• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Тънкости при управлението на автоматик

Започната от loshdancho, Събота, 30 Юни, 2012, 23:02:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Ха шефчето ми купи "ново" камионче TGA  XXL460 E3 2005год.
Камиончето си е супер ...ретардер, махагон, станция, допълнителен клима на тавана, ролубари с доп. фарове, пълен спойлер пакет, въздушно окачване  отпред, хладилник , и каквото  още се сещате....
И за капак... автоматик!
Та имам ноекой въпроси?
На тръгване много ми подскача... защо? Каква е тънкостта при потегляне и маневра в положение D1, D3
На маневра колко време мога да го карам на положение Dm/ Rm.
Мога ли да превключвам от положение Dm  на положение (примерно) D3 по време на движение?
Мога ли да превключвам въобще ключа за начално избиране на потеглящата предавка по време на движение?
На място трябва ли да натискам спирачката докато превключвам  ключа за начално избиране на предавката?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Уди кълвача


Уди кълвача


auto_g1zi

Първо,честито за новата придобивка колега!Милиони безаварийни километри то пожелавам с новата макина и с здраве да си я караш.  ;D На тръгване всичките подскачат,ще свикнеш няма да се плашиш.По време на маневри спокойно си слагаш на бавните и си маневрираш,нямаш определено време,също така в движение можеш да сменяш от д1 на д или от R1 на R.Когато си в спряло положение,с задействана паркинг спирачка не е необходимо да натискаш спирачката,дори и да си в движение без да натискаш спирачката пак влиза на скорост и само раздаваш газ после.  ::) :P

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

abator

Честито! Със здраве да си го караш! Ако има нещо, което не му харесва на камиона, ще ти го изпише на дисплея. Понякога при маневриране с тежки товари ти вади съобщение за претоварване на съединителя. Някои колеги са ми разправяли, че са карали с такава кутия по инерция, но аз не съм си позволявал да си правя експерименти.

loshdancho

Щом си скачат всички на потегляне , не ми се мисли какво е зимно време...
Веригите на шията и за стълба самообесване..
Или ме поправете ако бъркам.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

auto_g1zi

За нищо,колега!!!!!По инерция не ти препоръчвам да го караш.Има много голяма вероятност след каране по  инерция да не включи на скорост,а последствията от една такава ситуация ги знаем всички.Лек път от мене с новата машинка. ;D

MagnuM

Цитат на: loshdancho - Неделя, 01 Юли, 2012, 00:08:54
Щом си скачат всички на потегляне , не ми се мисли какво е зимно време...
Веригите на шията и за стълба самообесване..
Или ме поправете ако бъркам.
Скачането е докато свикнеш, после няма да имаш проблеми ;) :)
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

loshdancho

Аз по инерция не карам,.
Днес затрупах  въпроси компютърджията и  имам да пробвам много неща и да се уча на машината.
Дано ме издържи....
За момента чакам документи да му се извадят и си карам ACTROS но разликата е огромна.
Първите впечатления от машината са ми:
Много меко вози дори прекалено меко с това въздушно окачване отпред... ще го попилея някъде по дупките , вътре не се чува и усеща нищо в сравнение с MERCEDES AKTROS MP1.
На баир ми потегля първо назад докато преместя крака от спирачката на газта... Лошо за моята квалификация.
Много тих в  кабината , малко е муден , май не е малко доста е, но за това е ненгажиращ с операции по управлението.
За маневри е смърт, не се подава на плавно управление в баир на маневра... и тука има да се уча как става номера.
Тръгването в наклон  без да тръгне назад става единствено с помощта на ръчната, компютърджията ми обясни, че се предлага от MAN софтуер с бутон  , който при задействането му предотвратява това тръгване на новите модели го имало вече серийно...
А колко струва операцията по вграждането на софта и бутона  не каза.....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Димитър Гебшеменов

Колега-виж си лафета.Аз  също карам автоматик и подскача много при потегляне.ходих до Балкан стар и в краина сметка се оказа разбит лафет...
мразим когато се ебават с мен...ебават ли се с мен-значи се подиграват с моето семейство.....а подиграят ли се с него-не давам гаранции за това какво ще направя....успех на работодателите..........При самохвалците, както и при позлатеното оръжие, вътрешното не отговаря на външното.

loshdancho

С лфета няма проблеми ...за сега.
Гадината подскача най-много соло, дори превърта гуми при тръгване.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

vasko_iq

Потегляй на ръчна и няма да подскача и да тръгва на зад. :) Чичо-ми кара тга 18.430 D20 и потегля само на ръчна.Дано сам бил полезен  :)

loshdancho

Разбира се ,че си полезен.
И на мен ми минава тази идея, но си имах чувството, че допълнително товаря съединителя.
Ще се пробва.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Rammbon

За подскачането, може би подаваш малко повече газ при тръгване и като е мощна машината . По равно опитвал ли си да тръгваш без газ?  Имаш ли педал за съединителя. На Волво Еуро5 гледах че имат такъв педал, макар че са автоматици, а  новия Актрос е само с 2 педала. Аз също нямам опит с автоматик на камион, но е вероятно скоро да ме метнат на такъв. Инче преди време имах мощно  спортно BMW аутоматик. Като тръгвах с много газ, непревърташе гуми но почти се " отлепяше " от земята с вдигната предница . А докато му свикна с подаване и отнемане на газ , подскачаше като рязарен бик. :)

abator

Аз явно съм карал от по-новите автоматици и не съм имал проблем с подскачане или потегляне по наклон.  На малки наклони съм си махал крака от спирачката и камиона си стои на място.  :)

abator