• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Щадлер - Австрия

Започната от к100, Четвъртък, 17 Март, 2011, 14:28:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Siting

Цитат на: velizar - Събота, 18 Юни, 2011, 00:26:22
Админ, информацията ми е от кухнята на Щадлер, нещо средно между центъра в Австрия и Siting. Siting казва много истини за Щадлер и е добре, но и крие или незнае на какво са посложение българските шофьори там. Брат ми издържа 7 месеца . Преди 2 седмици се върна и замина на почивка в Стара планина, искал да е сам и да премисли и осмисли какво му се е случило там.Днес се върна и разказа  следното...      
Шофьор е от 25 години.
Тръгнали от Русе в неделя и в поделник вече били в Поейрбах. Базата била на 2 части. Хотелска и бараки/фургони с по 2 стаички и с коридорче. На 1300 човека имало 2 WC и 3 бани. Условията били по мизерни от крайните цигански квартали. Карало се по 2 начина.
По линия, по която се кара само нощно време, примерно от 20 час и до към 7-8ч на другия ден да си на адреса, който е на 770-800км. Отиваш на 800км тази нощ и там спиш в каравана или барака и на другата вечер се връщаш и така 5 курса на седмица или към 15000км на месец, но само нощно каране. Доброто било, че не мислиш за разтоварване и товарене, всичко се правило от складовите работници. Глоби имало за закъснение на адрес и започвали от 100 Евра. Глобите от полицията в Австрия и Германия започвали от по 90 Евра.Стриктно се следяло времето на шофиране и почивки и ако полицаите ти поискат и да ти погледнат дигитала, ставало лошо. Или трябва да платиш глоба на полицаите или глоба , че си закъснял с доставката. Първия месец взел чисто 870 Е, втория хванал 1100 Е, и така 6-и , седмия го одрязали за разни неща и останал с 510Е и без нерви.
Втория начин било по маршрут. Повече се плащало, до към 1600 Е и то след 3-ия месец, но се съсипвали с главоболия по товарене и разтоварване, опъване на въжета и колани.
В общи линии е това, да знаят новобранците къде отиват и какво се иска от тях. Имало и случай , в които тук в Русе млади момчета лъжели , че са карали из Европа,а като отидели и закъснявали с часове за адресите и ги освобождавали още на първия месец.
Брат ми не иска и да чуе вече за Щадлер.
Това вече ми се вижда по-реално мнение ! Човекът е прав , че някои неща не знам , но пак ще напиша това, което знам .
ВЪВ ВСЕКИ месечен бюлетин на фирмата пише : "Моля пазете чистота в помещенията. Чистачките вече не смогват да почистят"
Глобите ? До глоби изобщо не трябва да се стига - това е политиката на фирмата.
Заплатите ! Хората стигали до 1600 евро , но трябвало да се главоболят с товарене , въжета , колани !!! Ами всеки път съм писал, че става дума  за работа, за тежка РАБОТА! Шофьорска! Това не е разходка! Да, на интервютата идваха млади момчета с романтични представи за професията , че това е да идеш в Европа и да видиш свят! Да, ама не !
Всички знаят, че работата не е лека и хаби нерви и здраве. Но това си е личен избор на всеки човек . Аз пак ще повторя - то нека има място , където с труд и пот можеш да изкараш 1600 евро месечно, а пък ти ако намериш друго по-хубаво , тогава още по-добре. 

Siting


admin

Никак не съм съгласен, че това си е личен избор на всеки човек. Я помисли малко дали австрийци и германци ходят като нас да работят в чужди държави и ако ходят, защо го правят? Къде си видял друга такава смешна държава в ЕС като нашата? Писал съм го и преди, ще го напиша и сега. Хората бягат от България, защото не искат да ги управляват прости като тикви селяндури, провъзгласили се за национален елит!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

BoBy_BoY

Цитат на: admin - Неделя, 19 Юни, 2011, 16:17:53
Никак не съм съгласен, че това си е личен избор на всеки човек. Я помисли малко дали австрийци и германци ходят като нас да работят в чужди държави и ако ходят, защо го правят? Къде си видял друга такава смешна държава в ЕС като нашата? Писал съм го и преди, ще го напиша и сега. Хората бягат от България, защото не искат да ги управляват прости като тикви селяндури, провъзгласили се за национален елит!
Шеф, по някога ми правиш кеф със заключенията си! Много си прав, че човек винаги трябва да има избор. Да си устоява правата!
   Що се отнася за работата на германците-има такива къде работят в чужди фирми, но те не се имат за чужденци, нито работодателите им ги имат за гастербайтъри!

