• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Щадлер - Австрия

Започната от к100, Четвъртък, 17 Март, 2011, 14:28:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

wolves

Баце нервата те хване тебе не нас.Немаш си и на идея колко съм спокоен ,поне що се однася до фирма Stadler.Дискусия става да се изяснят нещата около работодателя ти,не бъркай двете неща.Камионите са ви оборудвани с GPS,В това не се съмнявам,ако някой ваш шофьор спре на момента го вижда диспечера.Грамотни хора сме,не ни мисли за аборигени.Зададохме въпроси,не пожела да отговориш,което буди съмнения и подозрения.Изчисти ги ,кажи каква длъжност заемаш,как така още нито един БГ шофьор не се е похвалил,че взима 2000евра заплатка,не може всички да са мързеливи,лоши,некоректни.Ако го мислите значи имате различни критерии към Бг и другите.А бъди сигурен,че некой вземе ли тия пари се разбира.

wolves


imter

Напротив колега,в спора се ражда истината и мисля,че никой не е подходил нервно и прибързано по въпроса.Всеки има право на мнение и знае кое е правилно и неправилно за него.А дискусия така и не можа да стане,защото аз лично нищо конкректно не научих.

imter


admin

Според мен всеки си има своята гледна точка и се стреми да покаже позицията си. Не трябва да се правят прибързани изводи. Още по-малко пък да влизаме в безсмислени спорове. И тази фирма, както и много други, търси начин да заплаща по-малко пари на шофьорите си. Някой може ли да ме убеди в обратното?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

wolves

Шефче няма никакви аргументи или доводи да те убеди в обратното.Постоянните обяви за набиране на шофьори говори достатъчно.Аз виждам дискриминация спрямо работната ръка от БГ.С нищо не сме по лоши от тях.

Siting

Вижте хора, аз не съм предубеден и не твърдя, че ние сме аборигени, нито че сме по-прости от австрийци, немци , румънци и останалите. НАПРОТИВ - АЗ ЩЕ СЪМ НАЙ-ДОВОЛНИЯ ЧОВЕК И МОЯТА РАБОТА ЩЕ ВЪРВИ АКО МНЕНИЕТО ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ШОФЬОРИ Е ДОБРО И ТЕ СЕ СЛАВЯТ КАТО ЕДНИ ОТ НАЙ-ДОБРИТЕ В ЕВРОПА! ТОВА Е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО В МОЙ ИНТЕРЕС! Ако сте чели внимателно постовете ми ще видите, че там пише , че работя С фирма Щадлер , а не ЗА фирма Щадлер. Отношенията ни са малко по-особени и не представляват интерес за никого. Понеже съм им по-скоро партньор, а не слуга, роб или служител имам относителна свобода да си казвам личното мнение дори когато то не е възхваляващо фирмата. Админът откри топлата вода като каза, че фирмата не искала да плаща много. Аз пък твърдя, ЧЕ НЯМА В СВЕТА ФИРМА , КОЯТО ДА ИСКА ДА ПЛАЩА МНОГО! Просто това е абсурд - на никой не му се дава , ако може да си го спести и всеки капиталист дава толкова, колкото да не си изгуби работниците - на добрите малко повече , на по-слабите - малко по-малко. Едва ли аз трябва да пиша тук азбучните истини за капитализма , в който живеем. Друго исках да кажа - фирма Щадлер дойде в България малко случайно и беше привлечена тук и с някои наши персонални усилия. Ясно е че тя търси по-евтина работна ръка, но нашата идея беше част от парите , които фирмата така или иначе дава на шофьори да дойдат в България - в някои наши момчета, които се нуждаят от работа. Фирма Щадлер не беше чувала за България и не знаеше какво да очаква от нас - на първите интервюта гледаха панелките и се чудеха къде са попаднали !! Нямаха лошо отношение , интересите ни съвпадаха и с известни усилия ги убедихме, че е по-добре да заменят румънските си шофьори с български. Затова и започнаха масирана кампания в България. Затова и плахо тръгнаха от твърда заплата без значение от работата ( което го няма никъде по света ) и бавно се убедиха, че нашите хора са като другите и даже по-добри и ще може да се работи . Сега смениха начина на плащане така, че да зависи от свършената работа  и има възможност да се работи на равни начала с всички други националности шофьори във фирмата.  С цялото това излияние искам да кажа, че се стремим да създадем някакви що годе нормални условия за работа и наистина се полагат усилия. Няма да превъзнасям фирмата колко е велика и как е идеална, защото не е , но щом като е постигнала растеж до 1200 камиона и е станал втората в Австрия значи все пак знае някои неща за транспорта. Защото колко добри си отидоха и фалираха безславно ....

