• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Тънкости при управлението на автоматик

Започната от loshdancho, Събота, 30 Юни, 2012, 23:02:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Цитат на: dimitar83 - Сряда, 15 Август, 2012, 18:18:41
... примерно караш на 6-та включваш палеца после натискаш съединителя съответно минава на 6,5 скорост,после изключваш палеца, съответно после като натиснеш съединителя падаш отново на 6-та.
На 99% от дръгелите се включват така,но на някой ако натиснеш палеца предварително почва да стърже от скоростите и се сменя при натиснат съединител буташ палеца или цъкаш копчето.


Бриги Магнито



ivopifeca

Абе кви са тия подскачания при Мана,карал съм Волво автоматик и толко мазно си ги включваше,че нема накъде повече,говориме и за баири и за равното.Да не би нещо да се износват тия съединители,кви подскоци,така ли ще го пуснат от завода немците,или шведите-да рипа като коза?Аре стига....

ivopifeca


JoroBoro

Цитат на: dimitar83 - Сряда, 15 Август, 2012, 18:18:41
Колеги пак искам съвет, МАН-а на който се уча е с 8 скорости (бърз и бавен блок и половинки) предполагам стандартно изпълнение, та въпроса ми е следния: тези половинки как се вклюучват т.к. само веднъж карах и ги ползвах и инструктура ми каза, ти се научи да използваш бавния и бързия блок пък половинките ги остави и не съм много на ти с тях, но разбрах, че единият изпитващ държал на скоростите.Давам само един пример и вие ще ми кажете дали правилно съм запомнил, примерно караш на 6-та включваш палеца после натискаш съединителя съответно минава на 6,5 скорост,после изключваш палеца, съответно после като натиснеш съединителя падаш отново на 6-та.

Над оборотомера имаш светлинен индикатор, кога са включени, и кога не. Общо взето е така, както го помниш.

Tihomir78

Цитат на: ivopifeca - Сряда, 15 Август, 2012, 19:05:12
Абе кви са тия подскачания при Мана,карал съм Волво автоматик и толко мазно си ги включваше,че нема накъде повече,говориме и за баири и за равното.Да не би нещо да се износват тия съединители,кви подскоци,така ли ще го пуснат от завода немците,или шведите-да рипа като коза?Аре стига....

Е то и при Ивеко много готино превключват, ама като чета при МАН-чо е често срещано, поне при по-старите. Не е толкова фрапиращо, но си иска малко усет и тренинг. Е ако го насвиря както си знам няма накъде да рипа.  ;D ;D ;D

Tihomir78

Цитат на: JoroBoro - Сряда, 15 Август, 2012, 20:07:02
Над оборотомера имаш светлинен индикатор, кога са включени, и кога не. Общо взето е така, както го помниш.


Правилно си запомнил, а на светлинния блок много не разчитай че не винаги работи. Ама и инструктора ти много не го слуша главата , не би трябвало така да ги разделя нещата.

kron

Та само да попипам Лошия доволен ли си от този Ман и конкретно от автоматика.Питам че ми се отдава възможност да пояздя Ман автоматик е не е ТгА ами ТГХ пак автоматик евро5 .Карах го малко по влекач първите ми впечатления са много добри няма подскачане няма тропане абе само гас и спирачка ;D та какво да очаквам от този Лъв.Само да кажа че карам Ман от 9 години но не автоматик

MagnuM

Във фирмата имаме и един Магнум, и така се наложи, че шофьора на Магнума трябваше да замести шофьора на TGAто автоматик. Като се прибра от курса, шофьора на Магнума каза на шефа му да му смени камиона с автоматика " Това е най мързеливия камион който съм карал някога!" ти си прави сметка дали е добър или не :D :D :D Също така на по голям байр трябва да го караш на ръчен режим (или поне този от фирмата ни е така), защото в байра се чуди на коя предавка да е!
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

kron

Точно това не ми е много ясно,че го карах по влекач ама като му закачим ремаркето и му тури едни 22-23тона кво ли ще прави че е рахатлък то тва ясно ама как е с разхода по добре ли е от ръчката или пък по зле.За ръчките нямам ядове ама такова де мисли вместо мен съм си бос  ;D ;D ;D

MagnuM

При нас разхода на автоматика е по нисък от разхода на ръчката :)
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

kron


loshdancho

Мого по- нов е от този, който карам.
Но това е камион за спокоен и внимателен шофьор, поради причината, че режима на смяна се определя от положението на педала, няма бутон за баир или икономия.
Ако му даваш газ, веднага сваля скорост надолу, трябва всичко да става плавно и с възможно най-малко газ на най-малки обороти.
Поради изброените причини, преди баир просто натискаш бутона и го блокираш на мануал, след което ти си решаваш колко газ да му подаваш.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

abator

Значи при товари около 24 тона, с TGX автомат и TGA ръчка, разликата е минимум от 5/100 по-малко в полза на автомата. При мен практиката това показа. Бях голям противник на автомата, но се оказа, че е много удобен за каране. Вече съм фен на автоматизираните кутии.  ;D

kron

Та да се похваля карам Ман тгх автомат от скоро го карам нямам кой знае какви километри навъртяни с него но нямам никакви оплаквания с подскачане и прочие.Сменя си ги без никакви проблеми от място няма подскачане няма нищо само си щрака отзад и тва е ;D.Както каза Данчо това е камион за по спокойно каране :)

loshdancho

Малиии, ТGX, автоматик ,Е5, добре се представяш.
За подскачането, вече му свикнах, но за маневри в баир няма чалъм.Поради липсата на бутонче за спирачките е малко своенравен.
В баир за потегляне напред си ползвам спирачка(без да използвам паркингспирачка) просто когато съм  спрял и стоя с натисната спирачка и искам да тръгна:
1.включвам на подходящата предавка.
2. натискам спирачката рязко  до долу.
3. веднага след това си подавам нормално за баира газ( в смисъл повечко). Не трябва да се бавя нито част от секундата, иначе тръгва назад.
Докато се изпусне подаденият въздух  точно толкова време му трябва да е в положение  на залепващ съединител.
Не връща и милиметър назад, не задържа спирачки, не товари амбреажа.
Само малко смелост и няколко опита трябват за да се свикне.

Даже му схванах как прескача скорости- когато задържиш лоста за превключване до момента на превключване.
Става в автоматичен режим, в мануален режим, даже и на място.
Стрелките (покрай цифрата изобразяваща скоростта на дисплея) ти дават информация в мануален режим колко скорости можеш да свалиш или качиш в мануален режим ако задържиш ръчката.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

bruto

Карал съм почти всички марки камиони и повечето видове трансмисии които са на американският пазар и смятам ,че I-SHIFT на волвото е най-луксозното и удобно нещо което е създадено за нас шофьорите.

bruto