BGTruckers

Високо уважавам мнението на всеки, но не мисля, че форума трябва да е трибуна за каквито и да било политически "приказки", не зависимо дали са положителни или отрицателни.
Според мен хората не бягат от България заради тези, които управляват държавата, а се опитват да избягат от некорекността и безочливостта на българските работодатели.
За да се аргументирам: Всички знаете в какво положение се намира Гърция - постоянни протести, държавата е изправена едва ли не пред фалит, но в парадокс на всичко това хората са богати и никой не мисли да емигрира (това го казва грък на протестите в Атина преди няколко месеца).
Относно Щадлер - за всеки влак си има пътници и всеки сам може да прецени дали да работи в тази или в някоя друга фирма. Всичко е въпрос на гледна точка и личен избор!

BoBy_BoY

Цитат на: BGTruckers - Неделя, 19 Юни, 2011, 16:56:18
Високо уважавам мнението на всеки, но не мисля, че форума трябва да е трибуна за каквито и да било политически "приказки", не зависимо дали са положителни или отрицателни.
Според мен хората не бягат от България заради тези, които управляват държавата, а се опитват да избягат от некорекността и безочливостта на българските работодатели.
За да се аргументирам: Всички знаете в какво положение се намира Гърция - постоянни протести, държавата е изправена едва ли не пред фалит, но в парадокс на всичко това хората са богати и никой не мисли да емигрира (това го казва грък на протестите в Атина преди няколко месеца).
Относно Щадлер - за всеки влак си има пътници и всеки сам може да прецени дали да работи в тази или в някоя друга фирма. Всичко е въпрос на гледна точка и личен избор!

Баце, аз не виждам нищо ,,политическо" в поста на админа! Нито е подкрепил дадена политическа група или сила!
   На даскала кой му е виновен, че е изтеглил 2 хил лв от някоя банка и изкарал категориите за шофьор?
   Много е деликатна темичката и не ми се коментира в случая!

admin

Цитат на: BGTruckers - Неделя, 19 Юни, 2011, 16:56:18
Високо уважавам мнението на всеки, но не мисля, че форума трябва да е трибуна за каквито и да било политически "приказки", не зависимо дали са положителни или отрицателни.
Според мен хората не бягат от България заради тези, които управляват държавата, а се опитват да избягат от некоректността и безочливостта на българските работодатели.
За да се аргументирам: Всички знаете в какво положение се намира Гърция - постоянни протести, държавата е изправена едва ли не пред фалит, но в парадокс на всичко това хората са богати и никой не мисли да емигрира (това го казва грък на протестите в Атина преди няколко месеца).
Относно Щадлер - за всеки влак си има пътници и всеки сам може да прецени дали да работи в тази или в някоя друга фирма. Всичко е въпрос на гледна точка и личен избор!


А аз защо си мисля, че форума освен в професионална насока, може да служи и като трибуна за отстояване на определени граждански права? И защо ми се струва, че хората, които управляват България, всъщност са и работодателите в България? Кога явно, кога задкулисно. Относно Гърция ще си спестя коментарите и само ще кажа, че е дошло време да се плаща сметката за узото и счупените чинии. За Щадлер какво да кажа? Нямам мнение за тази фирма. Нито съм работил там, нито знам нещо за нея. А иначе си прав за едно, всеки може да направи избор за себе си.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

