• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Тънкости при управлението на автоматик

Започната от loshdancho, Събота, 30 Юни, 2012, 23:02:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Скоростите са "робот" нямат педал за съединителя.
Махнеш ли крака от спирачката моменталически тръгва по наклона.
А за да потегли му трябват около 900 об/мин празният ход е на 500об/мин времето за достигането на тези обороти се изминава по инерция в наклона... много е неприятно.
Ако дадеш рязко газ подскача и пробуксува, ако даваш плавно си върви назад докато стигне  900об/мин....
Каране си трябва за да се свикне ... квалификация да се натрупа.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: abator - Неделя, 01 Юли, 2012, 10:18:39
Аз явно съм карал от по-новите автоматици и не съм имал проблем с подскачане или потегляне по наклон.  На малки наклони съм си махал крака от спирачката и камиона си стои на място.  :)
E убава работа ми ако е от старите до са требаше си фърлил минимум 5 амбреажа -майтап баце ич не ги чувам автоматиците,ма таз тема ме кефи яко,та реших и направим едно ъпче.

Лошио кви са тия D1,D3 ,мислех има едно D  и оно си щтрака или има опция сам да си го щтракаш,само питам бре я таквиз дръгели само съм ги сънувал ,ма кат те слушам не съм изпущил мноо.
Тва с 500-900 оборота да не ти е полусъединителя бацин  ;)  :D :D :D :D


Бриги Магнито



LKW

Цитат на: Rammbon - Неделя, 01 Юли, 2012, 10:17:55
За подскачането, може би подаваш малко повече газ при тръгване и като е мощна машината . По равно опитвал ли си да тръгваш без газ?  Имаш ли педал за съединителя. На Волво Еуро5 гледах че имат такъв педал, макар че са автоматици, а  новия Актрос е само с 2 педала. Аз също нямам опит с автоматик на камион, но е вероятно скоро да ме метнат на такъв. Инче преди време имах мощно  спортно BMW аутоматик. Като тръгвах с много газ, непревърташе гуми но почти се " отлепяше " от земята с вдигната предница . А докато му свикна с подаване и отнемане на газ , подскачаше като рязарен бик. :)

При Волво автоматик( I-Shift) няма педал на съединителя.Този педал който ти си видял е педал с който се регулира волана.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

loshdancho

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 08 Юли, 2012, 11:54:13
E убава работа ми ако е от старите до са требаше си фърлил минимум 5 амбреажа -майтап баце ич не ги чувам автоматиците,ма таз тема ме кефи яко,та реших и направим едно ъпче.

Лошио кви са тия D1,D3 ,мислех има едно D  и оно си щтрака или има опция сам да си го щтракаш,само питам бре я таквиз дръгели само съм ги сънувал ,ма кат те слушам не съм изпущил мноо.
Тва с 500-900 оборота да не ти е полусъединителя бацин  ;)  :D :D
Снимката е от интернет, полусъединител  си има специална скорост DM(маневра) RM(маневра)
И грешка малка от моя страна... включва на 600-700об/мин-1
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Tihomir78

Всички са като близнаци. Така е това е досадното на този автоматик, донякъде компенсираш за маневри като ползваш бавните Д1 и Р1. А иначе забелязал ли си дали бързо си сменя скоростите до 12-та? Че наща болест тъй правеше и все минавах на ръчен да го коригирам. Компютърджиите викат наред е ама за мен това не е нормално. Както и да е.  Определено вози по меко и по тихо спрямо трактросчето и лека и безаварийна.

loshdancho

За бързо ... не знам..не съм карал друг за да сравня, за мен си е муден, но не хрка и чука при превключване .
След като потегли превключва много меко  плавно.
На баир се обърква :
1. веднага включва на по-малка ако не може да подържа скоростта.
2 това го прави много рано..още преди да достигне до максималният въртящ момент, явно гони мощност и макс. скорост.
3 когато премине на по-малка скорост се оказва, че почва да набира и пак превключва на тази, на която е бил...
4. след което отново няма въртящ момент и пак превключва на по-малка, на нея вече е изгубил от честото превключване инерцията и сваля още една скорост, на която  е на 1600об/мин-1 и се зоби до последно.
5 ако искаш да го прилъжеш да не превключва трябва да му отпускаш газта за да задържа едни  обороти когато превключи първият път.. но е много трудно, защото наклона не е еднакъв от начало до край...
6. ако отпускаш газта  се стига до момента, че с го изпуснал...