JoroBoro

Не може да не се съглася, че има доста истина в поста ти. Има колеги който биха работили с удоволствие за Вас, само и само да избягат от БГ действителността. Има и много кадърни колеги, който са се устроили при по-добри условия, и по-добро заплащане, но както се казва, всеки си носи глава на раменете, всеки си преценява за себе си.

Siting

AБСОЛЮТНО !!! ТОЧНО ТОВА се опитвах да кажа, само че с доста повече думи! Казал си го много точно - фирмата е ЕДНА от възможностите за работа. Има хора , за които тя ще е добро място. Има хора, които няма да я харесат . Но въпросът е нека да я има като възможност! Защото както казваше един познат, докато се намери нещо по-добро , пак трябва да се работи. А като излезе по-привлекателна оферта е лесно и всички знаят как е - сака на гърба и се местиш и това е ....

velizar

Щадлер Австрия спират да наемат шофьори за неопределен период от време. Какво ли се случва и в тази европейска фирма?  Дали са пред фалит или нещо друго , може да ни каже Siting .

Siting

В понеделник пристигнаха 20 НОВИ камиона ДАФ ! Това да ви прилича на фалит ?
За всички от бранша е ясно , че по принцип през лятото и конкретно сега работата доста намаля. Фирмата реши да използва момента и да поднови автопарка , като продаде старите си камиони от 2009 г. и да ги замени с нови. След около месец и половина е предвидено да се възобнови приемането на нови шофьори.
Между другото да изкажа известна горчивина - има ли някой , който наистина да мисли, че е по-добре да ги няма ?

admin

Цитат на: velizar - Петък, 17 Юни, 2011, 02:58:52
Щадлер Австрия спират да наемат шофьори за неопределен период от време. Какво ли се случва и в тази европейска фирма?  Дали са пред фалит или нещо друго , може да ни каже Siting .

Колега, нито си посочил откъде е информацията ти, нито информацията ти мога да я приема сериозно.

Цитат на: Siting - Петък, 17 Юни, 2011, 21:41:00
В понеделник пристигнаха 20 НОВИ камиона ДАФ ! Това да ви прилича на фалит ?
За всички от бранша е ясно , че по принцип през лятото и конкретно сега работата доста намаля. Фирмата реши да използва момента и да поднови автопарка , като продаде старите си камиони от 2009 г. и да ги замени с нови. След около месец и половина е предвидено да се възобнови приемането на нови шофьори.
Между другото да изкажа известна горчивина - има ли някой , който наистина да мисли, че е по-добре да ги няма ?

Радвам се, че все пак на фона на всеобщата мизерия в нашата държава се правят и такива инвестиции в нови камиони. Усещам обаче, че колегите са доста скептично настроени към тази фирма. И си мисля, дали има начини това мнение да се промени по някакъв начин?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Siting

То подобно скептично мнение има към Ян Де Райк, към Бец, към много испански , словенски и италиански фирми. Човек като чете мненията и започва да си казва, че навсякъде е едно и също. Не знам така ли е наистина, обаче винаги съм твърдял , че една възможност е по-добре да я има и да не ти потрябва, отколкото да я няма. Дано сте ме разбрали .