velizar

Някъде от първите постове имаше някой , който питаше , в какво се състои изпита в Русе.
Изпита е елементарен. Първо при Siting се минава на интервю, показва се шофьорската книжка и се обяснява какво си работил и колко време. Оттам отиваш да караш, да си покажиш уменията на камион Volvo FH 320 к.с. с къса гондола. Изпитващия също те пита къде и какво си карал и колко време и още с първите движения, по начина как се качваш в кабината, как си настойваш седалката, колана, поглед към огледалата, маневри разбира дали го лъжеш или наистина си карал повече. Кара се някъде около километър и малко назад на 90 градуса паркиране. След камиона пак отиваш при Siting и след разговора с него, разбираш дали ще пътуваш или ще си останеш в България. Siting е доста интелигентен и това много ме изкефи, защото на мен ми е първия посредник търсещ шофьори с такова отношение. Всички останали при които съм ходил, си бяха меко казано тикви. Явих се на конкурса преди месеци, нямам намерение и да пътувам. Идеята беше да закарам 2-ма мои приятели за интервюто и покрай тях минах , само за забавление за мен. Според мен ще е добре , към изпита да се включи и разкачване и закачване на ремарке и подход към него назад.  :)
  Или накрая 70% от явилите се ще карат за Щадлер.

Siting

Като чета постовете и ми се иска да кажа своята обща гледна точка накратко - "Щадлер" добри или лоши ги има от 1965г. !!! Правят, струват, но ги има и растат - докарали са я до около 1200 камиона. Подобно постижение заслужава известен респект, независимо от емоциите - в крайна сметка тях ги е имало и преди много от колегите, да са се родили дори. Не знам дали ще повярвате, но в началото на общата ни работа с тях стоеше идеята част от фонда им за работна заплата да отклоним от румънските към българските шофьори. От всички интервюта , които сме провеждали само едно беше сериозно, с изпитване както трябва и там скъсаха 40 от общо 70 явили се. От останалите 30 наистина много добри бяха 10 човека. При другите интервюта критериите бяха сравнително занижени и приема бе по-масов. Така приеха добри и не чак толкова добри кандидати - нали няма да се лъжем и да твърдим , че всички българи са невероятни и гениални шофьори.  Искам да кажа, че е най-добре когато фирмата и шофьора се "уцелят" т.е. съвпаднат изискванията им и интересите им. Ако приемем, че фирмата е средно добра, то тогава тя е подходяща за средно добри шофьори. Или за много добри, но които в момента нямат по -подходяща работа. Както се казва - "за всеки влак си има пътници". Заради средно добрите и заради онези 200 човека , които са се записали и чакат да се възстанови приема в "Щадлер" аз мисля , че е по-добре да я има и тази възможност за работа на наши хора, респективно за влизане на още малко евра в България. И това го мисля наистина , а не се правя на много хубав.

paco

#68
Чета чета и какво? Мнения само на чули недочули и неразбрали но пък компетентни. Бил съм неведнъж свидетел когато Киро им оправяше глобите за глупости. В Австрив в събота забраната е от 15 часа но таксиджиите решили че няма да е проблем.Но това не е БГ една минута или 1 час за тях няма разлика ,глобявят. Минали през Бренер през нощта тогава таксата е двойна и се пътува само по разпореждане на диспонента. Но нашите пак не разбрали. А що се отнася до линиите всичко е вярно с исключение на това че някой е плащал от джоба си глобите.щадлер си ги плащаше. А си имаше и много положителни неща но слизайки от строежа, или от завода, едва ли може да се разбере за какво става реч. Но се съсипвали с главоболия по товарене и разтоварване, опъване на въжета и колани. Не, просто нямам коментар. То бива бива ама такива простотии. Ами кой бе човече да му укрепи товара?   

