• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

15 часов работен ден

Започната от Иво19667, Понеделник, 02 Юли, 2012, 11:22:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

abator

Повечето работодатели не искат да платят това което сте договорили, а ти искаш и допълнително. Аз например не съм случил на работодател дето да ми купи работно облекло. Не съм случил и на някой, който да ми изплати икономиите на гориво, но преразхода никой не го е забравил.  ::)

abator


loshdancho

Намерих същото, което ми беше пратено от Мая(noemia),  но на български.
http://www.avtobusi.com/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=0086&n=000060&g=
Както периодично пишем още от брой 22, 2007, от 11 април 2007 г. на територията на ЕС влизнаха в сила нови, по-строги правила за работата на екипажите на превозни средства, извършващи международни автобусни превози. Списание ,,Автобуси&микробуси" е единственото специализирано издание, което в интерес на своите читатели първо публикува сравнителна таблица между старите и новите правила и периодично отпечатва практически приложения за работното време на екипажите, почивките и боравене с дигиталните тахографи. Като продължение на вече утвърдената традиция си позволяваме да споделим с вас още практически приложения на Регламент 561/2006 с единствената цел да улесним усилията на работодатели и шофьори.

ДНЕВНО КОРМУВАНЕ



Максималното дневно кормуване е 9 часа. Например

Или

Максималното дневно кормуване може да се увеличи до 10 часа два пъти седмично.
Например:

или


Дневното кормуване е:
- общото акумулирано време на кормуване от края на един дневен период на почивка и началото на следващия дневен период на почивка  

или

- общото акумулирано време на кормуване между един дневен период на почивка и седмичен период на почивка

Забележка: всяко време използвано извън пътя, например паркиране, закарване до паркинг или място за почивка, качване на багаж и пътници и пр.  преди излизане на главния път също е част от работното време

СЕДМИЧНО КОРМУВАНЕ

Максималният лимит на седмичното кормуване е 56 часа за фиксирана седмица.
Фиксираната седмица започва в 00.00 в понеделник и завършва в 24.00 на следващата неделя.
Следната диаграма показва нагледно как може да стане това


Седмични часове общо = (4x9) + (2x10) = 56

ДВУСЕДМИЧЕН ЛИМИТ НА КОРМУВАНЕ

Максимално разрешено кормуване за период от 2 седмици е 90 часа, например:


Следната диаграма онагледява как един шофьор може да организира кормуването за период от 1 седмица и за период от 2 седмици:
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Valiosport

Добре, а да кажем време за каране имам, но съм товарил за 2-3 адреса и надхвърля 15 часа работен ден, но след това направя 11+ часа проблем ли е?
Рейсаджия

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Valiosport - Сряда, 19 Май, 2021, 21:11:05
Добре, а да кажем време за каране имам, но съм товарил за 2-3 адреса и надхвърля 15 часа работен ден, но след това направя 11+ часа проблем ли е?

     Един приятел Асен, питал една полякиня: да как хем са много набожни, хем се отдават на сексуални удоволствия? Първо извършвала греховете и после ходила да се моли за опрощаване. И после пак същото! Питаш дали става и при теб? Не става! Но пък молитви, медитация и др. ще помогне много повече от по-голяма почивка от 11 часа (то дори и по-малко от 9 часа е същото, ама да кажем 9 часа са идеални), в случай че "11+" правилно съм го разтълкувал?

     Има важна подробност, при прехвърляне на работен ден - това задължително е нарушение (често е най-евтиното). Ама защо само след 15 час да е нарушение? Може да ти свършва седмицата и дори след петия час от началото на деня да влизаш в седми ден от седмицата. Може първите дни да си "праскаш" дневни почивки по 9 часа или фирмата те натиска да не се "олежаваш" повече от 9 часа. И когато има зор и направиш 15 часа и 1 минута превишаването да е вече 2 часа и 1 минута.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!