Тролейбусни шофьори остават без работа
Форум на българските шофьори
Сряда, 07 Декември, 2022, 18:58:24 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Тролейбусни шофьори остават без работа  (Прочетена 3242 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
abator
Потребител герой
*****

Рейтинг: +322/-8
Неактивен Неактивен

Публикации: 811
Теми: 51



Активност
0%


WWW
« -: Четвъртък, 14 Юни, 2012, 19:43:57 »
ОтговорОтговор

Тролейбусни шофьори са на път да останат без работа заради недоглеждането в Закона за движение по пътищата, което принуждава водачите да сменят категорията си от Ттб на D. Проблемът засяга общо 9 души във Варна, половината от които са жени. Това съобщи за „Черно море“ Веселин Михайлов, прокурист на „Градски транспорт“ - общинското дружество, което поддържа тролейбусните превози в морската столица.

Още щом тръгнаха дебатите по законовите промени, предупредих служителите, които ще се окажат потърпевши. 20 от водачите на тролейбуси бяха изпратени на курсове за категория D за сметка на фирмата. Тяхното обучение приключи преди около месец, за което „Градски транспорт“ плати 9000 лв. За останалите 9 души, които нямат категория D, практически не можем да направим нищо. Причината е, че те не разполагат и с категория С. По закон само водачи, които имат поне 2 години стаж при категория С, могат да преминат курс за D, обясни Веселин Михайлов. За съжаление в резултат от новия регламент ще се лишим от водачи с по 20 години опит зад волана на тролеите. Те са придобили своята правоспособност в техникума по автотранспорт, който са завършили, уточни прокуристът на общинския превозвач. Очаква се законът да влезе в сила от 1 януари догодина, така че отсега съм предупредил шофьорите, които ще бъдат засегнати от промяната, да си търсят работа, преди да е дошла зимата. Няма как да ги оставя във фирмата - ако продължат да шофират тролеи, ме грозят солени санкции за работа с неправоспособни водачи, изтъкна още Веселин Михайлов.

Междувременно стана ясно, че от Съюза на транспортните синдикати и Асоциацията на предприятията от градския електротранспорт в България са инициирали предложения за изменения в спорния закон. От парламентарната Kомисия по транспорт са поели ангажимент да отстранят допуснатите грешки преди второто четене на промените.

Източник: www.moreto.net

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Четвъртък, 14 Юни, 2012, 19:43:57 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1736/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1817
Теми: 101



Активност
3%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #1 -: Събота, 22 Октомври, 2022, 14:06:44 »
ОтговорОтговор

Тролейбусни шофьори са на път да останат без работа заради недоглеждането в Закона за движение по пътищата, което принуждава водачите да сменят категорията си от Ттб на D. Проблемът засяга общо 9 души във Варна, половината от които са жени. Това съобщи за „Черно море“ Веселин Михайлов, прокурист на „Градски транспорт“ - общинското дружество, което поддържа тролейбусните превози в морската столица.

Още щом тръгнаха дебатите по законовите промени, предупредих служителите, които ще се окажат потърпевши. 20 от водачите на тролейбуси бяха изпратени на курсове за категория D за сметка на фирмата. Тяхното обучение приключи преди около месец, за което „Градски транспорт“ плати 9000 лв. За останалите 9 души, които нямат категория D, практически не можем да направим нищо. Причината е, че те не разполагат и с категория С. По закон само водачи, които имат поне 2 години стаж при категория С, могат да преминат курс за D, обясни Веселин Михайлов. За съжаление в резултат от новия регламент ще се лишим от водачи с по 20 години опит зад волана на тролеите.

     Сигурен съм, ще повечето изобщо не знаят, че от януари '13 година има изменения в категориите. За разлика от нещата които нямат никакво изменения, ама постоянно се твърди: "имало изменения"! Като най-големите са, че изцяло се премахва категория "Ттб", дори самостоятелно "Е" също няма. Както и вече: "всяко ремарке над 750 кг, само с "Е". Последното съдържа две неверни твърдения. Едното е, няма такава категория и по-скоро рядко ремарке над 750 кг, прикачено за лек автомобил се изисква повече от категория "Б".
     Имам спомени, че навремето съм срещал, че управление на МПС над 10 тона (при тролеите например) се признава за стаж, както със "С". Няма да го търся, а едва ли е точно така. Сравнително скоро (може и няколко години да са) питах в Плевен и времето за управление на тролейбус се признава за стаж както "С". За съчленен тролейбус (не съм убеден, че е правилното, но тези дългите). За тях не се изисква "Е", особено като я няма (ще станат 10 години), не се изисква "ТбтЕ" или "СЕ". Единствено "D" и код 103, за малки и големи тролеи и дори още по-голями. Май във Варна много отдавна няма такъв превоз?!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Събота, 22 Октомври, 2022, 14:06:44 »

 Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!