Причина за редакция: Забранено е публикуването на два поредни поста в един ден. Редактирайте първия!

admin

Колега, прав си, че ние българите сме малко по-така... Не съм запознат с въпросната фирма и по-нагоре в един постинг съм го написал. Но съм ставал свидетел на такива неща, че се чудя как някои хора ги търпят на работното им място. Има и много свестни колеги, но има и такива, които определено са сбъркали професията и е редно да се захванат с нещо друго.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: admin - Събота, 25 Юни, 2011, 21:43:28
Колега, прав си, че ние българите сме малко по-така... Не съм запознат с въпросната фирма и по-нагоре в един постинг съм го написал. Но съм ставал свидетел на такива неща, че се чудя как някои хора ги търпят на работното им място. Има и много свестни колеги, но има и такива, които определено са сбъркали професията и е редно да се захванат с нещо друго.
Дай идея с какво и нямаш грижа.

admin

Малко е стара новината, но според теб този с какво трябва да се захване? Прочети само с какво досие е. И си представи, че както си караш с 90 км/ч, същия може да не се блъсне в къщите, а да се изпречи срещу теб на пътя. Не го пожелавам на никого, но за съжаление това е родната действителност. Прочети и коментарите към новината. Още в първия коментар се пита този няма ли си друга работа, ами се качил на камион.

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2009/06/28/745382_piian_shofyor_blusna_s_tir_tri_kushti_v_montansko/?ref=id

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Шефче мойте уважение ,но нямам и и идея за връзката между това,че тоз си е пийнал и това става ли за шофер или не,те питам преди време мисла една съдийка с джипчето си ги беше подкарала двама на предния капак мисля по Слънчев бряг леко сръбнала е та тя става ли за съдийка те питам ако ми друсне едни 15 годинки Бургазки затвор ей така за спорта сръбнала едно виски по време на работа.
Се ми се струва,че нещо логиката е изкривена не казвам,че е грешна,но е изкривена може би.
Естественно всичко това през призмата на моя мироглед на нещата,а той е толкова объркан,че въобще не му обръщай внимание.
Но пак те питам ако съм пияница дай акъл какво да работя или който пие да мре-нещо май май тотално ви е объркано мисленето бре хора.
Редко пиша ,но пък само глупости ,то кат гледам само новини,снимки и тем подобни вече по форума тъй че съм си в реда на нещата.
Апропо подписа ми е дълъг ,като некои други работи гуспода модератори.?(се заядем малко -я за банче ,я за delete,за кво дойде се важи)
Грееш ли нафтата Бацин,грей я поечко,че се стопли времето.(извън темата  ;))
Ай със здраве.

admin

Няма да споря. Явно не си прочел достатъчно внимателно цялата статия. Обърни внимание на следното.

"От полицията в Монтана съобщиха още, че той е криминално проявен и е задържан 14 пъти -  пет пъти за хулиганство, пет пъти - за кражби и четири пъти - за шофиране след употреба на алкохол."

Питам аз, кой е позволил този човек отново да се качи на камион и да пътува даже до Германия? Извинявай, но нещо наистина не те разбирам. Според мен трябва да се въведат закони, чрез които да става възможно отнемането завинаги на свидетелството за правоуправление след например 3 случая на употреба на алкохол. Друг е въпроса, че след 14 задържания този човек все още не е в затвора, където всъщност му е мястото.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Мани сигурно си прав не съм го чел,защото преди го бех чел и така,но да те питам аз съм рецедевист 7 пъти обирам банки или там нещо си по твойта логика трябва да ми приберат личната карта за винаги,да ама няма такъв филм и не трябва да има,човек греши наказват го и след това е на чисто ако N броя греши то N броя го наказват,но след наказанието той е на чисто и никой няма право да му взима каквото и да е.Са ,че системата е такава и не важи си е друг момент.
Ей мое мнение бре ,не казвам,че съм прав,но има логика  ;).
Са по темата Щадлер мислим си е гола вода,но пък е по-добра от ПИМК за стаж,маж мислим важи,също мислим взимат всеки тъй че ко я диплите немоем ви вденем мисълта,пароците малко,нервите поечко,текучеството доволно голямо едва ли е еталон за фирма,ма и не е некоректна ората си цакат тъй че дъра бъра два чадъра,одете у КИМ бре там е по-цветно съм чувал,аз само си чувам ,тъй че не ми обръщайте внимание.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