imter

Цитат на: Siting - Петък, 17 Юни, 2011, 21:41:00
В понеделник пристигнаха 20 НОВИ камиона ДАФ ! Това да ви прилича на фалит ?
За всички от бранша е ясно , че по принцип през лятото и конкретно сега работата доста намаля. Фирмата реши да използва момента и да поднови автопарка , като продаде старите си камиони от 2009 г. и да ги замени с нови. След около месец и половина е предвидено да се възобнови приемането на нови шофьори.
Между другото да изкажа известна горчивина - има ли някой , който наистина да мисли, че е по-добре да ги няма ?
Браво на фирмата,щом в тази сложна ситуация в транспорта успява да подмени автопарка,явно малко по малко излизаме от кризата,само дано и тук да не съществува порочната практика,подмяната да е на гърба на шофьорите.

velizar

Админ, информацията ми е от кухнята на Щадлер, нещо средно между центъра в Австрия и Siting. Siting казва много истини за Щадлер и е добре, но и крие или незнае на какво са посложение българските шофьори там. Брат ми издържа 7 месеца . Преди 2 седмици се върна и замина на почивка в Стара планина, искал да е сам и да премисли и осмисли какво му се е случило там.Днес се върна и разказа  следното...     
Шофьор е от 25 години.
Тръгнали от Русе в неделя и в поделник вече били в Поейрбах. Базата била на 2 части. Хотелска и бараки/фургони с по 2 стаички и с коридорче. На 1300 човека имало 2 WC и 3 бани. Условията били по мизерни от крайните цигански квартали. Карало се по 2 начина.
По линия, по която се кара само нощно време, примерно от 20 час и до към 7-8ч на другия ден да си на адреса, който е на 770-800км. Отиваш на 800км тази нощ и там спиш в каравана или барака и на другата вечер се връщаш и така 5 курса на седмица или към 15000км на месец, но само нощно каране. Доброто било, че не мислиш за разтоварване и товарене, всичко се правило от складовите работници. Глоби имало за закъснение на адрес и започвали от 100 Евра. Глобите от полицията в Австрия и Германия започвали от по 90 Евра.Стриктно се следяло времето на шофиране и почивки и ако полицаите ти поискат и да ти погледнат дигитала, ставало лошо. Или трябва да платиш глоба на полицаите или глоба , че си закъснял с доставката. Първия месец взел чисто 870 Е, втория хванал 1100 Е, и така 6-и , седмия го одрязали за разни неща и останал с 510Е и без нерви.
Втория начин било по маршрут. Повече се плащало, до към 1600 Е и то след 3-ия месец, но се съсипвали с главоболия по товарене и разтоварване, опъване на въжета и колани.
В общи линии е това, да знаят новобранците къде отиват и какво се иска от тях. Имало и случай , в които тук в Русе млади момчета лъжели , че са карали из Европа,а като отидели и закъснявали с часове за адресите и ги освобождавали още на първия месец.
Брат ми не иска и да чуе вече за Щадлер.

gogi

Добре де защо такава голяма фирма с толкова голям опит в транспорта принуждава шофьорите си да нарушават часове за кормуване и сами да си плащат глобите ако не то самата фирма ги глобява то разбирам да е възможно да изминеш 800 км за 9 часа но като нее и то по национал че дори и по аутобан да е пак е на ръба да се изминат или по тези линии се кара на двойки

Siting

Относно работата на линия : след 17 часа ти дават натоварен камион в Пойербах и трябва да го закараш до Аахен на германо - белгийската граница. Не съм професионален шофьор , обаче като гледам планера на Мишлен ето какво излиза: 4722 Peuerbach – Aachen Time 06h42 wich 05h55 on motorways  Distance 742 km wich 697 km on motorway. Имаш да минеш 700 км. германски магистрали и още 40 километра. Вечер и нощем. От понеделник до петък.  Всяка вечер 30 камиона тръгват в едната посока и 30 в другата. От 20 години фирмата поддържа тази линия. В никакъв случай не казвам , че е лесно или добре платено (заплащането е твърдо 1100 евро месечно) . Обаче съгласете се, че тази линия я е имало и преди да дойдат нашите шофьори и ще я има и след като всички те се откажат т.е. явно тя може да функционира и функционира! Между другото от няколко месеца насам работата на линия НЕ СЕ предлага на БГ шофьори. 

Siting