...изхода е: в баир само на ръчен режим...
В заключение ZF има още да гонят  лидерите за момента.
Създали са скорости от които има още какво да се желае като софтуер.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Tihomir78

Може би не се изразих правилно за "бързото" сменяне. Та въпросния камион е ТГА и не съм го карал толкова много, но и другите колеги се оплакваха от същото. Сменя ги до 12-та  като съответно там е на 1000об. и дори на баир не се "сеща" да свали. Айде като е празен викам не е голямо натоварването, но и пълен го прави същото. Затова на ръчен като актроса и чиста работа.

loshdancho

Точно там е тънкостта за икономията на гориво:
Да изстиска до последно двигателя и да не превключи. Около 1050-1150 оборота е най-големия въртящ момент, там силата е най -голяма. Трябва да превключи тогава (една идея) ПРЕДИ ДА ПАДНЕ В ОБОРОТИ, В КОИТО НАМАЛЯВА ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ.
Съответно и разхода е най-малък...
При мен е точно обратното... на равното мога да го прилъжа да  върви с 92км/ч с 1130об/мин-1
но в баира се обърква и отива в 1600-1700об/мин-1
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Tihomir78

А тук ще ме извиняваш ама не съм съгласен. Сега не ми се търсят характеристики в нет-а, но най големия въртящ момент е някъде към 1500-1600. Казвам го наизуст но е там някъде. А на 1000-1100 оборота определено си се товари двигателя и то се усеща. Няма лошо да го караш на тези обороти но ако си на равен път и само да поддържаш скороста. 

loshdancho

Точно това товарене е показателя за  използване на въртящият момент на МОТОРА ...не този който се подава към колелата(за това си има скорости)..
Когато свалиш предавка увеличаваш броя пъти горене в мотора, увеличаваш количеството отдадена топлина и енергия за единица време, увеличаваш охлаждането и отнетата енергия от него , увеличаваш изгорелите газове и вързаните с това термични загуби от  изпуснатата в атмосферата топлина , увеличаваш броя обороти на двигателя и свързаното с това триене, което също отнема от К.П.Д...

Опитай да катериш до последно на една скорост..
В един момент двигателя като че умира...Това е момента, в който силата е по-малка от нужната за изкачване на баира...Когато свикнеш на какви обороти започва да намалява въртящият момент ...сменяваш една идея преди това, хората са го направили така,че след превключването двигателя да попадне отново в зоната на максимален въртящ момент и да ползваш високо К.П.Д.
Е вярно е ,че всички минават покрай теб и си заминават.. но на финала ще се учудиш от разхода.
Единственото условие е: да не ти грее мотора на тези обороти...И газ до дупка.

За MAN не можах да намеря, но ето SCANIA R500

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

vraykov

Здравейте, карам MAN TGA 18.400 автоматик, от 1 година. Подскачането идва поради факта, че подаваш много газ. Имай в предвид, че камиона потегля 1 сек. след натискането на педала, за тази 1 сек кракът ти инстинктивно продължава да натиска педала надолу докато камиона потегли обаче вече педала е отишъл много надолу. Трябва да се запомни мястото на педала където потегля плавно. Иначе зимно време е зор.

Предполагам вече си свикнал - въпросът ти е отпреди година, дано помогна на други колеги дето четата темата.

Новите МАН-ове наистина имат копче за задържане на спирачката при тръгване на наклон, при по-старите решението е ръчната, въпрос на навик според мен. Системата с копчето също трябва да се вкл и изкл по време на движение защото пречи в някои ситуации.

Nachinaesht

Карам МАН ТГА автомат и Скания ръчка. Това което ми прави впечатление, е че Мана върви прилично и дърпа на баир на доста по-ниски обороти от Сканията. Просто мотора има висок въртящ момент в по-ниски обороти - около 1100 - 1200. Сканийката за да върви си иска обороти. Иначе по планини и баири е по-добре да се кара автоматика в ръчен режим от ръчката на волана, щото иначе постоянно превключва, като на всяко превключване се изфорсирва двигателя. Ама то това му е хубавото на този автоматик - кеф ти ръчно ,кеф ти автоматично.

kokoboko

Подскачане при ASTRONIK не трябва да има
Най-вероятно имаш проблем в съединителя или в управлението на кутията

loshdancho

Проблема не е с амбреажа... а с шофьора... не му разбира, ама бързо се учи, вече почти не подскача.
Даже му хванах цаката на превключването в наклон и при набиране.
Има опцията KICK DOWN, датчик за наклон, и датчик за налягането на възглавниците, влиятелно е положението на педала за газта.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

dimitar83

Колеги пак искам съвет, МАН-а на който се уча е с 8 скорости (бърз и бавен блок и половинки) предполагам стандартно изпълнение, та въпроса ми е следния: тези половинки как се вклюучват т.к. само веднъж карах и ги ползвах и инструктура ми каза, ти се научи да използваш бавния и бързия блок пък половинките ги остави и не съм много на ти с тях, но разбрах, че единият изпитващ държал на скоростите.Давам само един пример и вие ще ми кажете дали правилно съм запомнил, примерно караш на 6-та включваш палеца после натискаш съединителя съответно минава на 6,5 скорост,после изключваш палеца, съответно после като натиснеш съединителя падаш отново на 6-та.

dimitar83