам усещане, че в този случай не върши работа. Но в другите когато на шофьора му се работи, например  се прибира. Обикновено има слаба представа колко може да кара, понеже не е "слушал" достатъчно. А пък да прочете от "извора" е срамно - предполагам. Пита се шефа: така може ли да карам...? Така отговорността (глобата) е за шефа.
     А причина да се направи нещо може да се намери. Оправдания са още повече, например като примера в предната публикация: било му седмо каране (в неделя, след седмична почивка), ама в действителност му е първо от следващата седмица. Седмо, осмо и т.н. каране не е проблем, влизането в седмия ден (след 144 часа) - да! Понякога шесто, а дори пето каране може да влезе в седми ден.
     Тези които правят екипно управление, как се вместват в шест карания? Много често и 5-тото не може да се изкара. Опасно е и скъпо, а до 144 часа - може и за двамата.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!